Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ELÄKE

Vierailija
26.02.2021 |

Ystävällläni on eläke 1400€ netto.
Onko se vähän ?
Itse olen vielä työelämässa,en ole niin tietoinen nykyisistä eläkkeistä.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa nähdä, miten eläkejärjestwlmän käy. Nyt ollaan koronakurimuksessa ja maailman talous on romahdusvaarassa.

Vierailija
22/54 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 €/kk työkyvyttömyyseläke

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa.

Vierailija
24/54 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuki on 2 lapsen äidille 660 eikä saa asumistukea eikä toimeentulotukea, kun puoliso tienaa 1600 netto. Molemmilla vanhemmilla ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja ammattikorkeakoulututkinto.

Vierailija
25/54 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vertaa suuriin ahneisiin ikäluokkiin, todella huono, sitä vanhempiin nähden ok, sitä nuorempiin nähden ruhtinaallinen, koska nuoremmat sukupolvet tuskin tulevat suurten ikäluokkien ja nykyhallituksen jäljiltä mitään saamaan.

Juuri tämän takia olen hakeutunut ulkomaille töihin. Säästän omaa eläkekassaa, joka todellakin on omaa rahaa sitten aikanaan. Nythän työikäiset maksavat nyt eläkkeellä olevien eläkkeitä, mikä ei ole kestävää toimintaa.

Vierailija
26/54 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on eläke 1830€ netto.

Olen ihan tyytyväinen.

Ihan hyvä eläke sulla, itsellä 1120€ netto.

Vierailija
27/54 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huono eläke tulla loppuelämä sillä toimeen. Vanhetessa myös sairastuvuus lisääntyy ja sairasmenot lääkkeineen on korkeita monella.

Terveysmenoissa on maksukatto, samoin lääkemenoissa.

Vierailija
28/54 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vertaa suuriin ahneisiin ikäluokkiin, todella huono, sitä vanhempiin nähden ok, sitä nuorempiin nähden ruhtinaallinen, koska nuoremmat sukupolvet tuskin tulevat suurten ikäluokkien ja nykyhallituksen jäljiltä mitään saamaan.

Minä kuulun tuohon suureen ikäpolveen ja minun aikanani liitot pitivät huolta hyvistä ansioista. Taulukkopalkat työn vaativuuden mukaan olivat minimi ja henkilökohtainen lisä niiden päälle oli minun kohdallani yli 50%.

Minun eläkkeeni on 4500€ brutto. Ja te ette tule koskaan tienaamaan sellaista, koska työnantajien propaganda hyökkää liittoja vastaan ja te uskotte siihen. Tähän kun lisätään paikallinen sopiminen, se vielä entisestäänkin pienentää teidän eläkkeitänne.

Työnantajien maksukyky ei ole kadonnut mihinkään. Nyt se ohjataan palkkojen sijasta osinkoihin.

Sitä saa, mitä tilaa.

Vierailija
29/54 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pereustele "suuret ahneet ikäluokat"!

Vierailija
30/54 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama netto. Se on ihan kivan suuruinen, mutta siihen ei sitten tosiaan tule asumistukia ym lisää. Saan eläkkeensaajan hoitotukea sitä keskiluokkaa, se oli muistaakseni n 150e. Sairauteni laadun vuoksi saan kotiin annettavaa apua. Hoito- ja lääkekustannukset menevät tappiin kyllä vuosittain, varsinkin kun nyt on ollut lisää (toivon mukaan ei uusivaa) sairautta joka on vaatinut sairaalahoitoa. 

Perusmenoilla pärjää ihan fine, mutta heti jos tulee ylimääräistä menoa niin saa kyllä miettiä miten pärjää. Eläkkeeksi se on paljon suurempi kuin olin uskaltanut toivoa.

Vierailija
31/54 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneiden suurten ikäluokkien edustaja tässä. Eläke nettona 1260 euroa,työvuosia kertyi 48. Eivät kaikki suurten ikäluokkien ihmiset tehneet työuraansa huippuviroissa ja huippupalkoilla. Mutta kyllä meitä voi aina syyllistää........ketkä mahtavat meidän jälkeemme olla syyllisiä kaikkeen??! Nuoremmista sukupolvista ei syyllisiä löydy yhteenkään asiaan.

Vierailija
32/54 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuulun tuohon suureen ikäpolveen ja minun aikanani liitot pitivät huolta hyvistä ansioista. Taulukkopalkat työn vaativuuden mukaan olivat minimi ja henkilökohtainen lisä niiden päälle oli minun kohdallani yli 50%.

Minun eläkkeeni on 4500€ brutto. Ja te ette tule koskaan tienaamaan sellaista, koska työnantajien propaganda hyökkää liittoja vastaan ja te uskotte siihen. Tähän kun lisätään paikallinen sopiminen, se vielä entisestäänkin pienentää teidän eläkkeitänne.

Työnantajien maksukyky ei ole kadonnut mihinkään. Nyt se ohjataan palkkojen sijasta osinkoihin.

Sitä saa, mitä tilaa.

Siihen aikaan Suomi oli suljettu yhteiskunta joka vei Neuvostoliittoon ylihintaista roskaa. Nykyään joudutaan kilpailemaan avoimilla markkinoilla, myös palkoissa.

Aivan turha syyttää nykysukupolvia tilanteesta.

Kai myös jäit eläkkeelle 57 -vuotiaana hurjan 30-vuotisen työuran jälkeen?

Vierailija
33/54 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pieni.

Äitini saa 2600€ ja isäni 4000€

Tuollaisiin eläkkeisiin pääsee alle 15 % suomalaisista.

Alle prosentilla on tai on tulossa 4000 euron eläke, sehän vaatii vähintään 8000 euron kuukausipalkan. Ja jos tuo on vielä nettoeläke, niin sitten ollaan jo vuorineuvosluokassa.

Otinkin huomioon myös tuon 2600 e/kk.

Vierailija
34/54 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa, mitä tilaa.

Asuntojen hintaromahdus on tulevaisuudessa valtava, perikuntien asuntoja ei saa myytyä eikä vuokrattua.

Vierailija
35/54 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ahne suuriin ikäluokkiin kuuluva saan 1500 nettona, 40 vuotta puolustushallinnon toimistotyössä. Että älä puhu paskaa.

Minä saan saman verran käteen ja teen sen eteen töitä yli 37 tuntia viikossa toimistotyössä. Että liian hyvät on teidän eläkkeet.

Vierailija
36/54 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pieni.

Äitini saa 2600€ ja isäni 4000€

Tuollaisiin eläkkeisiin pääsee alle 15 % suomalaisista.

Alle prosentilla on tai on tulossa 4000 euron eläke, sehän vaatii vähintään 8000 euron kuukausipalkan. Ja jos tuo on vielä nettoeläke, niin sitten ollaan jo vuorineuvosluokassa.

Ennen onnistui helposti kun ei ollut elinaikakertoimia ja eläke laskettiin viimeisen kymmenen vuoden mukaan, ei koko työuralta.

Vierailija
37/54 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen Mohikaani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneiden suurten ikäluokkien edustaja tässä. Eläke nettona 1260 euroa,työvuosia kertyi 48. Eivät kaikki suurten ikäluokkien ihmiset tehneet työuraansa huippuviroissa ja huippupalkoilla. Mutta kyllä meitä voi aina syyllistää........ketkä mahtavat meidän jälkeemme olla syyllisiä kaikkeen??! Nuoremmista sukupolvista ei syyllisiä löydy yhteenkään asiaan.

Työmarkkinatuki on 580 eikä puolison kanssa asuessa saa muita tukia, on tuo hyvä eläke, itse sain toimistotöissä 1300 nettona ja moni saa tuon kaupan alalla, kun tekee 30 tuntia viikossa töitä, työtunteja ei saa enempää.

Vierailija
38/54 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet on nykyään samat kuin palkat.

Vierailija
39/54 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1900€ minä 66v

1500€ mies 69v

Vierailija