Hoidossa
Olin pari viikkoa takaperin sairaalassa osastolla infektion vuoksi. Jouduin olemaan osastolla 3vrk ennen kotiutumista.
Kaikki meni kaikinpuolin hyvin. Henkilökunta oli asiantuntevaa sekä ystävällistä mutta, ne mieshoitajat. Mieshoitajat ahdistivat minua vahvasti pelkällä läsnäolollaan. Mitään sopimatonta ei tapahtunut, he eivät kiltäessä minuun kajonneet mutta minua ahdisti heidän olo siellä osastolla. Koko ajan pelkäsin että joku heistä tekee jotain jolle minä en voi mitään. Yritin tästä keskustella muiden potilaiden ja samoin lähtiessä osastonhoitajan kanssa. Kukaan ei välittänyt. Muiden mielestä he tekivät "hyvää" työtä ja osastonhoitaja sanoi heidän olevan moitteettomia hoitajia.
Onko muilla samoja mietteitä? vai olenko ainoa jonka mielestä heitä ei alalla saisi missään nimessä olla.
Kommentit (35)
Eikö miehet saa mielestäsi työskennellä sairaalassa??
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehet saa mielestäsi työskennellä sairaalassa??
Mielestäni miesten ei kuulu työskennellä hoitajina. Miehet aiheuttavat ahdistavaa ilmapiiriä kaikissa ja ovat vaaraksi potilaille.
Olitpa asiaton työtään tekevää ihmistä kohtaan. Missä itse olet töissä? Voisin tulla sinne puhumaan muille (ja myös pomollesi) pahaa sinusta. Kuinka ahdistava olet ihmisenä.
Sulla on ap ongelma omien korvien välissä ja sille emme mitään voi täältä käsin. Ja joo, toivottavasti olet ainoa, huh huh.
Jaa, hyviä hoitajia olen montakin tavannut. Osa naisia, osa miehiä. Osa miehistä aivan huipputyyppejä, myös lapseni mielestä oli näin lasten osastolla.
Entä saavatko kuitenkin olla lääkäreitä...? Aha.
Huomaatko, miten kieroutuneesti ajattelet?
Siis jouduitko kieltämään näitä mieshoitajia kajoamasta sinuun? Ei ihme että ahdistaa. Minua ahdistaisi tuo että Osastonhoitaja suhtautuisi noin, jos asiasta hänelle kertoo.
Olen itse ollut osastolla, jossa mieshoitajat ovat mielestäni ylittäneet sopivan hoidon rajan ja kukaan ei uskoisi jos kertoisin.
Vierailija kirjoitti:
Siis jouduitko kieltämään näitä mieshoitajia kajoamasta sinuun? Ei ihme että ahdistaa. Minua ahdistaisi tuo että Osastonhoitaja suhtautuisi noin, jos asiasta hänelle kertoo.
Olen itse ollut osastolla, jossa mieshoitajat ovat mielestäni ylittäneet sopivan hoidon rajan ja kukaan ei uskoisi jos kertoisin.
Ongelma on sinun. Hoitotoimia ei voi tehdä koskematta potilaaseen. Mietipä, mitä kätilöt tekevät tai hoitajat urologisella? Aivan. Hoitavat potilaita.
Vierailija kirjoitti:
Soitin kelloa ja mieshoitaja tuli. Kielsin heti häntä kajoamasta minuun mitenkään ja vaadin naispuolisen hoitajan.
En ymmärrä miksi minun pitäisi sulkea ja kieltää tunteeni kun minua ahdistaa näiden hoitajien läsnäolo. Miehet eivät kuulu sairaalaan millään tavalla koska heidän lasnäolo on ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut osastolla, jossa mieshoitajat ovat mielestäni ylittäneet sopivan hoidon rajan ja kukaan ei uskoisi jos kertoisin.Ongelma on sinun. Hoitotoimia ei voi tehdä koskematta potilaaseen. Mietipä, mitä kätilöt tekevät tai hoitajat urologisella? Aivan. Hoitavat potilaita.
Mutta kätilöt ovat aina naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut osastolla, jossa mieshoitajat ovat mielestäni ylittäneet sopivan hoidon rajan ja kukaan ei uskoisi jos kertoisin.Ongelma on sinun. Hoitotoimia ei voi tehdä koskematta potilaaseen. Mietipä, mitä kätilöt tekevät tai hoitajat urologisella? Aivan. Hoitavat potilaita.
Mutta kätilöt ovat aina naisia.
Eivät ole aina. Tiedän, että pohjoisessa toimi eräässä sairaalassa mieskätilö kymmeniä vuosia ja oli potilaiden keskuudessa todella pidetty ja luotettu tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi minun pitäisi sulkea ja kieltää tunteeni kun minua ahdistaa näiden hoitajien läsnäolo. Miehet eivät kuulu sairaalaan millään tavalla koska heidän lasnäolo on ahdistavaa.
Sun ahdistus ja sun ahdistus... ei se kuule maailma niin toimi, että sen mukaan mennään. Sun pitää hakea apua ja terapiaa sun ahdistukseen, niin se menee. Ja kannattaakin, ettei tuollainen ahdistus ja fobia vain pahene ja kohta et voi kadullakaan liikkua, kun siellä voi olla niitä miehiä... tai mennä kauppaan. Toimi heti ja varaa aika jostain mielenterveyspalveluista, olotilasi ei ole normaali. Usko hyvällä.
En minäkään miehenä saanut mieshoitajaa valvomaan virtsanäytteenottoa. Sanottiin ettei ole nyt mieshoitajaa. Ei siinä valittaminen auttanut. Naishoitajan edessä sen jouduin tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Siis hyväksytkö vain naislääkärit? Aika vaikeaksi menee sun elämä. Toivottavasti et koskaan joudu vaikka onnettomuuteen ja hätäleikkaukseen.
Niin mieshoitajat on tosiaan tehnyt syntejä potilaita kohtaan riippuen uskonnosta . Vanhuksia kohtaan myös . Onhan se outoa että ensin haukkuu potilaan SA ASTAISE KSI määrä uskoiseksi sitten työntää sukuelimensä tämän sisään .
Miksi te hoitajat revitte vasta leikattuja ylös sängystä niin että sisällä olevat tikit aukeaa ja potilaat kuolleet . Eikö teillä ole koulutusta vai eikö vain ole JÄRKEÄ PÄÄSSÄ .
Vierailija kirjoitti:
Niin mieshoitajat on tosiaan tehnyt syntejä potilaita kohtaan riippuen uskonnosta . Vanhuksia kohtaan myös . Onhan se outoa että ensin haukkuu potilaan SA ASTAISE KSI määrä uskoiseksi sitten työntää sukuelimensä tämän sisään .
Tämä on yksi suurimpia pelkojani. En yhtään epäile etteikö nämä käyttäisi ihmisiä hyväksi kun ovat haavoittuvaisessa tilassa.
En ole asiaa sen kummemmin koskaan miettinytkään. Kummallista ettei osastonhoitaja puutu näihin mieshoitajiin jos he saavat sinutkin voimaan pahoin.