Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syys-lokakuussa yrittävien kuulumiset :)

07.08.2008 |

Heippa!

Ajattelinpa aloittaa meille uuden pinon, kun ei ollut vielä kukaan sitä tehnyt. Tuossa kesällä jo huikkasinkin, ja huomasin, että meitähän on ilmeisestikin ihan pinoksi asti. Elikkäs kutsun tämän otsikon alle syys-lokakuussa hedelmöitettäviä äitejä, kohtahan on hoidot alkamassa ainakin meillä pitkän kaavan mukaan hoidettavilla.

Itselläni alkaa kolmen viikon sisällä sumuttelut, eka ultra syyskuun toisella viikolla ja punktio alustavasti suunnitteilla vkolle 39. Siis ihan kohta!

Kirjoittelemisiin, toiveikkain ja positiivisin mielin! :x Yhdessä me jaksetaan paremmin.

Silmu :)

Kommentit (159)

Vierailija
141/159 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haamuna pysyi ja vielä aamullakin oli haamu, mutta vuoto alkoi päivällä ja jatkuu edelleen =( Kivut on sen verta kovat ja vuoto rajua, että keskenmenoja kokeneena tiedän ettei toivoa ole enää... no ainakin on ollut jonkinlainen kiinnittymis yritys tai sitten olen luonnon oikku jolla pregnyl pistos näkyy yli 10päivää ja aiheuttaa vielä voimakkaat oireetkin!!

Maribe joka tippui juuri kp1

Vierailija
142/159 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Varmasti olikin kiinnittymis yritystä..luulen, et itellänikin oli sillon ed. kerralla, kun haamuili. Siksi se suositus onkin testata vasta testipvnä, ettei tule turhia pettymyksiä ns. kemiallisesta raskaudesta.

Mutta minkäs teet, kun on niiiiin malttamaton, sen tietää täällä varmasti kaikki! :)

Mutta, uuteen yritykseen sitten vaan..niin kun täälläkin. Voimia!

Zempataan taas yhdessä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/159 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan nyt vähän maassa, kun plussajuna jätti vika-asemalle perjantaina. Torstaina alkoi jomotus alamahassa ja vuoto muuttui kirkkaanpunaiseksi. Perjantaiaamuna sitten käytiin ultrassa, jossa todettiin, että kohtu on tyhjentynyt. Lääkäri sanoi, että mitään toimenpiteitä ei tarvita, mutta itseä hieman hämmästyttää vuodon vähyys. Kipuja ei ole ollut edes normaalien kuukautisten vertaa. Tosin yhden särkylääkkeen olen ottanut. Normi menkoissa en olisi moiseen kipuun edes harkinnut, mutta nyt ei jotenkin hermo kestänyt kuunnella jomotusta.

Helppoa olla jälkiviisas, mutta jotenkin koko ajan oli sellainen olo, että kaikki ei välttämättä ole kunnossa. Raskaustestin viiva kyllä vahvistui, mutta ei mun mielestä ihan tarpeeksi. Positiivista tässä on se, että tapahtui näin aikaisin ja vasta esikoisen jälkeen. Ja lisäksi pääsen nyt niihin röntgenkuviin tämän 2 kk jatkuneen yskän johdosta, joita ei suostuttu raskaana ollessa ottamaan.

Lääkäri sanoi, että terolutin kanssa pitäisi odottaa 30 pv ja jos ei menkkoja kuulu, niin sitten voi aloittaa. Taidan kuitenkin uhmata tuota ohjetta ja aloittaa ne jo 15 pvn päästä. Päästään sitten uuteen yritykseen, eikä tarvii arpoa sen kp 1:n kanssa, joka on joskus vähän haasteellista. Clomit saa ottaa heti seuraavaan kiertoon.

Nyt pitäisi vissiin ryhdistäytyä työn tekoon. Joko me muuten perustetaan uusi marras-joulukuun pino? Nyt plussanneet voisivat sitten siellä käydä meitä zemppaamassa :)

Omppu vähän hajalla

Vierailija
144/159 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku, Maribe ja Omppu :(

Ihan sisuksia riipoo, kun teidän viestinne luin. Olen hirvittävän pahoillani, että teidän hoitokierroksenne päättyi näin ikävästi. Jaksuja teille molemmille. Sitten, kun vain suinkin jaksatte, niin uutta yritystä vain, joskus sen plussan on itse kenellekin tultava.

Ja samaan hengenvetoon OS ( omaa skitsoilua...) Miten te muuta toimitte Lugesteronien kanssa? Millaisia määriä teillä menee / vrk? Lopetatteko lääkkeet kuin seinään sitten, kun kuuri loppuu vai vähennättekö hiljalleen määrää? Sen tiedän, että negatestin jälkeen niitä ei enää tartte ottaa, mutta kun mulla kuitenkin vielä toistaiseksi on plussa, niin kai niitä täytyy käyttää. Tuntuu vaan tosi hurjalta, että ensin menee 2 x 300mg / vrk ja sitten ne kolmen viikon käytön jälkeen loppuu kuin seinään! Ja jotenkin tuo 3 viikon kuurikin tuntuu kummalta, kun Lugen ohjeissa kuitenkin puhutaan muistaakseni jopa 8-10 raskausviikolle jatkamisesta, jokatapauksessa tosi paljon pitempään, kuin mulle on lääkkeitä kirjoitettu. Tämä lienee taas tätä rutiinihoitoa, kaikille saman kaavan mukaan. Onpahan helpompi kirjoittaa reseptit ja potilasohjeet, kun ei mainita mitään lääkkeen määrän pudottamisesta kuurin loppua kohti...

Lomaterkuin, Silmu rv 4+5

Vierailija
145/159 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Tooosi ikävää!! *halii*

Onko tää sun eka km? Oon tosi pahoillani..

Mutta hieno kuulla, että oot noinkin "Virkee" että jaksat aatella heti uutta yritystä! Zemppiä siis!!

Vois perustaa kyllä uuden pinon, alkaa oleen aikas pitkä...

Vierailija
146/159 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois perustaa kyllä uuden pinon, alkaa oleen aikas pitkä...

...ehdotti Anen. Minulle passaa kyllä, oisko plussapuolelle tulijoita? Nimiehdotuksia pinolle?

Vierailija
147/159 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään vielä pinoonne. Olen ollut hengessä mukana ja kierroksessa myös, mutten ole päässyt kirjautumaan sisäään. Eli 3. ICSIn tuoresiirto tehtiin 10.10. joten tänään on pp11, veritestiin pääsis huomenna ja perjantaiksi sain luvan kotitestiin. Taustaa, olen kirjoitellut täällä ennenkin ja takana on 2xICSI ja pari PASsia päälle. Sain kaksostytöt v. 2005. Nyt siis kolmas toiveissa (yksi siirrettiin).

Tollaiset tapaukset, että saa haamuja tai plussaa ja sitten alkaakin vuoto on ihan kamalia. Ihan kuin tässä ei muutenkin olisi tunteiden vuoristorataa ihan tarpeeksi...Tsemppiä, haleja ja ennenkaikkea jaksamista! Ja suuret onnittelut plussanneille!!

Vierailija
148/159 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää soittelin eilen polille kysyäkseni niistä verikokeista, et pitäskö katsoa, kun maitoo tulee rinnoista edelleen..

eilenkin illalla paita kostui!! Ja lopetuksesta on kohta 5kk...

Lupasivat soittaa perään jos on tarpeen, mitään ei ole kuulunut (?)

Mää kyllä vaadin sen kun 0 ultraan pääsen, en aio turhaa pistellä itseeni jos toi voi olla raskautumisen esteenä..ja tässä nyt kesäkuusta asti jo ollu hoidoissa!

Tänään alkoi myös primolutit, niitä nyt sitten se 10vrk..eli reilu kahden viikon päähän menee se o-uä, eli tässä tylsässä vaiheessa me ollaan..

Mitä muille kuuluu?

Vierailija
149/159 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on virallinen HCG testipäivä. Ja pääsin kuin pääsinkin verikokeeseen. Asun siis Saksassa ja täällä ei ole mitään labroja (ainakaan minun tietääkseni), jonne voisi kävellä ulkomaalaisen lähetteen kanssa. Onneksi läheinen gynisvastaanotto otti vastaan, antoi ajan lääkärille ja sain veritestin tehtyä. Mutta klinikalla on joku ihme suma näytteitä juuri tänään, joten joudun sittenkin jännään vielä huomiseen! Ei jaksais enää...ei sitten millään

Mitäs teille muille kuuluu?

Vierailija
150/159 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja totesi puhelimessa, että tulokset on, mutta lääkäri kertoo ne sitten. Heh, oikein saksalaista touhua. Lääkäräri soitti sitten viimein iltapäivällä ja kertoi, että raskaana olen. HCG oli 120 eilen (siirto 10.10). Tätä kolmosta koitettiin vuosi sitten PASsilla ja nyt tämä 3. ICSIn tuoresiirto toi sitten plussan. Hiukan varpaillaanhan tässä vielä ollaan, mutta luottavaisin mielin kuitenkin.

Vierailija
151/159 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, hienoa hienoa, ONNEKSI OLKOON!! :)

Hyvät hcg:kin!! :)

Vierailija
152/159 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään oli alkuraskauden ultra(rv7+2).kohdussa näkyi yksi kyytiläinen (0.8mm) ,kaks siirrettiin silloin...ultratilanne oli tosi sekavaa,kun siinnä oli erikoistuva lääkäri ja sit vielä oikea lääkäri ja ne puhui paljon vaan keskenään ja minä koetin lukea rivien välistä...Joudun nyt aloittaan uudelleen luget (jee,jee...mä niin tykkään niistä..)Oysissä käskivät käyttää rv5 asti ja lopettaan,nyt sit piti aloittaa meijän paikkakunnan lääkärin mukaan uudelleen ja käyttää rv 11 asti.töksäytti niin tyylikkäästi,et jos et ala käyttään,niin keskenmeno tulee...mulla tuli ke iltana jotain ruskeaa töhryä paperiin wc:ssä,samoin to aamuna.sit tänä aamuna tuli ja sit ultralaitteeseen jäi vähä sitä kans...mut se on jännä et ainoastaan sitä tulee silloin kun käyn isolla asialla(koetan olla hienotunteinen:)) paperiin,mut ei pyttyyn...verta se ei ole,vaan jotain nestemäistä töhryä...olihan selkeä selitys...koetan ajatella et ois normaalia,mut peikko hyppii olkapäällä...sit mahakivut ois mun mielestä muuttuneet,en tiedä sit ,et tarkkailenko itseäni nyt sit suurennuslasilla..

Onnea minunkin puolestani plussanneille :)

Terkuin :siirukka

Vierailija
153/159 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus iski tosi pahasti kun se plussa kummitteli niin pitkään.... silloin lauantaina alkoi vuoto ja plussa näkyi siinä tikussa vielä maanantainakin!! Piti siis toivoa yllä, mutta lopulta se nega siihen tikkuun tärähti keskiviikko aamuna ja tänään alkaa sentään vuotokin loppua... vähän pitkä oli tämä vuoto !!

Minua harmittaa, kun ei mitään tehdä tässä välissä, kun odotelaan IVF jonoon pääsyä/ jonotellaan jonossa... 1/2 vuotta tuntuu ikuisuudelta!!

Mutta eipä kai auta kuin odotella, toisaalta olen kovasti innostunut adoptio mahdollisuudesta, mutta siinä vasta saakin odotella!! 1/2 vuotta on neuvontaan pääsyn jono... neuvonta kestää 1v ja sitten 8kk lupalautakuntajonot ja vielä sitten kohde maan jonot 2-5vuotta... että pitkä on odotus aika sielläkin.

Onneksi on tämä pojan viikari olemassa niin jaksaa paremmin nämä keskenmenotkin kestää...

Todella isot pahoittelut ketjulaisten keskenmenoista ja jaksamisia uusiin yrityksiin!!

Ja suuret onnittelut plussalaisille ja onnea odotukseen =) Ihana kuulla onnistumis tarinoita jotenkin jaksaa itsekin uskoa, että ehkä se pysyvä plussa osuu vielä kohdalle täälläkin =))

Maribe

Vierailija
154/159 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...osanotto tuskaan Maribe..!

Se plussa kun on niiiiiiin haluttu ja toivottu ja sitten kun sen saa ja häviääkin, niin se on kova pudotus...! :(

Mutta voimia hoito odotukseen!! Miksei mtn tehdä tässä välissä?

Entäs, ovuloitko itelläsi? Jos pongailet itse ja yritätte vaan luomusti edelleen..kaikkia ihmeitä kun sitä kuulee tapahtuneen!

Voimia!

Vierailija
155/159 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista kovasti! Tuntuu ainakin itsestä, että se odottaminen on tässä hommassa kaikkein kamalinta, kun ei voi mitään tehdä. Pidetään sulle kovasti peukkuja, luomuihmeitäkin todella tapahtuu.

Itsellä on jo mieliala voiton puolella. Järki sanoo, että jos sen vauvan haluaa, niin on vaan pakko siirtyä eteenpäin. Tietysti ajoittain tuntuu tosi kurjalta, kun ajattelee sitä, että masu alkaisi pikkuhiljaa kasvaa ja keväällä pääsis jo äippälomalle, mutta se ei nyt vaan tapahdu. Piinaviikkoa odotan jo ihan innolla. Tosin kiertopäivien laskeminen on hiukka haasteellista, kun km alkoi niin vähitellen. Ensiviikolla ajattelin huvikseni ovista tikutella, jos ei muuta niin mielen piristykseksi :) Terolutit meinasin aloittaa 15 pv km-diagnoosista, että pääsen sitten aikanaan sinne clomipurkillekin.

Kaikille tasapuolisesti sitä tsemppiä mitä kukakin tarvitsee! Minä yritän ryhdistäytyä työn tekoon.

Omppu

Vierailija
156/159 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin mukaan ovulaatiossani on jotain vikaa... mutta mitään hoitoja ei tehdä välissä, koska IUI ei kannata meidän pesua kestävillä simppa määrillä... ja minua ei hoideta, koska ei hyödytä ilman, että raskautta autetaan myös simppojen suunnalta... Joten mitään ei tehdä tässä välissä, se on sitten niin turhauttavaa!!

Hienoa Omppu asenteesi on kerrassaan loistava!! Otan mallia!! =) ja alan tikutella vaikka vaan huvikseni !!

Maribe

Vierailija
157/159 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää oon kyllä näin hyvä näiden koneiden kanssa!!

aloitin sitten ihan uuden rivin tuolla jeejee, vaikka piti tulla tänne!!

no siellä mun kuulumiset, en tänne enää toista itseeni, mutta siis..joo..

voishan sitä muutenki alkaa uuden ketjun mut eri otsikolla kun jeejee..

ehdotuksia??

Vierailija
158/159 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuonne LOPPUVUODEN YRITTÄJÄT, jatketaanko sinne?

Vierailija
159/159 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole juuri ehtinyt kirjoitella, kun ollaan reissattu jne. mutta ajattelin tulla katsomaan miten hommat täällä edistyy.

Meillä siis vähän yllätysplussa tupsashti, mikä on sinänsä ihan hienoa, mutta ajattelin kuitenkin kertoa vielä vähän yksityiskohtia ( voi PCO:laisia kiinnostaa !! )

Julkisella puolella siis hoidoissa ..... eikä mielestäni niin ammattitaitoisessa :-(

Eli kolmas clomikierto annoksella 3 tb 2-5 päivä ( 1.kierto 1tbl - ei mitään, 2 kierto 2tbl, eka ikinä koskaan tikutettu ovis kp 18, mutta ei tärpännyt ) kolmannessa kierrossa tuntui kuin koko elimistö olisi pysähtynyt clomien ajaksi ja vasta niiden loppumisen jälkeen alkoi ikäänkuin alusta kierto eli kieropäivänä 11 folliultra jossa näkyi sama 15 mm kysta kuin viimeeksi ja kun tarkastin vanhoista paperesita on se ollut siellä jo 7 vuotta sitten, mutta tohtori ei sitä ottanut kuuleviin korviinsa, eli ei follikkelia kuten en odottanutkaan, proge määrättiin selvittämään onko ovulaatiota ollut kp 20, mikä mielestäni oli liian aikaisin joten sooloilin ja niitä otettiin kaksi toinen kp 20, ovistesti oli vahva plus edellisenä päivänä ja toinen kp 6 päivää myöhemmin jolloin arvo oli 43, eli loistava ja kertoi siis ovulaatiosta.

Maanantaina sain puhelun tuloksista hoitavasta paikasta ja ennenkuin sain suunvuoroa, sain selvityksen siitä kuinka noin myöhäisellä ovulaatiolla ei herra tohtorin mielestä ole mitään toivoa onnistua, ovulaation kun pitää olla kp 14 hänen mielestään !! reseptit oli laitettu postiin jne. Nyt aloitetaan siis pistoshoidot jne. Lopulta sain suun vuoron ja kerroin testanneeni plussan viime viikon lopulla. Langan päässä tuli ensin aika hiljaista, voitte uskoa !

Ainoa ongelma tämän kys. lääkärin mielestäni kohdallani oli ylipaino, josta piikitteli joka kerta, en kyllä ymmärrä miksen sitten 15v 50 kg tullut myöskään raskaaksi enkä koskaan sen jälkeen..........

Arvatkaapa käydä jatkossa tällä tohtorilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä