Miten kukaan voi haluta asua jossain maaseudulla?
Eihän siellä ole MITÄÄN tekemistä näin talvella esim. En ymmärrä.
Kommentit (103)
Ihanaa asua maalla. Tänä talvena on hiihdetty, luisteltu, oltu pilkillä, metsälenkillä ym. Grillattu makkaraa metsässä.
Omasta pihasta saa lähteä mönkijällä, traktorilla tai jääautolla läheisen järven jäälle.
Ei naapureita. Ihanan hiljaista.
Saa pitää eläimiä. Meillä on koira, kissoja, kanoja, kania ja eläimet viihtyy. Voi olla irti ja juosta vapaana pihassa, pellolla ja metsässä.
Pian päästään lähellä olevalle mökille saunaan ja paljuun ja nauttimaan.
Jos mieli tekee kaupunkiin niin ei muuta kun hypätä auton kyyttiin ja kesällä ajelen avoautolla tai polkupyörällä.
Omasta pellosta syödään luomuperunaa ja niin hyviä uusia perunoita.
Oletteko te kaikki maalaiset jotain autisteja, kun on niin ihanaa ettei ole muita ihmisiä? Kyllä mä tykkään mun naapureista. Ihania akateemisesti koulutettuja perheellisiä ihmisiä.
Toivottavasti ei ikinä tarvii muuttaa täältä "landelta" kaupunkiin. Miust pikkukyläs on paras asuu, ku palvelut on kävelymatkan pääs, mut se ei oo kaupunki. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on suomen persereikä. Joka muuta väittää, asuu siellä.
No perustele nyt edes.
Perusteena sellainen ihan yleisen elämänkokemuksen tuoma perstuntuma.
Maaseutu on paras paikka rauhaa rakastaville suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te kaikki maalaiset jotain autisteja, kun on niin ihanaa ettei ole muita ihmisiä? Kyllä mä tykkään mun naapureista. Ihania akateemisesti koulutettuja perheellisiä ihmisiä.
Metsäläiset on metsäläisiä, onneksi pysyvät siellä. Kaikille on parempi että ihmisvihaajat eivät ole ihmisten lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä AP teet homeisessa yksiössäs? Onko kivaa?
Se asuu todennäköisesti asunnossa, jonka arvo on moninkertaisesti sinun mörskäsi. Joko on sisävessa saatu teille?
Minusta ainakin mahtavaa on se, että mulla on iso talo, jonka olen saanut halvalla. Oon voinut sijoittaa rahojani paljon tuottavampiin kohteisiin. Eikä väliä, jos talon arvo laskee entisestään. Eihän sitä ole myytäväksi ostettu, vaan omaksi kodiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsäläiset on metsäläisiä, onneksi pysyvät siellä. Kaikille on parempi että ihmisvihaajat eivät ole ihmisten lähellä.
Mieluummin metsässä kuin Espoossa.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tekemistä siellä kaupungeissa ylipäänsä on enemmän kuin maaseudulla? Kahvilassa tai baarissa istuminen? Jossain taidenäyttelyssä käyminen? Vai mitä muuta siellä on?
Täällä voi olla ihmisten seurassa. Maalla asumisen tärkein syy on ihmisviha. Kaupungissa parasta on yhteisö, ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä asun Helsingin keskustassa isossa perheasunnossa. Ihan on oma asunto ja tilaa olisi meidän perhettä kaksi kertaa isommallekin sakille. Jos ei olisi koronaa, olisin nyt todennäköisesti Välimerellä. Italiassa on jo kevät. Mutta koska rajat ovat kiinni, olen Helsingissä. Olen ollut etätöissä vuoden. Avan yöpaidassa tietsikan klo 8 aamulla ja laitan kiinni klo 16. Palkka juoksee kivasti. Lapsi on naapurissa päiväkodissa, matkaa on 5min kävellen. Mies vie. Vapaalla näin korona aikaan joogataan, nostetaan puntteja jne. Meillä on kotona yksi huone pelkästään kuntoilulle, oma hyvin varustettu kuntosali tavallaan. Viikonloppuisin käydään kävelyillä Kaivopuiston rannassa, Katajanokalla jne. Viikonloppuisin myös useimmiten woltataan hyvästä ravintolasta ateriat, ainakin perjantaisin. Sunnuntaisin kokkaillaan koko perhe jo taas mielellään. Näin korona-aikaan myös hyvät kirjat ja käsityöt ovat olleet pop. Saisin painajaisia, jos joutuisin jotain halkoja klapimaan. Se on mielestäni palvelusväen hommia.
Näistä melkein jokainen kohta on mahdollista toteuttaa myös maalla. Jos nyt ei ihan välttämättä halua päästä kävelylle nimenomaan Kaivopuiston rantaan tai Katajanokalle. Ja tosiaan ei niitä halkojakaan tarvitse itse pilkkoa, kun siihen tarkoitukseen voi ostaa vaikka klapikoneen tai sitten hankkia halot valmiina kotiinkuljetettuina.
Mutta se on toki jokaisen oma valinta, missä asuu. :)
Niin, on siinä tietty ero käykö kävelyllä Kaivarissa kauniina päivänä vai Lievestuoreella.
Mä kiipeän usein katsomaan Kolin maisemia. Tykkään kyllä enemmän kuin Kaivarista.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa asua maalla. Tänä talvena on hiihdetty, luisteltu, oltu pilkillä, metsälenkillä ym. Grillattu makkaraa metsässä.
Omasta pihasta saa lähteä mönkijällä, traktorilla tai jääautolla läheisen järven jäälle.
Ei naapureita. Ihanan hiljaista.
Saa pitää eläimiä. Meillä on koira, kissoja, kanoja, kania ja eläimet viihtyy. Voi olla irti ja juosta vapaana pihassa, pellolla ja metsässä.
Pian päästään lähellä olevalle mökille saunaan ja paljuun ja nauttimaan.
Jos mieli tekee kaupunkiin niin ei muuta kun hypätä auton kyyttiin ja kesällä ajelen avoautolla tai polkupyörällä.
Omasta pellosta syödään luomuperunaa ja niin hyviä uusia perunoita.
Tuossa aika moni maalla asuva ei metsästävä ihminen erehtyy, koirien osalta. Koiria ei saa pitää irrallaan 1.3-19.8 välisenä aikana, poikkeuksena palveluskoirat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tekemistä siellä kaupungeissa ylipäänsä on enemmän kuin maaseudulla? Kahvilassa tai baarissa istuminen? Jossain taidenäyttelyssä käyminen? Vai mitä muuta siellä on?
Täällä voi olla ihmisten seurassa. Maalla asumisen tärkein syy on ihmisviha. Kaupungissa parasta on yhteisö, ihmiset.
Kyllähän kaupungeissa on paljon rikkaampi kulttuuri kuin maalla, jos semmoista arvostaa.
Paras ratkaisu on asunnot maalla sekä kaupungissa. Vaihtelu virkistää.
Useassa kaupungissa voi asua "maalla" vain 5 min keskustasta.
Vierailija kirjoitti:
Akateemisia!
Isäni ja äitini viihtyvät maalla. 10km kaupungin keskustaan eli eivät siis tosi kaukana asu, mutta peltojen keskellä kuitenkin. Heillä on hevoset siinä omassa pihassa. Isä on nyt talvella hiihtänyt joka päivä. Takapihalta pääsee suoraan metsään lenkille. Itsekin viihdyn siellä. Pääsen suoraan pihalta metsään juoksemaan. Eläimiä on ja saa katsella kauniita maisemia. Naapureita löytyy kylältä ja joka päivä joku tuttu tulee moikkaamaan eli sosiaalista meininkiä on maalla. Nukun siellä paremmin kuin kaupungissa kun ympärillä on hiljaista ja rauhallista.
Minä taas haluaisin asua maaseudulla, jotta olisi jotain tekemistä. Siis juuri sellaista tekemistä mikä minua kiinnostaisi. Ei vaan ole töiden takia mahdollista muuttaa maalle. Onneksi on sentään mahdollisuus päästä kesäisin mökille. Muuten tulisin ihan hulluksi. Minä passivoidun kaupungissa. Mökillä joutuu pakosta tekemään asioita kuten kantamaan puita ja vettä ja siinä sen aina huomaa kuinka huonoon kuntoon sitä on talven aikana mennyt, kun on vaan istuskellut kotona/töissä.
Minä taas en ymmärrä että mitä hyvää kaupungin ydinkeskustassa asumisessa on?
Ei omaa pihaa, ei omaa musiikkitilaa(ei kiitos kuulokkeiden käyttämiselle), ei omaa autotallia tai verstasta, eikä pihallakaan ilmaista parkkipaikkaa vierailulle tulevia tuttavia varten, ei täysin omaa taloa. ei omaa rauhaa/yksityisyyttä vaan ensimmäisenä mitä ikkunasta tai parvekkeelta näkee on toinen asunto 3-20 metrin etäisyydellä josta näkee läpi toisen asunnon sisäpuolelle ja toisin päin, olo on kuin asuisi jossain akvaariossa tai näyte ikkunassa.
kun poistuu huoneistosta niin ensimmäinen asia minkä näkee on käytävä hissineen ja portaineen. Naapurikin kuulee osan mahdollisista keskusteluista minun tuttavien kanssa jos ei yritetä puhua kokoajan hiljaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, siinä on taas ap sekaisin. Nyt koronarajoitusten aikana sinä istut siellä neukkukuutiossasi ja tuijotat televisiota/kännykkää. Minä kalastan, hiihdän, teen polttopuita, grillaan grillikodassa, avantouin saunasta yms... Kyllä hommaa riittää sen mitä nyt vaan töiltä ehtii.
Kuulostaa ihan perseeltä. Ei kiinnosta yksikään noista.
Ap
Niin SINUA ei kiinnosta. Mutta joitakin kiinnostaa.
Kaupungeissa asutaan eniten vuokralla ja nostellaan asumistukea. On se hienoa asua kaupungissa kämpässä, joka ei ole edes oma. Noloja sellaiset maalaiset.