Syys-lokakuussa yrittävien kuulumiset :)
Heippa!
Ajattelinpa aloittaa meille uuden pinon, kun ei ollut vielä kukaan sitä tehnyt. Tuossa kesällä jo huikkasinkin, ja huomasin, että meitähän on ilmeisestikin ihan pinoksi asti. Elikkäs kutsun tämän otsikon alle syys-lokakuussa hedelmöitettäviä äitejä, kohtahan on hoidot alkamassa ainakin meillä pitkän kaavan mukaan hoidettavilla.
Itselläni alkaa kolmen viikon sisällä sumuttelut, eka ultra syyskuun toisella viikolla ja punktio alustavasti suunnitteilla vkolle 39. Siis ihan kohta!
Kirjoittelemisiin, toiveikkain ja positiivisin mielin! :x Yhdessä me jaksetaan paremmin.
Silmu :)
Kommentit (159)
Minä sitten menin testaamaan perjantaina 9-vuotiskihlajaispäivän kunniaksi. Sain aikaiseksi haaleista haaleimman haamun. Samoilla testeillä negat olleet ihan puhtaita (Pregent Stick). Nyt olen ihan pihalla uskoako vai eikö, mutta jospa uusintatesti auttaa asiaa. Tänään kp 30/29, joten kai viiva olisi jo vahvistunut jos on vahvistuakseen.
Mulla on ihan supervetämätön olo. Taidan lähteä tästä katteleen pojalle ruokaa ja päikkäreitä, jos sitä vaikka sillä aikaa testaisi...
Tsemppiä piinailijoille!!
Omppu
Anen, oikeassa olit, sillä tänä aamuna digitaalinen ovistesti näytti täyden sarven. :) Ihanaa, huomenna päästään kuin päästäänkin inssiin!
Ompulla on jännittävät paikat! Toivottavasti viiva olisi vahvistunut tänään!
kyllä sää vain plussasit = raskanaana olet!! :) Hienoa, ihanaa!!
Mää testasin kanssa haaleimmasta haaleimman plussan, kun tytärtämme aloimme oottaan! Kyllä se siitä vahvistuu!
Meni siis aivan nappiin!! :)
Monelta sulla on huomenna inssi?
Toiv. mahd. moni tässä syys-lokakuun yrittäjissä saisi toivomansa plussan!
Onnea yrityksiin!
Täällä toinen hätähousu meni testaamaan pp9 ja tuloksena oli plussa...eilen tein jo testin mut eka näytti negaa(en muistanut odottaa 5min)ja menin 30min päästä katsoon uudelleen niin oli plussa.nyt oli pakko tehdä testi uudelleen ,kun vaivas et jos se oli roskisplussa,niin 5min päästä kävin katsomassa tuloksen,niin plussahan siihen paukahti...nyt koetan malttaa mieleni ja testata vasta virallisena testipäivänä joka on perjantaina ja silloin koossa pp14.
Meillä oli siis hoitona IVF ja siirrettiin yks TOP ja yks NONTOP.pakkaseen jäi kuudelle kerralle...
nyt sit koetan elellä mieleltään rauhallisesti,en päästä itseäni taivaisiin,etten tule röminällä alas..ajattelin kyllä tuossa kun katselin äsken tyttöäni ,et tiedä vaikka sinusta tulee ens kesänä isosisko...niin kauan kaivannut meille vauvaa,kun hänellä ei ole ketään ja kaikilla muilla on isoja tai pieniä sisarruksia...
Mut näillä "eväillä"lopettelen tän viikon :) Siirukka
PS.tsemppiä huomiseen inssiin !
PS2:onnittelut plussasta !!!!
Hmm... kun en oikein tästä hormoni maailmasta vielä mitään tiedä tai no tiedän sen, että olen pistänyt itseeni pe iltana ekan kerran puregonia 50 yksikköä ja eilen ja tänään taas pitäisi pistää siinä ilta yhdeksän aikaan (ainoa aika, jonka olen saanut sovitettua ko.toimintaan)
No pe yönä tuli kamala päänsärky ja pahaolo, mutta meni aamuun mennessä pois, eilen tuli lievästi huono olo mutta ei niin paha kuin pe yönä... liekö elimistö tututtelee ko. hormooniin.
Mutta vähän taustaa, elikkäs minulla on 6v poika, jota aikoinaan yrittettiin 3v (välissä keskenmeno) Juuri hoitojen alkaessa huomattiin, että olenkin jo raskaana, joten hoidot peruuntuivat, mutta raskaus keskeytyi vko 12 olin aivan shokissa.
Pettymys oli valtava ja uusi yritys tuntui mahdottomalta. Annoin itselleni aikaa ajatella muuta, aloitin tanssiharrastuksen joka vei paljon aikaa... yhtenä syyskuisena aamuna tajusin, että kuukautisia ei tullutkaan ja plussa siinä tikussa sitten oli... toukokuussa pieni ihmeeni oli lopultakin maailmassa.
Tuosta on aikaa siis 6vuotta ja risat... Ihmissuhde kuviotkin on menneet jo aikaa sitten uusiksi ja taas olen tilanteessa että 3vuotta yritystä alkaa olla takana (tosin tutkimukset on aloitettu jo viime syksynä... mutta ovat vieneet aikaa jo vuoden...välissä oli (aukiolotutkimus -> josta sain sitkeän kohtutulehduksen, joka johti laparoskopiaan, jossa todettiin endometrioosi pesäkkeitä, hoidettiin pois ja päästiin naistenklinikalle jonoon) lääkäreiden kesälomat jne. No kyllähän te tiedätte, että tutkimuksiin menee aikaa enemmän tai vähemmän...
No meistä löytyi sitten vikaa sekä minusta, että miehestä. Miehellä laiskoja siittiöitä ja muutenkin varsin sekalaista sakkia ja liian vähän, joten otettiin miehestä kromosomitutkimus ennen kuin aloitetaan IVF hoidot, tässä välissä kuitenkin nyt kokeillaan inseminaatio ihan niin kuin sitä silmällä pitäen kuinka minä reakoin tähän puregoniin (tai pikemminkin miten ne munasolut reakoi)... Niin minussa näyttää olevan vikana se, että ovulaatio tapahtuu liian aikaisin ja munasolu ei ole kypsä ja välillä en ovuloi lainkaan...
Keskiviikkona on toinen ultra, perjantaina oli se eka, jossa sai sen pistos luvan, kun kaikki oli ok...
Töissä on kyllä kamalan vaikea sanoa jatkuvasti... oon aamupäivän lääkärissä ja kun meiltä on jonkin verran Hesaan matkaa niin siihen menee tovi ennen kuin ehtii töihin takaisin..
Jos jotain olen ihan hiljattain oppinut niin piikkikammoinenkin oppii pistämään itseään... tärisin kun piti eka piikki tökätä, mutta nyt menee jo ihan helposti... Poikani keksi, että tää on äidin pelkokerroin ja ihasteli vieressä kuinka reipas äiti on :x Kyllä tuli hyvä mieli!!
Sitten ihan lyhykäinen esittely lopuksi
minä 33v (minulla 6 vuotias luomu poika) munasolujen kypsymisessä vikaa
mies 35v (miehellä ei lapsia) siittiöt laiskoja ja liian vähän
Ensimmäistä yhteistä yritetään ja yritystä alkaa olla pian 3vuotta
1.Inseminaatio, jos kaikki menee nappiin lokakuussa
Siitä suoraan IVF jonoon, adoptiosta on puhuttu jo paljon, mutta lopullinen päätös odottaa vielä jonkin aikaa...
Ihana lukea plussa uutisia !! Onnea plussanneille!!
Toivottavasti moni tässä ketjussa saa oman plussansa pian!!
Omasta plussastani en osaa edes haaveilla, koska lääkäri sanoi tätä vähän niin kuin lähinnä kokeeksi eikä nähnyt meillä inseminaation suhteen juuri mahdollisuuksia... joten fiilikset on kyllä matalalla kun puregonia pistän....
siis jo monelle käynyt ihanasti tässä kuussa!! ONNITTELUT!
Toiv. Lokakuustakin tulee yhtä plussan tuulinen.
Nauttikaa verttikset nyt jokaisesta raskaana olevasta päivästä!
Tuhannesti onnea Siirukka! :) Ihania uutisia!
Tervetuloa mukaan Maribe! Tsemppiä huomiseen ultraan!
Minulla oli eilen eli maanantaina aamulla inssi. Olin hieman pettynyt, etteivät ultranneet enää ollenkaan, vaan luottivat vain siihen sunnuntaina saamaani ovisplussaan. Kohdunsuu oli kuulemma todella tiukka, joten kesti jonkin aikaa ennen kuin lääkäri sai ruiskutettua tavaran sisään. Aikaisemmin se on käynyt paljon helpommin, joten tuli sellainen olo, että olikohan inssi jo liian myöhään. Jotenkin muutenkin sellainen pessimistinen olo, kun tämä oli jo meidän kolmas inssi. Kokeillaan kuulemma vielä seuraavaksi yhtä ja otetaan pistokset mukaan.
Anen, onko sinulla ollut jo tuntemuksia? :)
Rizza kp 16/30
Tänään on pp11 ja moni varmaan tässä vaiheessa tekee sen testin,kun ovat maltillisempia mitä minä:)) tein testin minäkin aamulla,täytyhän se varmistaa,että onko enää raskaana.kyllä siihen plussa tuli,ei tummantumma,vaan vaaleampi,niinkuin tähänkin asti...ajattelin hakea vielä apteekista testin,kun nämä on olleet kaupan testejä,99,9%luotettava ,ainakin pakkauksen mukaan:)
Toivotaan ,että tämä jatkuu ihan loppuun asti,ei vaan uskalla jotenkin juhlia tätä,kun tuntuu ,et tietää niin aikasessa vaiheessa raskaudesta,kun on ollut hoidoissa(esikoisesta olin jo RV11,ennekun tiesin edes odottavani:))...nyt täytyy malttaa pitää suu supussa ja elää normaalisti(pikkunen pessimisti taas näin aamusta vauhdissa:)).tuntuu et se perjantai pp14 on sit se virallinen testipäivä...
muisaako kukaan muuten ,et oliko se niin,et jos tulee plussa,niin oliko se et ultrassa piti käydä seiskaviikolla ,vai seiskaviikkoon mennessä?mulla meni ihan ohi korvien,seiska jäi vaan mieleen....
Onko Omppu jo testannut uudelleen?
Rizza:pidän peukut pystyssä ,et ajoitus osui kohdalleen :) onko teillä itsellä ollut toiveena nuin monta inssiä?meiltä kysyttiin heti,että millä hoidolla aloitetaan,ja mä halusin heti IVF:ään...muistelen et aikoinaan 2000-2001 mulle tehtiin yks inssi ja sitten lääkäri ehdotti jo IVF:ää.nyt en mikään"tyttönen" enää ole;) 33 paukahtaa mittariin,vaikka mieleltään kuustoista:)))ja kropaltaan seittemänkymppinen:)
Mitenpä muilla alkanut tämä viikko,Silmustakaan ei ole kuulunut mitään aikoihin,entäs muut?
Syyspäiväterkuin :Siirukka
PS.mua aina kiinnostaa missä päin suomenmaata ihmiset käy hoidoissa,eli jos uskallatte paljastaa ,niin saa kertoa:)) itse olin OYS:ssa,ja voin vain kehua...
Siirukka; 7 vkolla on uä :)
Näkyykö Ivf:ssä tuo plussa nopeemmin kun inssissä? Tai varmaankin niin, koska siirretään jo hedelmöittynyt alkio..inssissä, kun ootellaan hedelmöitys yms..
Ihana homma, että on onnistunut!!
Me ollaan Taysin lapsettomuus ja hormoonipolilla ja voin kans kehua! :)
Rizza; olipa outoa ettei ultrannu!! Meillä aina ultrataan ennen inssiä...
Ja mitä se tarkoittaa, että kohdun suu on tiukka..? *tyhmä*
Ei tuntemuksia.. tai siis en luota mihkään sellasiin! Ne voi kaikki johtua hormooneista yms..rinnat on vähän arat, ja eilen pikkasen juili muniksia mut ei oikeestaan muuta. Ja noi kaikkihan voi merkata myös alkavia menkkoja...
Eli ei auta kun mennä pv kerralla ja keksiä tekemistä, et aika kuluis..
Nyt on siis pp 4.
Maltillisia piinapäiviä kaikille jotka jo piinailee ja voimia hoidoissa oleville!
Ihan ekana HURJASTI ONNEA PLUSSANNEILLE!!! Oikeasti aivan mahtavaa, että olette saaneet kaksi rantua testitikkuihinne! Eikä se väri kaikkea kerro, nimim esikoisesta tosi hailu viiva tikussa ja loppuun asti päästiin. Toisaalta viime syksynä kertakaikkisen vahva plussa seerumistestissä jo ennen virallista testipäivää ja kesken meni :( Eli nyt vaan elelette niinkuin raskaanaolevan tuleekin ja tosiaankin nautitte siitä, mitä olette saaneet.
Juu, ei ole kuulunut minusta päiväkausiin, kun aina on nämä sivut tökkineet kun olen yrittänyt kirjoitella. Mikähän tässä on? Minusta nää toimii aikalailla kehnommin nyt, kun ovat uudistuneet. Mitäpä tänne. Tuhannen ällötyskuvotus oloa pitää, tissit on kipeät ja näyttää ihan ketun neniltä (suora lainaus mieheni suusta...). Alamaha on kipeänä iltaa kohden, onneksi nyt ei niin kamalasti, kun köllöttelen kotona 'sairaslomalla'. Hedelmöityslomalla kai tässä ollaan, huomisen jälkeen saattaa olla totta tuokin sairasloma. Sukkia olen kutonut ihan urakalla nyt kun on aikaa ja katellut Gilmoren tyttöjä, mitä siskoni toi mulle ajan kuluksi. Viime yönä pistin Pregnylin ja skitsoilin sellaisella asialla, että voikohan munikset päästä ylikypsiksi, irrota itsekseen tms jo ennen punktiota? Tietääkö kukaan?
Huomenna olisi sitten se peljätty punktiopäivä. Tunnelma on, kuin synnyttämään lähdössä, ihan hullu valmistautuminen päällä. Viime kerralla palelin niin älyttömästi, että laitoin vahingosta viisastuneen kassiin fleecehuovan, fleecetakin ja villasukat mukaan. Ja tietysti eväitä, jos vaikka sattuis olemaan ihan hillitön nälkä toimen piteen jälkeen. Tuossa miehelle ehdottelin, että mitä jos ottaisin kamerankin. Ois kaksostyttöjen elämän alkutaival ikuistettuna sitten ihan kirjaimellisesti ;) Vois liimata vauva-albumeihin kuvia, kun äiti on punktiossa... Toiset kuvaa synnytystä, niin meillä pistettäis paremmaksi ja kuvattais raskaaksi tuleminenkin. Meleko hurttia huumoria, mutta olkoon! Näillä näkymin menen punktioon jälleen yksin ja mies puolestaan töihinsä, mutta vielähän kaikki ehtii hovissa muuttumaan ja moneenkin kertaan.
Jos huomenna vaan sivusto pelaa, niin tulen kertomaan, mitä saatiin saaliiksi. Pitäkää peukkuja!
Silmu
Täällähän on porukka tositoimissa, tsemppiä tasapuolisesti kaikille!! Plussiakin tupsahtelee, mikäs sen ihanampaa!
Minä testasin sunnuntaina uudelleen ja sain vahvemman viivan. Ei se vieläkään kontrolliviivan vahvuinen ollut, mutta vahvistunut kuitenkin. Verinen vuoto vaan jatkuu, mutta tätä se oli esikoiseltakin. Tarvii varmaan vielä yksi testi tehdä, että oikeasti uskon tämän olevan totta. Raskausoireita kyllä riittää: väsymys on valtaisa, vessassa saa hypätä, tissit on kipeenä ja ajoittainen kuvotus.
Ultraan asti kuitenkin jännittää, meillä se tehdään neuvolassa rv 10 maissa.
Eiköhän se plussa-aalto ole voimistumaan päin, että saadaan jokaiselle oma! Meillä se nyytin eräpäivä taitaa mennä kesäkuun alkupuolelle menkkojen mukaan.
Varovaisen onnellinen Omppu rv 4+3
Siirukalle ja Ompulle vielä kerran tuhannesti onnea ihanasta uutisesta!
Siirukka, meillä ensimmäinen inssi tehtiin yksityisellä ja nyt julkisella on tehty kaksi, joten yksi olisi vielä luvassa. Olen itse asiassa pyytänyt päästä clomifenista eroon jo aikaisemmin, mutta aina on kerrottu, että se toimii minulla niin hyvin. Noh, mielestäni ei, jos kerran raskautta ei synny. Nyt vihdoin pahojen sivuoireiden takia minun ei enää haluta niitä syövän, vaan aloitan pistokset seuraavaan inssiin. Meiltä ei lääkäri ole edes kysynyt, että haluaisimmeko suoraan koeputkihedelmöitykseen. Onko niihin hoitoihin kovin pitkä jono? Meillä siis sairaalana KSKS.
Anen, en itsekään tajunnut, että mitä se tiukka kohdunsuu tarkoitti. Toivottavasti edes jokunen siittiö olisi kuitenkin löytänyt perille. :) Toiveet ei todellakaan ole korkealla, vaan odottelen seuraavaa inssiä jo pistosten kera. Missä vaiheessa kiertoa piikitykset sitten aloitetaan? Minun pitää kuitenkin soittaa ja pyytää resepti varmaan heti, kun menkat alkaa.
Mulla inssi+piikit on menny aina niin, että ns. 0 uä:een mennään ennen kp5. Katsotaan että' kaikki ok jne, ja sitten kp5 alkaa piikit, ja niitä sit pistellään monesti 5-6 pvää ja sit uä..ja siitä selviää kauanko vielä pistellään jne.
Eli saat reseptit sitten siinä 0uä:ssä, jos menee samalla kaavalla kun meillä.
Toki sinne siittiöt menee, ne on niiiiin vilkkaita kavereita ja pienen pieniä ;) Millanen lasti teillä oli? Meillä oli pesun jälkeen se 29 mijoonaa. Ykshän siihen vaan tarvitaan, mutta kuiteskin!
Hassusti tissejä juilii pitkin päivää samaan tyyliin kun maito nousi aikoinaan rintoihin..tai siis kyllä tuolta maitoo vielä tulee, mut ei tietty siinä määrin!
On noi melkosia hormooneja kun tekee tollasia...! Pregnyl ilmeisesti.
Nyt siis pp 4
Kiitos vastauksesta. Jännittää jo valmiiksi piikitykset. :)
En saanut tällä kertaa papereita, paljonko tavaraa oli ollut. Lääkäri sanoi tuloksen olevan vain erittäin hyvä. Edellisessä kerrassa tulos oli myös todella hyvä ja silloin pesun jälkeen sitä oli 38 milj./ml. Joten kait se on sitten ollut jotain samaa luokkaa. :)
Sinullahan on jo hyviä oireita! :)
Rizza kp 17/30, pp 1
Joo en määkään mtn paperia nähny, lääkäri vain sanoi kans tuloksen..siittiöistä siis.
No teillä on kans priima tavaraa..kumpa vaan nainenkin ois priimaa..haha..pikkusen mustaa huumoria pitää olla!! :)
Mitä "oireita" teillä Siirukka ja Omppu on ollu?? Vaiko mtn...
En mää meinaan tätä uskalla edes ajatella, et ois "oire"..siis plussasta, kun eihän se ees voi vielä´näkyä missään, kun ei ole kiinnittynytkään vielä jos ees mkn on hedelmöittynytkään...
Tänään tuli postissa r-testejä...5kpl..valmiiksi..ja tulevaisuutta varten vaikkei nyt ees tarviskaan testata..jos siis alkaa vuoto. On niin paljon halvempia kun apoteekissa..!! maksoi koti ovella 11e..!! ja herkkyys on 10miu/ml.
En oo aiemmin tilannu..
Piinailemisiin!!
Onnea Silmulle!!!
Tänään oli siis labra ja ultra... lääkäri totesi, että limis on hyvä... ei sen enempää... ja että puregon pistokset jatkuu annoksella 50yksikköä lauantaihin asti ... sitten sunnuntaina pitää pistää se pregnyl... (mitenköhän sekin onnistuu kun on ihan eri systeemi kun toi puregonkynä... ) ja sitten vasta tiistaina on inssi... eikö se ole aika myöhään ?
En muuten älynnyt kysyä, että mihin kellon aikaan se irrotus piikki pitää laittaa... onkohan niin että jos oon pistänyt puregonia ilta yhdeksältä niin pistän myös pregnylin siihen aikaan...
Sekin tuli yllätyksenä että touhuilla saa vikan kerran lauantaina... su ja ma pitää olla olematta... ja tiistaina mies vie aamulla siittiöt labraan...
En kyllä tiedä mitä tästä kaikesta pitäisi ajatella, on vähän pää sekaisin kun en uskalla yhtään toivoa ja alitajunta kuitenkin yrittää elättää toiveita...
Meillä nuo teidän siittiölukemat saisivat aikaan varmaan melkoiset juhlat ... nyt mennään niin ala lukemilla... että lääkärikin totesi tämän olevan pelkkä testi...
Joten minä en nyt sitten mitään odota ... harmittaa kyllä turhan takia sotkea koko elämä... työkuviot ja muut... mutta kai tämä yksi IUI kannattaa tehdä päästäksemme IVF jonoon... on siitä sitten ainakin se hyöty...
Ihanani plussa oloja plussanneille ja plussa tuulia kaikille piinailijoille =)
vai pitäskö sanoa huomenta ,kun sain itseni just sängystä pika päiväunilta raahattua pystyyn.
Kiitos onnitteluista.en itsekkään ole sisäistänyt tätä asiaa vieläkään,ihan pihalla olo...ja aika jännä ,ettei ole sellasta taivaassa oloakaan?!tänään koetin miettiä ,et mistä tämä johtuu,kait se sit on,et on niin alussa ja kait se konkretisoituu ,kun pääsee ultraan.
Oireita...ööh,no silloin siirtopäivän jälkeisinä päivinä mulla tuntui muutaman kerran sellasta nipistelyä kohdun huiteilla,sitten viime viikolla alkoi palelemaan(mutta aika jännä,ei vieläkään ole ruumiinlämpö kuin 35.9)ja pää oli kipeä,samoin kun esikoista odottaessani.tissit ei ole kipeät ja muutenkin tuntuu ,et vähemmän oireita mitä viime viikolla...tai no jos ne on muuttanu muotoa:) palelee edelleen,ja nuo unet nyt piti ottaa ,mut en tiedä johtuko piiiitkästä työpäivästä vai sit tästä.
Meillä (oys)oli 5kk jonot IVF:ään.tai siis mähän olin 11/2v sairaalan kirjoilla,kun pudotin eka painoa vähän ja sitten ihan omaa hidastelua ,ni otin vasta pitemmän ajan päästä taas niihin yhteyttä.sellaseen 8kk jonoon ne käski varautua.
Meillä piti irrotuspiikki pistää klo 23 ja niin on näyttänyt olevan melkein kaikilla muillakin eli 36h ennen hoitoa,mutta aika ei sillain ole kuin viitteellinen,et meille ne sanoi et kaikki pistää klo 23 ,oli punktio aamulla tai iltapäivällä...
Onkos silmu75 käynyt jo sairaalakeikan:)? mitä sanoivat?
Mietin ,et mulla on pe se pp14 ,jos kävisin sitten verikokeissa(eivät kyllä sairaalasta käskeneet)ja varais sitten sen RV7 ultran kun saa tulokset...täytyy kyl huomenna (pp13)tehä vielä testi,kun koko ajan mietityttää ,et onkohan sitä vielä raskaana:)oisinpa hoksannut minäkin tilata kotiovelle nuita testejä,ehkä 10kpl pakkaus ois riittänyt just ja just:)))
Syysilta terkuin :Siirukka
Meillä oli toukokuussa ennen inssiä pidättäytyminen vain 1,5 päivää, jolloin simppatulos oli todella alhainen ja lääkäri sanoi, ettei sen takia ole ehkä onnistanutkaan. No sitten patistin miehen syömään vitamiineja ja ottamaan vielä sinkkiäkin ja elokuussa inssissä vielä tämän lisäksi pidättäytyminen oli 5 päivää, jolloin lääkäri sanoi näytteen olevan täydellinen. :) Nyt taas syyskuussa pidättäytyminen oli 5 päivää ennen inssiä ja tuli taas erittäin hyvä tulos. Suosittelevat pidättäytymään sen 3-5 päivää ja meillä se todellakin toimii. Kun nyt vaan tulisi jo tulosta. :)
Olishan ne nähnyt sen ultrassa jos olis irronnu jo to:na, eli en usko =)
Tänään saat plussan sitten varmasti ja JEE huomenna inssi!!
Täällä pp2 ja toi pregnyl aiheutti mulle ainakin pe iltana niin ällötys oksennus olon..just sellasen raskauspahoinvointi olon..no siinähän on hcg:tä.
Rintoja aristaa pikkasen, mutta se on nää hormoonit.
Palataan jutulle, nyt aamukahville! :)