Aviomies, miehen aikuiset lapset ja yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat
Tilanne: Erosin ja menin yhteen leskimiehen kanssa. Erossa minulle jäi uudehko omakotitalo, josta velkaa. Asuimme siis tässä talossani yhdessä avoliitossa, luonani myös kaksi alaikäistä lasta. En enää kyennyt selviämään asunnon lainanmaksusta ja kysyin olisiko puoliso halukas tulemaan mukaan asunnon omistajaksi ja maksamaan lainaa. Ei ollut, koska oma talonsa, jossa aikuiset lapsensa asustelivat oli myymättä ja itse joutui maksamaan asuntolainaa tästä talostaan. Myin siis taloni ja hankin tilalle kerrostalo-osakkeen, johon muutin avopuolison ja lasteni kanssa.
Puhuttiin, että tilanne on väliaikainen ratkaisu ja kahden vuoden päästä muutetaan yhteiseen omakotitaloon.
Menimme naimisiinkin ja teimme tietysti avioehdon.
En viihdy ahtaassa kerrostalossa, kaipaan omaa pihaa ja enemmin tilaa. Mieskin on ollut omakotitalon kannalla. Puhui laittavansa oman vanhan talonsa myyntiin jossain vaiheesssa. Tässä kahden vuoden sisään on haaveiltu taloista ja ajeltu katsomassa. Vielä vähän aikaa sitten varmistelin, että onhan mies tässä suunnitelmassa mukana kun laitan osakkeeni syksyllä myyntiin. Vakuutti olevansa.
Nyt sitten alkaa perua puheitaan, viihtyykin melkein kerrostalossa. Eikä kuulemma voin nyt sopia/sitoutua mihinkään kun aikuiset lapset edelleen asuvat vanhassa omakotitalossa, eikä heiltä voi edes tiedustella jostain syystä milloin ovat aikeissa lähteä.... Ilmeisesti ei koskaan...
Olen tosi turhautunut ja pettynyt miehen toimintaan.
Näkökulmia asiaan?
Kommentit (124)
Siis miten ne kaikki asuu siellä kommuunissa? Ovatko mahdollisesti opiskelijoita vielä?
Kuten joku tuossa aiemmin kirjoitti tuosta perintöveroasiasta, niin tajusin että se taitaakin olla se ns. juurisyy kaikkeen.
Paskamaista, että eronnut tai leski ei voi enää elää omaa elämää vaan kaikessa on otettava huomioon jo aikuinen jälkipolvi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku tuossa aiemmin kirjoitti tuosta perintöveroasiasta, niin tajusin että se taitaakin olla se ns. juurisyy kaikkeen.
Paskamaista, että eronnut tai leski ei voi enää elää omaa elämää vaan kaikessa on otettava huomioon jo aikuinen jälkipolvi.
ap
Hmm. Mites niillä lapsilla on ollut varaa maksaa perintöverot ilman, että tuota taloa on myyty? On varmaan sitten ollut muutakin perittävää.
Vaikka lähtisi omilleen, ei se tarkoita sitä että haluaisi silti omaisuuttaan myydä.