Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muut pk-seudulla asuvat - vaikuttavatko nuo liikkumisrajoitukset oikeasti elämäänne?

Vierailija
25.03.2021 |

Ihan hirveä älämölö, mutta en tiedä ketään jonka elämään ne oikeasti vaikuttaisivat.

Rajoitukset estävät laumoissa hengailun julkisilla paikoilla. Mikä on tosi hyvä!

Mutta eihän yksikään normaali ihminen ole tähän astikaan hengaillut laumoissa asemilla tai ostoskeskuksissa. Joten normaaleihin ihmisiin ei vaikuta, vain ongelmaporukkaan.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta. Ja tilanne pitää saada kuriin. Muuten menee samanlaiseksi kuin Virossa.

Vierailija
42/98 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Oletteko miettineet, miten yrittäjien, kuten kampaajien, kosmetologien, hierojien ja ravintoloitsijoiden, käy kun he pistävät ovet säppiin vielä kolmeksi viikoksi lisää? Tai heidän työntekijänsä?

Olen miettinyt. Sen vuoksi olenkin koittanut työllistää ihmisiä niin paljon kuin pystyn. Olen ostanut vuoden aikana jo kaksi lahjakorttia kampaajaltani. Itselleni.  Ja nyt sitten ostan vielä kolmannen. Samoin olen tilannt paikallisilta ravintolayrittäjiltä ruokaa kotiinkuljetuksella. Woltin kautta voi antaa sekä ravintolalle että kuljettajalle tippiä, jos haluaa. Ensi viikolla meillä alkaa keittiöremontti (olin suunnitellut sen vasta parin vuoden päähän) ja työllistän sillä paikallista yritystä. Tilaan kaiken kotiinkuljetuksella, joten työllistän sekä kuljettajia että pakkaajia. Olen ostanut tavaraa pienistä kotimaisista verkkokaupoista ihan vain siksi, että olen voinut tukea heitä näin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaahan tuo. Aion kyllä käydä parturissa, salilla ja golfaamassa niin kauan kuin paikat ovat auki.

Minua ei kiinnosta nämä rajoitukset.

Vierailija
44/98 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaahan tuo. Aion kyllä käydä parturissa, salilla ja golfaamassa niin kauan kuin paikat ovat auki.

Eiväthän ne ole kohta auki. Joten siinäpä uhoat lukittujen ovien takana.

Vierailija
45/98 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole työelämässä tai opiskelemassa, mutta mulla on kuitenkin etukäteen ladattu HSL:n lippu vielä muutamaksi kuukaudeksi. Mietin vaan sitä, kun tykkään liikkua julkisilla, että pääsen kävelemään eri paikoissa ympäri Helsinkiä. Onko tuo nyt sitten enää sallittua ja mun pitää pysyä vain kävelyetäisyydellä kodistani? Siinä tapauksessa mun lippu menee ihan hukkaan.

Kysypä Hsl:ltä kun viime vuonna noita pitkiä kausilippuja hyvitettiin. Eli pystyi ns. perumaan ja hsl antoi rahat takaisin. En tiedä onko nyt sama.  Ja kyllä bussit/ratikat/metrot kulkee edelleen eli toki niissä voi matkustaa. 

Eiköhän tässä nyt ole kyse, että sellainen turha hengailu julkisilla paikoilla ja kaverikokoontumiset jäisi pois ja tärkeintä on välttää kontakteja. Loppujen lopuksi yksinkertainen asia, mutta jotenkin tuntuu, että jotkut ei vaan halua ymmärtää koko asiasta yhtään mitään.

Vierailija
46/98 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Noin on vuoden päivät eletty ja jatketaan samalla mallilla.

Vierailija
47/98 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Oletteko miettineet, miten yrittäjien, kuten kampaajien, kosmetologien, hierojien ja ravintoloitsijoiden, käy kun he pistävät ovet säppiin vielä kolmeksi viikoksi lisää? Tai heidän työntekijänsä?

Kyllä varmasti kaikkien sympatia on pienyrittäjien puolella, mutta tämä ei lopu koskaan, ellei rajoiteta tiukasti. Jos elettäisiin ihan kuin ei mitään pandemiaa olisikaan, tulisi lopulta 3kk tai puolen vuoden säppi. Vielä pahempi.  Tämä vaikuttaa ikävästi melkein kaikkiin suomalaisiin, ei pelkästään yrittäjiin. Kukapa tällaista olisi halunnut? Ei kukaan. 

Vierailija
48/98 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on lähinnä pelottavaa, että Marin hallituksineen käyttää aikaa tällaiseen näennäistoimintaan. Onneksi Brasiliasta ja Etelä-Afrikasta pääsee vielä tänne, ei ongelmaa.

Vierailija
49/98 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Olen osannut rajoittaa omaa toimintaani ihan itse. Osa näköjään tarvitsee käskyjä, kun oma ymmärrys ei riitä.

Onhan se tullut nyt täysin selväksi vuoden aikana, että on osa johon vain pakko puree. Joten hyvä että laitetaan nekin kuriin. Muuten kaikki joutuvat kärsimään niiden takia.

Mutta nekin laitetaan kuriin vain hetkeksi. Kun tartuntaluvut vähän laskevat eli sinne 500-600 uutta tartuntaa päivässä, ulkonaliikkumisrajoitukset poistetaan, koska ei ole tervedenhuollon kantokyky enää uhattuna. Sitten eletään taas kuten ennen ulkonaliikkkumisrajoituksia, kunnes taas tartuntaluvut alkavat nousta aj otetaan uudelleen käyttöön ulkonaliikkumisrajoitukset. Näillä rajoituksilla kun ei ole tarkoituskaan päästä palaamaan normaaliin vaan ainoastaan turvata terveydenhuollon kantokyky. Jos rokotukset eivät tuo lokakuuhun mennessä asiaan merkittävää apua, me eletään vielä pitkään erilaisten rajoitusten ja suositusten kanssa. Välillä kiristetään ja välillä höllennetään. 

Vierailija
50/98 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se tuleva totalitarismi vähän haittaa.

Vierailija
51/98 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni hymistelijä täällä on Marinin avustaja? Ihan järjettömät rajoitukset.

Vierailija
52/98 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaamatkustaja.

Vierailija
53/98 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpae MELKOINEN aloitus. Vaikka näitä tulee jatkuvasti. No "TV tä" on katsottu, kuunneltu ja "uutiset" uskottu!

Itseasiassa se mikä oli 70 vuotta länsimaissa pyhä vapaus on tosiaan tämän myötä annettu pois. Valtasuhteet toimivat nyt kuten ennen sosialististen maiden kommunististen maiden keskuskomiteoissa. Tämä johtuu siitä, että vaikka tässä korona-asiassa hallitukset muodollisesti ovat päättävässä asemassa, niin todellisuudessa he eivät ole, koska ovat antaneet toimintatavoista päättämisen niin sanotuille asiantuntijoille, joita edustaa joukko lääkäreitä ja virologeja. Juuri nämä epidemiologit ovat se päättävä joukko, ja muut eivät itseasiassa päätä yhtään mitään. Hallituksista on tullut näitten epidemiologien, lääkäreiden, jne päätösten toimeenpanijoita!

Kaikki toimii kuten vaaleilla valitsemattomassa diktatuurissa. Ei näitä asiantuntijoita ole millään vaalilla valittu, ja silti he ovat päättävässä asemassa, ja ottaneet tiedotusvälineetkin valtaansa.

Itseasiassa tässä on kyseessä vallankaappaus joka meni läpi verettömästi, ja diktatuuri on jo pitkälti muodostunut. Nyt he kirjaavat diktatuurilakeja, joita halutaan pysyviksi. Maskipakko, on sellainen pysyvä laki, koska sitä ei haluta väliaikaiseksi laiksi. Maski on tehokas tapa hallita ihmisiä, vaikka sillä ei ole muuta merkitystä, niin juuri tuossa suhteesa se on tehokas ja sikäli hyvin inhottava väline.

Rokotusten keskittäminenkin on sekin lähinnä keino pitää koronasta saatua valtaa yllä mahdollisimman tehokkaasti, koska rokotteiden keskittäminen syyllistää ihmisiä. Se alleviivaa sanomaa siitä, että rajoitetuilla alueilla ihmiset olivat syyllisiä koronaan, ja siksi heitä pitää lisäksi käsitellä toisella tavoin, joka tällä kertaa aiheuttaa pakotetun kiitollisuuden velan pakottajaa kohtaan.

Tämä kaikki onkin sitten sitä mielivallalla hallitsemista.

Miten sen saa alas, niin siinä sitten hyvä kysymys!

Ihmisethän ovat ihan huutaneet tämän perään. Itse en ole, ja olen lähinnä kauhuissani siitä mitä on tapahtunut. Olla kauhuissaan, no  kakkea olen tietysti maailmassa nähnyt, mutta kyllä tämä on uutta, ja kamalaa on, että sitä sanotaan normaaliksi.

Joksikin uudeksi normaaliksi?

Se on mielivallan, diktatuurin kohteena olevien käyttäytymistä, kun mielivallan käyttäjä, siis epidemiologit ja lääkärit saavat tieten tahtoen ihmset riitelemään keskenään, ja syyttämään vuoron perään toisiaan koronasta, ja koronan avulla. Mielivallan käyttäjäjoukko joka johtaa sallii aiheuttaa tätä tyranniaa, ja saa sen aikaan välttyy syttelyn kohteeksi joutumiselta ja kerää edut itselleen.

Se menee näin. Tämä on totuus. 

Höpö höpö.

Vierailija
54/98 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni hymistelijä täällä on Marinin avustaja? Ihan järjettömät rajoitukset.

Järjettömät rajoitukset ja silti mikään ei muutu. :D

Vierailija
55/98 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveän nippelihimmelin on kyllä Marin taas rakentanut. Kun ei ole kokonaisnäkemystä, niin sitten keskitytään lillukanvarsiin.

Rajoitukset ovat neuvottelujen tulos.  Mukana ollut myös lakimiehiä.

Joten miksi sanota että Sanna Marin on ollut yksin noita rajoituksia kirjoittelemassa?

Ai tekin olette luopuneet siitä harhasta, että se jotenkin johtaisi jotain? Ok.

Vierailija
56/98 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei vaikuta mitenkään, en ole vuoteen käynyt muualla kuin töissä, kaupassa ja tarhalla.

Vierailija
57/98 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjettömät rajoitukset ja silti mikään ei muutu. :D

Mutta kovasti kulutetaan taas valtion voimavaroja. 

Vierailija
58/98 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan, kampaajalle pitäisi päästä, mutta ei tässä hätä ole! 

Vierailija
59/98 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri vaikuta, mutta hyvä jos kotibileitä saadaan kuriin. Tiedän lähipiiristä että edelleen järjestetään 10-15 ihmisen bileitä ja niihin tällä kai on tarkoitus puuttua.

Vierailija
60/98 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole työelämässä tai opiskelemassa, mutta mulla on kuitenkin etukäteen ladattu HSL:n lippu vielä muutamaksi kuukaudeksi. Mietin vaan sitä, kun tykkään liikkua julkisilla, että pääsen kävelemään eri paikoissa ympäri Helsinkiä. Onko tuo nyt sitten enää sallittua ja mun pitää pysyä vain kävelyetäisyydellä kodistani? Siinä tapauksessa mun lippu menee ihan hukkaan.

Kysypä Hsl:ltä kun viime vuonna noita pitkiä kausilippuja hyvitettiin. Eli pystyi ns. perumaan ja hsl antoi rahat takaisin. En tiedä onko nyt sama.  Ja kyllä bussit/ratikat/metrot kulkee edelleen eli toki niissä voi matkustaa. 

Eiköhän tässä nyt ole kyse, että sellainen turha hengailu julkisilla paikoilla ja kaverikokoontumiset jäisi pois ja tärkeintä on välttää kontakteja. Loppujen lopuksi yksinkertainen asia, mutta jotenkin tuntuu, että jotkut ei vaan halua ymmärtää koko asiasta yhtään mitään.

Ihan oikeasti kumminkin on kyse liikkumisrajoituksista eikä kokoontumisrajoituksista, eli kyllä siihen pitää olla joku luetelluista syistä, että poistuu kotoaan. Itse ymmärtäisin tämän näin, että voin ajaa Helsingistä Nuuksioon polkupyörällä ulkoilemaan, mutta en autolla tai julkisilla. Julkisten matkustajamääriä rajoitetaan, joten hyväkin on tehdä vain pakolliset matkat niillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme