Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tämä lopu ikinä, ei jaksa

Vierailija
06.03.2021 |

Tässä nyt vuosi pitänyt jaksaa ja jaksaa. En enää kyllä jaksa.

Tajusin, että eihän tuolla hallituksella ole edes mitään suunnitelmaa koronavapaasta elämästä. Ne vaan puhuu sairaanhoidon kantokyvystä. Messukeskuskin voidaan ottaaa sairaalatilaksi. Ei ne edes ajattele että tämä virus olisi vuoden päästäkään pois.
Tämä paska jatkuu, kun ei edes yritetä tukahduttaa, vähän vaan koko ajan hillitään.

Kommentit (1556)

Vierailija
281/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2023 on Korona selätetty WHO:n mukaan eli pari vuotta pitäis jaksaa.

Miten voi selättää jotain, mitä ei ole?

Vierailija
282/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssaa ei ole selätetty, ja hyvin on silti menny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituksella on kohta käsissään sadoittain mielenterveytensä menettäneitä ihmisiä.

Se, ettei pääse edes uimaan ja kirjastoon on jo aika tajutonta!

Jos joltakin menee mielenterveys sen vuoksi ettei pääse uimahalliin tai kirjastoon, niin se tuskin oli alun perinkään vakaalla pohjalla.

Ihanan vähättelevää. Ihanko oikeasti et tajua että esim. yksinasuvalle ihmiselle tilanne on kärsimystä? Jos asut omassa pienessä kämpässä, pitäisi opiskella etänä, aloitit uudet opinnot etkä edes päässyt tutustumaan kehenkään. Ei ole yhtään kaveria. Kotipaikkakunnalle sua ei haluta koska pelätään tartuntaa. Vanhoilla kavereilla on perheet ja viettävät aikaa omissa oloissaan ettei tule tartuntaa. Kun on se uusi vauvakin tulossa. Itse istut pikkukämpässä, et saa mitään tehtyä, etäopinnot ei suju. Keskittyminen huonoa, motivaatio heikkenee. Uimahallissa käyminen olis kivaa mutta ei pääse. Kirjastossa opiskelu sujuu paremmin mutta se on suljettu. Lenkkipolultako jokaisen pitäisi saada sisältö elämäänsä? Jos BDI:stä 40 pistettä niin se motivaation löytäminen on aika vaikeaa. Ja hallitus kauniisti puhuu opiskelijoille ”jos on rankkaa hae apua”. No mistä? YTHS:llä voi käydä juttelemassa mutta ei se muutu rakensi ympärillä. Eikä se venlafaksiinikaan poista yksinäisyyttä tai epätoivoa. Onneksi Kela muistaa perimällä takaisin opintotuet, kun suorituksia ei ole tullut.

No tällaiset ihmiset on varmaan heikkoja, toisin kuin ylläoleva kommentoija. Ansaitseekin sairastua, luuserit.

Eikö teillä ole opiskelijaryhmiä jotka voivat tutustua ja jutella Teams/Zoom tms. palavereissa? Kyllä sinä hieman avuttomalta vaikutat.

Ihan vinkiksi ettei niitä ole samalla lailla yliopistossa.

Siis eikö osakunnat ja ainejärjestöt todellakaan pysty järjestämään mitään? Miten tutorointi on hoidettu?

Koko kampus on kiinni ja ei ole mitään tutorointia sinä aikana. Viimeksi sitä oli syksyllä.

Vierailija
284/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi trolli-ketju. Näitä tulee kuin sieniä sateella.

Vierailija
285/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WHO:n raportin mukaan vuonna 2023 päästään lähelle vanhaa normaalia elämää. Turha on muusta edes haaveilla.

Saisiko tähän linkkiä?

Vierailija
286/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituksella on kohta käsissään sadoittain mielenterveytensä menettäneitä ihmisiä.

Se, ettei pääse edes uimaan ja kirjastoon on jo aika tajutonta!

Jos joltakin menee mielenterveys sen vuoksi ettei pääse uimahalliin tai kirjastoon, niin se tuskin oli alun perinkään vakaalla pohjalla.

Ihanan vähättelevää. Ihanko oikeasti et tajua että esim. yksinasuvalle ihmiselle tilanne on kärsimystä? Jos asut omassa pienessä kämpässä, pitäisi opiskella etänä, aloitit uudet opinnot etkä edes päässyt tutustumaan kehenkään. Ei ole yhtään kaveria. Kotipaikkakunnalle sua ei haluta koska pelätään tartuntaa. Vanhoilla kavereilla on perheet ja viettävät aikaa omissa oloissaan ettei tule tartuntaa. Kun on se uusi vauvakin tulossa. Itse istut pikkukämpässä, et saa mitään tehtyä, etäopinnot ei suju. Keskittyminen huonoa, motivaatio heikkenee. Uimahallissa käyminen olis kivaa mutta ei pääse. Kirjastossa opiskelu sujuu paremmin mutta se on suljettu. Lenkkipolultako jokaisen pitäisi saada sisältö elämäänsä? Jos BDI:stä 40 pistettä niin se motivaation löytäminen on aika vaikeaa. Ja hallitus kauniisti puhuu opiskelijoille ”jos on rankkaa hae apua”. No mistä? YTHS:llä voi käydä juttelemassa mutta ei se muutu rakensi ympärillä. Eikä se venlafaksiinikaan poista yksinäisyyttä tai epätoivoa. Onneksi Kela muistaa perimällä takaisin opintotuet, kun suorituksia ei ole tullut.

No tällaiset ihmiset on varmaan heikkoja, toisin kuin ylläoleva kommentoija. Ansaitseekin sairastua, luuserit.

Eikö teillä ole opiskelijaryhmiä jotka voivat tutustua ja jutella Teams/Zoom tms. palavereissa? Kyllä sinä hieman avuttomalta vaikutat.

Ihan vinkiksi ettei niitä ole samalla lailla yliopistossa.

Siis eikö osakunnat ja ainejärjestöt todellakaan pysty järjestämään mitään? Miten tutorointi on hoidettu?

Ei nyt ei tosiaan näin korona-aikaan olla järjestetty mitään. Jokainen saa huolehtia oman etäopetuksensa ihan itsenäisesti. Harkkatuntejakaan ei ole ja etäaikojakaan ei ole riittävästi halukkaille. Aika yksin nuo opiskelijat nyt ovat.

Vierailija
287/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on auttanut jaksamaan kirjoittaminen. Ylihuomenna tulee vuosi, kun aloin kirjoittaa pandemiasta. Viime keväänä kirjoitin joka ainoa päivä. Juhannuksen jälkeen vähän harvemmin. Loppuvuodesta oli muuta ajateltavaa, joten tuli kirjoitettua vain harvoin , mutta nyt olen taas jatkanut. Olen kirjoittanut ajatuksiani pandemiasta, elämästä pandemian aikana sekä ihan arkisista asioista, joita olen tehnyt. Mulla on ollut elämässäni vaikeita aikoja ennenkin ja kirjoitin myös silloin. Ja jälkikäteen huomannut, että monet kokemani ja ajattelemani asiat unohtuvat ajan myötä. Kun luen, mitä joskus vuosia sitten kirjoitin, asiat palautuvat mieleeni. Kirjoittamalla pidän eräänlaista oman elämäni aikakirjaa, johon voin palata. Vaikka 20 vuoden päästä, kun lapsenlapset (ei mulla sellaisia vielä ole) kysyvät, millaista oli elää pandemian aikaan. 

Kirjoittaa voi ihan vain itselleen. Päiväkirjaan käsin tai tietokoneella Wordille tai vastaavalle. Mä olen kirjoittanut blogia. Blogimaailmassa näkymätön blogi, mutta viime keväänä huomasin, että blogissani kävijöiden määrä olikin yllättäen alkanut kasvaa. Lukijoita on ollut eri puolilta maailmaa. Jostain ihmisiä on sinne eksynyt ja ainakin jotkut palanneet myös uudelleen. 

Vierailija
288/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirja käteen ja lukemaan, ei tule aika pitkäksi. Nyt on siihen hyvä mahdollisuus.

Vierailija
289/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan Sanoma-trollin työvuoro vaihtuu?

Vierailija
290/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa oon kohta vuoden ollut lomautettu. Mieheni myös. Ravintola-alaa rangaistaan.

Vierailija
291/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on auttanut jaksamaan kirjoittaminen. Ylihuomenna tulee vuosi, kun aloin kirjoittaa pandemiasta. Viime keväänä kirjoitin joka ainoa päivä. Juhannuksen jälkeen vähän harvemmin. Loppuvuodesta oli muuta ajateltavaa, joten tuli kirjoitettua vain harvoin , mutta nyt olen taas jatkanut. Olen kirjoittanut ajatuksiani pandemiasta, elämästä pandemian aikana sekä ihan arkisista asioista, joita olen tehnyt. Mulla on ollut elämässäni vaikeita aikoja ennenkin ja kirjoitin myös silloin. Ja jälkikäteen huomannut, että monet kokemani ja ajattelemani asiat unohtuvat ajan myötä. Kun luen, mitä joskus vuosia sitten kirjoitin, asiat palautuvat mieleeni. Kirjoittamalla pidän eräänlaista oman elämäni aikakirjaa, johon voin palata. Vaikka 20 vuoden päästä, kun lapsenlapset (ei mulla sellaisia vielä ole) kysyvät, millaista oli elää pandemian aikaan. 

Kirjoittaa voi ihan vain itselleen. Päiväkirjaan käsin tai tietokoneella Wordille tai vastaavalle. Mä olen kirjoittanut blogia. Blogimaailmassa näkymätön blogi, mutta viime keväänä huomasin, että blogissani kävijöiden määrä olikin yllättäen alkanut kasvaa. Lukijoita on ollut eri puolilta maailmaa. Jostain ihmisiä on sinne eksynyt ja ainakin jotkut palanneet myös uudelleen. 

Mielenkiintoista siinä lienee se, että kaikki olikin feikkiä.

Vierailija
292/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on kuule vielä kivoin osuus edessä. Jahka korona on selätetty ja päästäisiin liikkumaan niin eipä ole enää rahaa mennä mihinkään, kun kaikki rahat menee veroihin. Tässä on nyt vipattu rahaa lähes jokaiselle joka tajuaa pyytää. Se on vaan velka rahaa joka on maksettava. Korotkin sopivasti näyttää nousemisen merkkejä.

Kaiholla tulemme vielä muistelemaan nykyistä aikaa. Joten nauttikaa...

Kenen selkänahasta ne järkyttävät korona velat aletaan ottamaan niin kaikkein köyhimmiltä. Joka minimi tukia aletaan vähentämään ja karenssia pukkaamaan jos ei hae olemattomia työpaikkoja tai ilmaistyötä. 

Näin se tulee olemaan, kyllä pakko vähentää tukia ja ajaa alas hyvinvointiyhteiskuntaa. Eiköhän määrärahoja ole pakko leikata kaikkialta, eikä se edes riitä hillitsemään kulujen kasvua tämän koko ajan vanhenevan väestörakenteen vuoksi. Töissä käyviltäkään ei voida paljoa nipistää, koska lypsävää lehmää ei kannata tappaa.

Vierailija
293/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista siinä lienee se, että kaikki olikin feikkiä.

Feikkiä tai ei, niin onhan tämä ollut aika erikoinen ajanjakso elämässä. Varsinkin viime keväänä,  kun ekaa kertaa tuli poikkeustila ja valmiuslaki ja Uudenmaan raja suljettiin. Olen jo 60 v enkä ole kokenut elämässäni mitään, jota voisi verrata täjän pandemia-aikaan. Toivottavasti en toista kertaa tule kokemaankaan. 

Vierailija
294/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.independent.co.uk/news/world/europe/coronavirus-2023-pandem…

Esimerkiksi tuolla löytyy kommenttia WHO johtajalta.

Toki on erijuttu milloin Suomessa. Luultavasti ensitalvi mennään ainakin rajoitteilla.

Kesäksihän tuo leviäminen aina pysähtyy pohjoisessa. Luultavasti D-vitamiinin ansiosta.

Vierailija
295/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein me köyhimmät joilla ei ole ollut edes varaa näissä juottoloissa nautiskella niin mekin joudutaan maksamaan näiden sulkemisen kustannukset tulevaisuudessa. Järkyttävä määrä otetaan velkaa että nämä juottolat eivät mene konkurssiin ja minun puolesta saisivat mennä turhat juottolat sillä niitä on ihan liikaa jo nykyäänkin. Ahneuksissaan ne juottavat asiakkaat ihan jalattomiksi niin kauan kun vaan rahaa riittää ja sitten heittävät ovesta pihalle välittämättä vähääkään että jaksaako jalat vielä kotiin asti kantaa. Ihan tiedottoman miehenikin on sieltä tullut sammuen vessan pöntölle  eikä laiteta ajoissa kotiin, lopeteta tarjoilua ajoissa jotta olisi edes kotiin lähtö kunnossa. Siellä saa nukkuakkin istuallaan välillä kunhan virkoaa välillä tilaamaan uutta juomaa. Tämmöisillä kepuli konsteilla ovat nämä monet juottolat pysyvät pystyssä jotenkuten jo ennen koronaakin ja näitä saisi puolet mennä konkurssiin ihan hulppeasti eikä mitään tukia tarvittaisi näiden ylläpitämiseen.  

Vierailija
296/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua!!!! Panikoikoon ken voi!!! Me kaikki tulemme kuolemaan!!!!

Vierailija
297/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En enää jaksa. Päivittäin joutuu stressaamaan rahasta, totaalinen yksinäisyys, ei mitään toivoa tulevaisuudesta jne.... Yksin ollut tähänkin asti, mutta saanut edes jotain sosiaalisia kontakteja töissä nyt nekin on viety. En enää jaksa toista vuotta(vuosi lomautettuna ja arvioituna vielä vuosi edessä).

Oma exit plan on jo suunniteltu.. Jos ei mitään valoa ole näkyvissä kesäkuun alussa töiden ja rahatilanteen suhteen > kerättynä varastoon opioideja, nukahtamislääkkeitä yms.. Ei tarvii varmaankaan selittää tämän enempää..

Olen minäkin stressannut rahasta mutta en lähtisi itseäni tappamaan.

Yksin olen välillä liian paljon.

Taidat uskoa koronavedätykseen?

Mietipä vähän asioita ja lue tilastoja.

Suomessa ei ole mitään hätää.

Ei kiinnosta korona tai tautitilastot. Ennestään oli jo jaksaminen koetuksella mm. yksinäisyyden takia (ei ole oikeasti yhtään ystävää tai lähisukulaista, ei ketään kenelle soitella) ja nyt uhkaa lähteä mm. kämppä alta. Tämä oli vain se ns. viimeinen niitti joka "katkaisi kamelin selän". En vaan enää jaksa tätä epätoivoa. Olen oikeastaan aika helpottunut, kun "pakotie" on valmiiksi suunniteltuna.

Kaltaisiani löytyy varmaan paljon, jotka ei jaksa tai tule tästä selviämään. Ja hallitusta tai kanssaihmisiä näyttää oikeasti kiinnostavan vain ne koronaan sairastuneet, ei ne jotka menettää toimeentulonsa tai jopa henkensä näiden rajoitusten ja eristyneisyyden takia.

Onko sinulla omistusasunto vai vuokra-asunto?

Voisitko kysyä apua asuntoasiaan kelasta tai sosiaalitoimistosta.

Vierailija
298/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juottoloissa muka valvotaan ihmisen alkoholin käyttöä ja terveyttä mutta aivan paskanpuhetta ja päinvastoin vaarallisempaa siellä juoda kuin kotona. 

Vierailija
299/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pienestä te ahdistutte. Minusta oli jo viime keväänä selvää, ettei tämä mihinkään ole aikoihin menossa ja uusia vastaavia tulee.

Vierailija
300/1556 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkat vaan elämää normaalisti, niin minä ja perheeni tehdään.

Korona oli täällä jo 2019 syksyllä, eikä kukaan panikoinut. Koska siitä ei tiedetty.

Joten, välttäkää testejä!! Ei testejä, ei positiivisia tuloksia, ei koronaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä