Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tämä lopu ikinä, ei jaksa

Vierailija
06.03.2021 |

Tässä nyt vuosi pitänyt jaksaa ja jaksaa. En enää kyllä jaksa.

Tajusin, että eihän tuolla hallituksella ole edes mitään suunnitelmaa koronavapaasta elämästä. Ne vaan puhuu sairaanhoidon kantokyvystä. Messukeskuskin voidaan ottaaa sairaalatilaksi. Ei ne edes ajattele että tämä virus olisi vuoden päästäkään pois.
Tämä paska jatkuu, kun ei edes yritetä tukahduttaa, vähän vaan koko ajan hillitään.

Kommentit (1556)

Vierailija
321/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tauti tulee jylläämään vielä monta vuotta. Ei voida pysäyttää kaikkea moneksi vuodeksi. Ei voida saattaa konkurssiin matkailualaa, ravintola-alaa, viihdealaa yms. Se olisi taloudellinen ja psyykkinen konkurssi. Tautia pitää nyt vain hillitä niin, että terveydenhuollon kapasiteetti riittää. Useimmat tulevat sairastamaan taudin jossakin vaiheessa. Ne, jotka ei kestä sitä, luonto korjaa pois.

Vierailija
322/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ollut jo pitkään selvää, että tärkeintä on terveydenhuollon kantokyky. Ei se, saatko sinä, minä tai naapurin Pekka koronaviruksen. Pääasia on, että emme saa sitä samaan aikaan ja sellaisessa muodossa, että joutuisimme sairaalaan silloin, kun sairaalat ovat muutenkin jo täynnä. Me kansalaiset olemme vain numeroita tilastoissa sekä vuodepaikkoja sairaaloissa. Kasvottomia, vailla tunteita ja läheisiä. Ei ole väliä, kuka meistä kuolee tai joutuu sairaalaan. Yksi numero lisää tilastoihin. 

Mä oivalsin asian jo viime syksynä, kun tartuntaluvut alkoivat kasvaa, mutta asialle ei edes yritetty tehdä mitään. Pääkaupunkiseudulla elämme jo viidettä kuukautta leviämisvaiheessa. Ja niinkuin silloin, kun näistä vaiheista puhuttiin, leviämisvaihetta pidettiin pahimpana skenaariona koko epidemiassa. Nyt siitä on tullut "uusi normaali". Lakkasin siis odottamasta, että tämä joskus loppuu. Olen muuttanut elämääni sellaiseksi, että voin elää tämän kanssa vaikka vuosia. Jos tämä joskus loppuu, se on sitten vain positiivinen yllätys. 

Sama. Tosin en luota enää siihen, etten tartuntaa saisi vaikka itse tekisin mitä joten olen joutunut hyväksymään sen tosiasian, että elämäni voi hyvinkin loppua vaikka tässä kuussa. En siis enää unelmoi mistään tulevasta.

Toki se oma kuolevaisuus on aina ollut tiedossa, mutta nyt siitä on tullut konkreettisempi asia kuin koskaan ennen

Juuri näin. On muuten melkoisen hurjaa käsitellä tätä yksin ja ilman juttuseuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkat vaan elämää normaalisti, niin minä ja perheeni tehdään.

Korona oli täällä jo 2019 syksyllä, eikä kukaan panikoinut. Koska siitä ei tiedetty.

Joten, välttäkää testejä!! Ei testejä, ei positiivisia tuloksia, ei koronaa.

Just teidän täysin välinpitämättömien takia korona leviää ja nämä rajoitukset jatkuvat ikuisuuden. Onko teillä jotain järjessä vikaa tai kehitysvamma niin ettei ymmärrä mitään. 

Yritä olla asiallinen. Korona/influenssa on pysyvä tauti ja rokotteet eivät sitä poista. olennaista on huomata, että se ei ole aihe muuttaa maailmaa.

Vierailija
324/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En enää jaksa. Päivittäin joutuu stressaamaan rahasta, totaalinen yksinäisyys, ei mitään toivoa tulevaisuudesta jne.... Yksin ollut tähänkin asti, mutta saanut edes jotain sosiaalisia kontakteja töissä nyt nekin on viety. En enää jaksa toista vuotta(vuosi lomautettuna ja arvioituna vielä vuosi edessä).

Oma exit plan on jo suunniteltu.. Jos ei mitään valoa ole näkyvissä kesäkuun alussa töiden ja rahatilanteen suhteen > kerättynä varastoon opioideja, nukahtamislääkkeitä yms.. Ei tarvii varmaankaan selittää tämän enempää..

Olen minäkin stressannut rahasta mutta en lähtisi itseäni tappamaan.

Yksin olen välillä liian paljon.

Taidat uskoa koronavedätykseen?

Mietipä vähän asioita ja lue tilastoja.

Suomessa ei ole mitään hätää.

Ei kiinnosta korona tai tautitilastot. Ennestään oli jo jaksaminen koetuksella mm. yksinäisyyden takia (ei ole oikeasti yhtään ystävää tai lähisukulaista, ei ketään kenelle soitella) ja nyt uhkaa lähteä mm. kämppä alta. Tämä oli vain se ns. viimeinen niitti joka "katkaisi kamelin selän". En vaan enää jaksa tätä epätoivoa. Olen oikeastaan aika helpottunut, kun "pakotie" on valmiiksi suunniteltuna.

Kaltaisiani löytyy varmaan paljon, jotka ei jaksa tai tule tästä selviämään. Ja hallitusta tai kanssaihmisiä näyttää oikeasti kiinnostavan vain ne koronaan sairastuneet, ei ne jotka menettää toimeentulonsa tai jopa henkensä näiden rajoitusten ja eristyneisyyden takia.

Jos kämppä lähtee niin sinulla on ennen jo koroonaakin ollut jo pahoja ongelmia. Jos ei olisi tullut koronaa niin niin olisitko siltikään selviytynyt pitkään jos ei ole naruja elämässä muutakuin yksi ja ne jos viedään niin ei muita ole. Kämppäkö se ainoa naru oli elämässä minkä takia jaksoi elää? Olen menettänyt toimeentuloni jo ajat sitten eikä hetkauta korona kunhan ei tule mitään sotia sillä ne ovat kaikkein pahimpia. Ei minua vielä tämmöinen tauti tilanne hetkauta sillä pahempaakin on jo koettu kun on kaiken menettänyt eikä ole mitään enää millä rehvastella. Turha ylpeys on ajat jo sitten hiottu pois. 

Ei, kämppä ei ole se ainut "naru", joka pitänyt elämän syrjässä kiinni. Rahahuolet, kasvava velkataakka yms. on ollut vain se piste iin päälle. Jokaisella ihmisellä on jokin murtumiskohta, ja itselleni se on nyt ollut tämä. Totaaliseen uupumukseen ja täydelliseen, lamauttavaan yksinäisyyteen ei auta "mene lenkille/katso sarjoja" neuvot, vaikka hyvää niillä tarkoittaisikin. Joskus se jaksaminen vaan loppuu..

Vierailija
325/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tauti tulee jylläämään vielä monta vuotta. Ei voida pysäyttää kaikkea moneksi vuodeksi. Ei voida saattaa konkurssiin matkailualaa, ravintola-alaa, viihdealaa yms. Se olisi taloudellinen ja psyykkinen konkurssi. Tautia pitää nyt vain hillitä niin, että terveydenhuollon kapasiteetti riittää. Useimmat tulevat sairastamaan taudin jossakin vaiheessa. Ne, jotka ei kestä sitä, luonto korjaa pois.

Tuo terveydenhuollon kapasiteetti-ulinakin on täyttä kusetusta.

Vierailija
326/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin näin tolle hallitukselle ja etenkin pääministerille: Pelotelkaa vielä enemmän !

He˚´vetti, rajat vuotaa, maskipakkoa ei tule ja koko korona on tietty meidän poloisten syytä.

327/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää , että miksi joillakin ihmisillä korona on tosi lievä, lähes huomaamaton ja sitten taasen jotkut tulevat erittäin sairaaksi.

Vierailija
328/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea viedään nyt. Mahtaakohan Kiina auttaa, kun olemme korviamme myötä veloissa... Kiina voisi tarjota meille hienoa tekniikkaa. Valvontakameroita sun muuta. Mitäköhän Kiina vaatisi vastineeksi?

Vierailija
329/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tää laiva törmää

jäävuoreen ?

Yön pimeydessä

se puskee, puskee

tuntemattomaan.

Vielä soi viulut,

kuin viimeistä päivää.

Kattokruunut jo heiluu,

lamput yksitellen

sammuu.

Pimeydessä tartumme käteen,

kenen tahansa.

Kuinka kauan, ei meistä

tiedä kukaan.

Tää laiva, jonka kapteenina on

Pelko.

Pimeydessä, käsi kädessä,

arvokilvet eivät näy.

Pieni valonkare välkkyy, tuolla

sinitaivas hehkuu.

Valot jo syttyy , ja

auringon lapset

tanssivat.

Tanssivat sydämen

kyllyydestä.

Aamu on tullut.

Vierailija
330/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne paranee huomattavasti kun saadaan ihmiset rokotettua. Sitten kuljetaan ilman maskia, käytetään käsidesiä. Sairastuu vaan lievästi, vähän niinku influenssa. 

Vierailija
331/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Olisi kiva tietää , että miksi joillakin ihmisillä korona on tosi lievä, lähes huomaamaton ja sitten taasen jotkut tulevat erittäin sairaaksi.

Tosi sairaiden kehossa reseptoriaktiivisuus on vinksallaan tavalla, jolla virus pääsee helpommin solun sisälle. Sitten puolustus kokee shokin. Syntyy pahaa jälkeä. Sama voi tapahtua influenssan kanssa.

Vierailija
332/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

----Tämä paska jatkuu, kun ei edes yritetä tukahduttaa, vähän vaan koko ajan hillitään."

Tämä on niin totta. Ei ymmärretä/tajuta/hyväksytä sitä että koko yhteiskunta pitäisi sulkea määräajaksi. Tämä vaatii nyt kaikilta uhrauksia. Jokaisen täytyy luopua joistakin oikeuksistaan tai saavutetuista eduistaan joksikin aikaa. Vapaavuoren on ihan turha rähistä Marinille, että antakaa lasten harrastaa. Kenenkään on turha vaatia tai pyytää yhtään mitään. Kaikkien panos tarvitaan nyt. Kyse ei ole kohtuuttomista uhrauksista, jos esim. harrastustoiminnasta "joutuu" luopumaan muutamaksi viikoksi. Jos kaikki vain pitävät kiinni omista periaatteistaan tinkimättä milliäkään,  tämä ei todellakaan lopu koskaan.

Vierailija
333/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
334/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole korona mitään muuttanut juurikaan muuta kuin tartunnan pelko kyllä välillä ahdistaa ja pakolliset menot pitää nopeasti hoitaa jottei jää turhaan mihinkään välinpitämättömien ihmisten mahdolliseen viiruslinkoon maleksimaan. Kotona on taas ihana olla ilman maskia ja pelkoa. Pahin uhka on joutua sairaalaan johonkin hengityskoneeseen ja niin kauan olen onnellinen kunhan en sinne joudu. 

Jos joku tämän koronan takia ei halua enää elää niin tehköön etanasian eikä uhkaile sillä etukäteen ihan niin kuin se olisi muiden ihmisten syy ja sitä ennen haluaa syyttää jostain omista ongelmistaan muita että tähän päädyttiin. Itse olen kokenut ettei tässä elämässä voi olla niin suuria ongelmia ettei apua hakemalla voi selviytyä jos apua haluaa hekea ja vertaistukea pitäisi saada ihan kaikkiin ongelmiin jos haluaa. 

Vierailija
335/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistähän tämä on kiinni miten kauan tämä jatkuu ja miten isona leviää. Täysin meistä. On aivan sama mitä rajoitetaan, jos niitä ei totella. Ja niitähän ei olla toteltu eikä suosituksiakaan uskottu. Tässä on tulos.

Kaikki tapaamiset täysin minimiin ihan omasta halusta, niin luvut alkaa tippua rajusti.

Vierailija
336/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä kannattaisi jaksaa. Se tulee olemaan raskasta, kun näitä lainoja aletaan maksamaan takaisin. Siinä tunnelissa ei valoa näy. Olen jo miettinyt ulkomaille muuttoa. Nytkin on jo Euroopan korkeimmat verot.

Vierailija
337/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ollut jo pitkään selvää, että tärkeintä on terveydenhuollon kantokyky. Ei se, saatko sinä, minä tai naapurin Pekka koronaviruksen. Pääasia on, että emme saa sitä samaan aikaan ja sellaisessa muodossa, että joutuisimme sairaalaan silloin, kun sairaalat ovat muutenkin jo täynnä. Me kansalaiset olemme vain numeroita tilastoissa sekä vuodepaikkoja sairaaloissa. Kasvottomia, vailla tunteita ja läheisiä. Ei ole väliä, kuka meistä kuolee tai joutuu sairaalaan. Yksi numero lisää tilastoihin. 

Mä oivalsin asian jo viime syksynä, kun tartuntaluvut alkoivat kasvaa, mutta asialle ei edes yritetty tehdä mitään. Pääkaupunkiseudulla elämme jo viidettä kuukautta leviämisvaiheessa. Ja niinkuin silloin, kun näistä vaiheista puhuttiin, leviämisvaihetta pidettiin pahimpana skenaariona koko epidemiassa. Nyt siitä on tullut "uusi normaali". Lakkasin siis odottamasta, että tämä joskus loppuu. Olen muuttanut elämääni sellaiseksi, että voin elää tämän kanssa vaikka vuosia. Jos tämä joskus loppuu, se on sitten vain positiivinen yllätys. 

Sama. Tosin en luota enää siihen, etten tartuntaa saisi vaikka itse tekisin mitä joten olen joutunut hyväksymään sen tosiasian, että elämäni voi hyvinkin loppua vaikka tässä kuussa. En siis enää unelmoi mistään tulevasta.

Toki se oma kuolevaisuus on aina ollut tiedossa, mutta nyt siitä on tullut konkreettisempi asia kuin koskaan ennen

Juuri näin. On muuten melkoisen hurjaa käsitellä tätä yksin ja ilman juttuseuraa.

Mä olen onnekas, koska mulla on pari kaveria, jotka eivät myöskään usko pandemian olevan ohi vielä tänä vuonna. Juttuseura on oikeasti aika tärkeää. Toisen kaverin kanssa jutellaan vain etänä, mutta toinen asuu aika lähellä ja ollaan melkein joka ilta käyty yhdessä lenkillä. Hänellä ei ole koiraa, mutta ihan vaan juttuseuran vuoksi lähtee mukaani, kun vien piskin iltalenkille. 

Vierailija
338/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne paranee huomattavasti kun saadaan ihmiset rokotettua. Sitten kuljetaan ilman maskia, käytetään käsidesiä. Sairastuu vaan lievästi, vähän niinku influenssa. 

Ei se paljon mitään muuta, kun korona on  sellainen tauti, jonka jokainen normaali ja vähän epänormaalikin  ihminen tai eläin kestää.

Joka syksy tarvitaan ehkä eri rokote koronaan/influenssaan, koska taudille on luonteenomaista muuttua hiukan. 

Rajoituksia ei tarvitse pidempään jatkaa, kuin mitä vaatii jotta saadaan poliittiset agendat kuntoon.

Vierailija
339/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa olisi paljon vähemmän koronaa jos sitä ei laivalasteittain tuotaisi halpatyövoiman muodossa

Vierailija
340/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy kirjoitti:

Kyllä tämä kannattaisi jaksaa. Se tulee olemaan raskasta, kun näitä lainoja aletaan maksamaan takaisin. Siinä tunnelissa ei valoa näy. Olen jo miettinyt ulkomaille muuttoa. Nytkin on jo Euroopan korkeimmat verot.

Mihin maahan ? Itse kasvattaisin omavaraisuutta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän