VAKAVA 2021
Heippa!
Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti!
Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat?
Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)
Kommentit (3667)
Vierailija kirjoitti:
https://www2.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverk…
Tuolta näkee muuten jokaisen osion pistemäärän, ainakin jos on tehnyt Helsingin yliopiston kautta kokeen.
Kaikkien yliopistojen osioiden pistemäärät.
Mulla oli pisteet 105, heikoiten meni moninaisuus jostain vaivaiset 13, siinä vaan löi aivan tyhjää. Yllätys oli motivaatio/sitoutuneisuus, siitä sain 22 vaikka tuntui että puhuin mitä sattuu. Muut menikin sitten lähes täysillä pisteillä. En harjoitellut tai käynyt mitään valmennuksia, olin oma itseni ja luotin että aitoudella pärjää kyllä.
Kävin valmennuskurssin enkä päässyt opiskelemaan.
Miksi joillekin on annettu pisteitä neljästä ja joillekin viidestä kohdasta?
Osaako joku sanoa miten olen saanut pisteitä vain tunnetaidoista, moninaisuudesta, ongelmanratkaisusta ja vuorovaikutuksesta? Pisteet puuttuu ja kokonaan tuo sitoutuneisuus-kohta?
Vierailija kirjoitti:
Tää muakin mietityttää.
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku sanoa miten olen saanut pisteitä vain tunnetaidoista, moninaisuudesta, ongelmanratkaisusta ja vuorovaikutuksesta? Pisteet puuttuu ja kokonaan tuo sitoutuneisuus-kohta?
Paljon sait pisteitä yhteensä?
Vierailija kirjoitti:
Tätä ihmettelen itsekin...
Vierailija kirjoitti:
Jösses mitkä rajat vakaan. Huono palkka jne. Mutta mahtavaa että tasokkaita hakijoita on! Suomalainen varhaiskasvatus 🙌🏻
Pääsin sisään, mutta ei se ikävä kyllä ole niin, et kirjeet pisteet tarkoittaisi tasokkaita hakijoita. Ei toi sova, kyllä oikeasti mittaa mitään tasoja.
Aika random tapa valita opiskelijat yliopistoon — parin minuutin haastatteluilla annetaan jotain pisteitä ihmisille???
Soveltuvuus koe, pitäisi olla vaan karsiva elementti— eli sisään mennään pääsykoe pisteillä ja jos selvittää sovan( eli ei oo täysin sopimaton alalle)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon sait pisteitä yhteensä?
70.
Osa-alue 2: Tunnetaidot (0–24 p) 18
Osa-alue 3: Kulttuuriseen moninaisuuteen liittyvä osaaminen (0–24 p) 13
Osa-alue 4: Ongelmanratkaisutaidot (0–24 p) 20
Osa-alue 5: Vuorovaikutusosaaminen (0–24 p) 19
Soveltuvuuskoe yhteensä (0–96 p) 70
Miksi multa puuttuu pisteet sitoutuneisuus-kohdasta kokonaan?
Onpa jännä juttu. Oliko sulla sitä ekaa pistettä missä kysyttiin miksi haluaa opettajasi jne?
Jos on mennyt monella niin, että ei ole laskettu kaikki osioita niin voiko jo hyväksytty kohde muuttua opiskelijavalinta kesken?
Mutta suosittelisin olee heti yhteydessä - te ketkä saitte siis vain neljästä osiosta.
Mua taas ihmetyttää se, että viime vuonna koevalintajono ensikertalaisille luokanopettaja hakijoille oli 67.43 ja tänä vuonna 93 Lapin yliopistossa. Myös muissa hakukohteissa on ihan järkyttävät erot verrattuna viime vuoteen. Miten tämä voi olla mahdollista? Joku tässä nyt mättää...
Mulla edelleen opiskelijavalinta kesken Joensuuhun...
Vierailija kirjoitti:
Onpa jännä juttu. Oliko sulla sitä ekaa pistettä missä kysyttiin miksi haluaa opettajasi jne?
Oli tämä pysäkki.. Mutta pisteitä siitä ei näy missään.. Muista sain 70,joten aika ratkaisevaa on se, että yhdeltä pysäkiltä puuttuu pisteet kokonaan..
Tuleekohan tänään vielä sähköpostia tuloksista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli tämä pysäkki.. Mutta pisteitä siitä ei näy missään.. Muista sain 70,joten aika ratkaisevaa on se, että yhdeltä pysäkiltä puuttuu pisteet kokonaan..
Mulla ei näy pisteitä opintopolussa ollenkaan…
Oliko tänä vuonna vaan tasapisteitä?