YLE: Nainen, älä seurustele liian hyvännäköisen kanssa, tulet petetyksi
Rantalalla riittää vinkkejä, miten voi välttyä petetyksi tulemiselta. Näin biologi varoittaa naisia.
- Mitä komeamman näköinen mies on, sitä enemmän hän pettää kumppania ja sitä vähemmän hän panostaa parisuhteen yhteisiin jälkeläisiin. Vastaavasti vähemmän puoleensavetävät miehet kompensoivat huonompaa ulkonäköään olemalla parempia aviomiehiä. Keskivertoihmiset ovat paljon onnellisempia kuin esimerkiksi Hollywood-tähdet.
Miesten pettämistä Rantala selittää muun muassa sillä, että se on ollut evoluutiohistoriassa miehille hyödyllisempää kuin naisille.
- Kelpoisuushyöty on miehille suurempi. Se, että mies on saattanut yhden ainoan seksiseikkailun seurauksena saada uuden lapsen, sen hyöty on paljon suurempi kuin että nainen pettää. Nainen ei pysty välttämättä pettämisellä parantamaan omaa lisääntymistään jälkeläisten määrällä vaan laadulla.
Kommentit (401)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kauniina nuorena naisena aio ottaa läskiä rumaa jätkää vaikka Ylellä kuinka kannustettaisi :'D anteeksi
Voisiko nainen hyväksyä miehen, joka muuten sopii täysin naisen vaatimuksiin, mutta on hieman ylipainonen mikä häiritsee naista? Ajatteleeko nainen silloin okei, voin ottaa tämän miehen, mutta alan samantien patistaa laihduttamaan? Vai meneekö heti hylkyyn?
Jos mies haluaa ja pystyy laihduttamaan, niin miksi hän jää sen varaan, että hoikista tai normaalipainoisista miehistä pitävä nainen mahdollisesti kiinnostuisi hänestä? Ulkonäkö on se, mikä herättää kiinnostuksen.
Hupaisa tuo lause "sopii täysin naisen vaatimuksiin" ikään kuin parisuhteet muodostuisivat niin, että listataan ominaisuuksia ja ruksitaan sitten ne kohdat, jotka sopivat, ja jos riittävän moni osuu kohdalleen niin sitten aletaan seurustella.
Ei kun siis "voidaan ottaa (tämä mies)" :-DDDD
Minusta oletusarvo, että komea mies pettää naista ja on muutenkin huono kumppani, on loukkaavaa miehiä kohtaan. Ikään kuin komea mies ei kykenisi olemaan uskollinen, vaikka naisia olisi tarjolla. Ikään kuin komealta mieheltä puuttuisi automaattisesti moraalista selkärankaa. Miehestä, joka ei juurikaan saa naisia, voi tietysti tuntua mahdottomalta ajatus, että mies, jolle naisten saaminen on helppoa, ei käyttäisi tätä mahdollisuutta koko ajan hyväkseen. Ei nälkää näkeväkään osaa kuvitella kylläisen ihmisen mielenmaisemaa.
Exäni oli 164cm pituinen mies eli mieheksi keskivertoa lyhyempi. Tyyliltään ja ulkonäöltään ei vastannut valtamedian miesihannetta. Mutta oli erittäin sosiaalinen, puhelias ja narsistinen luonne. Hän petti minua koko ajan ja on syystäkin ex. Ulkonäkö ei kerro välttämättä mitään miehen uskollisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kauniina nuorena naisena aio ottaa läskiä rumaa jätkää vaikka Ylellä kuinka kannustettaisi :'D anteeksi
Voisiko nainen hyväksyä miehen, joka muuten sopii täysin naisen vaatimuksiin, mutta on hieman ylipainonen mikä häiritsee naista? Ajatteleeko nainen silloin okei, voin ottaa tämän miehen, mutta alan samantien patistaa laihduttamaan? Vai meneekö heti hylkyyn?
Mulla menis hylkyyn. Ei ihmisiä voi painostaa muuttumaan, se muutoksen halu pitää lähteä ihmisestä itsestään. Fyysinen vetovoima on mulle tärkeää, en voisi ihastua mieheen jota en halua seksuaalisesti. Jäisi kaveritasolle koko homma.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies haluaa ja pystyy laihduttamaan, niin miksi hän jää sen varaan, että hoikista tai normaalipainoisista miehistä pitävä nainen mahdollisesti kiinnostuisi hänestä? Ulkonäkö on se, mikä herättää kiinnostuksen.
Hupaisa tuo lause "sopii täysin naisen vaatimuksiin" ikään kuin parisuhteet muodostuisivat niin, että listataan ominaisuuksia ja ruksitaan sitten ne kohdat, jotka sopivat, ja jos riittävän moni osuu kohdalleen niin sitten aletaan seurustella.
Miehet sietävät naisen epämiellyttäviä piirteitä, jos myönteisiä puolia paljon enemmän. Harvoin kokonaisuus kaatuu johonkin yhteen asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole liian hyvännäköisestä vaan yleisesti korkeastatuksisesta miehestä. Jos miehellä on 1000 naista jonossa, painaa se vapaasti ketä haluaa ja jos ei järjestelmä kelpaa löytyy aina toinen nainen jolle se kelpaa. Markkinat määrää.
No kyllä komealla rentullakin riittää vientiä.
Tällaiset tutkimukset ovat joka tapauksessa aivan yhtä tyhjän kanssa, sillä toisen komea on toisen monsteri.
Minä olen valitettavasti niin pinnallinen, että mulla pitää olla komea mies, siis mun mielestä komea. Muutaman kerran ollutkin ja lapset tehty, ja muutkin naiset niistä tykänneet ja sitten laitettu kiertoon. En pystyisi rakastamaan ei-komeaa miestä. Ihmettelen joidenkin naisten järkevyyttä ottaa aika rumakin mies kun on sitten niin turvallista kasvattaa omaisuutta ja lapsia. Minä en ole rahasta/omaisuudesta välittänyt, pärjään omillani kyllä. Ei vain pysty katselemaan ei-niin-komeaa miestä. Mieluummin yksin kuin kaljuuntuvan möhömahan kanssa.
Eiköhän se pettäminen riipu luonteesta, eikä pärstästä. "Rumempi " pettämään taipuvainen puoliso pettää sitten jonkun rumemman kumppanin kanssa.
Kokemukseni mukaan (60v) ulkonäöllä ei ole paljonkaan tekemistä sen kanssa kuka pettää ja kuka ei. Kaikennäköisiltä onnistuu jos ovat pettääkseen. Jopa sellaisilta joista voisi ajatella ettei löydä ensimmäistäkään. Ulkonäön merkitys vähenee muutenkin iän myötä. Pettäminen on enemmän luonnekysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menis hylkyyn. Ei ihmisiä voi painostaa muuttumaan, se muutoksen halu pitää lähteä ihmisestä itsestään. Fyysinen vetovoima on mulle tärkeää, en voisi ihastua mieheen jota en halua seksuaalisesti. Jäisi kaveritasolle koko homma.
eri
Sama juttu. Olisi väärin lähteä suhteeseen periaatteella, että toisen pitää muuttua. Jos se ihminen ei kelpaa sellaisena kuin on, sitten ei suhteeseen ryhdytä. En muutenkaan usko että voisin ihastua ihmiseen joka ei omaan silmääni ole juuri oikeanlainen, joten mitään ideaa suhteessa ei tuolloin olisi. Tarvitsen suhteen pohjaksi ihastumisen, muuten on sama olla ilman.
Komeus on todella katsojan silmissä. Esim. Suurimman osan teistä mielestä Tempparit-Nico on "mieskarkki", mutta omaan makuun hän ei ole komea.
Vastaavasti uskon, että sellaiset , joita minä pidän komeana, on varmasti osan teidän mielestä rumia.
Vierailija kirjoitti:
Exäni oli 164cm pituinen mies eli mieheksi keskivertoa lyhyempi. Tyyliltään ja ulkonäöltään ei vastannut valtamedian miesihannetta. Mutta oli erittäin sosiaalinen, puhelias ja narsistinen luonne. Hän petti minua koko ajan ja on syystäkin ex. Ulkonäkö ei kerro välttämättä mitään miehen uskollisuudesta.
Ulkonäöstä ei todellakaan voi päätellä ihmisen uskollisuuden tasoa. Minulla on sellainen perinteisellä tavalla komea mies. Hän on yli 190 cm pitkä, leveäharteinen, hänellä on paksut ruskeat hiukset ja ruskeat silmät. Eikä hän ole koskaan antanut minkäänlaista aihetta mustasukkaisuuteen ja on muutenkin puolisona täysi kymppi.
Näin voi olla, mutta eipä se vähemmän komean valinta miltään suojaa. Esim. Lähipiiristä eräs vatsakas, lyhyt, huonohampainen retku sai möyrittyä itsensä vieraaseen sänkyyn. En tiedä kuinka turvassa vaimonsa kuvittelee olevansa ettei tule petetyksi, koska miehensä ei ole perinteisellä tavalla komea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Sama juttu. Olisi väärin lähteä suhteeseen periaatteella, että toisen pitää muuttua. Jos se ihminen ei kelpaa sellaisena kuin on, sitten ei suhteeseen ryhdytä. En muutenkaan usko että voisin ihastua ihmiseen joka ei omaan silmääni ole juuri oikeanlainen, joten mitään ideaa suhteessa ei tuolloin olisi. Tarvitsen suhteen pohjaksi ihastumisen, muuten on sama olla ilman.
Jos mies on laiska ja ajatellut pitäis laihduttaa, mutta ei oikein ole ollut motivaatiota kun ei ole naistakaan. Naisen ilmaantuessa yhtäkkiä se motivaatio löytyykin.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kerrankin tutkimus jossa faktat kerrotaan suoraan näin mielensäpahoittamisenkin aikakautena. Raakaa Luonnon ja biologia faktaa
M38
Lol
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet sietävät naisen epämiellyttäviä piirteitä, jos myönteisiä puolia paljon enemmän. Harvoin kokonaisuus kaatuu johonkin yhteen asiaan.
Kaikki meistä joutuvat sietämään rakastetussaan jotain sellaista, mitä ei olisi halunnut. Esimerkiksi oma puolisoni on paha myöhästelijä ja temperamentiltaan muutenkin minua verkkaisempi.
Mutta jos hän ei olisi viehättänyt silmääni ensikohtaamisella eli näyttänyt hyvältä ja haluttavalta, en olisi koskaan jatkanut tutustumista häneen, koska en ollut etsimässä ystävää vaan seksi- ja elämänkumppania.
Siksi ihmettelen, että jos kerran haluaa ja pystyy laihduttamaan niin miksi ei laihduta vaan ottaa sen riskin, että hoikista tai normaalipainoisista miehistä pitävä nainen ei ensitapaamisella syty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Jos mies on laiska ja ajatellut pitäis laihduttaa, mutta ei oikein ole ollut motivaatiota kun ei ole naistakaan. Naisen ilmaantuessa yhtäkkiä se motivaatio löytyykin.
No sitten sinun pitää varmaan ottaa se riski, että nainen joko torjuu välittömästi tai sitten ihastuu niin totaalisesti komeisiin kasvoihisi, huumorintajuusi, vuorovaikutustaitoihisi ja muihin positiivisiin ominaisuuksiisi, että ylipaino ei häntä haittaa. Ja monille naisille miehen ylipaino ei muutenkaan ole ongelma, pikemminkin hintelyys on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Niin? En kiinnostuisi miehestä jos ei miellytä silmääni, enkä siten todellakaan ryhtyisi suhteeseen hänen kanssaan. Niin yksinkertaista.
Ei se motivaatio voi pelkän parisuhteen myötä syntyä, se pitäs löytää jo paljon ennen sitä. Vois olla sitten isommat mahdollisuudet joskus löytää kumppanikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti hylkyyn menee mies, joka luulee että joku nainen voi vastata kaikkien naisten puolesta. Eli oikeassa olet, hylkyyn heti.
Ne rumat nimenomaan kohtelee huonosti, komeat kuin prinsessaa.