Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tule ruokapöytään muiden kanssa

Vierailija
04.04.2021 |

Teen meillä käytännössä aina ruuan. Mies usein kieltäytyy tulemasta syömään, kun pyydän perheen pöytään. Usein hän sitten tulee, kun muut ovat jo lopettelemassa, ottaa eri lautasen kuin on katettu ja syö esimerkiksi seisaaltaan tai olohuoneessa television ääressä. On anorektikon veli, eli jonkinlaisesta syömishäiriöstä tai lapsuuden traumasta voi hyvinkin olla kyse. Toki saattaa tehdä tätä ihan vain mitätöidäkseen työtäni. Onko muilla tällaista? Miten näette, mistä käytös voi johtua?

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään syö koskaan muiden kanssa edes töissä, koska haluan syödä rauhassa ja pöydässä on aina ylimääräistä puhetta ja muuta hälinää. Toisaalta syön punttiharrastuksesta johtuen ihan eri ruokiakin kuin muut, enimmäkseen kanaa, pakastivihanneksia, raijuustoa, yms. ja ihan eri aikoina, suurimman aterian illalla 21-22 aikoihin.

Vierailija
102/104 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies syö erikseen, mutta vain siitä syystä, että elää eri rytmissä kuin muut ja haluaa syödä rauhassa. Esim. tänään me muut söimme lounasta klo 12, eikä mies tietenkään syö silloin, kun heräsikin vasta klo 11 jälkeen.

Eikö lounas menisi aamiaisesta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä naisena vihaan muiden kanssa ruokailua. Vihasin sitä jo lapsena. Ruoka oli lähtökohtaisesti aina pahaa ja muut ihmiset näyttivät ja kuulostivat ällöttäviltä. Minusta sellaisista asioista kuin syöminen ja nukkuminen ei saa tehdä sääntöjä, vaan jokainen toimikoon niin kuin itselle parhaiten sopii. Muuten tulee elinikäinen trauma niin kuin minulle. En vielä 50-vuotiaanakaan oikein pysty syömään terveellistä ruokaa enkä ruokapöydässä toisten kanssa. Vedän yksikseni pizzaa ja energiajuomaa.

Mulla on taas hyvät muistot yhteisistä ruokaluista, kun koko perhe oli koossa. 

Vierailija
104/104 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön ahven, hauki, kuha. Lohi, säynävä ankerias. Kiiski, mullo, toutain. Ja paisti. Hyvä paisti, peruna ja papun kanssa. Uskokaa tai älkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi