Syys-lokakuussa yrittävien kuulumiset :)
Heippa!
Ajattelinpa aloittaa meille uuden pinon, kun ei ollut vielä kukaan sitä tehnyt. Tuossa kesällä jo huikkasinkin, ja huomasin, että meitähän on ilmeisestikin ihan pinoksi asti. Elikkäs kutsun tämän otsikon alle syys-lokakuussa hedelmöitettäviä äitejä, kohtahan on hoidot alkamassa ainakin meillä pitkän kaavan mukaan hoidettavilla.
Itselläni alkaa kolmen viikon sisällä sumuttelut, eka ultra syyskuun toisella viikolla ja punktio alustavasti suunnitteilla vkolle 39. Siis ihan kohta!
Kirjoittelemisiin, toiveikkain ja positiivisin mielin! :x Yhdessä me jaksetaan paremmin.
Silmu :)
Kommentit (159)
Oon kirjoitellut syyskuun IVF-pinossa, mutta siellä on niin hiljaista, joten vierailenpa täälläkin..
Meillä siispä 2. IVF-hoito meneillään. Ensimmäinen tehtiin helmikuussa, mutta ei tulosta. Muniksia kyllä saatiin hyvin ja pakkaseenkin asti, mutta ne eivät kestäneet sulatusta. Takana myös 2 inssiä, joista ekasta alkoi kyllä raskaus (clomien avulla), mutta päättyi varhaiseen keskenmenoon.
Nyt sit on punktio tehty viikko sitten maanantaina ja saaliiksi saatiin 20 munista, joista kypsiä 17 ja hedelmöittyi 13. Siirto tehtiin keskiviikkona ja kaksi siirrettiin. Loput 11 jäi pakkaseen. Hyvältä näyttää näin paperilla, mutta käytäntö aina toinen juttu... Punktion yhteydessä havaittiin kohdussa nestettä, joten se vaikeuttaa alkioiden kiinnitymistä. Eli ei kuitenkaan ole häävi tilanne.
Piinailu mennyt muutoin suht ok, Lugeja käytän 3 x päivässä ja ne kyllä aiheuttaa jos jonkinlaista. Lämpöilyä, väsymystä, rintojen arkuutta, mielialojen vaihtelua.. Mut ei auta muu kuin kestää ja toivoa, että piinapäivät menis nopeammin!
Tsemppiä kaikille muillekin!
t. Suzan pp4... vasta!! :)
Moikka taas!
Ihan ekaksi tsemppiä teille, joilla alkiot matkassa!! Täällä ollaan kuin tulisilla hiilillä. Terolutit loppu eilen ja nyt sitten odotellaan loppuviikko mahdollista menkkojen alkua. Muutaman päivän on tullut pientä veristä vuotoa, mutta esikoista odottaessa oli ihan sama jonnekin rv 7 asti. Ainoa raskausoireelta tuntuva on rintojen arkuus, mutta se voi hyvinkin johtua noista hormooneista. Vielä en siis uskalla ajatella suuntaan enkä toiseen, mutta toiveet on korkealla. Nyt kun vaan saisi tämän ajan jotenkin kulumaan...
Omppu kp 24/29
Elikkäs...
Nyt pistellyt 12 päivää!!
Ja nyt oli 1 14mm folliikkeli vasemmassa ja muut oli sitten 9-10mm..
Innssiin ollaan siis menossa.
Meinasin ensin, että olisin pistellyt to asti ja pe irrotus ja v.loppuna koti konstit!!
Se näki mun pettymyksen ja epäilyn..sanoinkin, et kuiteskin kuolee mun "mömmöihin" hihi..!
Ja sit sovittiin niin, että pistelen tämän ja huomisen pvn 100 ja 75 iu ja to aamuna klo 6 pregnyl...
Mitä ootte mieltä kerkeekö kasvaan siihen mennessä tarpeeksi?!?!
Ja pe on siis inssi klo 12.30...
Eli tämä ja koko huominen pv to aamu 6 saakka aikaa kasvatella tota 14mm:stä...
Kertokaa pliiiiis mielipiteenne!
Muistaakseni viime inssissä mulla oli ma:na sellanen tilanne et johto munis 12mm, ja samalla lailla to:na irrtotus ja pe inssi ja sillon oli n.19mm...
Kaikkee alkaa heti pyöriin päässä..!!
Ja sitten jos inssi ok,. niin sitten alkaa se JÄRKYTTÄVÄ PIINAILU!! ja pettymyksen pelko.... :_|
Mutta piinaillaan ja kärvistellään yhdessä!!?
Millon sää omppu-82 saat testailla?? tai testaat?? ZEMPPIÄ!!
Ja onnea matkaan sinne inssiin! En kylläkään osaa sanoa tuosta follikkelin koosta mitään, mutta toivotaan kovasti että riittää.
En ole tuota testauspäivää vielä ajatellut. Tää menkkojen odottaminen on niin tuskallista, että tekisi mieli tarttua tikkuun jo nyt, mutta viisaampi kai odottaa. Esikoisesta muistan, että sitten kun menkat alkoi olla myöhässä, niin sai yllättävästi kärsivällisyyttä. Silloin testasin kun oli kp 35. Katsotaan nyt miten käy tuon kärsivällisyyden kanssa, mutta tuskin ennen sunnuntaita testaan. Silloin kp 30/29.
Omppu 26/29
Anen: Muistaakseni munarakkula kasvaa päivässä noin 2mm, joten eiköhän se ole perjantaina jo hyvänkokoinen. :) Onnea inssiin!
Susan73 ja Siirukka, teillähän on hyvin tullut saalista punktiossa. Ihanaa, että olette saaneet hyvin pakkaseenkin. Pidän peukut teille molemmille pystyssä!
Ompulle myös tsemppiä näiden viimeisten päivien piinailuun ennen testausta!
Minulla on perjantaina ultraus, jossa nähdään kohdun tilanne inssiä varten. Olen laskeskellut, että inssi olisi sitten ensi viikon maanantaina. Minulla tulee kuin nakutettu ovulaatiotestiin plussa kp 15, joten niin varmaan tässäkin kierrossa. Tämä onkin varmaan sitten minun viimeinen clomikierto, sillä olen syönyt niitä jo todella pitkään.
Rizza
iiiks...ihan hirvittää tää munis tilanne ja inssi..ja kaikki!!
apuaa..jos munis oli eilen 14mm...niin nyt se ois joku 16mm...määhän pistän jo aamulla klo 6 irrotuksen...et kerkeekö sittenkään kasvaan!? :(
monelta sulla on pe uä?
sitten kuullaan lisää taas...
asiat pyörii jo nyt päässä!! on tää henkisesti vaan niin pahinta!
Heippa kaikille!
Kävin tiistaina ultrassa, missä näkyi 8+8 munista, kaikki 11-14mm kokoisia. Ihmeen tasaisesti ovat kasvaneet. Jatkan 150 IU:lla Puregonia ja huomenna menen taas tarkastettavaksi. Silloin määrätään sitten se pelätty punktiopäivä.
Mieliala on nyt ollut mainio, ei ole ollut enää tuota hillitöntä matsaamista ja märinää täällä kotona, jotenkin on ihmeen rauhallinen olo itsellä. Maha kipeytyy iltaa kohti aikalailla, ja tärinäarkuutta on myöskin, joten olen jo kotosalla levähtelemässä. Ja ihan hyvä näin, on niin hillittömän pitkiä päiviä muuten.
Hyvää mieltä ja tsemppifiiliksiä kaikille toivotteleepi Silmu (edelleen yökkärissä ja tukka pystyssä...)
Anen, uskon kyllä, että munis on huomenna sopivan kokoinen, kun kerta lääkäri on päättänyt, että irrotuspiikki pistetään huomenna. :) Tsemppiä huomiseen!
Itsellä huomenna klo 11 ultraus, joten hieman jo jännittää. Oikeaa puolta alavatsasta on ainakin jo kivasti nipistellyt tänään, joten pakko tuolla on jotain olla kasvamassa...Ja sitten toivon mukaan inssi maanantaina.
Silmu75:lle myös tsemppiä huomiseen ultraan!
Rizza kp 12/30
Se irrotus oli tänä aamuna :(
Eli ti klo 13.45-to klo 6 saakka oli aikaa kasvaa! ...
Ihan varmaan meni reisille koko homma... !!! :,(
No kaippa ne silti truuttaa tavarat sisään vaikka oiskin jääny liian pieniksi..
Jos kerta munikset kasvaa 2mm pvssä niin ke päivään klo 13.45 ne ois ollu 16mm..siitä sit aamu kuuteen eli 16h aikaa kasvaa, jos ees 18mm olis!!!
niin ärsyttävän olo..
Kiitos sulle Rizza kannustuksesta!
sulle ultraan!! :) hyvältä kuulostaa nipistelyt!
Tulehan sit kertomaan uutiset :)
Rojut on nyt inessä..yöks mikä olo!
Tässä sohvalla yritän hetken mammia, vaikkei se sitä vaatis...
Kaikkensa sitä tekis..snif!
Oli sittenkin kuulemma kasvanu 20mm:ksi!! Kysyin, et voiko kasvaa niin isoks noi lyhyessä ajassa niin se sanoi, että voi!
Mutta eihän se mtn kerro...kuiteski joku kysta!! *pessimisti*
En yleensä oo, mutta näissä jutuissa jotenkin...huoh...
Miks taas on etukäteen aavistus ettei onnistu?! Onks muilla samoja ajatuksia jo näin aikasin!? Vai osaatteko olla toiveikkaita ja positiivisia koko ajan?!
Miten Rizza meni uä:ssä??
pp0 siis...
Jee, hienoa Anen!!! Todella hyvinhän se munarakkula on kasvanut. :) Piikitykset ovat todellakin sitten hienosti auttaneet! Nyt alkaa sitten se tuskallisin osio, kun pitää piinailla seuraavat kaksi viikkoa.
Minullakin oli tänään ultra ja munarakkula on kanssa nyt 20 mm. Lääkäri sanoi, että on jo niin hyvänkokoinen, että saattaapa irrota jo viikonloppuna. Joten nyt minun on sitten pakko käydä tänään ostamassa ovulaatiotestejä, että osataan ajoittaa miehen kanssa puuhastelut, jos ei inssiä tehdäkään maanantaina. Nyt vaan pidän peukkuja pystyssä, että ovistestiin tulisi plussa vasta sunnuntaina, niin inssi onnistuisi maanantaina.
Mikäköhän siinä on, että joka kerta ultratessa lääkäri kehuu kohdun limakalvon ja munarakkulan maasta taivaaseen, mutta ei vaan tärppää...
Rizza kp 13/30
Heippa!
Tässäpä pieni koonti, tähän mennessä tapahtuneesta... On tässä vuosien saatossa kertynyt tota angstia ihan mukavasti koko hedelmöityshoitorumbaa ja kaikkea muutakin sairaalan töpeksintää kohtaan, joten älkää suotta hämmästykö seuraavaa pauhaamista. Ihan normaalia meillä.
Eli, kun kävin siinä nollaultrassa viime vkolla, olin siinä uskossa, että sama lääkäri ku viime keväänä hoitaa tän kierroksen, kuten oli sovittu. No arvatkaa vaan, olinko järkyttynyt, kun hän ilmoittaakin, ettei ole tulevalla vkolla töissä!? Jää taas tutkimusvapaalle, voi änkeröinen. Oli kuulemma kyllä valmistautunut hoitamaan munt, mutta kun mulla kierto heitti viikolla, niin mönkään meni. Sitäpaitsi, jos se ei tällä vkolla ole töissä, niin huono oli selitys: alkuperäisen
suunnitelman mukaanhan tällä vkolla ois pitänyt olla punktio... Kökkö homma! Eli mitä tästä opimme? A) Kannattaa pitää kiertonsa säännöllisenä ja sairaalan aikataulujen mukaisena B) Ei pitäis luottaman kenenkään sanaan...
No, kapinoin kyllä aika lailla tiistaina, kun menin ultraan ja vastassa oli
siis ei ihminen, ku oli alunperin puhe. Minä näytin kaikki huonot käytöstapani hälle, olin niin vastahankaan kaikessa, kuin vaan olla voi. Urkin joka
ikisen asian pikkutarkasti tulevasta hoitosuunnitelmasta, löin kirosanoja ja
faktaa tiskiin vuoron päältä, että tulen varmasti ymmärretyksi ja että mut otetaan vakavasti. Ja päätin, että ***kele, mua et kyllä punktioi, jos tämä toinen gyne vaan on talossa ensi vkolla. Ne kuuluista viimeiset sanat...
No, tänään sitten menin aamulla ultraan. Ilmoittauduin numerolla 13 ja vielä
sanoin sille osastonsihteerille, että mitäköhän tästäki tulee, kun tää
'onnen numeroki' sattu just mulle, että mikähän katastrofi tällä kertaa on odottelemassa . Kävelin sinne polin perälle, niin kappas vaan, lauma kandeja istuskelee siinä aulassa. Ei helekutti! Ajat oli tietysti myöhässä, mua ennen sisään meni kaksi tyttöä. Kaiken kukkuraksi se tutkimushuoneen ovi oli raollaan koko ajan ja suunilleen kaikki mitä huoneessa puhuttiin, kuului käytävälle! Ja minä siinä tuhannen hiilenä kudoin sukkaa ja lietsoin itteäni oikein kunnon raivoon. Mietin, että mitä sanon niille kandin piruille, että älyävät häipyä. Ajattelin sitä vanhaa tuttua :" Tuuttehan te sitte ens viikolla kattoon sen spermanäytteen antamisenkin?" - lausahdusta. Niin mikä pettymys, kun lääkäri saattelikin kandit ovesta kartanolle ja kutsui mut sisään vasta sitten! Sinne meni hyvät adrenaliinit.
Ultrassa näkyi parikymmentä potentiaalia rakkulaa. Vasemmalla puolella hivenen pienempiä, 14mm ja oikealla hyvän kokoisia yli 15mm useitakin. Päätettiin kuitenkin, että pienennetään Puegon annosta ja venytetään punktio keskiviikolle, jotta pienimmätkin rakkulat ehtis valmiiksi. Toivottavasti edes jotain ehtii. Ja toivottavasti eivät ehdi mennä yli nuo oikean puolen rakkulat. Jään jännittyneenä odottamaan, kuka siellä on sitten keskiviikkona vastassa ja kuinka monta kandia pyrkii ovenraosta kyyläämään toimenpidettä...
Että tämmöstä hormoonipöllyä täällä pidetään. Olen kuitenkin luottavaisella mielellä, että tämä homma hoidetaan nyt kotiin ja meillekin saadaan se nyytti tänne tuhisemaan:)
Tsemppifiiliksin, Silmu
Toivotaan nyt et irtois sit vasta sunnuntaina!! Mut sit vaan kovaa puputusta jalat ilmassa jos tulee aiemmin..
On tää kyllä niin arpapeliä ja piinaavaa!!
Silmu75..voi JEAH, mikkä kokemukset sullakin!! Siis meidän polilla ihan erimeininki, joo siis kyllä mullekin inssin teki tänään erikoistuva vai valmistuva, mut se meni hienosti ja mukavasti, kaikki tosi asiallista ja yksityistä! Meillä on ollu kyllä hyvä palvelu!
Rizza, me päästäänkin piinaileen samoja päiviä..joo on se kumma kun puitteet on kaikki kunnossa ja ei, ei vaan kuulu raskautta..mut muistetaan, että ns. "tavis" paritkin yrittää yleensä sen vuoden verran ennen kun tärppää, siinä on niin sata asiaa joidenka pitäs mennä nappiin, et pieni alku lähtisi syntymään!
Taidankin mennä alkoon hakeen punaviiniä ;)
Haeppas sääkin! Auttaa kuulemma asiaan lasi kaks ;)
Mitä sulla oli muutes limis? Mää en sit enää kysyny kun höpötin ja kysyin koko ajan kaikkee, lääkärin nauroi ja taputti mua, et mää mietin ja huolehdin liikaa, et jättäsin heille vaan sen homman..joopajoo! Kun sitä vaan ei pysty...
Voi vitsit, mikä kokemus Silmulla! Minua inhottaa todella paljon, että joka kerta polilla on eri lääkäri ja aina saa selittää samat jutut alusta. No nyt vaan kovasti tsemppiä lähhestyvään punktioon! :)
Anen, täytyypä käydä hakemassa punkkua sitten minunkin. ;) Minulla oli limis 9 mm. Kysyin sitä lääkäriltä, mutta hän vaan sanoi, että kohdun limakalvo on todella hyvä. No sitten kuulin, kun hän saneli sanelukoneeseen, että endometrium hieno kolmekerroksinen ja 9 mm. :) Mutta tuo ei nyt tosiaankaan sano mitään, sillä niin minulla on aina aikaisemminkin ollut. Olen jotenkin todella pessimistinen nyt tämän kierron tuloksiin, jos ovis nyt saattaakin sattua viikonlopulle. Mutta ainakaan ei vielä äsken digitaalinen ovistesti ollut plussa, joten jospa ei vielä sitten huomennakaan. :)
Täällä sitä punkkua maistellaan :) ja on sellanen ovis päällä!! Sattuu kävelykin ilkeesti...!!
Josko otettas uusinta kierrosta sitten vielä... ;) hih..
Rizza, millanen se digitaali testeri on..siis miten toimii? Eiks sekin oo periaatteessa "kertakäyttönen" sit kun liuskat loppuu? jostain luin..mut miten siis siinä toimitaan..
Kaikille hyvää v.loppua!
Anen, minä käytän nykyään vain tuota digitaalista ovistestiä, kun se näyttää puolikkaan sarven kuvan, jos ei vielä ovuloi ja sitten täyden sarven kuvan, kun ovuloi. Nyt aamulla tuli vielä puolikas sarvi, mutta kananmunalimat on alkaneet, joten testaan vielä varmuudeksi iltapäivällä uudelleen. Jos huomenaamuna vasta tulee plussa, niin päästään maanantaina inssiin! :) Ainoa huono puoli tuossa testissä on, että siinä on mukana 7 liuskaa ja kun ne on käyttänyt, niin testiä ei voi enää käyttää. Mulla tuo yksi pakkaus riittää kahteen tai kolmeen kiertoon.
Sehän on hyvä juttu, että kunnon ovistuntemuksia on! Kannattaa viettää vielä tänään romanttinen ilta miehen kanssa. ;)
siis mitä..laitoin äsken viestin, mut ei oo tullu?!
Kirjoittelin vaan, et mmm, mitenköhän se on, et eikös munasolu ole hedelmöittyväinen vaan sen 12h irtoomisen jlk...eli se tuli sitten jos tänä aamuna täyteen, eli jos oli hedelmöittyäkseen ni oli, mut jos ei niin sit vaan seuraavaan yritykseen 2 menkkojen jlk!!! Eli JOOOOSKUS sit...
On tää vaan niin ärsyttävää tuuria!!
Tuu kertoon ovis testi tulos sitten!! :)
Anen: Niin joo, sullahan taisi irrota se munis eilen. Muistaakseni munasolu on hedelmöittyväinen 12-24h irtoamisen jälkeen, joten ei välttämättä ole vielä myöhäistä. :)
Tein iltapäivällä uuden testin ja nega oli vielä, joten jospa se plussa nyt sitten tulisi huomenna. Pieni pelko tuli, että mitäs jos ovistesti olisikin ollut plussa jo torstaina, kun aloitin tikuttamisen vasta ultran jälkeen eilen perjantaina...
Rizza kp 14/30
Pitkästä aikaa määkin kirjoittelen kuulumisia!
Elikkäs..täällä pistellään edelleen..olen siis pistellyt vko sitten perjantaista asti, alotettiin pienellä annoksella 50iu puregon, ettei tule hyperi. Mutta eipä tuolla annoksella mtn tapahdu, joten annosta nostettiin to:na ja ti:na taas uä..kahtotaan onko mtn ja tapahtuuko mtn ja päästäänkö inssiin...huoh...
Eli eipä sen kummempia ollenkaan..koitetaan jaksaa näitä ja hei nyt zemppiä teille keillä jo siirretty alkiot, jarrusukkia ja voimia piina päiviin!!