Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menin lääkärille pyytämään pääsyä lihavuusleikkaukseen, lääkäri totesi etten tarvitse sellaista ja ohjasi ravintoterapeutille

Vierailija
21.03.2021 |

Itkettää,pitkään keräsin rohkeutta ja sitten lääkäri torppaa minut heti kättelyssä. Luuleeko se lääkäri tosiaan, etten tiedä syöväni väärin?! Että pitäisi vaihtaa pulla parsakaaliin ja kaakao mustaan kahviin?
V""u.. taidan tässö sitten istua kotona ja syödä kunnes sydän pysähtyy :(
T. 45, 160cm ja 110g

Kommentit (216)

Vierailija
21/216 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

160cm ja 110g

Ai kamala! Painat saman verran kuin suklaaptukka?

Vierailija
22/216 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ylipainoinen koko elämäni ja  kokeillut varmaan jokaisen dietin mitå on keksitty, saanut ehkä pari kiloa pois ja lihonut heti takaisin kun palannut normaalin ruokavaliooni! Edes tupakka ei vie ruokahaluani. Tässä nyt listaa mun tyypillisistä  päivän syömisistä:

Aamulla 2 kuppia kahvia kevytmaidolla, jugurttia, paahtoleipää (plus rööki)

Lounaaksi  kasvissosekeittoa 

Välipalaksi proteiinipatukka ja  sokeriton kokis

Päivälliseksi 3 pientä jauhelihapihviä ja 1 iso peruna

Lisää kahvia maidolla (plus rööki)

Iltapalaksi ateriankorvikepirtelö

Välillä herkuttelen tekemällä popcornia. 

Ap

Oliko tämä joku ironinen vitsi kommentti, vai ihanko tosissaan olet?

Jos et tuosta näe ongelmakohtia, mitkä johtaa lihavuuteen, niin en tiedä mitä sanoa......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/216 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ValoPallo kirjoitti:

Mene yksityiselle. En halua maksaa hoitoasi.

Minä maksaisin mielelläni, paljon halvempaa veronmaksajille kuin muut taudit!!

t. itsekin pläski

Vierailija
24/216 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan hyvä bisnesidea perustaa leiri jossa karistetaan kiloja ajan kanssa? Eli siis sellainen jossa asutaan ja ollaan vaikkapa 6kk. Talon puolesta ateriat ja päivittäinen liikuntaohjaus.

Osallistuja tietysti joutuisi maksamaan aika pitkän pennin tuosta, luokkaa kymmeniä tuhansia euroja. Lopputulemana olisi ainakin -20kg tai ylikin

25/216 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ValoPallo kirjoitti:

Mene yksityiselle. En halua maksaa hoitoasi.

Sieltä taas empatian perikuva kommentoi.

Lihavuusleikkaus auttaa monella tavalla, osalla ihmisistä esim. diabetes on parantunut tai ainakin lieventynyt niin paljon, että lääkkeitä ja hoitoja tarvitaan vähemmän. Lihavuusleikkaus siis vähentää pitkällä tähtäimellä yhteiskunnan kuluja. 

Meillä on niin paljon lihavia, että kalliiksi tulee. Lihavien takia on jo koko yhteiskunta kiinni kun kaikki lihavat on riskiryhmää. Tupakoijat maksavat tuhansia euroja haittaveroa tupakoinnistaan VUODESSA, lihavat ei liikakiloistaan pennin latia. En todellakaan halua laittaa rahaa ihmisiin jotka ehdoin tahdoin pilaavat terveytensä.

26/216 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliskohan hyvä bisnesidea perustaa leiri jossa karistetaan kiloja ajan kanssa? Eli siis sellainen jossa asutaan ja ollaan vaikkapa 6kk. Talon puolesta ateriat ja päivittäinen liikuntaohjaus.

Osallistuja tietysti joutuisi maksamaan aika pitkän pennin tuosta, luokkaa kymmeniä tuhansia euroja. Lopputulemana olisi ainakin -20kg tai ylikin

Omilla rahoillaan kiitos.

Vierailija
27/216 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian lihavaa ei voi nukuttaa, hengenvaarallista. Siksi pitää ensin laihtua jonkin verran ennen kuin voidaan leikata.

Vierailija
28/216 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko tosissas että leikkauksen jälkeen voit vetää mielettömät määrät pullaa ja kaakaota??! Juu, et todellakaan voi.

Leikkaus on viimesijainen keino. Ihan hyvä että joudut ravitsemusterapeutille. Tarttisit aika selkeesti kyllä muutakin terapiaa.

Vierailija
29/216 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lääkärille koska en tiedä enää mitä tehdä, aina kun saan pari kiloa tiristettyä pois niin ne tulee korjkojen kanssa takaisin ;( 

Viimeisin kokeilemani dietti oli kananmunapaasto, tuntui että munia tuli korvistakin. Sitä ennen koetin pätkäpaastoa, se ahmiminen kun sai lopulta syödä oli ihan järkyttävää!

Olen vaihtanut roskaruuan kotiruokaan ja luopunut karkeista, olen mielestäni oikealla tiellä mutta vaaka on eri mieltä.

Ap

Vierailija
30/216 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ylipainoinen koko elämäni ja  kokeillut varmaan jokaisen dietin mitå on keksitty, saanut ehkä pari kiloa pois ja lihonut heti takaisin kun palannut normaalin ruokavaliooni! Edes tupakka ei vie ruokahaluani. Tässä nyt listaa mun tyypillisistä  päivän syömisistä:

Ap

Jos et tuosta näe ongelmakohtia, mitkä johtaa lihavuuteen, niin en tiedä mitä sanoa......

Vaihdoin mäkkäruuat kotiruokaan ja luovuin limsasta sekä karkeista joten, ei en näe ongelmaa.

Ap

Vierailija
31/216 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun ongelma on siinä, että kuvittelet että on dieettiruokavalio ja sitten normaaliruokavalio, johon palataan dieetin jälkeen ja sitten lihotaan. Ei! Dieettiruokavalio on loppuelämän normaaliruokavaliosi, sinun on siis opittava uusi normaali. Muuten häviät joka kerta. Myös leikkauksen läpikäyneet syövät joko minipientä dieettiruokavaliota lopun ikänsä tai venyttävät mahansa ja kroppansa takaisin vanhoihin mittoihin.

Muutosta ei tapahdu ennen kuin hyväksyt tämän. Lääkäri huomasi sinusta sen, ettet ole tätä tosiasiaa hyväksynyt ja syystäkin passitti sinut ravintovalmennukseen opettelemaan uudet loppuelämän syömistavat.

Ap

Vierailija
32/216 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vaan suostuisit olemaan lihava? En tarkoita tällä nyt sitä, etteikö saisi tavoitella terveitä elintapoja tai muutoksia, mutta jos olet ollut koko elämäsi ylipainoinen, voisi olla aika myös todeta "Syystä tai toisesta tämä on kuka minä olen". Hyväksynnästä käsin on helpompi tehdä omasta elämästään merkityksellistä.

Vierailija
33/216 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä tupakoivaa lihavaa, yksi merkittävä leikkaus- ja nukutusriski lisää.

Vierailija
34/216 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ongelma on siinä, että kuvittelet että on dieettiruokavalio ja sitten normaaliruokavalio, johon palataan dieetin jälkeen ja sitten lihotaan. Ei! Dieettiruokavalio on loppuelämän normaaliruokavaliosi, sinun on siis opittava uusi normaali. Muuten häviät joka kerta. Myös leikkauksen läpikäyneet syövät joko minipientä dieettiruokavaliota lopun ikänsä tai venyttävät mahansa ja kroppansa takaisin vanhoihin mittoihin.

Muutosta ei tapahdu ennen kuin hyväksyt tämän. Lääkäri huomasi sinusta sen, ettet ole tätä tosiasiaa hyväksynyt ja syystäkin passitti sinut ravintovalmennukseen opettelemaan uudet loppuelämän syömistavat.

Vierailija
35/216 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maagisesti leikkauksen jälkeen tykkäätkin parsakaalista ja muusta terveellisestä? Miksi lähtisivät tekemään kallista leikkausta jos et itse edes yritä syödä terveellisesti?

Vierailija
36/216 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla 2 kuppia kahvia (mustana)

Lounaaksi  kasvissosekeittoa (lisää proteiinia vaikka kananmunien muodossa)

-välipala POIS

Päivälliseksi 3 pientä jauhelihapihviä ja 1 iso peruna (OK)

-välipala taas POIS

Iltapalaksi ateriankorvikepirtelö (heitä nyt helvettiin tällaiset, syö vaikka kananmunia iltapalaksi)

Välillä herkuttelen tekemällä popcornia. (OK jos teet nämä ihan itse kattilassa, mutta jos on mikropopcorneja niin tutki hieman mitä niissä on ja et enää tee)

Ap

Muokkasin hieman tuota listaasi ja muutin sellaiseksi mitä sen pitäisi olla:

"Tässä nyt listaa mun tyypillisistä  päivän syömisistä:

Aamulla 2 kuppia kahvia (mustana)

Lounaaksi  kasvissosekeittoa (lisää proteiinia vaikka kananmunien muodossa)

-välipala POIS

Päivälliseksi 3 pientä jauhelihapihviä ja 1 iso peruna (OK)

-välipala taas POIS

Iltapalaksi ateriankorvikepirtelö (heitä nyt helvettiin tällaiset, syö vaikka kananmunia iltapalaksi)

Välillä herkuttelen tekemällä popcornia. (OK jos teet nämä ihan itse kattilassa, mutta jos on mikropopcorneja niin tutki hieman mitä niissä on ja et enää tee)"

---- Nälän tunne on OK ja jopa toivottavaa. Aina ei tarvitse olla syömässä. Pätkäpaastoa enemmän. Skippaa aterioita.

Vierailija
37/216 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatko liikuntaa? 

Vierailija
38/216 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä tupakoivaa lihavaa, yksi merkittävä leikkaus- ja nukutusriski lisää.

Puhumattakaan koronasta. Lihavuus ja tupakointi tänä aikana = death wish

Vierailija
39/216 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että ravitsemisterapeutista ois mitään hyötyä, jokainen kai tietää, miten pitäisi syödä.

Vierailija
40/216 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tätä on alapeukutettu, mutta totuus on, että kun ihminen on laihduttanut kymmeniä kertoja, on peruskulutuksen taso todella alhainen, ja tuossa voi olla jo niin paljon kaloreita ettei noilla syömisillä laihdu.

Jokainen kitudieetti laskee peruskulutusta ja se ei koskaan enää palaa ennalleen. Joka kerta on siedettävä yhä pienempää määrää ruokaa jos aikoo laihtua. Siksi niin harva onnistuu, ja monet onnistuvat vain pakon edessä kuten leikkauksen jälkeen.

Ihmisillä, jotka ovat syöneet normaalisti koko ikänsä eivätkä ole pilanneet aineenvaihduntaansa ja nälänhallintaansa dieeteillä, ei ole mitään käsitystä siitä, miten vaikeaa painonpudottaminen voi olla.