Ketä syytät, jos toisen koira puree sinua: itseäsi vai koiraa? Mieti tarkkaan,tämä kertoo paljon sinusta ihmisenä.
Eläintä ei pidä koskaan syyttää, eläin on viaton. Kuka jää jäljelle? Nii-in. Katsopas itseäsi peilistä.
Kommentit (22)
Koiran omistaja on syyllinen. Missä hitossa se luuhasi kun koira puri?
Jos en ole provosoinut koiraa mitenkään, esim työntämällä kättä sinne kysymättä lupaa etc, syy on koiran. Jos jonku koira puree mua kun kävelen ohitse, se on sen koiran viimeinen teko omistajasta riippumatta. Pienen niitaan siihen paikaan, iso saakoon piikistä.
Koiran omistajaa syytän minäkin, ellen ole mennyt ihan tarkoituksella lähestymään tai härnäämään vihaista / pelokasta koiraa.
No olipas pöllö aloitus. Katsohan itse peiliin :)
Tietenkin tilanne pitää arvioida kokonaisuutena.
Jos hölkkään pyörätiellä ja koira hyökkää kimppuuni, niin syy on joko koiran tai sen hihnanpäässä oleva henkilö.
Jos menen silittämään kaupan pihalla tolppaan kytkettyä koiraa ja se näykkäisee minua, niin syy on minun.
No kyllä pidän itseäni aika viattomana kun vapaana ollut metsästyskoira kävi arvaamatta kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Koiran omistajaa syytän minäkin, ellen ole mennyt ihan tarkoituksella lähestymään tai härnäämään vihaista / pelokasta koiraa.
Niin, omistajahan se omilla hampaillaan puri. 🙄
AP
Koirat pitäisi kieltää siviililtä.
Joo kävelin kadulla eteeni katsoen kun ohi kulkenut hihnassa oleva westie säntäsi jalkaani kiinni. Minun vika tietysti.
Eiköhän muuten jatkossa jätetä tämä schäfer/oma vika-tyyppi huomiotta niin spämmitkin loppuu.
Se riippuu kokonaan tilanteesta, mutta kyllä se varmaan useimmiten on onnettomuus. Olen koiraihmisiä ja kerran on koira purrut, kun ajoin pihan ohi pyörällä. Omistaja oli kovin pahoillaan, en syyttänyt ketään. Koirahan vain hoiti tehtäväänsä eli pihan vahtimista. Itselläni on saksanpaimenkoiria.
Tapahtui mitä tahansa, kaikki on aina jonkun muun syy.
t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu kokonaan tilanteesta, mutta kyllä se varmaan useimmiten on onnettomuus. Olen koiraihmisiä ja kerran on koira purrut, kun ajoin pihan ohi pyörällä. Omistaja oli kovin pahoillaan, en syyttänyt ketään. Koirahan vain hoiti tehtäväänsä eli pihan vahtimista. Itselläni on saksanpaimenkoiria.
Aivan oikein, itse olit syypää. Miksi ajoit siitä?
AP
Vierailija kirjoitti:
Koirat pitäisi kieltää siviililtä.
Sitten pitäisi kieltää myös kissat, tasavertaisuuden nimissä. Purevat paljon useammin kuin koirat ja niiden puremat aiheuttavat helpommin tulehduksia jotka voivat johtaa amputointiin ja kuolemaan.
Minä en koskaan lähesty koiria, en edes katso silmiin. Siksi se on koiran vika.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui mitä tahansa, kaikki on aina jonkun muun syy.
t. Ap
Sinä olet syyllinen
Ihan sama mutta monotan koiraa ja sitten vedän mahdollista omistajaa turpiin.
Onko aloittajan koira purrut jotain ja yrität nyt luistella vastuusta?
Syytän koiran omistajaa.