Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syys-lokakuussa yrittävien kuulumiset :)

07.08.2008 |

Heippa!

Ajattelinpa aloittaa meille uuden pinon, kun ei ollut vielä kukaan sitä tehnyt. Tuossa kesällä jo huikkasinkin, ja huomasin, että meitähän on ilmeisestikin ihan pinoksi asti. Elikkäs kutsun tämän otsikon alle syys-lokakuussa hedelmöitettäviä äitejä, kohtahan on hoidot alkamassa ainakin meillä pitkän kaavan mukaan hoidettavilla.

Itselläni alkaa kolmen viikon sisällä sumuttelut, eka ultra syyskuun toisella viikolla ja punktio alustavasti suunnitteilla vkolle 39. Siis ihan kohta!

Kirjoittelemisiin, toiveikkain ja positiivisin mielin! :x Yhdessä me jaksetaan paremmin.

Silmu :)

Kommentit (159)

Vierailija
101/159 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Anen! :( Tosi kurjaa...Meillä tuleekin sitten olemaan samoihin aikoihin seuraavat inssit, kun mekin pidetään yksi kierto tämän jälkeen taukoa.

Täällä ollaan yhä kipeänä.

Rizza pp 8

Vierailija
102/159 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja juttu, että hoito meni mönkään. Jaksuja ja tsemppiä seuraavaan yritykseen, älä luovuta. Kyllä se plussa vielä kohdalle osuu, kun ei lyö hanskoja tiskiin. Jos jotain positiivista, niin onneksi olet ns kevyemmissä hoidoissa ja pääset niin pian uuteen yritykseen.

Tsemppihalein, Silmu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/159 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että raskautuneilla plussat ovat vahvistuneet ja HCG arvot ovat hyviä =)

Anen jaksamisia ja tsemppiä!

Pari kertaa tänne välissä kirjoitin, mut kas vain viestit eivät koskaan menneet läpi ja sain tarpeekseni ilmoituksesta"keskustelut ovat tilapäisesti poissa käytöstä"

No nyt kuitenkin sitten ollaan tilanteessa, että simpat on pesty ja sisään laitettu tänään klo 15 aikaan...

No mitään en odota paitsi kuukautisia, koska tilanne on tämä... musolu ei ollut irronnut vaikka pregnyl pistoksesta oli jo tuolloin yli 36h (pistin sunnuntaina klo 22.30...) ja sitten se järkyttävämpi asia... eli simppoja oli 22miljoonaa (raja arvoilla mennään) mutta huom ennen pesua !!! ja pesun jälkeen selvisi elävänä vain 1miljoona... jostain syystä miehen simpat ei kestä pesua... kyseltiin sitten ihan vaan, että olisko olemassa jotain hellää pesua "hienopesu" tms ;)... no ei kuulemma ole... no noista miljoonastakin vain 350 tuhatta on eteenpäin liikkuvia... joten lääkäri totesi että yksihän siihen vaan tarvitaan...mutta ei pidä kovin todennäköisenä että onnistutaan...

Meidän ensimmäinen IUI oli eka ja vika ja kun kk alkavat siirrymme suoraan 1/2v IVF jonoon... näillä tuloksilla ei IUI hoitoja jatketa..

Onnea yritykseen koko poppoolle, palailen listoille sitten ensi vuonna kunhan päästään sinne ensimmäiseen IVF (arviolta huhtikuussa)

ps. asiaa ei sekään auta että olen 39 asteen kuumeessa jo kolmatta päivää =((

pss. Ihania raskauspäiviä plussanneille

Vierailija
104/159 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos zempeistä..

Ihme kyllä tämä reisille meno, ei vielä ole tuntunut kovin pahalle..

No, ehkä siinä oli se, että meillä on ollut tässä nyt kaikkee muuta paljon.

Pikku ntikin on tosi kipee, ja viime yö valvottu,(ekaa kertaa valvoin hänen vuoksi, on meinaan mahtava nukkuja) kohta lähdemme lääkäriin. yms.

Siirukka...siis anteeksi hidas reagointini..! Sun isä kuoli?! OTAN OSAA TODELLA!! Olen saman kokenut, siis isän menetyksen..pahassa onnettomuudessa ja me olimme aivan paita ja peppu hänen kanssaa, hän oli isä että paras ystävä! Joten tuska on kannettava lopun elämä..*halaus*

Rizza, mikä olo siellä?! :) Sulle parempaa tuuria!

Ja Silmullakin tuntuu olevan asiat todella positiivisella mallilla! Olisin luottavaisin mielin :)

Maribe, palataan asiaan myöhemmin juu, määkin vierailen täällä kyllä teidän kuulumisia lukemassa, tottakai, mut omiin hoitoihin päästää tosiaan vasta marraskuun loppu puolella.

Kaikille hyvää keskiviikko päivää!

Vierailija
105/159 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tunne oli herätä tänä aamuna ,kun ekaa kertaa(uskokaa tai älkäää:)) viime yönä kalahti päähän,et hei,mähän odotan vauvaa...Olen ihmetellyt tätä neutraalia oloani,et miksi ei ole sellanen happy olo,vaan ihan tavallinen.kait nuo läheisen kuolema ja hautajaiset painoivat sen verran mieltä ettei ole osannut/jaksanut pahemmin ajatella tätä asiaa.eilen illalla kävin myöhään haudalla viemässä kynttilöitä,ja tuli sellainen rauhallinen olo jostain syystä.yöllä sitten oikein heräsin ja asia putkahti päähän, ja piti aivan hymyillä:)

Anen:Surku kun meni nyt tämä hoito poskelleen,mut tuulta päin nenä ja uutta yritystä putkeen:)eiköhän me sulle se plussa napata jo seuraavaksi,sovitaanko niin:)?SE mun lähiomainen joka kuoli oli mun isäpuoli,mutta olin 5vuotias kun muutimme hänen luokseen,eli oli 28vuotta mun isäpuolena,eli enemmän kuin oma isä ikinä.Eli kyllähän sen voi isäksi luokitella,oma isä kun tahtoo olla aika hanttapuli välillä....Otan osaa myös isäsi menetyksestä!Teille on varmasti tullut enemmän shokkina kuin meille,koska isäsi on mennyt yllättäen.meillä isäpuoleni sairasti erittäin harvinaista syöpää,ja kesän lopulla kaikki lääkitys lopetettiin ja alkoi menemään nopeasti alaspäin.oli jo loppuhetkillä hänen ja meidän kaikkien toive,että tulis viimeinen henkäys.koska kivut oli kovat ja ihminen joka on aina tehnyt monen miehen työt,makaa sängyssä ja ei voi liikkua itse lainkaan,eikä puhua...ei ollut enää ihmisarvoista elämää...koirankaan ei anneta kärsiä niin kuin ihmisten loppuajasta.

Mulla tekis mieli käydä uudelleen verikokeissa,mut en kehtaa:) haluaisin nähdä miten HCG on alkanut nousemaan,vai onko noussut...nauraishan se läbratäti mut ulos sieltä ,kun menisin toistamiseen:))))

Miten Silmulla?kuis menee?tuleeko seurailtua itseään koko ajan? nimimerkillä :kokemusta on:)))

Maribelle pikaista ajankulua,yks kaks huomataankin ,että 1/2v on kulunut ja alkaa hoidot sulla:) tulee nämä joulutohinat ja kaikkee...

Muxaa keskiviikon jatkoa kaikille! Me taidamme lähteä pian pyöräilemään hetkeksi:) terkuin :Siirukka

Vierailija
106/159 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maribe: Toivotaan kuitenkin parasta, eihän siihen hedelmöittymiseen tarvita kuin yksi siittiö! :)

Anen: Ei ole mitään oireita. Rinnat vain hieman kosketusarat sivuilta, mutta niin ne ovat aina olleet tähän aikaan kierrosta. Toiveet ei kyllä oikein ole korkealla ja pelottaa jo nyt, miten tulen taas pettymään. Meilläkin tulee sitten olemaan seuraava hoito siinä marraskuun lopussa. :)

Vierailija
107/159 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsit, mitä haipakkaa tää elämä taasen on. Peräsuoli pitkällä paahdan paikasta toiseen, hyvä kun ehdin kupin kahvia tempasta naamaani menemisten välissä. No, itsepä olen tähän pinteeseen toivonut pääseväni, täyspäiväinen työn teko ja opinnot siihen päälle eivät ole täyspäisen hommaa likimainkaan... No toisaalta ihan varmaan hyväkin, ettei ennätä päätoimisesti miettiä ja arpoa, kuinkahan tässä mahtaa käydä.

Miten Silmulla?kuis menee?tuleeko seurailtua itseään koko ajan?

nimimerkillä :kokemusta on:)))

Tähän kysymykseen on pakko vastata, että kyllä, vaikka koitan kovasti olla kyttäämättä. Miten se onkin niin vaikeaa? Kysäisempä Siirukka sulta tässä kun aiheen äärellä ollaan, että minä ppvnä sinä testasit sen hailakan plussaan? En minä kovinkaan kärsimätön ole, en suinkaan...

Mikähän 'tietokonevirus' meihin on iskenyt, kun nyt son tarttunut minuunkin. Kurkku tuntuu ikävältä ja paleltaa. Ärhäkkä pöpö, ei voi muuta todeta. Nyt mun täytyy taas singahtaa etiäpäin. Jaksuja kaikille ja positiivista mieltä!

Silmu

Vierailija
108/159 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä testasin pp8 plussan,roskiksen kautta..tein ekatestin pp6 ihan vain aikani kuluksi,negaa,sit pp8 tein testin,odotin tyyliin minuutin ja viskasin roskiin,ja n,1/2h päästä kaivoin sen esiin ja siinä oli plussa.pp9 tietty sit oli pakko tehä uus ,kun ajattelin et se oli roskisplussa,mut plussa ilmesty luiskalle,kun maltoin odottaa sen käsketyn 5min. vahva plussa oli sit vasta pp13.tai siis tumma viiva.testinä oli ihan sellanen kapan RFSU:n testi missä kaks kpl testiliuskoja.

sullahan huomenna on pp7?vai muistanko nyt ihan väärin...mä luulin kans et en osaa stressata piinailusta ja maltan pp14 asti,mut mitä vielä...alku kyl tosiaan meni sivusuun kuolemantapauksen vuoksi,mut sit rupes testit polttaan reikää kaupan hyllyssä ja kropasta aloin oireita etsiin...pp7 sanoin mun kaverille,et jos en ois pessimisti niin sanoisin et olen raskaana,kun meinas olla pää kipeä sillain jännästi ja tuli kramppeja alamahaan.pääkipua ei enää oel,mut kramppeja vielä tulee.muuten elo jatkuu normaalina,ei ees pahaa oloa...palelee kyllä iltaisin ja on jalat jäässä,ja viime yön laukkasin kusella koko yön...hyvästi täydet yöt...tästäkö se univelka taas alkaa;)

Jospa se silmun palelu ja kurkkukipu oiskin hyvä merkki:) peukutan todellakin sulle nyt plussaa!kuten ihan kaikille muillekkin jotka tässä kirjoittelee kuulumisia !jospa jouluun mennessä kaikilla ois masussa asukit mukana:)

nyt siivoileen ,jälleen... Siirukka

Vierailija
109/159 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan varma, ettei tästä hyvästä hoidosta tullut mitään :( Ne vähäiset alamahan ja selän menkkamaiset kolotukset ovat loppuneet, eli mahtoivat olla vain sitä punktion jälkeistä kipuilua. Hiukan on viluinen olo päivisin, mutta yöllä hikoilen kuin sika. Tuntuu houkuttelevalta kääntyä pessimistiksi, ja alkaa odottaa vuodenvaihdetta ja seuraavaa PASia...

Silmu pp7

Vierailija
110/159 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmu, älä vielä luovuta! Pidän peukkuja pystyssä!!!

Minäkin paras kyllä puhumaan, sillä itse olen jo luovuttanut. Olen vieläkin kipeänä ja uusimpana sain vielä korvatulehduksen eilen. Sain antibiootit ja ajattelin sitten illalla, että testaanpa, josko olisin raskaana ja negahan se oli. Tuli ihan mieletön suru. Niin mielelläni siirtyisin jo koeputkihedelmöitykseen, mutta luulen, että vielä yksi kierto mennään inssillä ja piikityksillä. Tämä oli siis jo kolmas inssi clomeilla.

Minulla on ihan sama juttu, että päivisin palelen kovasti ja illalla tosiaankin hikoilen lakanat ihan märäksi. Toisaalta minulla tämä kyllä selittyy ihan sillä, että olen ollut flunssassa ja kuumettakin on ollut. Mutta Silmulla ne voivat olla ihan oikeita raskausoireita! :)

Rizza kp 27/30, dpo 11

Vierailija
111/159 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

älähän nyt vielä heitä sitä kirvestä kaivoon!mulla loppui kans kaikki tissikivut ym.oireilut ennen kuin piti testata,tai siis n.vko siirron jälkeen.joten ei se oireettomuus ole aina huono merkki ! nyt malttia muutama päivä,ei mullakaan näkynyt testissä viel tuossa vaiheessa.

Rizzalle halitus!!! jospa se vielä iloksi muuttuisi!eikö lääkäri kysele mielipiteitä tuosta inssistä IVF:ään?meillä sai esittää toiveen et mihin haluaa.siirryin silloin aikanaan parin IUI;n jälkeen(vai tehtiinköhän mulle yks)IVF:ään ihan omasta tahdosta ja nytkin sanoin et suoraan IVF:ään.

Täällä ei kummosia,alamaha reagoi heti kivulla jos on mahassa ilmaa:// viime yön valvoin ja mietin raha-asioita,on se kumma kun ne tuntuu niin suurelta asioilta yöllä ja aamulla on ihan eri mietteet asioista...nälkäkin yöllä oli valtava,mut öklö oloa ei ole näkyvissä.palelua ja tissit kioeänä,ei muuta.3vkoa ultraan.

Kauniin syyspäivän terkuin Siirukka5+2(oho:))

Vierailija
112/159 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kirjoittelemassa, kun olen ollut lomalla ja meillä ei sitä nettiä kotona ole. Koko loma meni vähän tätä plussaa ihmetellessä ja sairastaessa, en osannut oikein tarttua mihinkään. Muistan jo tuolla pinon alkupäässä mananneeni tätä kovaa yskää, joten ei se raskautuminen taudista esty. Mun työterveyslääkäri alkaa jo olla ihmeessä mun kanssa, kun ei voi röntgenkuvata eikä kokeilla mitään lääkkeitä. Nyt olen toisella antibioottikuurilla ja jos se ei auta, niin pitää varata aika neuvolalääkärille, joka on samalla mun omalääkäri. Häneltä pitää kysyä mitä saa tehdä, niin työterveyslääkäri kyllä saa mut kaikille mahdollisille erikoislääkäreille.

Raskausoireista: mulla oli kanssa päänsärkyä alkuun, mistä pelkäsinkin menkkojen olevan tulossa. Särky oli kuitenkin lievempää kuin normikierrossa. Väsymys on ajoittain tosi kova, mutta olo muuten hyvä. Nälkä tuntuu olevan usein vieraana ja kahvia ei pysty juomaan. Alussa vaivannut verinen vuoto on loppunut, eikä mahaakaan enää nipistele. Tissit on välillä kipeät. Minäkin olen testannut useamman kerran, kun pelko jäytää mieltä, että onko se asukki varmasti siellä.

Mulla on ultra varattuna 28.10., joten sinne asti täytyy jännittää. Silloin on menkoista laskettuna rv 8+3.

Anenille jaksuja seuraavaa hoitoa odotellessa! Silmu ja Rizza: ei nyt vielä luovuta toivosta, peukkuja!

Meinaako Siirukka alkaa hengailemaan odottajissa vai plussanneissa lapsettomissa? Itse en ole vielä uskaltautunut kumpaankaan. Täällä on jotenkin niin turvallista :)

Nyt pitäis varmaan jatkaa töitä, jos viesti on jotenkin "kummallinen", niin johtuu siitä, että on tullut "muutama" keskeytys välillä. Sadepäivää kaikille!

Omppu 5+5

Vierailija
113/159 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta kans täällä on niin turvallista ja sit pörrään tuolla sekundäärisissä ja odottelen sieltä muutamaa ihanaa ihmistä mukaan plussaan,niin en oikein osaa liikahtaa vielä mihinkään odotuspuolelle.

välillä iskee epätoivo,et meneeköhän tämä nyt loppuun asti hyvin,mahaa meinaa särkeä aina kun istuu.seisaalleen ja pötköleen paras,mut selällään maaten on sellanen painon tunne alamahalla...huonoa oloa oli ilmassa äsken kaupassa,oli pakko ostaa salmiakkia,et menee ohi.ei oksetusta ,eikä kuvotusta,vaan sellanen öllö olo.nälkä vaivaa useammin ,kuin ois tarvis;)

Soitin neuvolaan ,ja kyselin millon varailen aikaa,kun en tiedä millaset jonot on täällä.anto ajan RV8+0 ja varhaisultra on 7+2 eli tasan kahden viikon päästä.

Onko meitä plussanneet tältä listalta tällä hetkellä muut ,kuin omppu ja minä?ja monet tulee meijän mukaan,eikö niin?miten muistelen et oiskait täällä joitakin muitakin plussanneita?

Palaanpas takaisin kotitöiden pariin ja lähden sitten töihin :/saapa nähdä miten käy sairaslomien kans,jaksanko loppuun asti töissä vai joudunko aikasemmin pois jäämään.ekasta jäin jo rv16 supistelujen ja liitoskipujen takia kotia.

Terkuin :SIirukka

Vierailija
114/159 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin kuulumisianne, ei teidän plussanneiden mihkään tarvi siirtyä, mielellään mekin täällä teidän kuulumisia luetaan :)

ja totta, täällä on turvallista..hih..kaikki ymmärtää, kuinka extra hienoa on teidän plussat!!

Hassua, et tämä nega ei ollutkaan niin järkky pettymys...(?) Tais olla kaikkee muuta päänvaivaa samassa syssyssä vuodon kanssa..mutta tosiaan ens kiertoon uusi yritys..hiukan on sellanen olo, et onnistutaanko insseissä sittenkään enää, mut en ole vielä valmis ivf:ään...

Rizza, sulla on pp11? Ei plussa välttis sillon näy vielä, älä luovuta siis, HIENOA, ettei ole vuotoa! Mulla aina pp11 tullu se vuoto. Vasta pp13 plussasin todella haamun aikoinani..

Ja Silmukin, jostain tuolta luin, että oireet vois vasta alkaakin myöhemmin, että nää ihan alku oireet mitä kaikilla on ollu, on varmaan niistä hormooneista ja toimenpiteistä..tiedä häntä sitten..Mitä mieltä muut on?

Voiko olla heti inssin tai muun hoidon jlk oikeita oireita?

Mää en enää uskaltas aatella oireita enää yhtää..koska vaikkei oliskaa mtn, saattaa olla raskaus alkanut :) Eli VIELÄ EI LUOVUTETA NAISET!!

Hyvää v.loppua!

Vierailija
115/159 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Viimeinen kontrolliultra oli tänään ja maanantaina sitten punktioon.

Oikealla puolella oli 21 rakkulaa kasvamassa ja vasemmalla 19. Lääkäri pisti sairaslomalle ja syyksi kirjoitti hyperin... toivotaan, että tästä nyt tuoresiirtoon kuitenkin päästäisiin.

Punktio tehdään (luojan kiitos) nukutuksessa, joten sitäkään ei tarvitse enää sen enempää murehtia :)

Vierailija
116/159 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anen, minulla alkaa vuoto yleensä pp 14, joten siihen on vielä aikaa. :) Hitsit, kun ihan harmittaa, että menin tuhlaamaan jo sen minun ainokaisen testin.

Miinallahan oli paljon rakkuloita kasvamassa! Huh huh, onko yhtään kipeä olo? Kuulostaa kyllä hyvälle, että nukuttavat. Sitä minäkin sitten toivon, kun itse joudun punktioon.

Rizza pp 11

Vierailija
117/159 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille minua tsempanneille! Viesteillänne oli suuri merkitys jaksamiselleni. Tämä viikko on ollut jotenkin niin älyttömän rankka (siis ihan fyysisesti ja töitten + opintojen takia), että väsyksissä sitä tahtoo kaikki asiat paisua hillittömiin mittasuhteisiin. Viime yönä tempaisin sitten 15 tunnin yöunet! Nyt särkee selkää ja päätä liika makoileminen, mutta jospa se tuli tarpeeseen tuo mieletön unen määrä. Miehelleni totesin leikkisästi, kun yhden aikaan vuoteesta nousin, että tämmöstä se raskaana oleminen on, väsyttää.... Mies siihen totesi, että aika kaukaa haettu on tuo selitys, mikset mene vaikka johonkin täydennyskoulutukseen tai aloita jotain uutta harrastusta, kun sulla tuota virtaa tuntuu riittävän? Hiukan ironista.

Että josko tässä nyt levänneenä ja teidän tuellanne ensiviikon vielä jaksaisi testipäivää odotella. Toivottelen puolestani kaikille positiivista mieltä ja pitkää pinnaa piinailijoille.

Silmu

Vierailija
118/159 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitus uusiksi, unohtui taas...

Silmu pp8 ( enää kuusi päivää jäljellä!) =)

Vierailija
119/159 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä heräsin ihan kamalaan vihlomiseen toisen munasarjan puolella useamman kerran, lopulta en enää ollut varma näenkö unta vai en sen verran väsynyt olin jatkuvasta heräämisestä...

Tuli vaan mieleeni, että eikös tässä inssissä ollut kohdunulkoinen raskaus mahdollinen ja hieman kohonnut riskikin siihen?

Toisaalta olen kyllä varma, että eihän tässä nyt edes raskaaksi voinut tulla kun liikkuvia siittiöitä oli Islannin väestön verran (siis n. 350000) mutta mitä tuo kipu sitten oli... nyt on kuitenkin inssistä se 5päivää vasta, joten tuskin edes mitään pitäisi tuntua...

Onko tälläiset vihlomiset ihan normi tuntemuksia ei ole ennen kk ollut tälläistä paitsi sitten pari päivää ennen menkkoja... hmm voisiko olla niin että vuoto alkaa aikaisemmin nyt jos inssi epäonnistui ja siksi noita oireita...

Maribe joka tulee kohta kaistapääksi näiden tuntemuksiensa kanssa ?:|

ps. Silmu täällä kans ollaan päivät töissä ja illat opiskelemassa, tenttiin luku päällä ja keskittymiskyky totaali hukassa !! X-(

Vierailija
120/159 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tuhruttanut jo eilisestä asti ja siihen malliin, että saan kohta jo siirtyä kp 1:teen. :( Harmittaa ihan hirveästi, ettei kolmas inssikään toiminut, mutta minkäs sille mahtaa. Täytyy soitella lääkärille, että mites tästä eteenpäin, kun haluaisin siirtyä jo koeputkihedelmöitykseen, enkä kokeilla inssejä enää.

Vieläkö Maribella on jatkuneet vihlomiset?

Joko Silmua jännittää? :)

Rizza kp 29/30, pp 14

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi