Jos maskipakko tulee, miten terveydellinen este todistetaan?
Vaadintaanko lääkärinlausunto ja jos vaaditaan niin millainen? Riittääkö pelkkä diagnoosi esim. astmasta vai täytyykö lääkärin erikseen todeta, ettei maskin käyttö onnistu? Vai jättääkö poliisi sakottamatta kaikkia jotka tietää mihin kannattaa vedota?
Kommentit (30)
Joku hihamerkki voisi olla hyvä. Vaikka keltainen tähti.
Vierailija kirjoitti:
Suullinen selvitys riittää.
Eli maskipakko on pelkkää naurettavaa sananhelinää, jolla voi pyyhkiä persettä?
Olkavarteen pitää tehdä numerosarjatatuointi.
Jos maskipakko tulee näille huudeille, alan pitää tuubihuivia. Siitä ei ole mitään hyötyä, mutta olen "asianmukaisesti suojautunut". Passiivista vastarintaa.
Maskeista ei selvästikään ole hyötyä. Jos olisi, emme olisi tässä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli maskipakko on pelkkää naurettavaa sananhelinää, jolla voi pyyhkiä persettä?
Just näin. Kuten myös ulkonaliikkumiskielto; ei sinun tarvitse todistaa että on pakko päästä apteekkiin tai että olet edes menossa sinne. Riittää että on valmiksi mietitty selitys.
Maskipakossa ei ole mitään järkeä, jos maskien laatua ei ole mitenkään määritelty. Mikä hyvänsä rätti naamalla riittää. Jenkeissähän jengi on kiertänyt näitä esim. tyllimaskeilla tai virkatuilla...
Aion alistua maskipakkoon ja käyttää kiltisti fleecekauluria maskina. Tutkimusten mukaan se vain pilkkoo pisaroita pienemmiksi, mikä edesauttaa koronan leviämistä. Ihan oikein maskipakottajille! 😁
9, ei pidä olla,ja lain mukaan poliisilla ei ole oikeus nähdä kenenkään terveystietoja
Kroonisesta astmasta ja muusta vastaavista keuhkosairauksista kuten keuhkoahtaumasta kärsivät saavat erikoiskorvauksen lääkkeistä, joten heidän kelakorteisssaan on tunnus se 203. Sen näyttäminen varmaan riittää. Tosin keuhkoahtaumaa sairastava isäni, jolta on poistettu toinen keuhko, voi ihan hyvin käyttää maskia. Hmm...
Hemmetin autocorrect, tunnus on ae 203.
Oli asia mikä tahansa, niin aina ollaan kysymässä poikkeuksia. Ei hitto! Pysy AP kotona tämä kolme viikkoa astmoinesi, jos ei maskin käyttö kelpaa.
Miksi astmaatikko ei voisi käyttää maskia?
Vierailija kirjoitti:
Joillain on niin vaikea astma, että ei pysty, vaikka lääkitys olisi tapissa. Mä pystyn käyttämään ulosvirtausventtiilillä varustettua hengityssuojainta. Päinvastoin kuin moni kuvittelee, venttiilissä ei ole suora reikä maskista ulos vaan siinä on kalvo, joka estää sylkipisaroita lentämästä maskin ulkopuolelle siinä missä kangasmaski tai kirurginmaski. Ulosvirtausventtiilillä varustetulla hengityssuojaimella suojaa siis muita ihmisiä vähintään yhtä hyvin kuin kirurginmaskilla. Lisäksi sellainen kuppimallinen on myös sivuista tiivis eikä lerpake, kuten kirurginmaskit.
Minulla on vaikeasti erilailla sairaita lähipiirissäni. Kaikki käyttää maskia. En usko yhdenkään maskittoman selityksiin.
Ei terveystiedot kuulu edes poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeuttaa hengitystä. Miksi heitä pitäisi vielä enemmän kiusata?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vaikeasti erilailla sairaita lähipiirissäni. Kaikki käyttää maskia. En usko yhdenkään maskittoman selityksiin.
Ketään ei v i t u n ikenien vertaa kiinnosta sun uskomiset.
Voit vapaasti kääriä m a s k i s i rullalle ja tunkea sen sinne minne ei a u r i n k o p a i s t a.
Vierailija kirjoitti:
Kroonisesta astmasta ja muusta vastaavista keuhkosairauksista kuten keuhkoahtaumasta kärsivät saavat erikoiskorvauksen lääkkeistä, joten heidän kelakorteisssaan on tunnus se 203. Sen näyttäminen varmaan riittää. Tosin keuhkoahtaumaa sairastava isäni, jolta on poistettu toinen keuhko, voi ihan hyvin käyttää maskia. Hmm...
Hei, hienoa sun isällesi! Milloin ihmiset oppivat, että heidän subjektiivinen kokemuksensa tai jonkun poikkeuksen tunteminen ei tee heistä asiantuntijoita? Se, miten sinun isäsi elimistö toimii, ei todista mitään muuta kuin sen sinun isäsi elimistön toiminnan (josta nyt suoraan sanoen sinä tuskin tiedät oikeasti paljoakaan).
Minä pystyn vaivatta spagaattiin ja vedän leukoja suorilta käsin vaivatta reilut 30. Onko tämä sinun mielestäsi todiste, että kaikki 42-vuotiaat naiset tekevät vaivatta spagaatin ja vetävät leukoja? Voin sanoa, että minusta ei tule. Ei tulisi mieleenikään tähän subjektiiviseen kykyyn perustaa mielipiteitä ikäluokasta. Ei tulisi mieleenikään esittää muille vaatimuksia sen perusteella, mihin itse pystyn.