Muut pk-seudulla asuvat - vaikuttavatko nuo liikkumisrajoitukset oikeasti elämäänne?
Ihan hirveä älämölö, mutta en tiedä ketään jonka elämään ne oikeasti vaikuttaisivat.
Rajoitukset estävät laumoissa hengailun julkisilla paikoilla. Mikä on tosi hyvä!
Mutta eihän yksikään normaali ihminen ole tähän astikaan hengaillut laumoissa asemilla tai ostoskeskuksissa. Joten normaaleihin ihmisiin ei vaikuta, vain ongelmaporukkaan.
Kommentit (98)
En ole vuoteen käynyt kuin töissä (Uudenmaan ulkopuolella) tai kaupassa ja samaa aattelin jatkaa. Pitänee taas hankkia pomolta joku selityslappu.
Voi ajaa vaikka Lahteen kampaajalle tai kosmetologille ne on auki ja kyllä ne muutenkin "auki" on Hesassa....
No ei taida vaikuttaa ainakaan tänne Brasiliasta tai Etelä-Afrikasta lentävien elämään. Että sellaiset rajoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Olen osannut rajoittaa omaa toimintaani ihan itse. Osa näköjään tarvitsee käskyjä, kun oma ymmärrys ei riitä.
Onhan se tullut nyt täysin selväksi vuoden aikana, että on osa johon vain pakko puree. Joten hyvä että laitetaan nekin kuriin. Muuten kaikki joutuvat kärsimään niiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveän nippelihimmelin on kyllä Marin taas rakentanut. Kun ei ole kokonaisnäkemystä, niin sitten keskitytään lillukanvarsiin.
Ihan oikein kohdistetut toimenpiteet. Valtaosalla ei vaikuta mitenkään mutta ongelmiin voi puuttua kun nämä rajoitukset tulevat voimaan.
Levällään kuin Jokisen eväät: rajoitukset, jotka ovat epärajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Voi ajaa vaikka Lahteen kampaajalle tai kosmetologille ne on auki ja kyllä ne muutenkin "auki" on Hesassa....
Ei saa mennä Helsingistä Lahteen paitsi jos on pakottava syy kuten työnteko.
Vierailija kirjoitti:
No ei vaikuta sitten yhtään, ihan samalla tavalla on liikkuva työ, eli ulkomaille ja kotimaan sisällä reissaamista.
Miksi muka tuotakin kommenttia alapeukutetaan?
Edelleen on ihmisiä jotka tekevät duunia koko epidemian ajan. Eivätkä kykene tekemään sitä etänä.
Työn takia saa edelleen liikkua paikasta toiseen, ei liikkumirajoitusten takia ketään työttömäksi laiteta.
Ja on ammatteja, joissa on pakko liikkua edelleen, myös ulkomaille. Esimerkiksi myynti-insinöörit, tehtaiden koneiden asentajat ja heidän esimiehensä. lääketehtaiden tietyt asiantuntijat, logistiikan parissa työskentelevät, kuten kuljetuspuolen henkilöstö jne.
En ole työelämässä tai opiskelemassa, mutta mulla on kuitenkin etukäteen ladattu HSL:n lippu vielä muutamaksi kuukaudeksi. Mietin vaan sitä, kun tykkään liikkua julkisilla, että pääsen kävelemään eri paikoissa ympäri Helsinkiä. Onko tuo nyt sitten enää sallittua ja mun pitää pysyä vain kävelyetäisyydellä kodistani? Siinä tapauksessa mun lippu menee ihan hukkaan.
Kävin just parturissa ja seuraava kerta ehkä 3 kk päästä ja myöhemminkin on ookoo
Kuinkakohan iso ruutuvihko kannattaa ostaa, että mahtuu ne kaikki merkinnät kun poliisi pysäyttää? En ole vielä päättänyt merkkaanko jo kun näänkin poliisin vai sitten vasta, kun joudun käymään heidän kanssa keskusteluja?
Maskittomana kadulla parveilevat siirretään Korkeasaareen aitauksien sisälle. Talviunilta heränneille riittää ravintoa.
Kyllä vaikuttaa todella haittaavasti, kun bussiliikenteeseen tulee tämä 50% katto, työmatkani bussilla uudellamaalla n. 45 km.
Oletteko miettineet, miten yrittäjien, kuten kampaajien, kosmetologien, hierojien ja ravintoloitsijoiden, käy kun he pistävät ovet säppiin vielä kolmeksi viikoksi lisää? Tai heidän työntekijänsä?
Kyllä sikäli vaikuttaa että itsekin työskentelen parturi-kampaajana. 🤔 Tommonen muutaman viikon pakkoloma ei varsinaisesti hyvää tee yritystoiminnalle. Vaikea vuosi muutenkin monella alan ihmisellä takana..
Ei.
Sanon vaan että tää on hulluinta mitä oon eläissäni nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Onpae MELKOINEN aloitus. Vaikka näitä tulee jatkuvasti. No "TV tä" on katsottu, kuunneltu ja "uutiset" uskottu!
Itseasiassa se mikä oli 70 vuotta länsimaissa pyhä vapaus on tosiaan tämän myötä annettu pois. Valtasuhteet toimivat nyt kuten ennen sosialististen maiden kommunististen maiden keskuskomiteoissa. Tämä johtuu siitä, että vaikka tässä korona-asiassa hallitukset muodollisesti ovat päättävässä asemassa, niin todellisuudessa he eivät ole, koska ovat antaneet toimintatavoista päättämisen niin sanotuille asiantuntijoille, joita edustaa joukko lääkäreitä ja virologeja. Juuri nämä epidemiologit ovat se päättävä joukko, ja muut eivät itseasiassa päätä yhtään mitään. Hallituksista on tullut näitten epidemiologien, lääkäreiden, jne päätösten toimeenpanijoita!
Kaikki toimii kuten vaaleilla valitsemattomassa diktatuurissa. Ei näitä asiantuntijoita ole millään vaalilla valittu, ja silti he ovat päättävässä asemassa, ja ottaneet tiedotusvälineetkin valtaansa.
Itseasiassa tässä on kyseessä vallankaappaus joka meni läpi verettömästi, ja diktatuuri on jo pitkälti muodostunut. Nyt he kirjaavat diktatuurilakeja, joita halutaan pysyviksi. Maskipakko, on sellainen pysyvä laki, koska sitä ei haluta väliaikaiseksi laiksi. Maski on tehokas tapa hallita ihmisiä, vaikka sillä ei ole muuta merkitystä, niin juuri tuossa suhteesa se on tehokas ja sikäli hyvin inhottava väline.
Rokotusten keskittäminenkin on sekin lähinnä keino pitää koronasta saatua valtaa yllä mahdollisimman tehokkaasti, koska rokotteiden keskittäminen syyllistää ihmisiä. Se alleviivaa sanomaa siitä, että rajoitetuilla alueilla ihmiset olivat syyllisiä koronaan, ja siksi heitä pitää lisäksi käsitellä toisella tavoin, joka tällä kertaa aiheuttaa pakotetun kiitollisuuden velan pakottajaa kohtaan.
Tämä kaikki onkin sitten sitä mielivallalla hallitsemista.
Miten sen saa alas, niin siinä sitten hyvä kysymys!
Ihmisethän ovat ihan huutaneet tämän perään. Itse en ole, ja olen lähinnä kauhuissani siitä mitä on tapahtunut. Olla kauhuissaan, no kakkea olen tietysti maailmassa nähnyt, mutta kyllä tämä on uutta, ja kamalaa on, että sitä sanotaan normaaliksi.
Joksikin uudeksi normaaliksi?
Se on mielivallan, diktatuurin kohteena olevien käyttäytymistä, kun mielivallan käyttäjä, siis epidemiologit ja lääkärit saavat tieten tahtoen ihmset riitelemään keskenään, ja syyttämään vuoron perään toisiaan koronasta, ja koronan avulla. Mielivallan käyttäjäjoukko joka johtaa sallii aiheuttaa tätä tyranniaa, ja saa sen aikaan välttyy syttelyn kohteeksi joutumiselta ja kerää edut itselleen.
Se menee näin. Tämä on totuus.
Olet sekaisin. Kukaan epidemiologi tai lääkäri ei takuulla ole tätä pandemiaa halunnut tai tilannut, päinvastoin. Lapsellista sinulta ajatella, että tämä tilanne itkupotkuraivareilla korjaantuisi.
Kaikki ei ole ihmisen hallinnassa - joskus luonto näyttää voimansa, ja sitten on vain pakko tehdä se mitä pystytään vahinkojen minimoimiseksi. Tämä on nyt tilanne, eikä sille voi mitään. Suhtautukaamme siis kuin vastuulliset aikuiset.
Ei vaikuta. Työmatkaan täytyy varata ehkä aikaa vartti enemmän jos bussit ajaa ohi koska rajoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin vaikuttaa. Muut kuin ruokakaupat, noutoruoka, kampaajat ym.
Rajoituksethan ovat väliaikaisia. Eivät pysyviä. Pääset kyllä kampaamoon muutaman vkon kuluttua.
Ja varaa aikasi nyt heti. Nuo rajoitukset tuskin ehtivät pääsiäiseksi, eli ainakin ensi vkon alussa voi hoitaa kaikki asiat valmiiksi, ennenkuin liikkumisrajoitukset astuvat voimaan.
Rajoitukset annetaan kolmeksi viikoksi kerrallaan. Kolmen viikon päästä siis vasta arvioidaan, jatketaanko vielä toiset kolme viikkoa. Ja sen jälkeen seuraavat kolme.
Ei vaikuta. Ainoa, mikä olisi vaikuttanut oli se, jos ulkoilla olisi saanut vain yhden omaan talouteen kuulumattoman kanssa. Mutta kun saakin olla kaksi, ei vaikuta mun elämääni mitenkään. Olen rajoittanut pandemian aikana elämääni paljon enemmän kuin mitä suunnitellut rajoitukset kieltävät.
Mun mielestä tosi hyvät rajoitukset! Suurin osa ihmisistä on käyttäytynyt noiden mukaan jo pitkään, nämä vaikuttavat vain niihin vastuuttomiin jotka aiheuttavat kaikille ongelmia.