Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihapuheen sensuroiminen ei ole mielipiteenvapauden rajoittamista, koska vihapuhe on väkivaltaa, ei mielipide

Vierailija
29.03.2021 |

Tämä itsestäänselvyys ohitetaan tahallaan kun uhriudutaan "sananvapauden" rajoittamisella. Väkivaltaan ei ole mitään vapautta eikä oikeutta.

Asiallisesti esitettyjä mielipiteitä ei ole koskaan yritetty kieltää ja rakentavasti saa puhua mistä vaan. Jos ei pysty sanomaan kantaansa esimerkiksi mahamutosta ilman racismia, ei ole mitään annettavaa ja on parempi olla hiljaa.

Kommentit (429)

Vierailija
361/429 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensuroinnista valittaa vain

öyhöttäjät.

Vierailija
362/429 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun mun mielipiteitä ei ole koskaan tarvinnut rajoittaa, mutta mähän sanonkin asiani ilman raivoa ja vihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/429 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vihapuheelle!

Vierailija
364/429 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon vieraaseen kulttuuriin pitää tutustua, jotta kriittiset mielipiteet eivät enää johtuisi vain tietämättömyydestä?

Vierailija
365/429 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihoittaminen kansanryhmää vastaan on jo laissa mainittu rikos. Jos ei osaa arvostella mahanmuttoa ilman vihapuhetta, sitten türpà kiinni.

Vierailija
366/429 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jkljl kirjoitti:

"– Mihin tarvitaan tällaista täysin politisoitunutta väljää termiä "vihapuhe", joka on mahdoton määritellä? Tontti kysyy. 

– Olen samaa mieltä siitä, että suurimmaksi osaksi meidän lainsäädäntömme pystyy jo nyt puuttumaan kiellettyyn ja laittomaan vihapuheeseen. Meillä on esimerkiksi kunnianloukkaus ja kiihottaminen kansanryhmää vastaan, Harms vastaa."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/oikeustieteen-tohtori-suoltaa-kriti…

No tässähän se on kiteytettynä. Vasureille ei vain kertakaikkiaan sovi se, ettei intersektionaalinen maailmanhahmotus ole kaikkien suomalaisten uskonto.

Vierailija
367/429 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALAS VASEMMISTO!

ALAS VASEMMISTO!

ALAS VASEMMISTO!

ALAS VASEMMISTO!

ALAS VASEMMISTO!

ALAS VASEMMISTO!

ALAS VASEMMISTO!

ALAS VASEMMISTO!

ALAS VASEMMISTO!

ALAS VASEMMISTO!

ALAS VASEMMISTO!

ALAS VASEMMISTO!

Vierailija
368/429 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäidit kohtaavat vihapuhetta: ”Kuin rasismia”

Kehityspsykologian asiantuntija Aric Sigman nosti kissan pöydälle Mothers at Home Matter -konferenssissa pitämässään puheessa. Sigmanin mukaan kotiäidit kohtaavat rasismin kaltaista vihapuhetta.

Stereotypian mukaan naisesta tulee typerä, kun hän saa vauvan. Monet myös pitävät kotiäitejä homssuisina ja rumina.

Kotiäiteihin kohdistuva vihapuhe on Sigmanin mukaan kielenkäytöltään ja vaikutukseltaan rinnastettavissa rasismiin.

Suomessakin väsyneistä kotiäideistä tehdään parodiaa niin Putouksen kaltaisissa tv-ohjelmissa kuin kahviloissa vauvan kanssa aikaansa viettäviä ”latteäitejä” kritisoivissa puheenvuoroissa.

Tämän kaltainen stigma ahdistaa naisia kohtuuttomasti, sillä useimmat kamppailevat jo muutenkin sen päätöksen kanssa, ollako kotona lapsen kanssa vai palatako töihin: uran ja perheen yhdistäminen on tutkitusti naisille huomattavasti vaikeampaa kuin miehille.

https://www.vau.fi/vauva/vauvan-hoito/kotiaiti-on-laiska-lehma/

Oletko ottanut huomioon feministisen osan tässä kaikessa?

"Esiäidit ovat taistelleet sinulle oikeuden mennä töihin ja laittaa lapset hoitoon, mikset tee niin?"

"Haluan olla lasteni kanssa kotona, enkä halua, että lapseni joutuvat ihan vauvoina vieraiden hoitoon. "

" Työsi on tärkeää, eikö lasten isä voi hoitaa? "

" On lasten isänkin työ tärkeää ja jopa paremmin palkattua joten perheemme kannalta on parempi, että se olen minä joka jää kotiin."

Vaimoni on kunnalla töissä lastensuojelussa. Kyllä, työ on erittäin tärkeää, mutta myös hyvin kuormittavaa. Olin tosi kateellinen hänelle, että oli lastemme kanssa kotona. Hän sai nähdä lastemme kehityksen ja parhaat hetket ihan eri tavalla kuin minä, joka näin arkena väsyneitä lapsia ja, onneksi, sain viikonloppuna olla lastemme kanssa. Minulle jäi pitkälti rooli tämän mahdollistajana. Sain tehdä ylitöitä, että perheellä suurin piirtein riitti rahat. Arvostan todella korkealle varsinkin pienien lapsien äitejä, enkä missään vaiheessa ymmärtänyt, miksi äidin päätös hoitaa lapsia kotona oli uhka koko naissukupuolelle, mutta sitä se selvästi oli.

Vierailija
369/429 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha ei lopu kieltämällä puhuminen, se vain yltyy siitä.

Vierailija
370/429 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun mun mielipiteitä ei ole koskaan tarvinnut rajoittaa, mutta mähän sanonkin asiani ilman raivoa ja vihaa.

Jos annat cancel-kulttuurille, intersektionaaliselle hulluudelle ja "miehetkin voivat synnyttää"-kaahoille kaiken mahdollisen tilan ilman kritiikin häivää niin ei kai niitä silloin kukaan haluakaan rajoittaa.

Vierailija
371/429 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä on vihapuhetta, on mielipide.

Vierailija
372/429 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin keskustelussa esillä olleen "sanavastuun" on mielestäni kiteyttänyt parhaiten Ugandan edesmennyt diktaattori Idi Amin: "Takaan jokaiselle sanomisen vapauden, mutta en vapautta sanomisen jälkeen". 

Tässä vihapuhekeskustelussa suurin ongelma mielestäni on se, että siinä yritetään "sanavastuun" piiriin ujuttaa kaikki sellaiset mielipiteet, joista jotkut eivät pidä. Se menee valitettavasti sensuurin puolelle se. 

Vierailija
373/429 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha puhetta ei pidä eikä tule hyväksyä!

Vierailija
374/429 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihapuheesta puhuminen pitäisi kieltää.

Vierailija
375/429 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sanotaan totuus asioista, ei ole vihapuhetta. Vihapuheeksi syytetään totuuden sanomista niiden taholta, jotka eivät halua totuuden tulevan ilmi. Se on nykyajan vaientamisase.

Vierailija
376/429 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sananvapaus ei ole vuosikymmeniin ollut niin kapea kuin juuri nyt.

Ja hyvä niin. Kertoo sivistysyhteiskunnasta. 

Yes, DDR oli mallivaltio, Kiina ja Pohjois-Korea nyt.

Vierailija
377/429 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vi.haan Jeesusta.

Minä vi.haan K.ehitysvammaisia

Minä v.ihaan isääni

Minä vi.haan äitiäni.

Onko tämä vihapuh etta vai mielipide?

Minulla on hyvä syy vihata kaikkia edellä mainittuja

Vierailija
378/429 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihapuheen tunnistaminen

Vihapuhe on suvaitsemattomuuteen perustuva ilmaisu,

jolla tahallisesti loukataan, halvennetaan, uhataan tai mustamaalataan toisia ihmisiä.(Esim.köyhiä,työttömiä).

Vihapuhe ei aina näytä vihaiselta.

Pohdi ja kyseenalaista asenteitasi. Millaisiin ennakkoluuloihin, uskomuksiin, oletuksiin tai mielipiteisiin vihapuhe perustui?

Kiinnitä huomiota viestintätyyliisi. Älä trollaa, provosoi, yleistä, liioittele tai valehtele. Sosiaalisessa mediassa viestiessä ainoa vihje viestin sävystä on usein kirjoitus

Tee “peilikuvatesti” ennen viestin lähettämistä. Voisitko lähettää viestin itsellesi? Entä läheisellesi?

https://www.koulukino.fi/disinformaatio-vihapuhe-ja-mediakasvatuksen-ke…

Vierailija
379/429 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihapuheen tunnistaminen

Vihapuhe on suvaitsemattomuuteen perustuva ilmaisu,

jolla tahallisesti loukataan, halvennetaan, uhataan tai mustamaalataan toisia ihmisiä.(Esim.köyhiä,työttömiä).

Vihapuhe ei aina näytä vihaiselta.

Pohdi ja kyseenalaista asenteitasi. Millaisiin ennakkoluuloihin, uskomuksiin, oletuksiin tai mielipiteisiin vihapuhe perustui?

Kiinnitä huomiota viestintätyyliisi. Älä trollaa, provosoi, yleistä, liioittele tai valehtele. Sosiaalisessa mediassa viestiessä ainoa vihje viestin sävystä on usein kirjoitus

Tee “peilikuvatesti” ennen viestin lähettämistä. Voisitko lähettää viestin itsellesi? Entä läheisellesi?

https://www.koulukino.fi/disinformaatio-vihapuhe-ja-mediakasvatuksen-ke…

Kaikkien muiden tulee kyseenalaistaa asenteitaan, pokkuroida peilin edessä ja piehtaroida huolessa, paitsi niiden jotka paasaavat vihapuheesta. Heidän mielipiteet ovat aina automaattisesti oikeita.

Sattumaa?

Vierailija
380/429 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sananvapaus ei ole vuosikymmeniin ollut niin kapea kuin juuri nyt.

Jonnet ei muista kuinka vielä ysärillä vihapuhe ei saanut mitään sijaa. Mediat heittivät mölisijöiden mielipidekirjoitukset roskakoriin eikä kenenkään tarvinnut tietää niistä mitään.

Ysärillä puhuttiin vielä neékéreistä ja Kummelissa pyöri Aziz-terrrrrrroristi, että kaiveleppa tarkemmin muistojasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi