Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syys-lokakuussa yrittävien kuulumiset :)

07.08.2008 |

Heippa!

Ajattelinpa aloittaa meille uuden pinon, kun ei ollut vielä kukaan sitä tehnyt. Tuossa kesällä jo huikkasinkin, ja huomasin, että meitähän on ilmeisestikin ihan pinoksi asti. Elikkäs kutsun tämän otsikon alle syys-lokakuussa hedelmöitettäviä äitejä, kohtahan on hoidot alkamassa ainakin meillä pitkän kaavan mukaan hoidettavilla.

Itselläni alkaa kolmen viikon sisällä sumuttelut, eka ultra syyskuun toisella viikolla ja punktio alustavasti suunnitteilla vkolle 39. Siis ihan kohta!

Kirjoittelemisiin, toiveikkain ja positiivisin mielin! :x Yhdessä me jaksetaan paremmin.

Silmu :)

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin aamupvllä hyvissä ajoin, mutta ihan turhaan. Heräämö oli niin tupaten täysi, että sain esilääkkeet käytävällä ja hetken aikaa makoilin sitten siinä penkillä miehen sylissä. Heräämössä oli se normaali kanylointihässäkkä, kolmannella yrittämällä saatiin kyynärtaipeeseen tippa. Ja sekin lääkärin toimesta... Mulla on aina se homma vaikeeta, ei meinaa suonia löytyä millään ilveellä. Punktio oli jälleen kivulias, vaikka sain kohdunkaulan puudutteen ja kipulääkettä suoneen ainakin neljä kertaa. Vasen puoli etenkin oli tuskainen. Kuulemma hienosti kestin...

Saaliiksi saatiin huimat 26 rakkulaa. Saa nyt sitten nähdä, montako kypsää oli ja hedelmöittyykö niistä yksikään. Viimeksihän kävi niin, että 23 rakkulasta saatiin tuoresiirtoon nippanappa kaksi ruppanaa ja loput meni roskikseen. Soittelen huomenna labraan ja kyselen, kuinka tällä kertaa on käynyt.

Loppupäivä on mennyt maatessa ja nukkuessa. Kipuja ei ole ollut juuri nimeksikään, onneksi. Käyn kertomassa huomenna teille väliaikatietoja.

Silmu

Vierailija
82/159 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tarvi kun sen yhden siittiön, joten toiveita on! Toki tajuan ton tunteen..kun se tunne epäonnistumisesta on myös täällä, kaikesta huolimatta...sitä vaan niin pelkää!

Kyllä se pregnyl piikkikin onnistuu, ihan samankokonen neula sekin, siinä vaan saa sompata sen jauheen ja litkun kanssa ees taas. Lue ohjeet hyvin ennen kun alotat ettei mee reisille.

Mulla tärppi 06 juuri tuolla systeemillä, että irrotus oli ke iltana klo 21 ja pe inssi klo 12.30, eli ihan oikein on laskettu! :)

Nyt meillä olikin to aamuna klo 6 irrotus ja pe 12.30 inssi eikä sillon vielä irronnut..saas nähdä siis!

Joo 3-4pv on ihanne pidättäytyminen ennen inssiä, eli kantsii todella pidetellä! Saa parhaimman saaliin! :)

Zemppiä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmulle toipumisia!!

Huuuuima saalis! Toiv. nyt paremmalla tuurilla enemmän hedelmöittyisi.

Siirukka, pyydä ihmeessä lähete verikokeisiin, niin määkin tein aikoinani, kun mullekin osui pe:lle testi. Niin kun nytkin osuu, ensi vkolla vasta..jos edes sinne asti "tarvii" ootella.

Tosi jännään kyllä! :) hiiiih...

Mites Rizza, mikä olo?? Mikä fiilis??

Täällä sekavat, ei tiä mitä aatella..ja yrittää olla aattelematta mtn!!

Kun siis nänni on arat ja rintoja ja alamasua juilii, väsykin välillä ja sellanen "nälän tunne & heikotus" sekotus .. mää kyllä laitan hormoonien piikkiin! En TODELLAKAAN luota "OIREISIIN"...just kaverilla viime kierrossa oli KAIKKI MAHOLLISET oireet...mutta niiiiin puhdas nega kun vaan voi olla!

Eihän mkn ole edes vielä kiinnittynyt jos on ees hedelmöittyny...noi testit ei ihme kyllä NIIIIN paljoa kummittele tuolla mitä oisin luullu...hih, tuolla vauvakuume palstalla oli niin hauska viestiketku "raskaustestitukiryhmä" tms..siis nää jotka testailee liian aikasin ja koko ajan : D

Pystyi kyllä samastuun!

Sitä vaan on niin malttamaton ja hullu ja tyhmä...

En mää vielä ole testailemassa! Mut siis mietin kyllä...ja pelkään yhtä aikaa!

Onkos plussanneilla ollut nännipihoissa sellasia "valkosia pikku nyppyjä" kun on tärppiny? Mulla oli esikoisesta...ja nyt on, mut mun mielestä niitä tulee vaan aina sillon tällön!

Tää on niin tyhmää! Kuulostaa kun syynaisin itseeni koko ajan taukoomatta, en oikeesti! Mut kun istun tähän ja mietin tätä aihetta niin nää aiheet tulee mieleen. Oon järkänny niin paljon tekemistä päiviin, ettei sitä sillain kerkee ees miettiin!

Vointeja kaikille!

Vierailija
84/159 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

supressioultra oli maanantaina ja tänään alkoi sitten Puregonin piikittely. Ensi viikolle on tiedossa kolme labrakäyntiä ja kaksi ultraa. Perjantaina ilmeisesti (siis 10. päivä) päättävät punktiopäivän.

Odotan punktiota aivan kauhulla. ensimmäiset kaksi tehtiin pelkkien kipulääkkeiden voimalla ja ne olivat aivan täyttä tuskaa. Vasen munasarja on jotenkin kieroutunut ja piiloutuu paksusuolen taakse ja punktio on ollut sen vuoksi hankala. Viimeksi tyksissä tekivät punktion anestesiassa, kun olin valmiiksi jo aivan jumalattoman kipeä, hyvä kun pääsin kävelemään.... toivottavasti saisin anestesian tällä kertaa myös

-MiinaH-

Vierailija
85/159 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin täällä on opittu hetkessä laiskaksi?! Ihan järkyttävää, että vielä tähän aikaan olen yöpaitasillani ja tukka pystyssä. Äkkiä menee arkirytmit ja rutiinit sevon, kun saa kotona källistellä.

Soittelin jo hädissäni IVF labraan ja kyselin, mitä meidän vauveleille kuuluu. Pelotti ja pelottaa edelleenkin, miten meän käy se viime keväinen fiasko mielessäni. Silloinhan 23 muniksesta 13 oli kypsiä ja vain 3 hedelmöittyi, kaksi jaksoi nipin napin siirtoon 3-luokan kansalaisina :( Märypaperit käden ulottuvilla kilautin sitten heti herättyäni sinne, etten vaan joudu siihen tilanteeseen, että mun luuri soi ja ne ilmoittavat katastrofista... ASIAAN! Kumma miten mun häätyykin nyt jaaritella... No, 26 muniksesta, mitä siis eilen saatiin oli kypsiä 17 kpl! JEE! Niistä kymmenen oli hedelmöittynyt! JEEEE! Kai tässä nyt jo uskaltaa tästä iloita, onhan tämäkin jo melkoista, että tuommoinen määrä on saatu meän onnettomien soluista aikaiseksi? Varovaisen optimistisena ajattelen, ettei edes meillä voi olla niin huono tuuri, ettei mitään siirrettävää saataisi. Huomen aamulla puoli kymmeneltä on sitten se hetki, kun (huom, ei jos) saan kyytiläiset kohtuuni. Melkeen tekisi mieli soittaa labraan vielä iltapäivällä uudelleen, mikä siellä silloin on tilanne. Ihan hysteeristä, mutta hysteerikkohan minä olenkin ;)

Tsemppiä kaikille meille, hyvää mieltä ja aurinkoista syyspäivää toivotteleepi

Silmu

Vierailija
86/159 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, Silmulla on todella hyviä uutisia! :) Ajatella, että 10 hedelmöittynyt, ihanaa. Kyllähän noista voi jäädä osa ihan pakkaseenkin asti!

Anen, no sinullahan on jo oireita. :) Minulla kanssa lämpö oli tänä aamuna korkealla. Kurkkua alkoi karhentaa ja on tosi kova vilu. Hitsit, tuntuu siltä, että olen tulossa vaan kyllä flunssaan. :( Millään en haluaisi tulla nyt kipeäksi, ettei vaan haittaisi mahdollista kiinnittymistä, huoh.

Plussatuulia kaikille!

Rizza

Vierailija
87/159 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä yks oire tuli mieleen,mulla kramppas alamaha viimeviikolla muutamaan otteeseen ja joku joskus kirjoitteli kans ,et oli ollut ihan alkuraskaudessa outoja vatsakramppeja...nyt nekin on sitten loppuneet : /

Soittelin tänään sairaalan labraan,pitää itse maksaa veritesti,mut ei sen hinnaksi tule kun n.10e.tein tänään jälleen testin(tuntuu et kun on yks testaamaton päivä ,et onkohan se raskaus kadonnut,ja pitää tehä testi varmistaakseen:) hullua)), viiva oli muuttunut ihan tumman punaseksi.ajattelin käydä huomen aamulla sit ne verikokeet,niin sais tietää ,et mikä on se hormoniarvo.luulen et se kertos ,et odotako kaksosia ;)))))))ja ajattelin varata sen ultra.ajan,tai ainakin soitella sinne,ku en tiedä mitkä jonot on...

Silmullahan hyvä saalis :) nyt sit peukutetaan huomiselle ja toivotaan tarrasukkia ihan kaikille tässä pinossa oleville:)

Pakko mennä,tuli vähä tökö viesti... Moi ! Siirukka

Vierailija
88/159 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin edes voin todeksi uskoa, mitä sain kuulla aamulla alkionsiirtoon mennessäni. Kaikki kymmenen hedelmöittynyttä alkiota olivat lähteneet reippaasti jakautumaan. Viisi oli luokiteltu top-alkioiksi ja loput 5 non-topeiksi. Nelisoluisia olivat järkiään ja kaikki 1 tai 2-luokkaa! Ihan uskomatonta! Toivettani kunnioittaen kohtuun siirrettiin kaksi alkiota, yksi top ja yksi non-top. Loput kahdeksan pakastettiin pareittain, aina top ja non-top samaan olkeen.

Olo on kertakaikkiaan onnellinen ja hirvittävän helpottunut! Olin ajatellut, että olen tyytyväinen, mikäli saamme jotain siirrettävää tuoreeltaan, mutten mitenkään voinut edes kuvitella, että näin upea tulos saataisiin. Viimeksi olen ollut näin iloinen varmaankin silloin, kun aloin esikoista odottamaan ja siitä on kuulkaa kauan! Haluan uskoa ja toivoa, että elämämme kääntyy nyt paremmaksi ja saamme enkelivauvallemme sisaruksia. Vaikken tulisikaan nyt raskaaksi, meillä on vielä neljä mahdollisuutta pakkasessa. Se on aivan suunnaton helpotus, en kykene sanoilla sanomaan, miten siunatuksi nyt itseni tunnen :)

Sen vielä haluan kertoa, että kun alkiot oli siirretty, lääkäri ultrasi kohdun ja totesi, että ovatpa ne hienosti tuossa keskellä. Ja kysyi, saako ottaa kuvan! Ilman muuta sai, ja minulle myöskin annettiin ensimmäiset ' vauvakuvat ' kotiin viemisisksi. Miehelleni niitä sitten onnessani esittelin, että tämä pikkuruinen valkea piste tässä muun sutun keskellä on meidän pikkukaksoset!

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille ja kiitos tuestanne tähän asti. <3 Toivon meille kaikille plussatuulia ja hyvää mieltä.

Silmu, joka lähtee nyt Käpyilemään pohjoiseen.

Vierailija
89/159 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Silmulla meni tänään siirto? jäikö kavereita pakkaseen ? tuu heti kertomaan ,et miten päivä on mennyt :)

Onkos Anenin raskaustestit polte pysynyt kurissa vai joko näppejä polttelee?milloin saat tehä testin?

Just tulin hakemasta raskaustestin(veri) tuloksen sairaalasta ,meillä kun ne ei soittele vaan paprun saa hakea tai sit ne postittaa,ja enhän minä nyt malta postipoikaa ootella:) tänään on siis pp14(eli vasta se virallinen testipäivä;)) ja hcg oli 361.kait se jotain meinaa;) joudutteko muuten itse makseleen veritestit?kun mun piti ainakin itse maksaa...ei taida kuitenkaan kaksosia matkassa olla,kun hcg ei tuon korkeempi...ainakin niin epäilen...kun ei ole ennestään kokemuksia tuosta hcgn mittauksesta,kun tosiaankin olin jo rv11 viimeksi kun sain tietää odottavani:)

Näin taas täällä,entäs muilla,mitäs viikonlopun suunnitelmia ? meillä hautajaisiin meno:`( joten josko sen jälkeen kun ne on ohi,niin osais iloita tästä,kun nyt vaan on ollut tuo suru päällimäisenä...

Terkuin Siirukka

Vierailija
90/159 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiinkin kirjoitettu samaan aikaan:)))))) Upea juttu,nyt pääset piinailemaan ja toivon kauheasti tarrasukkia ja plussatuulia sinne päin :)Mahtavaa, ja Onnea hyvästä tuloksesta ja toivon kaikkea POSITIIVISTÄ sulle!Mieletöntä :) t:Siirukka

Vierailija
91/159 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirukka; sullahan on HIENOT hcg arvot!! Sano mun sanoneen, että KAKSOSET siellä on!! Meinaan mulla aikoinani pp14 oli hcg 46 !! Inssistä tosiaan, mutta ei ne tulokset nyt noin paljoa luulis heittävän! ;)

Ja testistä...mää oisin malttanu vielä, mutta...

mies "patisti"...ja yksi testi tehty tänä aamuna, tyhmää tiedän!! haha, nyt vasta pp7! Ja NEGA tottakai.. Mut siis nyt ainakin tiedän, ettei pregnyl vaikuta ainakaan enää!

Mutta mistä nää oireet!? Ei mulla tällasia koskaan ennen menkkoja ole ollu...

siis en edelleenkään näihin oireisiin tuijota, ihmettelen vain ääneen!

No ei auta ihmettely...

Silmu; WAU mikä saalis! Ihana kun saitte kuvan, voi vitsit!!! Nyt jarrua matkaan!

Vierailija
92/159 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli juu..tulimpahan tänne purkaan fiiliksiä..

Mää en usko tärppiin nyt ollenkaan..inhottavaa kun noi hormoonit & pregnyl yms tuo noita ikäviä "oireita" sivuvaikutuksena..no nyt ne alkaa kaikki hiipumaan.

Vuotoa tässä pelätään, voi alkaa millon vaan! Pelkään taas sen tuomia fiiliksiä..

Ja kuinka saa taas koottua itsensä seuraavaan yritykseen!

Tänä vuonna olis enää yksi yritys...

äääh, sorry negatiivinen viesti, taidan painua lepään tätä kökköoloa pois..!

Vierailija
93/159 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs hiljaiseloa täällä vietellään?Missäs kaikki on?

Anen:joko teit uuden testin?mä tein kans silloin pp6 ja oli negaa(yllättävää)ja pp8 tuli roskisplussa ja pp9 näky haalea plussa.joten olen muutaman testin käyttäny:)) eikä ne nuihin testailut loppuneet:) mut nehän sanookin et pp14 sais vasta testata,et varmasti plussat näkyy,jos kiinnittyny myöhemmin.mulla kans oli vaikka mitä oireita jotka hävis ennen testausta KAIKKI pois,ja olin ihan varma ettei ole tärpännyt.eikä mulla nytkään ole muuta kuin menkkamaista mahakipua ja tissit kipeät,jos kovin puristelee:)

Miten Silmulla menee?onko omppu kadonnut kokonaan täältä?

Syysterkuin :Siirukka

Vierailija
94/159 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, on ollut kyllä hiljaiseloa täällä!

Mitäs Rizza, millanen olo?

Ja kiitos Siirukka kannustuksesta. Olikos sulla ivf hoitona? nyt pätkii muisti!

Joo tänä aamuna testasin taas epätoivoissani..pp10..ja nega..

:(

Veikkaan et vuoto alkaa huomenna..

Tai ylihuomenna.

Huoh!!

Kaikille muille paljon parempaa mieltä! :)

Vierailija
95/159 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,mulla oli IVF pitkällä kaavalla.Silloin v.2000 kun mulle tehtiin viimeksi ivf niin tulin silloinkin raskaaksi,mutta se päättyi keskenmenoon rv5.silloin mulla oli punktiosta lähtien maha älyttömän kipeä ,joten odotukset eivät olleet silloin kovin korkealla.sitten tehtiin yks pas ja siitä nega.seuraavassa kuussa olin tullut luomusti raskaaksi.sain tietää raskaudesta rv11 ,kun lääkäri käski tehdä ensin testin ,ennen kuin ostan uuteen ivf:ään lääkkeet...nyt sitten tärppäs ekasta IVF:stä heti,en edes harkinnut IUI:tä,vaan sanoin lääkärille et suoraan IVF:ään.

Kamalasti en ole joutanut stressaan tätä onnistumitsta ,kun isäpuoleni oli tosi vaskavasti sairas koko hoitojakson ajan ja kuoli 2vrk siirron jälkeen,joten ajatus on ollut ihan muualla,kuin tässä.ehkä hyväkin niin...

Älä vielä Anen lyö kirvestä tiskiin(vaikka oman mielenrauhan vuoksi aina pieni varpeelleen olo on näissä hoidoissa hyväksi).testaa silloin pp14 vielä uudelleen.onko teillä mitään uutta hoito suunnitelmaa tiedossa jos tämä nyt menee reisille?

Hermoraunio terkuin :siirukka(jonotan nääs IVFhoitsulle puhelimella...)

Vierailija
96/159 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kyselemästä, en ole kadonnut joukostamme ;)

Vierailija
97/159 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu täällä minäkin vielä olen mukana, kipeänä vain. Viime torstaina alkoi jonkin sortin flunssa kurkun karheudella ja nyt on parina päivänä ollut vähän lämpöä ja kurkkukivun lisäksi vielä yskä. :( Hitsit! Kaikki toiveet siis raskautumisesta on menetetty, sillä miten nyt mitään pystyy kiinnittymään, jos olen kipeänä...

Anen, pidän sinulle vielä peukkuja plussaan! Toivo ei ole vielä menetetty! :)

Rizza, pp 7

Vierailija
98/159 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Tuli äsken niin kiire, kun ukkokulta ajoi pihaan ja piti kauppaan ryykätä, etten alkua pidemmälle ennättänyt viestini kanssa. Josko sitten nyt...

Olin tosiaankin viikonlopun viettämässä leirielämää pohjoisessa. Oli mukava nähdä kavereita ja tutustua myös uusiin ihmisiin. Pyhänä olin niin sippi, että sammuin sohvalle pariksi tunniksi! Ja tänä aamuna en meinannut jaksaa herätä töihin, olin ihan kartanolla ku kuoriämpäri, kun herätyskello soi. Mutta niin sitä on taas iltaan tämäkin päivä ehtinyt.

Rizza: minä tulin raskaaksi tosi flunssaisena ja antibioottikuuri päällä poskiontelon tulehdukseen. Että ei se peli ole vielä sinunkaan kohdallasi menetetty, usko pois! Ja sitä positiivista ajattelua, jos vain suinkin edes hetkittäin jaksat.

Ja sitten se ON osuus... Vasemman puolen munasarja oli melkoisen kipeä vielä viikonloppunakin. En oikein pystynyt edes mahallani nukkumaan. Viime yönä nukuin missä asennossa vain, joten eiköhän se tästä suttaannu. Minä onneton hätähousu tilasin jo muutaman raskaustestinkin, josko sitä ensi viikon alkupuolella jo uskaltaisi testailla. Veritestiin ei kuulemma asiaa ole, koska siihen ei ole mitään lääketieteellistä perustetta. Ei passannut korvienvälin vika perusteeksi ;) No, meneehän se aika vaikka lateksin kuivumista katsellessa, joten enköhän minä selviä.

Silmu pp 3 (hurjaa...)

Vierailija
99/159 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizza, ei kai se flunssa siihen vaikuta?! en usko!!

Mulla on side housuissa.. :(

Tossa iltapvllä tuli vähän paksumpaa valkovuotoa joka oli inasen vaalehtavan punasta..juoksin jo vessaan, et nyt vuoto alkoi. Mut ei oo nyt vielä tursahtanut enempää.

Mutta siis alkaa ihan hetkenä minä hyvänsä, mää vaan tunnen sen. Huomenna.

...

Siirukka, inssi taas seuraavaksikin, kun kuulemma tää on meidän juttu, kun viimeksi tärppäsi heti ekasta inssistä. Tämä on meillä nyt toinen inssi pikkukakkosta yrittäessä. Eli kun vuoto nyt alkaa niin täytyy odottaa vielä seuraavat menkat ja siitä sitten taas alusta...

Palaillaan koodille!

Vierailija
100/159 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vuotohan se sieltä sitten alkoi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän