Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan voi haluta asua jossain maaseudulla?

Vierailija
09.03.2021 |

Eihän siellä ole MITÄÄN tekemistä näin talvella esim. En ymmärrä.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä kirjoitti miten ainoa syy asua maaseudulla on insesti ja vaimon hakkaaminen.

Vierailija
62/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun Helsingin keskustassa isossa perheasunnossa. Ihan on oma asunto ja tilaa olisi meidän perhettä kaksi kertaa isommallekin sakille. Jos ei olisi koronaa, olisin nyt todennäköisesti Välimerellä. Italiassa on jo kevät. Mutta koska rajat ovat kiinni, olen Helsingissä. Olen ollut etätöissä vuoden. Avan yöpaidassa tietsikan klo 8 aamulla ja laitan kiinni klo 16. Palkka juoksee kivasti. Lapsi on naapurissa päiväkodissa, matkaa on 5min kävellen. Mies vie. Vapaalla näin korona aikaan joogataan, nostetaan puntteja jne. Meillä on kotona yksi huone pelkästään kuntoilulle, oma hyvin varustettu kuntosali tavallaan. Viikonloppuisin käydään kävelyillä Kaivopuiston rannassa, Katajanokalla jne. Viikonloppuisin myös useimmiten woltataan hyvästä ravintolasta ateriat, ainakin perjantaisin. Sunnuntaisin kokkaillaan koko perhe jo taas mielellään. Näin korona-aikaan myös hyvät kirjat ja käsityöt ovat olleet pop. Saisin painajaisia, jos joutuisin jotain halkoja klapimaan. Se on mielestäni palvelusväen hommia.

Näistä melkein jokainen kohta on mahdollista toteuttaa myös maalla. Jos nyt ei ihan välttämättä halua päästä kävelylle nimenomaan Kaivopuiston rantaan tai Katajanokalle. Ja tosiaan ei niitä halkojakaan tarvitse itse pilkkoa, kun siihen tarkoitukseen voi ostaa vaikka klapikoneen tai sitten hankkia halot valmiina kotiinkuljetettuina. 

Mutta se on toki jokaisen oma valinta, missä asuu. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä AP teet homeisessa yksiössäs? Onko kivaa?

Se asuu todennäköisesti asunnossa, jonka arvo on moninkertaisesti sinun mörskäsi. Joko on sisävessa saatu teille?

Asuu siis vähintään kolmen millin kämpässä? Hienoa jos näin, mutta epäilen. Sisävessa löytyy päärakennuksesta x 4. Löytyy myös ulkohuussi rantasaunan läheltä, ihan vaan koristeena tosin.

Vierailija
64/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on suomen persereikä. Joka muuta väittää, asuu siellä.

Vierailija
65/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri säätelin pari radiolaitetta.

Kohta alan lämmittämään uunia.

Voisi ollan päälle vielä lukea kirjaa.

Ei minulla tekemisen puutetta ole.

Vierailija
66/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun Helsingin keskustassa isossa perheasunnossa. Ihan on oma asunto ja tilaa olisi meidän perhettä kaksi kertaa isommallekin sakille. Jos ei olisi koronaa, olisin nyt todennäköisesti Välimerellä. Italiassa on jo kevät. Mutta koska rajat ovat kiinni, olen Helsingissä. Olen ollut etätöissä vuoden. Avan yöpaidassa tietsikan klo 8 aamulla ja laitan kiinni klo 16. Palkka juoksee kivasti. Lapsi on naapurissa päiväkodissa, matkaa on 5min kävellen. Mies vie. Vapaalla näin korona aikaan joogataan, nostetaan puntteja jne. Meillä on kotona yksi huone pelkästään kuntoilulle, oma hyvin varustettu kuntosali tavallaan. Viikonloppuisin käydään kävelyillä Kaivopuiston rannassa, Katajanokalla jne. Viikonloppuisin myös useimmiten woltataan hyvästä ravintolasta ateriat, ainakin perjantaisin. Sunnuntaisin kokkaillaan koko perhe jo taas mielellään. Näin korona-aikaan myös hyvät kirjat ja käsityöt ovat olleet pop. Saisin painajaisia, jos joutuisin jotain halkoja klapimaan. Se on mielestäni palvelusväen hommia.

Näistä melkein jokainen kohta on mahdollista toteuttaa myös maalla. Jos nyt ei ihan välttämättä halua päästä kävelylle nimenomaan Kaivopuiston rantaan tai Katajanokalle. Ja tosiaan ei niitä halkojakaan tarvitse itse pilkkoa, kun siihen tarkoitukseen voi ostaa vaikka klapikoneen tai sitten hankkia halot valmiina kotiinkuljetettuina. 

Niin, on siinä tietty ero käykö kävelyllä Kaivarissa kauniina päivänä vai Lievestuoreella.

Vierailija
67/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuu toki se on ihan sama asia kävellä skatalla versus jossain Mäntsälän pelloilla.

Vierailija
68/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuisin kaikkein mieluiten lissabonissa.

Vierailija
69/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on suomen persereikä. Joka muuta väittää, asuu siellä.

No perustele nyt edes.

Vierailija
70/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mun mielestä kaupungissa ei oo mitään tekemistä talvella. Maalla voi hiihtää, luistella, kävellä, pulkkailla, pilkkiä, moottorikelkkailla, lumikenkäillä, kelkkailla, mitä ikinä nyt keksiikään. Kaupungissa on rajatut alueet, missä voi mitäkin tehdä, minä voin tehdä noita kaikkia melkein pihastani käsin.

Mutta onneks jokanen saa asua missä haluaa.

Vierailija
71/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä muuta olekkaan kuin tekemistä. Mitä tekemistä kaupungissa muka on? Täältä pääsee kaupunkiin vajaassa tunnissa ja kaikki kaupungin tarjonta on käytettävissä jos niitä kaipaa.

Tänään lapset on ajaneet kelkalla, olleet pulkkamäessä, ratsastaneet hevosella (nämä ei omia vaan naapurin) ja paistaneet makkaraa nuotiolla. Huomenna menevät pilkille ja minä jään pajaan työstämään puutöitäni. Tässä pieni otanta miten täällä ei ole mitään _järkevää_ tekemistä.

On eri asia asua kaupungissa kuin päästä sinne alle tunnissa, haloo nyt.

Kaikki noi teidän maalaisaktiviteetit onnistuu Helsingissä, ei mitään kummosta siis.

Vierailija
72/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi rahaa asuisin maalla. En tunne mitään nostalgiaa maaseutua kohtaan, en pidä metsästyksestä, kalaa en voi edes syödä. Mutta luonto lähellä ja ihmiset kaukana ois kiva. Ihan perusmukavuudet riittäis.

talviasuttava mökki ja iso tontti.

Vierailija
73/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä muuta olekkaan kuin tekemistä. Mitä tekemistä kaupungissa muka on? Täältä pääsee kaupunkiin vajaassa tunnissa ja kaikki kaupungin tarjonta on käytettävissä jos niitä kaipaa.

Tänään lapset on ajaneet kelkalla, olleet pulkkamäessä, ratsastaneet hevosella (nämä ei omia vaan naapurin) ja paistaneet makkaraa nuotiolla. Huomenna menevät pilkille ja minä jään pajaan työstämään puutöitäni. Tässä pieni otanta miten täällä ei ole mitään _järkevää_ tekemistä.

On eri asia asua kaupungissa kuin päästä sinne alle tunnissa, haloo nyt.

Kaikki noi teidän maalaisaktiviteetit onnistuu Helsingissä, ei mitään kummosta siis.

Minäkin lennän Helsingistä alle tunnissa Tukholmaan. Ihan on siis melkein samat palvelut kuin siellä.

Vierailija
74/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että mää nautin. Ostin juuri halvan tilan ja kohta olen aika omavarainen. Ei uteliaita naapureita missään jne 😍 jos kaipaan talvella esim kaupunkiin tekemisen pariin, hyppään autoon ja ajan sinne.

75/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla on parasta. En muuta kaupunkiin niin kaun kuin jksan pihatien aurata tai saan palkattua jonkun sen auraamaan. Koirien kanssa helppoa. Koiranluukku seinössö ja piha tarhana, ei tartte läteä aamu- ja iltapisseille vaan voi käyd muuten vain lenkillä, koirat hoitaa tarpeensa ihan itse. Eikä naapurit häiritse kun lähimpään on 200 metriä matkaa

helena lapinniemi

Vierailija
76/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun maalla, mutta luultavasti tekisin yhtä vähän kaupungissa. Luultavasti kävisin vähemmän ulkona. Täällä on mukavaa, kun pääsee metsäpolulle melkein pihasta, kunta vetää hiihtoladut tuohon pellolle ja lumitöitäkin taas riittää :)

Täällä asuu enimmäkseen niitä, jotka tykkäävät asua maalla. Kaikki ei tykkää, ja se on ihan ok.

Ajattele, jos kaikki kaupunkilaiset päättäis yhtäkkiä muuttaa meidän landelle, niin niitähän olisi joka paikka täynnä. Sitten pitäisi muuttaa niihin hiljentyneisiin kaupunkeihin, jotta voisi olla hetken myös omassa rauhassa ja tehdä sitä mitä lystää, ilman että naapuri kyttää.

Vierailija
77/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä kaupungissa kun sitten lähes kaikki paikat kiinni ja jo sydän pamppailen asioit julkisissa tiloissa peläten sitten sairastumista.

Maalla hihkaistaan ensin oletko pysynyt terveenä ensin ja toimet sitten jatkuu normaalisti.

Vierailija
78/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla varmaan asuisi, mutta tarvitsisi autoa, josta lypsetään.

Vierailija
79/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, on siinä tietty ero käykö kävelyllä Kaivarissa kauniina päivänä vai Lievestuoreella.

Ainakaan siellä Lievestuoreella kävellessä ei tarvitse väistellä koirankikkareita tai haistella pakokaasuja. 

Vierailija
80/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan siellä Lievestuoreella kävellessä ei tarvitse väistellä koirankikkareita tai haistella pakokaasuja. 

Niin, onneksi Lievestuoreella taitaa haista selvä paska.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi