Yhä useamman kolmekymppisen naisen on tyydyttävä tapailusuhteisiin, kertoo HS – "Miesten markkinat"
"Perheen perustamisiässä olevien naisten on yhä vaikeampaa löytää vakituisempaa suhdetta, joissa mies haluaisi sitoutua, kertoo Helsingin Sanomat.
Lehti on haastatellut kolmea upeaksi uranaiseksi kuvailtua, hieman alle kolmekymppistä naista, joiden mukaan miehiä kyllä löytyy treffiseuraksi ja heidän kanssaan tehdään asioita, joita vakiintuneet pariskunnat tekevät.
Ihastuminen kuitenkaan ei johda parisuhteeseen, sillä lopulta mies ei halua mitään pysyvää. Pahimmillaan deittikumppani jopa "ghostaa" eli katoaa kuin tuhka tuuleen kaikissa viestikanavissa.
–?Olen juossut treffeillä ja viettänyt vuosia määrittelemättömissä suhteissa, joissa käydään yhdessä syömässä ja ollaan makutuomareina silmälasiostoksilla. Olen saanut lunta tupaan niin paljon, että aika ajoin on usko meinannut mennä, avautuu "Elina" kokemuksistaan HS:n haastattelussa.
"Tiina" puolestaan on kauppatieteen maisteri, joka ei ole koskaan seurustellut. Hänen mukaansa deittimaailmassa vallitsee "miesten markkinat".
Naisten mielestä deittisovellukset ovat yksi syy miesten kyvyttömyyteen sitoutua. Tinderin perusteella voi saada kuvan, että mahdollisuuksia on loputtomasti.
Helsingissä on myös määrällisesti nuoria naisia selvästi enemmän kuin miehiä, koska kaupunkiin muuttaa opiskelemaan enemmän naisia.
Naiset kertovat lehdelle varautuneensa elämään koko ikänsä sinkkuina. Parisuhteen puuttuminen vaikuttaa myös perhehaaveisiin. Kaksi naisista kertoo pohtineensa ajatusta lapsen hankkimisesta yksin."
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/750354-yha-useamman-kolmekymp…
Kommentit (3482)
Vierailija kirjoitti:
miehiä kyllä löytyy treffiseuraksi ja heidän kanssaan tehdään asioita, joita vakiintuneet pariskunnat tekevät
”Olen juossut treffeillä ja viettänyt vuosia määrittelemättömissä suhteissa, joissa käydään yhdessä syömässä ja ollaan makutuomareina silmälasiostoksilla.”
Naisten pitää lopettaa tekemästä asioita, mitä pitkäaikaiset tyttöystävät ja vaimot tekevät, seurustelukumppaneilleen, jotka eivät ole antaneet mitään sitoutumista. Tapailut on laitettava takaisin sille pohjalle, että miehen on kosiskelullaan osoitettava kunnollisuutensa naiselle. Kaikki treffit vain hupimielessä. Ei mitään ruuanlaittoa miehelle, tiskaamista, silmälasien katsomista jne.
Tämäon niin totta. En edes tajunnut kuinka totta ennen kuin luin nämä kommentit.
Pariudun onnekseni jo 90- luvulla, ja onnekseni olen edelleen saman miehen kanssa, joten kommenttini kyllä menee siihen ohis-osastoon.
Mutta tämän tajusin, tapaillessani ja sitten seurustellessani mieheni kanssa, treffit olivat aina kivoja.
Ulkona syömistä, elokuvissa käyntiä, romanttisia kävelyretkiä, päivän tai joskus viikonlopun reissuja johonkin kivaan kohteeseen, jne.
Todellakin kumpikin panosti niihin ' soidintansseihin'. Ja nyt ikivanhana pariskuntana ollaan ehditty valita vaatteita ja silmälaseja, ja tehdä kaikkea muuta arkista ihan kyllästymiseen saakka.
Onneksi silti osaamme ottaa välillä aikaa toisillemme ja joskus yllättää toisiamme.
Mutta kyllä kuulostaa tylsältä ja ankealta jos jo seurustellessa tai jo ennen sitä, tehdään vain arkisia juttuja, joista hyötyy vain mies.
Onnellisempia olette nykyajan nuoret naiset sinkkuina!
Vierailija kirjoitti:
Mmmmmm..... Ei naisten tarvitse tyytyä yhtään mihinkään. Nainen voi esittää ehtonsa. Mikäli mies ei suostu, niin nauttikoot nainen yksinäisyydestään. Mihinkään vedätyksiin ei ole pakko suostua.
Naisilla on pakonomainen tarve roikkua komeissa miehissä, vaikka mies kohtelisi naista tylysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen vihje naisille. Ottakaa kumppaniksi maajussi ja antakaa hänen touhuta omia juttujaan tilallansa ja tehkää itse uraa uranaisena siinä sivussa. Win-win-tilanne.
Mitä hyötyä tästä olisi Helsingissä asuvalle ja töissä olevalle naiselle? Seksi hän nämä saa ihan hyvin tinderistä niin miksi vaivautua muuhun?
Kuka haluaa tuolla asenteella olevan naisen? Seksiä saa nuoremmilta ja kauniimmiltakin rahalla tai ilman Mieti tuota kun haet sitä unelmiesi prinssiä.
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla syntyneet miehet ovat vielä vanhan liiton miehiä.
Niin ovat. Ukkoutuneita setämiehiä, joiden korvissa kaikuvat vielä oman isän (1940 tai 1950 luvulla syntyneen muinaisjäänteen) typerät horinat.
1970-luvulla syntynyt mies on auttamattomasti juuttunut menneisyyteen. He jankuttavat vanhaa virttä.
"Naisen paikka on kotona."
"Feminismi pilaa yhteiskunnan."
"Maahanmuuttajamiehet tulee ja vie kaikki meidän naiset."
Juuri niin. Kuka tahansa täysjärkinen, hyvätuloinen, perheenperustamishaluinen maahanmuuttajamies löytää kyllä itselleen vaimon. Ja hyvin usein se vaimo on suomalainen.
Väitän myös että kun se ikä jolloin hankitaan lapsia lähestyy, molempien sukupuolten maut muuttuvat astetta konservatiivisemmiksi. Naisia alkaa enemmän kiinnostamaan perinteiset jämerät miehet, miehiä naiset joista on kodin hengettäriksi.
Uranaiset ampuvat itseään nilkkaan hakemalla paria vanhempina, kolmekymppisinä tai yli. Parikymppisillä kunnianhimoisilla naisilla olisi suhteellisesti paremmin kysyntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Via2erailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä uutta?
Naiset kertovat että deittimaailmassa on miesten markkinat. Tarkemmin sanoen deittejä saa, mutta vain tapailusuhteita.
Tilastot kertovat että Tinderissä vain reilu 10% miehistä pärjää. Suurin osa ei sa mitään.
Miten olisi, lasketaanko yhdessä 1+1=2?
Naiset valikoivat ensin, vain huippumiehet kelpaavat. Sen jälkeen kun huippumiehet saavat kaikki naiset, he valkkaavat kuka kelpaa mihinkin tarkoitukseen.
ps. hälytyskelloni soivat kun Tiinan mainitaan olevan kauppatieteen maisteri. Ettei vain olisi koulutettu ja menestyvä, hyvägeeninen mies speksilistalla?
Voi ei miten kohtuuton toive koulutetulta, menestyvältä ja hyvägeeniseltä Tiinalta 😱.
Missä sanottiin että Tiina on kaikia noita?
Ja yhäkin, miesten ja naisten kriteerit ovat erilaiset.
Naiset painottavat enemmän koulutusta, menestystä ja genetiikkaa. Se että naisella on tarjota näitä, ei tarkoita että mieheltä saa samaa.
Esim. Millionare matchiin ei edes haluta kouluttamattomia onnenonkijoita. Eli kyllä vaan koulutetuille naisille on kysyntää.
Tuo on vielä kaukana siitä että koulutus olisi tae kysynnästä.
Sama kuin sanoisit ettei unelmien Poikamies-sarjan pääosaan haluta lihavaa miestä. Mutta se ei tarkoita sitä että hoikkuudella pääsisi kovinkaan pitkälle.
Yhäkin, miesten ja naisten kriteerit ovat erilaiset. Nuo "koulutetut uranaiset" eivät ymmärrä tarjoavansa asioita joita naiset tyypillisesti arvostavat miehissä, miehiä ensisijaisesti kiinnostavien ominaisuuksien loistaessa poisolollaan.
Miten niin ei ymmärrä? Kyllä minä väitän, että hyvin moni uranainen tajuaa miksi niitä vastaavia miehiä on tarjolla vain vähän. Siksi, että miehistä suurempi osa pariutuu sosiekonomisessa mielessä alaspäin. Ei tämän tosiasian tiedostaminen kuitenkaan muuta niitä naisten preferenssejä. Jos ei koe mitään yhteistä sen duunarimiehen kanssa, niin ei sen kanssa kannata silloin pariutua.
Uranainen on kyllä ihan duunari itsekin. -eri ja ohis
Suurin osa niistä lienee kyllä palkkatyössä jos sitä tarkoitat, meillä päin "duunari" tarkoittaa kyllä yleensä matalasti palkatun ja koulutetun työn tekijää.
Ja silti se putkimies Make tienaa ihan yhtä paljon kuin tämä "uranainen".
Mutta hienoa että myönnät naisten äärimmäisen pinnallisuuden.
Uranainen ei tarkoita vielä sanana yhtään mitään
Miten niin naisten? En minä tunne yhtään miestäkään, joka puhuisi esim. lääkäristä tai lakimiehestä duunarina. Siwan kassa taas ei ole mikään ura. Ihme venkoilua.
Ja palkastahan minä en puhunut mitään. Vaan siitä, että jos joku ei koe olevansa samalla aaltopituudella toisenlaisen ihmisen kanssa niin sitten ei koe ja sillä selvä. Turha siitä on kenenkään nillittää.
Saat kuule valita ihan itse sen lakimiehen, jos haluat. Mutta se kertoo vain sinun pinnallisuudestasi.
Koulutus ei ole mikään tae yhtään mistään. Se on pelkkä koulutus
Minä sinua noin kovasti riivaa? Kukaan ei ole väittänyt koulutuksen takaavan mitään. Minä en ole puhunut omista kriteereistäni tai kumppaneideni koulutustasosta yhtään mitään. Mutta jos joku koulutettu ja menestynyt kokee haluavansa yhtä koulutetun ja menestyneen kumppanin, niin hänellä on täysi oikeus sitä haluta.
Ja itsehän tuossa mainostit sen putkimiehen palkkaa. Sekö muka ei olisi pinnallista, että nainen kiinnostuu siitä putkimies Makesta sen ison palkan takia? Vai miksi se iso palkka piti tuoda tässä esiin? Jos nyt pinnallisuudesta kivitellään, niin kyllä pitäisi kelvata se susiruma lihava pitkäaikaistyötön kunhan se on mukava luonne. Sekä miehille että naisille. Kyllä kaikki muu on kauhian pinnallista.
Jos sinä et näe ihmisissä mitään muuta kuin sen koulutuksen, niin säälin sinua.
Eri kirjoittaja mutta eihän koulutus ole se pointti vaan asiat joista se kertoo. Mies on fiksu. Mies ei ole lusmu tai sellainen joka menee sieltä missä aita on matalin vaan on todistetusti kykyä itsehillintään ja sitkeyteen ja tavoitteellisuuteen. On usein uskallettu lähteä kotoa ja kauemmas kuin se naapurikunnan amis jota käydään vanhempien nurkista. Jne jne. Eikä siinäkään ole tietenkään mitään pahaa sinänsä että jää sinne kotinurkkien amikseen. Sitten vain etsii samantyyppisen naisen eikä itke sitä jos nainen haluaa jotain muuta.
Mä oon varmaan aika virtaantunut todellisuudesta tms... Suurinosa tuntemistani, mukaan lukien mieheni ja itseni, matalasti koulutetuista ihmisistä eivät ole opiskelemallaan alalla. Mieheni on luovan alan yrittäjä ja itse olen muuten vain aivan eri alalla töissä, pidän työstäni on, hyvät työehdot, saan hyvää liksaa ja tällä hetkellä keskitän aikaani lapsiin kun ovat pieniä. Toki on muitakin haaveita henkilökohtaisessa elämässä ja täysin realistiset mahdollisuudet niitä toteuttaa. Pelkästä duunarikoulutuksesta puhuttaessa ei tosiaan voida päätellä kovin paljon siitä missä ihminen on työelämässä, toki ei varmaankaan tee mitään luvanvaraista mihin ei pätevyys riitä. Monilla duunareilla on muutakin elämää kuin työ, monille se työ tuo jotain turvaa elämään. Ei se tee automaattisesti ihmisestä sivistymätöntä, kyvytöntä, intohimotonta ja kunnianhimotonta urpoa, jonka kanssa "aaltopituudet eivät yllä samalle taajuudelle" ja jäkäjäkäjäkä.... Meillä on kyllä läheisissä myös suvun ensimmäisiä maistereita ja näille nuo tittelit on usein, ei aina, hirrrrveen tärkeitä meriittejä ja niin vtuttaa kun kaikki ei niistä kohkaa nyt ja aina joka lauseessa... sitten on ihan normaaleja maistereita, myönnän etten yhtään tutkijaa tunne, ainakaan vielä. Osa on alallaan, osa duunareita... Ehkä parempi, ettei kaikki noin merkittävästi koulutuksen eriyttävyyyttä alleviivaavat uraohjukset vielä kasvata lapsia.
Minusta kyllä tuntuisi olevan pikemminkin niin päin, että jostain syystä osa kouluttamattomista tai matalasti koulutetuista suurentelee ihan hysteerisesti näitä koulutetun kumppanin toivomisia. Ei varmaan kukaan tai juuri kukaan ajattele, ettei kouluttamattomissa voisi olla ihan yhtä fiksuja, sivistyneitä ym ihmisiä kuin koulutetuissa. Jotkut vaan ajattelevat, että kiinnostuksen kohteet menevät todennäköisemmin yhteen toisen koulutetun kanssa. Siinä kaikki. Miksi tämä herättää teissä niin syvää raivoa ja ahdistusta, että pitää ihan toivoa ettei ne vääristä asioista tykkäävät saisi ikinä perustettua toivomaansa perhettä? Miten se on esim. sinulta pois, jos kaksi koulutettua ihmistä haluaa pariutua keskenään?
kerro miksi sinun pitää tuoda näitä omia mutu-latteuksia edes esille? -eri
No enemmän tuossa minun kommentissani oli antia tähän keskusteluun kuin omassasi.
On totta että vanhan liiton raja menee viiskymppisissä miehissä. Jähmeitä ja menneisyyteen jämähtäneitä. Esim täällä. Raamatun siteerausta ja sovinismi tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutus ja ammatillinen menestys ovat naisessa samaa kuin hoikkuus, liikunnallisuus ja tyylikkyys miehellä.
Monien silmissä hyviä asioita, mutta ei suinkaan kaikkien. Ja mikä olennaisinta, arvostetumpia vastakkaisessa sukupuolessa.
Minulla ei ole hoikkana, liikunnallisena ja tyylikkäänä miehenä mahdollisuuksia minua vastaaviin naisiin koska ei ole tarjota koulutusta, ammatillista menestystä tai geenikomeutta.
Samalla tavalla koulutetulla, ammatillisesti menestyneellä ja geenikauniilla naisella ei ole mahdollisuuksia vastaavan tasoiseen mieheen ellei ole tarjota hoikkuutta, liikunnallisuutta ja naisellista luonnetta.
En kaikesta eri mieltä, mutta ensinnäkin geenikauneus kattaa naisella ainakin osittain hoikkuuden ja läheskään kaikki miehet eivät halua naiseltaan liikunnallisuutta tai naisellista luonnetta. Hoikkuus ja naamakauneus on tärkeämmät. Jos nämä on kunnossa, niin 99% miehistä ei kiinnosta lenkkeiletkö vai makaatko sohvalla. Ja monille miehille se naisellisen kaunis mutta äijäluonteella varustettu nainen on se ultimaattinen turn on. Sivusta nähty, kaveri on tällainen. Pesee miesten kiinnostuksen suhteen mennen tullen ne yhtä kauniit herkät pikku kukkaset.
Kyll', mutta nuo kympin tytöt eivät ole niitä hauskoja poikatyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Get over it
Kuka teki tämän aloituksen? Mies. Kuka nosti tämän aloituksen? Mies. Miehet: get over it.
Kolme naista ei ole vielä "yhä useampi" kolmekymppinen nainen. Vähän hätäistä kai vetää tuosta johtopäätöksiä.
Tässä on nyt ihan kysymys vain siitä, keitä sieltä tarjonnasta valitsee tapailtavakseen. Suuri osa on ihan oikealla asialla, mutta sitten on ne pelaajat, jotka tietävät että heillä on ne ’markkinat’. Uskon, että se on pieni osa miehiä, jotka hyväksikäyttävät tinderin tarjontaa. Ovat kusipäisyydestään huolimatta ulkoisesti monen naisen kriteereihin sopivia exit-miehiä. Eivät oikeasti hae mitään muuta kuin hupia. Mutta mistä se tietää etukäteen, jos joku on sellainen, ei mistään. Eihkä voisi kysellä, että kuinka monella treffeillä mies on käynyt. No, mutta ei sekään välttämättä paljasta asiaa. Ikävä ilmiö.
Onko joku tehnyt tutkimuksen Suomessa kuinka paljon oikeasti on miehiä joita ei kiinnosta mikään muu kuin mahdollisimman monen eri naisen paneminen? Ja varsinkin kuinka paljon näitä on siinä koulutettujen ja menestyneiden komeiden miesten kategoriassa? Enpä usko että on sellaista massaa jolla olisi mitään merkitystä kaikkien Suomen naisten panemisessa. Sen uskon että ihan tavallisilla kumppania etsivillä ihmisillä, sekä miehillä että naisilla, on ongelmana se että jää koukkuun vielä paremman metsästämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä uutta?
Naiset kertovat että deittimaailmassa on miesten markkinat. Tarkemmin sanoen deittejä saa, mutta vain tapailusuhteita.
Tilastot kertovat että Tinderissä vain reilu 10% miehistä pärjää. Suurin osa ei sa mitään.
Miten olisi, lasketaanko yhdessä 1+1=2?
Naiset valikoivat ensin, vain huippumiehet kelpaavat. Sen jälkeen kun huippumiehet saavat kaikki naiset, he valkkaavat kuka kelpaa mihinkin tarkoitukseen.
ps. hälytyskelloni soivat kun Tiinan mainitaan olevan kauppatieteen maisteri. Ettei vain olisi koulutettu ja menestyvä, hyvägeeninen mies speksilistalla?
Mä vähän kyseenalaistaisin, että onko ne ns. huippumiehet sittenkään niin huippuja, jos vain haluavat pyöritellä naisia ilman mitään vakavampaa.
Tuon määrittää se löytyykö naisia pyöriteltäväksi.
Jos naiset haluaisivat vakiintumista mutta antavat miesten pyöritellä heitä epämääräisissä suhteissa, se jos mikä on todiste näiden miesten huipputasokkuudesta.
Tarkoitin lähinnä naisten näkökulmasta. Vai pidättekö naiset laadukkaana ja tavoittelemisen arvoisena sellaista miestä, jonka emotionaalinen älykkyys on samaa tasoa kuin lapsella karkkikaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutus ja ammatillinen menestys ovat naisessa samaa kuin hoikkuus, liikunnallisuus ja tyylikkyys miehellä.
Monien silmissä hyviä asioita, mutta ei suinkaan kaikkien. Ja mikä olennaisinta, arvostetumpia vastakkaisessa sukupuolessa.
Minulla ei ole hoikkana, liikunnallisena ja tyylikkäänä miehenä mahdollisuuksia minua vastaaviin naisiin koska ei ole tarjota koulutusta, ammatillista menestystä tai geenikomeutta.
Samalla tavalla koulutetulla, ammatillisesti menestyneellä ja geenikauniilla naisella ei ole mahdollisuuksia vastaavan tasoiseen mieheen ellei ole tarjota hoikkuutta, liikunnallisuutta ja naisellista luonnetta.
Tuo pitää paikkansa.
Mietitään vaikka tämä palstan äänestyksiä.
Miehet antavat paljon isomman painoarvon naisen hoikkuudelle ja timmeydelle (hankitut ominaisuudet), ja karsastavat naisia jotka alkavat etsiä miestä vasta kun biologinen kello tikittää.
Naiset antavat paljon isomman painoarvon miehen pituudelle ja raamikkuudelle (geneettiset ominaisuudet), ja arvostavat miehessä kokemuksen tuomaa varmuutta.
Naisten 1. toiveharrastus miehelle oli matkustelu, ja toiseksi viimeinen (videopelien jälkeen) oli punttisali. Miesten 1. toiveharrastus naiselle oli punttisali, ja toiseksi viimeinen (herkuttelun jälkeen) oli matkustelu.
Koulutetuille ja menestyneille naisille on tilastollisesti hyvin tärkeää että mies on vähintään "samalla tasolla" sosioekonomisesti, miehiä taas ei haittaa jos nainen on selvästi vähemmän menestynyt.
Jne, jne.
Voisin jatkaa listaa loputtomiin. Nämä ovat asioita jotka on todettu tutkimuksissa.
Olisiko linkkiä tähän tutkimukseen? Vai onko kooste useammasta. Tykkään plärätä näitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata antaa enää miehille, paitsi oikeasti kilteille.
Olen täältä lukenut että mies pitää "koeajaa", ennen kuin voi tietää mitenkään onko hänestä mahdolliseksi seurustelukumppaniksi. Muutenhan ei voi tutustua ihmiseen kuin nu**imalla mahdollisimman pian ensitapaamisesta.
niin siis 30-vuotiailla korkeastikoulutetuilla, värikkäillä, komeilla ja supliikkitaitoisilla miehillä joihin kuuluu se 10% on hyvät markkinat. muuten puhtaasti naisten markkinat.
Vierailija kirjoitti:
niin siis 30-vuotiailla korkeastikoulutetuilla, värikkäillä, komeilla ja supliikkitaitoisilla miehillä joihin kuuluu se 10% on hyvät markkinat. muuten puhtaasti naisten markkinat.
autocorrect iski eli värikäs on varakas
Kaikki makinaehtoistettu, way the gooooooooooooo!
No ei itse asiassa vaan naisen, jolla ei ole ollut mitään vaikeuksia saada hyvää, sitoutumishaluista miestä ja perhettä ja Mensan palikkatestissäkin sain tuloksen 142 vaikka koulut on yhä kesken ja olen paskaduunari. Mutta onneksi en ole Tiina.