Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurattaa, kun 7-kymppiset vanhempani kuvittelevat omistavansa arvokasta tavaraa ja arvokkaan osakkeen

Vierailija
26.02.2021 |

Tänään kävin vanhemmilla siivoomassa ja taas oli niin kova uho vanhemmillani siitä, miten arvokasta omaisuutta ja tavaraa heillä on. 60-luvun puolenvälin neukkukuutiokolmio, itä-Vantaalla huonojen julkisten yhteyksien päässä ei-arvostetulla asuinalueella. Ostettu 80-luvun alussa ja vähän ennen myyntiä asuntoa on vähän pintarempattu edellisten asukkaiden toimesta myynnin edistämisen vuoksi. Sen jälkeen ei mitään remppaa, muuta kuin pari vuotta sitten putkiremppa, jossa vanhempani valitsivat vessaan mahdollisimman halvat materiaalit ja kalusteet. Eivät suostuneet tekemään muuta remppaa, koska "ei tarvetta" ja "remonttifirmat kusettaa". Käytännössä huoneessa kuin huoneessa lattialistat irti ja repsottaa, seinän maali rapissut, kaapinovet niin keittiössä, eteisessä kuin makkarissa rikki, saranat pois paikoiltaan, sieltä täältä paikkailtu jeesusteipillä. Vanhempien käsitys asunnon arvosta on ainakin puoli miljoonaa, perustuen siihen että "asuntojen arvo nousee".

Samoin vanhemmilla on älytön oletus siitä, että heidän tavaransa ovat jotain arvotavaraa, josta minä ja veljeni tulemme aikanaan tappelemaan perinnönjaossa. Isä uhosi, että pitää tehdä oikein etukäteen sopimus, ettei teille tule riitaa. Niin riitaa Myrna-kahviastiastosta, Valittujen Palojen kirjaklassikoista ja muista kirjoista, joita divarit ei ota ilmaiseksikaan, Kotilieden tms. keräily koristeposliinilautasista, Chippendale-pikkulusikoista ja ottimista, Askon 90-luvun alun nahkasohvakalustosta, pronssisista Kalevala-koruista jne.

Ihan kiva siis, että aikanaan pienituloiset vanhempani ovat tyytyväisiä kotiinsa ja tavaroihinsa mutta oikeasti jotain käsittämätöntä, miten arvokkaiksi he ne kuvittelevat. Puoli miljoonaa lähestulkoon peruskorjaamattomasta 60-luvun kolmiosta itä-Vantaalla? Tai ajatus siitä, että me veljien kanssa tapellaan siitä, kuka pääsee panemaan rahaksi Myrna-kupeilla sitten kun vanhempia ei enää ole? Please kertokaa, että teillä on myös samanlaisia kokemuksia!?

Kommentit (1400)

Vierailija
721/1400 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kauhee. Ap. on 30-40v ja on jo jakamassa vanhempiensa omaisuutta ja perintöjä ja vanhemmat 70v. Ja moni 70v on vielä työelämässä ja yrityselämän johdossa. Ja Niinistö 72v presidenttinä.

Minun vanhemmat ovat yli 75v ja pidän heitä nuorekkaana, kun 95v ja 97v isovanhemmatkin ovat hyväkuntoisia. Eikä tulisi edes mieleen puuttua sanallakaan heidän elämäänsä.

Kovin itsekästä porukkaa osin palstalla.

Mun vanhemmat on nyt 71 ja 73v. Vanhin suvussa elänyt ihminen oli mummini joka eli 84-vuotiaaksi. Toisella vanhemmistani ei ole tuohon ikään kuin 11 vuotta... 

Vierailija
722/1400 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt ja nyt syy selvisikin, miksi jotkut äidit ja anopit ovat aikuisten lastensa luona kuin kotonaan, penkovat kaappeja, siivoilevat jne. kun se näyttää olevan "sukuvika", kun tyttäret ja miniät tekevät samaa heidän kodeissaan, eikä kukaan kunnioita toisensa koteja, eivätkä arvosta yksityisyyttä, puolin ja toisin.

Itselleni ei tulisi edes mieleen penkoa kenenkään tavaroita, kun vierailemme vanhempien ja appivanhempien kotona, soitetaan jopa ovikelloa, eikä mennä avaimilla, saman tekevät myös vanhempamme. Ja kunnioitetaan toistemme yksityisyyttä, johon myös romut ja tavarat kuuluvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1400 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että minulle ei ole tullut näin nelikymppisenä edes mieleen pohdintoja vanhempien tulevasta jäämistöstä. Elämme erillistä elämää ja en usko ja toivo saavani mitään. Toivon heille kuitenkin hyvää loppuelämää ja terveyttä rakastamansa omaisuuden parissa valitsemallaan tiellä.

Mihnäkään en usko enkä varsinkaan toivo saavani mitään, mutta olen silti melko varma että vanhempani muistavat vielä kuolemansakin jälkeen minua isolla perintösotkulla :)

Näin juuri! Odotan itsekin korkeintaan jotakin sotkua tai kostoyritystä.

Vierailija
724/1400 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kauhee. Ap. on 30-40v ja on jo jakamassa vanhempiensa omaisuutta ja perintöjä ja vanhemmat 70v. Ja moni 70v on vielä työelämässä ja yrityselämän johdossa. Ja Niinistö 72v presidenttinä.

Minun vanhemmat ovat yli 75v ja pidän heitä nuorekkaana, kun 95v ja 97v isovanhemmatkin ovat hyväkuntoisia. Eikä tulisi edes mieleen puuttua sanallakaan heidän elämäänsä.

Mun vanhemmat on nyt 71 ja 73v. Vanhin suvussa elänyt ihminen oli mummini joka eli 84-vuotiaaksi. Toisella vanhemmistani ei ole tuohon ikään kuin 11 vuotta... 

Sulla on reilut 10v aikaa voivotella ja murehtia. Voi sen ajan niinkin kuluttaa.

Vierailija
725/1400 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on reilut 10v aikaa voivotella ja murehtia. Voi sen ajan niinkin kuluttaa.

Mitäs voivottelua se on, että huomauttaa sinulle että maailmassa on muitakin ihmisiä kuin sinä ja sinun vanhat sukulaisesi?

Vierailija
726/1400 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs voivottelua se on, että huomauttaa sinulle että maailmassa on muitakin ihmisiä kuin sinä ja sinun vanhat sukulaisesi?

näinhän sä kirjoitit, ei minun ruudulla muuta näy

-eli 11v aikaa odottaa vanhempiesi kuolemaa

Vierailija
727/1400 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Stina-Sofia vaimikäsenytoli, on tytär, niin melko varmaan äidin nimi on sitten Karen... hähä :D

Vierailija
728/1400 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että minulle ei ole tullut näin nelikymppisenä edes mieleen pohdintoja vanhempien tulevasta jäämistöstä. Elämme erillistä elämää ja en usko ja toivo saavani mitään. Toivon heille kuitenkin hyvää loppuelämää ja terveyttä rakastamansa omaisuuden parissa valitsemallaan tiellä.

Mihnäkään en usko enkä varsinkaan toivo saavani mitään, mutta olen silti melko varma että vanhempani muistavat vielä kuolemansakin jälkeen minua isolla perintösotkulla :)

Ei sinua Stina-Susanna mitenkään tulla huomioimaan, älä toivokaan.

Juristit ovat laatineet lainmukaisen perinnöttömäksi julistamisen kaltoinkohteluun ja petoksiin vedoten.

Vanha kunnon luulotautinen Stina-Susanna -hullu bongattu! Tulee jokaiseen narsistien lapset -ketjuun haukkumaan kaltoinkohdeltuja lapsia ja väittää että lapset kiusaavat vanhempiaan. Vaikka ne oli ne narsistivanhemmat jotka hakkasi ja kaltoinkohteli lapsiaan.

Vierailija
729/1400 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä ap kirjoittaa vanhemmistaan ja heidän asunnostaan ilkeästi :(

Mm. Myrna-kupeille on kysyntää nykyäänkin ja perinnöstä voi kieltäytyä, jos se ei kiinnosta tai sitä ei halua.

Miksi edes alkaa miettiä jotain perintöä, kyseessä vasta 70-vuotiaat!  Käsittääkseni ap. ei nyt tulevaa perintöään edes ajatellut vaan jotain muuta. 

Vierailija
730/1400 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihmidten viimeistään 70 täyttäessään pitäisi alkaa jälkikasvua ajattelemaan. Kuolinsiivous. Kaikki tyhjä tavara åois. Jätetään vain käyttöastiat ja vaatteet.

Asunto pitäisi remontoida, jotta siitä edes kotain perintöä saa.

Myös paperit järjestykseen ja vanhat valokuvat yms riesa pois. Tämän jälkeen olisi helppo elää ja odotella kuolemaa, kun kaikki asiat olisi kunnossa, ettei jälkiä kasvun yarvitse stressaantua

Vierailija
731/1400 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihmidten viimeistään 70 täyttäessään pitäisi alkaa jälkikasvua ajattelemaan. Kuolinsiivous. Kaikki tyhjä tavara åois. Jätetään vain käyttöastiat ja vaatteet.

Myös paperit järjestykseen ja vanhat valokuvat yms riesa pois. Tämän jälkeen olisi helppo elää ja odotella kuolemaa, kun kaikki asiat olisi kunnossa, ettei jälkiä kasvun yarvitse stressaantua

Jokaisen tuon ikäisen pitäisi jättää testamentti köyhistä maista tulleille.

Ei ahneet keski-ikäiset kerskakuluttajat lisää tarvitse. Muutenkin ovat paskoneet jo pallon pilalle.

Vierailija
732/1400 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit ap suhtautua vähän kunnioittavammin vanhempiisi.

Vierailija
733/1400 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juristit ovat laatineet lainmukaisen perinnöttömäksi julistamisen kaltoinkohteluun ja petoksiin vedoten.

Vanha kunnon luulotautinen Stina-Susanna -hullu bongattu! Tulee jokaiseen narsistien lapset -ketjuun haukkumaan kaltoinkohdeltuja lapsia ja väittää että lapset kiusaavat vanhempiaan. Vaikka ne oli ne narsistivanhemmat jotka hakkasi ja kaltoinkohteli lapsiaan.

Näinpä. Lasten kaltoinkohtelu jatkuu yleensä aikuisuudessakin tavalla tai toisella. Halaus teille muille saman kokeneille.

Vierailija
734/1400 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi odotella kuolemaa, mahdollisesti jopa parikymmentä vuotta.

Eikö olisi parempi, kun tavarat on roudattu kaatopaikalle, valokuvat poltettu, paperit järjestyksessä ja asunnossa loppusiivous tehty, perinnönsaaja pakottaa/lavastaa 70v itsemurhaan tai ostaa eutanasian, näin perinnönsaaja saisi parhaan mahdollisen taloudellisen edun ja hyödyn, kun sitä kuolemaa voi pahimmillaan joutua odottamaan vuosia, jos elää keskim. eliniän eli jotain 86v. Aika kun on rahaa.

Vierailija
735/1400 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Lasten kaltoinkohtelu jatkuu yleensä aikuisuudessakin tavalla tai toisella. Halaus teille muille saman kokeneille.

Kiitos!

Stina-Susannakin on jo 40v. Käytöksensä vain pahentunut vaikka aikuistunut.

Vierailija
736/1400 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi parempi, kun tavarat on roudattu kaatopaikalle, valokuvat poltettu, paperit järjestyksessä ja asunnossa loppusiivous tehty, perinnönsaaja pakottaa/lavastaa 70v itsemurhaan tai ostaa eutanasian, näin perinnönsaaja saisi parhaan mahdollisen taloudellisen edun ja hyödyn, kun sitä kuolemaa voi pahimmillaan joutua odottamaan vuosia, jos elää keskim. eliniän eli jotain 86v. Aika kun on rahaa.

Tämä! Itse asiassa voisi aloittaa jo aikaisemmin, 40-50v, parhaat vuodet kuitenkin jo takana päin. Vielä olisi kuitenkin energiaa roudata ja järjestellä. Jos jää odottamaan, voi olla liian myöhäistä.

Vierailija
737/1400 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti-isän lapsia täälläkin! Täällä odotellaan kosteusvaurioista 70-luvun ylläpidoltaan suhteettoman kallista omakotitaloa käsittämättömillä tee-se-itse-remonteilla "paranneltuna" muuttotappiopaikkakunnalta. Rutkasti lastulevyhuonekaluja ja rihkamaa kaupan päälle. Luultavasti pihi isämme tietää asunnon olevan arvoton, ja siksi ei uskallakaan yrittää myydä. Jättää sen lapsilleen niin että se näyttää mahtimiehen hyvältä teolta, todellisuudessa se on kosto kun emme palvo häntä.

Vierailija
738/1400 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku/jotkut vaikuttavat kuomattavan itsekkäitä ja tunteettomilta tässä ketjussa.

Miten on mahdollista, että teille vaikka vanhat valokuvat tai perintönä sukupolvelta toiselle kulkeneet tavarat (kuten korut) eivät merkitse mitään.

Jotkut ajattelevat vanhemmistaan vain, että kunpa niiden kuoleminen aiheuttaisi mahdollisimman vähän vaivaa minulle. En käsitä tällaista ollenkaan.

Itse vaalin suvussa kulkevia valokuvia ja leluja ja koruja ja astioita ja pöytähopeita ym. En ole ostanut itselleni erikseen juhlakalustoja tai hopeita. Lainaan tarvittaessa vanhemmiltani.

En ole muodin perään. Vanhempieni kauniit kupit kelpaavat hyvin esim ristiäisiin ja rippijuhliin.

En halua ostaa turhaa tavaraa, vaan mieluummin kierrätän tällä tavalla. Samoin monet vaatteet ja lelut kulkevat suvussa. Villa ja puuvilla ainakin kestävät. Vanhimmat lelut on 20-luvulta. Käyttökelpoisia edelleen.

Vierailija
739/1400 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti-isän lapsia täälläkin! Täällä odotellaan kosteusvaurioista 70-luvun ylläpidoltaan suhteettoman kallista omakotitaloa käsittämättömillä tee-se-itse-remonteilla "paranneltuna" muuttotappiopaikkakunnalta. Rutkasti lastulevyhuonekaluja ja rihkamaa kaupan päälle. Luultavasti pihi isämme tietää asunnon olevan arvoton, ja siksi ei uskallakaan yrittää myydä. Jättää sen lapsilleen niin että se näyttää mahtimiehen hyvältä teolta, todellisuudessa se on kosto kun emme palvo häntä.

Saat rullan jeesusteippiä Stina-Susanna.

Vierailija
740/1400 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Itse asiassa voisi aloittaa jo aikaisemmin, 40-50v, parhaat vuodet kuitenkin jo takana päin. Vielä olisi kuitenkin energiaa roudata ja järjestellä. Jos jää odottamaan, voi olla liian myöhäistä.

Hyvä idea. Ei tartte maksaa eläkkeitä, kaikki hyötyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi