Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syys-lokakuussa yrittävien kuulumiset :)

07.08.2008 |

Heippa!

Ajattelinpa aloittaa meille uuden pinon, kun ei ollut vielä kukaan sitä tehnyt. Tuossa kesällä jo huikkasinkin, ja huomasin, että meitähän on ilmeisestikin ihan pinoksi asti. Elikkäs kutsun tämän otsikon alle syys-lokakuussa hedelmöitettäviä äitejä, kohtahan on hoidot alkamassa ainakin meillä pitkän kaavan mukaan hoidettavilla.

Itselläni alkaa kolmen viikon sisällä sumuttelut, eka ultra syyskuun toisella viikolla ja punktio alustavasti suunnitteilla vkolle 39. Siis ihan kohta!

Kirjoittelemisiin, toiveikkain ja positiivisin mielin! :x Yhdessä me jaksetaan paremmin.

Silmu :)

Kommentit (159)

Vierailija
21/159 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai että vanha?! no ohho...

Mää tunsin heti et hyperi alkaa, vuosi koko ajan niiiiin järkyttävää limaa, paksua venyvää tuli aivan rutkasti, kun istu pöntöllä sitä vaan valui jojona kaiken aikaa (yöks mikä aihe, mutta faktaa!!) ja munasarjoissa "paukku" siis..tunsin kuinka niitä oli siellä paljon/liikaa..hoito keskeyty siihen..ja rahat meni taivaan tuuliin!

ihmettelin miksi (erilääkäri kylläkin) määräsi niin ison annoksen kun papereista näki millä annoksella oli tärppinyt ekalla kertaa..olin kyl aika pettyny ja käärmeissäni tosta lääkärin kämmystä!

Mutta kyllä sää sen melko varmasti erotat jos hyperi on..mut toivotaan ettei ja pian pääsette tosi toimiin!! :) Zemppiä!

Vierailija
22/159 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Clomeilla yritellään täällä pikkukakkosta .... yhtäkkiä huomattiin ettei tässä enää olla mitään edes kolmekymppisiä, että jos jotain aikoo, on oikeasti asian eteen tehtävä jotain.

Hoitoja takana 6 vuotta sitten .... joista jäi mieleen, ettei oikein mikään tehoa, munasolut ei vaan kypsyneet ollenkaan. - Ei millään ! Jäätiin silloin miettimään mitä oikeastaan haluamme ja rupeammeko hoitoihin lainkaan. Yllätys oli suuri kun huomasin olevani raskaana ...... edellisistä menkoista aikaa puoli vuotta ! OIreet tuli heti eli ihan alussa kuitenkin oltiin. ( PCO siis on dignoosi kaikkine ihanine oireineen )

Ekan lapsen jälkeen sitten menkat on olleet ihan säännölliset ja olen joitakin kymmeniä kertoja yrittänyt ovulaatiota tikutella - ei merkkiäkään !

Nyt siis Clomeilla, eka kierto ilman ultraa - ei ovulaatiota annoksella 2tbl, seuraava kierto väliin - ei ovulaatiota. Kolmas kierto samalla annoksella, ultrassa kiertopäivänä 13, jossa näkyi oikealla 15, 2 mm follikkeli, joka siis lääkärin mielestä aivan liian pieni, toisella puolella hieman pienempi. Totesi vaan että seuraavasta kierrosta sitten 3 tbl.

Koko viikon oli kuitenkin sellaisia menkkatuntemuksia oikealla puolella ja jotenkin kai kuvittelin että se follikkeli siellä nyt kasvaa, heh heh, mutta niin taisi tehdä, sillä tein ovulaatiotestin kp 16 jolloin nega, seuraavana kuitenkin vahva positiivinen !! - ensimmäistä kertaa elämässä !!

Uskomatonta, mitä positiivinen ovulaatiotesti voi saada aikaan ! Omasta mielestänihän olen jo suurinpiirtein puolessa välissä raskautta - no puolentoista viikon päästä tömähdetään taas maan pinnalle oikein kunnolla.....

Mietinnän alla on siis meillä muut hoidot vielä, yllättävän paljon luomuplussia tulee kuitenkin hoitojen välillä, ilmeisesti kropan stimuloiminen lääkkeillä saa jotain tapahtumaan !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/159 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seuraillut palstalla kuulumisianne ja nyt uskaltauduin taas liittymään seuraamme. Ihan aluksi hirvittävän paljon onnea ja voimia kaikille yritykseen! Olen joutyunut itsekin nyt pikkuhiljaa toteamaan minkälainen projekti tämä vauvahaave on..Minulla todettiin siis pco vuoden alussa ja maaliskuussa olimme lähetteen kanssa lapsettomuusklinikalla. Pari kuukautta tuhraantui clomeja odotellessa, kun olivat loppu ja keväällä sitten vihdoin pääsin aloittamaan clomit. Neljä kiertoa on nyt takana, tai oikeastaan piinailen vielä viimeisen kierron vuotoa, jota ei ole nyt näkynyt..Olo on ihan kamala, jotenkin en usko tai uskalla uskoa, että nytkään olisi onnistanut ja jatkohoidot ahdistaa..Tiedän, että olosuhteiden pakosta missasimme ekan ja sitten kesällä ehkä yhden kierron otolliset hetket, kun ei saatu käytännönjärjestelyjä kuntoon ja nyt ajatus piinaa, että jos clomeista kumminkin vielä apu meille tulisi..Mutta ilmeisesti tästä huolimatta, jos vuoto alkaa, on vuorossa munajohtimien aukiolotutkimus ja pistoshoidot..Ajatus noista jotenkin kauhistuttaa, en vain osaa vielä asennoitua.. Kuinka kauan te muut olette syöneet clomeja? Kuinka kauan lääkärit ovat tavallaan antaneet niille aikaa? Näistä sitä seuraavista hoidoista en tiedä mitään, onko kellään kokemuksia että mistä tavallaan yleensä aloitetaan? Pistetään hormoneja ja yritetään silti normaalisti kotona vai onko sitten jo inseminaation vuoro? Sori, kuulostaa varmaan aika sekavalta, mieleen tulvii kysymyksiä ja tuntuu, ja suoraan sanottuna eka kertaa hoidot jotenkin pelottavat, clomit tuntuivat jotenkin luontevammilta..Sitten kysyisin vielä, millaisia kiertoja teillä clomisteilla on yleensä ollut? Onko kiertojen pituudet vaihdelleet? Itselläni ollut ekasta kierrosta 34kp, nyt menossa kp37..kp 35 testi näytti negaa.

Tämä nyt meni tällaiseksi omaksi terapiakirjoitukseksi, ihana jos joku jaksaa vastata kysymyksiin..Voimia ja energiaa kaikille! Ja tietenkin plussatuulia!

jennifer

Vierailija
24/159 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään kävin sitten kakkosultrassa.oikealta puolelta löytyi kahdeksan 10-12mm ja vasemmalta viiv 10-12mm.lääkäri oli oikein tyytyväinen,jatketaan 200IU perjantaihin ja silloin sit määrätään punktio,meinas et ma ,viimeistään ti.kaikki näytti paremmalta mitä v.2001.

onneksi Puregonit riittää koko loppu ajaksi,niihin on nyt mennyt 669e,irrotuspiikin haen huomenna jo valmiiksi,se oli n.20e,mut kuuluuko se kelakorvattaviin?entä luget?jos tämä menee nyt metsään(niinkuin pessimistinä oletan),niin onpahan kelan raja tullut nyt tältä vuodelta täyteen.(niin onhan sumut maksanut sen 84e).

Mielettömän ihana lääkäri OYS:issa mulla,tykkään käydä sillä kun sen kans voi jutella maan ja taivaan väliltä kaikesta.joten ilolla menen taas perjantaina.

Mukavaa viikon jatkoa Leidit :) t.Siirukka

PS.Anteeksi Jennifer,en osaa vastata clomi kysymykseesi kauanko lääkärit antaa aikaa,muistelen itse et söin 4kk ja sit vihelsin pelin sen osalta poikki,mulla kun ne ei vaikuttanut enää oikein mitään...

Vierailija
25/159 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, jotain kommenttia ja vastausta mitä omasta kokemuksestani osaan sanoa =)

Mullakin siis pco, mutta hoidoilla saatettu yksi pieni maailmaan 07!

Mulla kokeiltiin myös clomeja ensin, yksityinen kyne määräsi, ilman seuranta ultria jota sairaalassa säikähdettiin ja ihmeteltiin hirveesti, söin sitten lapsettomuuspolilla yhden clomikuuri vielä, että he näki mikä on vaste ja vastetta ei tosiaan ollu..en reagoinu niihin siis.

Eli ei sen kauempaa seurattu. Heti tutkittiin tietty johtimet, se kantsii mahd. pian tehdä ettet turhaan popsi hormooneja jos vaikka vika onkin siellä.

Sitten tuli piikit kuvioon, tosi helppoja laittaa nykyään, kynämallinen ja todella ohut neula. Sitten käydään vähän väliä ultrassa tarkistamassa muniksien tilanne, miten reagoit, vaihdetaanko annosta vai jatketaanko siihen saakka kunnes on hyvän kokosia/kokonen ja sitten irrotuspiikki..meille tehtiin suoraan inseminaatioon, ja niin olisin halunnutkin. siittiöt ruiskutetaan suoraan kóhtuun, ohitetaan naisten limat siis, mihkä monet siittiöt saattaa kuolla (esim. ph:n vuoksi) ja muutenkin siittiöt on pesty ja parhaimmat siis menee ineen. =)

Eli mahdollisuudet paranee, kun tehdään inssillä se eikä kotikonstein.

Toivotan sulle parasta!!

Vierailija
26/159 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on aika yksilöllistä ja riippuu vasteesta kuinka kauan niitä kokeillaa. Pcon oireiden voimakuudesta ja Clomeista tulevien toivottujen / ei toivottujen oireiden voimakkuudesta.

Jotenkin tuntuu että toinen clomikierto on monilla se joka tärpää jos on tärpätäkseen, joskus kolmas. Ja luulen että kuukauden tauko siellä täällä ei ainakaan pahaa tee - antaa elimistölle mahdollisuuden toimia itse. Kaikki on toetysti iästä omasta kärsivällisyydestä jne kiinni.

Siirukka kerrotko lisää tuosta lääkkeiden korvattavuudesta, mitkä ovat mitkä ei jne. mulla tais mennä silloin aikoinaan niin että loppuvuodesta aloitettiin ja katto tuli heti täyteen, koska käytin aika suuria annoksia ja sitten lopetettiin koko homma sillä erää. Muutenkin vähän kustannukset kiinnostaa. ollaan harkittu yksityiselle hoitoihin menoa heti alkuvuodesta. Nyt tähän osaa kuitenkin suhtautua jo vähän "järkevämmin" kuin silloin ekaa yrittäessä. Mutta varmuuden vuoksi haluaisin kuitenkin tehdä päätöksiä ilman "hormoonimyrskyjä" :D

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille !

Vierailija
27/159 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut nyt tässä hoidossa suprecur nenäsumute käytössä,sit piikkejä 10vrk käytän(puregon)ja sitten pregnyl irrotuspiikin haen huomenna jo valmiiksi ja kaikki kuuluu kelakorvattaviin ja kun katto on tullut vastaan ,niin n.viikon päästä kelalta tulee kirje kotiin ja sen lapun kanssa saa hakea loppuvuoden ajan kaikki reseptilääkkeet 1,50e/kerta vai satsi(?).eli nyt sitten ainakin yritän jos tää ei onnistu et saisin ainakin uuden hoidon reseptit tän vuoden puolella hakea ,et saisin sillä halvalla hinnalla kaikki lääkkeet.Mä en nyt muista et kuuluko luget korvattaviin? vai miksi mulla on sellanen olo et joku lääke ei kuulunut ?tai sitten muistelen ihan jotain toista lääkettä jostain muusta yhteydestä...

Lääkkeitä mulla on mennyt : 2*900IU n.568e yht.

1*300IU n.101e

nenäsumute 84e

irrotuspiikki on n.20e luokkaa

luget: ???

nuo siis kelakorvauksen jälkeen jäänyt hinnaksi.kallista lystiä ,mut onnekis helpottaa sit kun ylittyy tuo kelasumma.lappua tässä itsekkin odottelen ,josko se jo pian luukusta kolahtas...

me ollaan julkisella puolella joten muutoin en osaa vastata nuihin hoitohintoihin ,vastatkoot joku muu tietävempi :))) Terkuin :siirukka

Vierailija
28/159 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tärppipäivät menossa ja eka clomikierto. En oo niitä tikkuja ostanu, ihan on yritetty summamutikassa peittoja heilutella :). Terot alkaa lauantaina.

Vastausta clomikysymyksiin: meillä esikoinen tärppäsi ekassa clomikierrossa. Nyt gyne sanoi, että 6 kk voi putkeen syödä, sit vähintään 3 kk tauko. Resepti mulla on vuodeksi.

Tsemppiä kaikille!!

Omppu

Vierailija
29/159 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kanssa täällä nyt sitten jatkan kuumeilua, vuoto alkoi eilen..Soitin klinikalle ja nyt sitten munajohdintutkimus ja hoitosuunnitelman laadinta ensi viikolla..jotenkin kauhistuttaa! Yritin varovasti vielä tiedustella clomien perään mutta ilmeisesti haluaisivat ,että siirryn järeämpiin apuihin, apua..Jollain lailla vaan kynnys tuntuu nyt korkeammalta kuin koskaan tähän asti, taidan edelleen uskoa johonkin ihmeeseen:) Miltä teistä on tuntunut kun hoitojen kanssa on edetty seuraavaan vaiheeseen? Oli tosi kivaa kun olitte jaksaneet kirjoitella kokemuksistanne, kiitos..Olen vielä vähän pihalla täällä, kun kokemuksia muista kuin clomeista ei ole, ja siksi välillä tuntuu vaikealta vielä ottaa kantaa teidän tilanteisiin, paitsi tietenkin tunnetasolla! Tämän takia kirjoittelu tuntuu hetkittäin hiukan itsekeskeiseltä:) Kovasti voimia ja plussia kaikille! jennifer

Vierailija
30/159 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että näinpä täällä. Muita 'oireita' sumuista ei ole onneksi ilmaantunut, kuin pahaa tuulta ja pahaamieltä:( Olen ollut ihan itsekin hämmentynyt tästä mylläkästä, mitä olen tällä kertaa osakseni saanut. Koskaan aikaisemmin en ole reagoinut tällä tavalla korvien välillä sumuihin. Kurjaa. Tiiä sitten, johtuisko tämä raju reagointi siitä, että ollaan viimeistä kertaa pappia kyydissä; jos nyt ei tärppää, niin meidän hoidot on julkisella puolella sitten tässä. Ihan sillä niin arvelen, kun tuntuu nämä mun sumut vaikuttavan tuohon ukkoonkin niin rajusti, että jatkuvasti on kipinöitä ilmassa ja hillitöntä nahistelua keskenään...

SIlmu, jolla on kuupa sekaisin jo nyt...

Vierailija
31/159 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä 28 vuotias, 1v tytön äiti joka kovasti toivoo tytölle kaveria. Tyttö sai alkunsa 1. ivf hoidosta, jota ennen kokeiltiin kaks kertaa inssillä. Nyt pakkasessa aika monta kaveria odottamassa, ja niistä nyt sitte varmaankin viikolla 40 siirretään yksi. Viimeks siirrettiin kaks, joista toinen vain jatkoi matkaansa ja syntyi viikolla 33+6...tästä syystä lääkäri ei haluaisi siirtää enää kahta ellei ihan pakko. Ite saan kylläkin valita, mutta oon samaa mieltä et yks siirretään jotta vältetään "turhat komplikaatiot". Noh, koska viime raskaudessa odotin loppujen lopuks vaan yhtä tyttöä, kaikki meni hyvin ja synnytin maailmaan ihanimman tytön maailmaan (joka nautti about kaks ekaa kuukautta elämästään VAIN nukkuen).

Mulla on nyt lääkkeenä Progynova, jota aloin nappailemaan eilen illalla. Otettiin nää hormoonit kiertoon mukaan, koska mun oma kierto on heitelly 25-31 päivää ja vaikka aikoinaan olen paljonkin oviksia tikutellu ni en oo niistä mitään irti saanu. Eli siks lääkkeillä. Huomenna soitan klinikalle, ilmoitan menkkojen alkamisen ja varaan ajan seurantaultraan, siitä sitte päätetään siirtopäivä. Ennen siirtoa alan sotkemaan lugejen kanssa, ja vaikka raskaus alkaisi niin joudun ilm sotkemaan niiden kanssa aika kauankin;)

Ikin en oo ollu niin ilonen menkkojen alkamisesta ku nyt, odotan niiiiin paljon hoitoa. Ja sitäkin enemmän raskautta:)

Jennifer: Älä pelkää lähteä "rankempiin" hoitoihin, mulla on niistä pelkästään hyvää sanottavaa. Ja tietysti yksi nopeasti alkanut raskaus puhuu puolestaan. Toki kaikki kokee hoidot eri tavoin, mutta mulla ei ikinä tullu mitään haittavaikutuksia enkä muistele punktiota enkä siirtoakaan pahalla. Voisin milloin vaan käydä kaiken uudelleen läpi..niin hyvät muistot. Ja tosiaan, tulokset kasvavat hoitojen myötä kans:)

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti, porukkaa taitaa piinistellä aika samoihin aikoihin:)

Vierailija
32/159 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan porukkaan, parin vuoden tauon jälkeen. Lapsettomuutta takana n.8 vuotta (vai olisko jo 9...ei jaksa enää muistaa :D) ja hoitoja liki saman ajan. Nyt ollaan julkisella ja siellä alkamssa toinen ivf yritys. Ensimmäinen IVF julkisella oli pari vuotta sitten, siitä tuoresiirrosta positiivinen testi, mutta keskenmeno rv 10.

Näillä näkymin tämä on meille viimeinen yritys, tuskin lähdetään tästä enää PAS-hoitoja tekemään vaikka alkioita tulisikin. Viimeisen IVF:n jälkeen PAS-hoitoja tehtiin 7 tai 8 eikä yhdessäkään yritystäkään kiinnittymisestä. Alkioita siirrettiin muistaakseni viimeksi kuudella kerralla kaksi...

Synarelat alkoivat tänä aamuna, ensimmäinen ultra on syyskuun 29.päivä.

-Miina-

Vierailija
33/159 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä myös mukaan ilmoittauduttaisiin. Meillä neljävuotias luomuna tullut lapsi ja kakkosen yritystä nyt reilut pari vuotta takana. Ilmeisesti lapsettomuuden syykin on nyt selvillä, sillä miehen kilpirauhasarvot ovat normitason alapuolella.

clomeja ja inssejä ei suositeltu ollekaan, vaan suoraan koeputkihedelmöitykseen ja synarelat pitäisi aloittaa torstaina ja IVF on suunniteltu viikolle 42. Hiukan hirvittää tämä tahti, kun ensin kaksi vuotta jossiteltiin gynellä, joka vain käski olla yrittämättä ja "kyllä se sieltä tulee". Nyt olemme hoidossa julkisella puolella.

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
34/159 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä punktiosta.just tuossa kotiuduttiin.saaliina yli 20 munista,eivät olleet kerenneet laskea kaikkia,kun kuulosti niitä jokunen siunaantuneen;))

Itse punktio oli ihan ok kokemus,mut se just ennen punktiota suoneen annettava lääke sai "hieman" pään sekasi,mut onneksi vaikutus oli hetkellinen,en halunnu lisää sitä ainetta,vaan lopun kestin kuin nainen,hammasta purren...

Toivottavasti huomenna ei puhelin pärise ja siirtoon päästäis sitten perjantaina jos kaikki menee nyt hyvin..

Siirukka

Vierailija
35/159 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain sitten luvan alkaa Puregonin pistämiseen. 150 yksiköllä aloitetaan, oli sen verran ruuhkaa tuolla munasarjoissa. Toivottavasti tuo pienempi annos kypsyttäis tasaisemmin ja paremmin muniksia, ja tällä kertaan saataisiin priimaa siirrettävää.

Olin siinä uskossa, että minua hoitaa sama lääkäri, kuin parilla viimeiselläkin kerralla, mutta väärässä olin. Taas oli uusi ihminen vastassa, ja ensi viikolla kuulemma vaihtuu vielä kertaalleen. Punktioon saan kuulema ihan valita, kumman näistä lääkäreistä haluan, jotain kai sekin on =). Toisaalta viime keväänä olin kyllä niin pihalla rauhoittavista, etten edes muista lääkäriä nähneeni! Tuumasinkin, että se nyt on ihan se ja sama, vaikka laitatte talonmiehen tekemään toimenpiteen, jos lääkitys on samaa luokkaa, kuin viimeksi...

Onko muuten kenelläkään muulla ollut tiputteluvuotoa nenäsumuista? Mulla tuli menkat viiveellä, loppuivat viikonlopun aikana ja nyt taas vuotaa, plääh. Viimeksi oli sama homma, ja ajattelin tiputtelun johtuvan hepariinilääkityksestä. Nyt ei voi edes sillä selittää tätä, joten tuosta Suprecurista kai se tällä kertaa johtuu.

Ensi viikolla tarkastetaan tilanne ja määrätään punktiopäivä, jos niikseen tulee. Toivottavasti tulee.

Jaksuja jokaiselle, hyvää mieltä ja kirpakoita syyspäiviä toivotteleepi Silmu

Vierailija
36/159 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos täällä joku vuorotyöläinen porukassa?

Olin itse edellisellä kierroksella ns. tavallisessa päivätyössä ja nyt hommat on vaihtuneet epäsäännöllisiksi vuorotöiksi. Onko tietoa, miten epäsäännöllinen rytmi vaikuttaa hoitoihin?

eniten itse pohdin jaksamistani, elimistö on aika käymistilassa koko ajan tällaisella työrytmityksellä eikä nuo lääkkeet ole ennen ainakaan piristäneet :P

Vierailija
37/159 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos täällä joku vuorotyöläinen porukassa?

Olin itse edellisellä kierroksella ns. tavallisessa päivätyössä ja nyt hommat on vaihtuneet epäsäännöllisiksi vuorotöiksi. Onko tietoa, miten epäsäännöllinen rytmi vaikuttaa hoitoihin?

eniten itse pohdin jaksamistani, elimistö on aika käymistilassa koko ajan tällaisella työrytmityksellä eikä nuo lääkkeet ole ennen ainakaan piristäneet :P

Vierailija
38/159 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voisin kertoa omia kokemuksiani clomeista. Olemme toivoneet ensimmäistä lasta nyt 2,5 vuotta. Takana yksi keskenmeno 5/07 ja lapsettomuustutkimuksissa olemme olleet nyt vuoden. Joulukuusta toukokuuhuun (6kk) söin clomifenia ja viimeiseen kiertoon tehtiin inssi. Kesäkuu oli taukoa ja nyt olen taas syönyt vuorostani clomhexalia heinäkuun ja elokussa yhdistettynä inssiin. Nyt alkoi 3. kierto ja samalla kolmas inssi. Olen pyytänyt hormonien vaihtoa, mutta lääkäri haluaa vielä katsoa tämän kierron, sillä clomit kuulemma toimivat minulla todella hyvin, sillä joka kierrossa on ultrassa ollut iso munarakkula ja kohdun limakalvo 10mm. Jotenkin alkaa vaan itseltä usko loppumaan, kun näin kauan on jo samaa menetelmää tehty tuloksetta. Mutta, että näinkin pitkään voi siis näköjään clomeja syödä.

Vierailija
39/159 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivää kaikille !

Mitenkäs teillä jaksellaan? Aika monella on laskujeni mukaan jo hoito hyvässä vauhdissa, Siirukka on jo ennättänyt punktioonkin saakka. Miten meni, saitteko hyviä alkioita siirtoon? Jäikö pakkaseen odottelemaan huuruneniä?

Tuosta lääkäreitten jumittumisesta: mikähän siinä on niin vaikeaa? Siis kun potilas itse toivoo esim lääkkeen vaihtamista. Omasta kokemuksesta täytyy sanoa, että aika nihkeästi usein suhtaudutaan pyyntöihin. Hyvä esimerkki on tämä lääkärin alituinen vaihtuminen. Kuten myös tuo clomi- asia, josta joku äsken kirjoitti (antakee armoa, en muista nimeä, Siirukanki lunttasin...). Usein mulla on sellainen olo, että mietä hoidetaan kuin liukuhihnalla saman suunnitelman mukaan. Samat lääkkeet, samat hoitopäivät, samaan tahtiin mennään alusta loppuun saakka sen ryhmän mukana, mihin sattuu menkkojen alkaminen täsmäämään. Ei siinä paljon yksilöllisyydestä ole tietoa, minuakin puhuteltiin viimeksi ihan vieraan ihmisen etunimellä! Eli niin hyvin meihin siellä perehdytään. Nytkin meitä on 12 samassa ryhmässä hoidettavina, eli se siitä henk koht huomioimisesta / yksityisyydestä punktiossa ja siirrossa. Siellä sitä kuljetaan kauniin vaaleansinisissä aamutakeissa hoitopöydälle ja takaisin laverille makaamaan... Sen sairaalan heräämö on ihan karmea paikka (ja näytevessasta en edes ilikiä puhua...)! Petien välissä läpinäkyvän hiuti verho, kaikki kuulee ja näkee aivan kaiken, tosi intiimiä. Viime keväänä mulla kävi hillitön munkki, sillä olin AINOA potilas punktiossa ja heräämössä. Riitti hoitajia ihan kaksin kappalein passaamaan. Nyt moista on todellakin turha toivoa, kurja homma. Jos jotain positiivista sanon, niin sitten kun alkaa olla 'taustaa' ja takaiskuja, niin saatetaan miettiä vaihtoehtoja lääkkeille ja hoitamiselle, kunhan vain itse jaksaa olla tiukkana, ottaa asioista selvää ja vaatimalla vaatia jotain. Minut tuntee nykyisin varmaan kaikki gynenpolin lääkärit ja hoitsut, sen verran olen siellä rampannut ja ääntäni korottanut... Minä olen tod näk henkilökunnan puheissa ' se fetusmortus tapaus', pikkuisen hysteerinen lääkäreitten höykkyyttäjä ja hoitajien itkettäjä.

Mietiskelee, Silmu

Vierailija
40/159 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo,meillä oli siirto eilen.Tosi hyvä saalis oliki sitten kaiken kaikkiaan:) Punktiossa löytyi 20 munista ,joista 13 oli jakaantunut ,kaks siirrettiin (TOP ja NON TOP),ja 10 jäi pakkaseen ,ja niistä riittää vielä 6 PAS:iin. hoitajan ja lääkärin mukaan ei olis paremmin enää voinut mennä :)) nuistakin 9 oli TOP ja 4 NON TOP:ia ,yks oli "ryppyinen",joten se hylättiin.

kaks siirrettiin mun omasta toivomuksesta,hoitaja ihmetteli lääkärillekkin ,että miten siirtää kaks,kun niistähän voi tulla kaksoset(kas,kun ei hoksannut;))),mut tämä oli mun toiveeni ja tein sen lääkärillekkin selväksi:) onhan sinne voitu siirtää yks TOP ja yks p*ska NON TOP...mistä sitä tietää...hoitaja toivotteli mulle kun lähdin huoneesta,et toivottavasti saat vain yhden...juupa juu...

Silmu on ihan oikeessa tuosta esim.punktio tilanteesta,et kun odotat vuoroas,niin berhon takana on muitakin,kaikki kuulee mitä sulle tehdään ja monesko kerta,jne...samassa veneessähän me ollaan ,mut on se aika ikävää ,kun tietää et kaikki mitä hoitsun kans puhut kuulee muutkin,ja mä kun olen äärettömän puhelias,niin juttelen ummet ja lammet...

mitäs muilla?millä mallilla hoidot?

Uniterkuin :siirukka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän