Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tule ruokapöytään muiden kanssa

Vierailija
04.04.2021 |

Teen meillä käytännössä aina ruuan. Mies usein kieltäytyy tulemasta syömään, kun pyydän perheen pöytään. Usein hän sitten tulee, kun muut ovat jo lopettelemassa, ottaa eri lautasen kuin on katettu ja syö esimerkiksi seisaaltaan tai olohuoneessa television ääressä. On anorektikon veli, eli jonkinlaisesta syömishäiriöstä tai lapsuuden traumasta voi hyvinkin olla kyse. Toki saattaa tehdä tätä ihan vain mitätöidäkseen työtäni. Onko muilla tällaista? Miten näette, mistä käytös voi johtua?

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies syö erikseen, mutta vain siitä syystä, että elää eri rytmissä kuin muut ja haluaa syödä rauhassa. Esim. tänään me muut söimme lounasta klo 12, eikä mies tietenkään syö silloin, kun heräsikin vasta klo 11 jälkeen.

Vierailija
2/104 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 lisää:

Kolmas syy yksin syömiseen on se, että meillä muilla on sääntönä, että "perheruokailuissa" ollaan ilman kännykkää, joten lapset valittavat, kun isä syö kännykän kanssa. Usein syö myös olkkarissa samalla telkkaa katsoen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäkö johtuu? Tapojen ja kunnioituksen puutteesta. Huono esimerkki lapsillekin.

Vierailija
4/104 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen aina ruuat. Pöydässä mies ja neljä lasta. Syön aina jälkikäteen sohvalla katsoen jotain hömppää. Typerää edes yrittää hotkia pöydässä muiden kanssa, koko ajan jotain tapahtuu. Haluan nauttia ruuasta.

Vierailija
5/104 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vaihtoehtoa.

On urpo.

On ääniyliherkkä, jolloin muiden syömisäänet yököttää.

On syömishäiriö.

On kotonaan lapsena saanut jonkin trauman ruokapöydässä.

Kannattaa kysyä.

Vierailija
6/104 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuollaista. Päälimmäiset syyt piittaamattomuus ja peliriippuvuus.

Vierailija
7/104 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on, että on erittäin epäkohteliasta, ja huono esimerkki lapsille.

Vierailija
8/104 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen aina ruuat. Pöydässä mies ja neljä lasta. Syön aina jälkikäteen sohvalla katsoen jotain hömppää. Typerää edes yrittää hotkia pöydässä muiden kanssa, koko ajan jotain tapahtuu. Haluan nauttia ruuasta.

Tämä. ”Lisää maitoa! Oho nyt kaatui, pissahätä pakko mennä heti! Tää on kylmä lämmitä lisää, lisää ruokaa.... oho multakin kaatui maito, mä haluan sittenkin leipää.”

Vierailija
9/104 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pöydässä on aivan rauhallista kyllä, ei riidellä tms. Välillä jutellaan enemmän, välillä vähemmän.

Ap

Vierailija
10/104 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä vaikka vähän syödä muiden kanssa, ja nautiskelut myöhemmin. Tai mieheni voisi. Sinä varmasti neljän lapsen aktiivisena kasvattajana tarvitset välillä lepoakin.

Vierailija
11/104 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä syön usein erikseen, koska ruokapöydällä kasvaa iso avokadopuu ja tilaa on vähän.

Tein juuri ruokaa, onko tässä nyt kyse epäkunnioituksesta omaa ruokaani kohtaan? 😄

Positiivisella lähestymistavalla pääsee varmasti parempiin tuloksiin.

Vierailija
12/104 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestäsi. Vihaan yhdessäruokailua, vihaan toisten ihmisten syömisääniä, en halua että muut joutuvat kuuntelemaan omia syömisääniäni, en halua turista syödessä, en halua pakollista perhepöytärutiinia, en halua katsoa häslääviä lapsia pöydässä. Ruokarytmini on muutenkin muita "edellä", eikä me tykätä samoista ruoista.

Perheemme on yhdessä ja sosiaaliset tavat opiskellaan, älkää huolehtiko te jeesustelevat perhepöytäilijät.

Haluan syödä rauhassa. Ja juhlat on eri juttu tietenkin.

Ap, antaisin miehesi syödä milloin ja miten tykkää.

Vierailija
13/104 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 lisää:

Kolmas syy yksin syömiseen on se, että meillä muilla on sääntönä, että "perheruokailuissa" ollaan ilman kännykkää, joten lapset valittavat, kun isä syö kännykän kanssa. Usein syö myös olkkarissa samalla telkkaa katsoen.

Eikö se isä oikeasti voi sitä yhtä perheruokailua olla ilman puhelinta??

Vierailija
14/104 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki lapset ovat jo kouluikäisiä, eli ei mitään apua ruokaillessa tarvitse heille antaa eivätkä melskaa pöydässä.

Ap

Vierailija
15/104 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä enää pyydä syömään, älä myöskään kata hänelle. erittäin huonoa käytöstä mieheltäsi

16/104 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies käyttäytyisi noin, en laittaisi ruokaa hänelle. Laittakoot omat ruokansa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
17/104 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä vaikka vähän syödä muiden kanssa, ja nautiskelut myöhemmin. Tai mieheni voisi. Sinä varmasti neljän lapsen aktiivisena kasvattajana tarvitset välillä lepoakin.

Miksi siinä pöydässä pitäisi väkisin istua yhtään jos ei halua? En ole ikinä tajunnut tätä. Vain siksi että joku joskus sanoi jossain että lapsista tulee narkkareita jossei niiden kanssa istuta samassa ruokapöydässä. Ihanku niille ei voisi jutella muuallakin. Eikö se riitä että laittaa sen ruoan pöytään?

Vierailija
18/104 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis "annan" toki miehen syödä milloin haluaa. Mutta hän ei tosiaan välttämättä tule edes juhlissa pöytään.

Vierailija
19/104 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin misofoniasta ja kaikki ruokailuääniin liittyvät saavat todella ärtyneeksi. Lapsesta asti olen syönyt yksin. Meillä muu perhe syö pöydässä, mutta itse en kykene syömään muiden kanssa

Vierailija
20/104 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Jos mun mies käyttäytyisi noin, en laittaisi ruokaa hänelle. Laittakoot omat ruokansa.

No niin se varmaan laittaisikin. Miksi sen pitäisi väkisin istua kanssasi juuri ruoka-aikana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi