Hulvattomat/älyttömät asuntoilmoitukset (vuokra tai omistus) -peukutusketju
Millaisia hulvattomia, älyttömiä tai muuten mieleen jääneitä asuntoilmoituksia vuokra-asunnoista tai omistusasunnoista sinulle on tullut vastaan? Oliko asunnossa joku hyvin persoonallinen ratkaisu tai vuokranantajalla/myyjällä joku hyvin kummallinen ehto asunnon myymiselle tai vuokraamiselle? Bongasitko ikkunattoman kämpän, käsittämättömän hintapyynnön tai muuta vastaavaa? Yksi asunto per viesti. Peukku ylös = samaa mieltä, peukku alas = eri mieltä. Ap aloittaa:
Etsin aikoinaan pikkupaikkakunnalta töiden takia vuokrakaksiota. Paikkakunnalla ei moderneja, rempattuja kämppiä ollut, koska kysyntää ei ollut eikä kerrostaloasuntotarjonta muutenkaan ollut hurja. Löysin yhden ihan symppiksen vanhan kaksion keskustasta. Tuosta keskustakaksiosta vuokraemäntä pyysi aikamoista ylihintaa vedoten siihen, että hänellä itsellään on niin hyviä lapsuusmuistoja ko. kaupungista 70-luvulta, kun vieraili tuossa tätivainaansa asunnossa. Hieman nauratti, että vetosi hinnassa omiin lapsuusmuistoihinsa. :D
Ap
Kommentit (451)
Ilmoituksessa vuokrattiin kaksiota noin 400 eurolla. Asunnossa pystyi asumaan vain pari kuukautta ennen kuin putkiremontti alkoi :D ja sai asua remontin aikanakin, mutta silloin ei tullut vettä eikä vessaa voinut käyttää. Ja tottakai vuokra oli silloin edelleen se 400 euroa. Koska uimahallissa voi käydä vessassa ja pesulla.
Olen katsonut viime aikoina paljon asuntoja, ja aika surkuhupaisaa menoa se on välillä.
Esim. joko ei ole valokuvia sisältä ollenkaan tai sitten pohjapiirros puuttuu. Ja paljon näkyy sitäkin, että välittäjä on näpsinyt kuvia yksittäisistä, ei-niin-onnistuneista sisustuselementeistä, jotka eivät edes jää asuntoon kun edellinen sieltä muuttaa pois eli mitä järkeä?? :D
Paras oli, kun kuvia oli toistakymmentä, ja sitten vielä päälle nettikameralla tms. otetut kuvat, jotka oli kuvattu tietokoneen näytöltä! Laatu huikea....not.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut viime aikoina paljon asuntoja, ja aika surkuhupaisaa menoa se on välillä.
Esim. joko ei ole valokuvia sisältä ollenkaan tai sitten pohjapiirros puuttuu. Ja paljon näkyy sitäkin, että välittäjä on näpsinyt kuvia yksittäisistä, ei-niin-onnistuneista sisustuselementeistä, jotka eivät edes jää asuntoon kun edellinen sieltä muuttaa pois eli mitä järkeä?? :D
Paras oli, kun kuvia oli toistakymmentä, ja sitten vielä päälle nettikameralla tms. otetut kuvat, jotka oli kuvattu tietokoneen näytöltä! Laatu huikea....not.
Mä tykkään ihan hirveästi sellaisista ilmoituksista, jossa itse asunnosta on otettu vain muutama kuva, mutta sitten yli puolet kuvista on tyyliin lähikuvaa hanasta, lähikuvaa ikkunalaudasta, lähikuvaa jostain kerrostalon käytävän koristeesta, lähikuvaa jostain koriste-esineestä, mikä ei edes jää sinne asuntoon.
Olen asunut kahdesti eri kaupunkien vuokra-asunnoissa. Ne on esitelty minulle saatesanoilla "haluttiin säästää tämä jollekin rauhalliselle vuokralaiselle", tarkoitettu siis kohteliaisuudeksi minulle. Mutta kummassakin asunnossa on ollut sama ongelma: yläpuolella asuu väkivaltainen juoppo, josta on jatkuvaa häiriötä. Paljonpa auttaa siinä tilanteessa olla itse rauhallinen ja hiljainen. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauraakaas tälle:
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/helsinki/meilahti/kerrostalo/34…
Astianpesukone kylppärissä 😂🤣. Ajatella että tuonkin sain vielä nähdä vaikka kaikki luulin nähneeni.
Kun katsoo tarkemmin se on pyykkikone, astianpesukone on keittiössä jos oikein tarkaan katsoo xD
Ei paha mutta sitten näin vuokran, niin repesin.
En suostuisi asumaan tuolla vaikka olisi 416€. Jos maksettaisiin mulle se 1416€/kk siellä asumisesta niin voisin kokeilla kuukauden taikka kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Useammankin kerran oon törmännyt kerrostalossa näihin "vesimaksu 25 e per hlö". Siis oikeasti?! Jos perheessä on vaikka vanhemmat, 5 v ja vauva, niin vesimaksu on jo satasen. Sairasta touhua.
Miks tätä on alapeukutettu näin paljon? Kyllä omassakin taloyhtiössä sanottiin, että vauvan syntymästä pitää ilmoittaa niin alkaa hänestäkin vesimaksu juosta. Vaikea kuvitella, että perhe käyttäisi satasen edestä vettä kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Pätkätöiden vuoksi olen joutunut etsimään vuokra-asuntoja pienemmiltä paikkakunnilta. On oikeasti järkyttävää, että 20 000 asukkaan pikkukaupungin keskustasta ei välttämättä löydy ainuttakaan ns. tyylikästä ja rempattua asuntoa. Joo, joku pakollinen putkiremontti on tehty, mutta keittiö on vanha, vessan kaakelit ysäriltä, moni asia on alkuperäisessä kunnossa seitkytluvulta jne. Ilmeisesti pienemmillä paikkakunnilla ei kannata satsata vaikka kymppitonnia siihen, että laittaisi keittiöstä pinnat uusiksi ja päivittäisi kodin kaappien vetimet nykyaikaan?
Eikä tosiaan mene edes kymppitonnia keittiöön ja seinien maalaukseen, jos hieman osaa ja jaksaa itse tehdä. Keittiön "päivityksen" tekee tonnilla ja uudet kodinkoneet toisen tonnin.
Pyh, tonnilla ehkä ryyppää viikonlopun. On loppujen lopuksi rempoissa häviävän pieni raha.
Vuokra-asunnon keittiön likaisen, haalistuneen kaakelin päälle oli läntätty "Live, love, laugh"-sisustustarra. En ymmärrä miten tämä muka paransi niitä p*skaisia kaakeleita :D
Yhdessä toisessa tarjotussa vuokra-asunnossa oli hyvin voimakaskuvioinen mustavalkoinen graafinen tapetti, näytti vähä koko seinän kattavalta musteläiskätestiltä. Että semmoinen tehosteseinä olohuoneessa... Oli vuokranantajan tytär kuulemma ihan itse remontoinut.
Persoonalliset sisustusratkaisut, joita ajatellaan muidenkin rakastavan. Nimimerkillä eräässä kämpässä oli muuten valkoiset tapetit, mutta keittiössä oli kirkkaan limenvihreät seinät.😅
Vuokranantaja sanoi, että yksi lemmikki on ok, mutta lemmikin kuollessa uutta ei saa ottaa ilman hänen lupaansa.😁
Näin asuntoa etsivänä vituttaa enemmän se, mitä jätetään sanomatta. Olen käynyt katsomassa mm. vuoden tyhjillään ollutta mummon kusen hajuista asuntoa ja pari tupakanhajuista asuntoa. Mitenkään nuo hajut eivät näkyneet hinnassa, päin vastoin yksi oli jopa selvästi ylihintainen.
Kerran tuli vastaan ilmoitus, missä kerrottiin suoraan että täällä on tupakoitu ja on tehtävä täysremontti. Hintakin oli sen mukainen. Kyseinen kämppä myytiin nopeasti.
50-luvun asunnon keittiöstä oli rempattu osa. Keittiöön oli kuitenkin jätetty osa alkuperäisistä kaapeista. Olivat kauniit, mutta sisältä haisivat aivan ummehtuneelle ja olivat varmaan homeessa. Mitään ei ko. kaapeissa olisi voinut säilyttää. Eikö olisi samalla voinut laittaa kaapit uusiksi?
Tuo pieni kallis Meilahden yksiö menee vuokraksi, koska muuten se ei tuolla hinnalla olisi tarjolla. Tai sitten se kohta laskee.
Vierailija kirjoitti:
Oon asunu vuokralla useammassakin kaupungissa ja joka kerta jaksaa ärsyttää nämä vuokraisännät ja emännät, jotka jättävät asuntoon jotain omaisuuttaan. Saa jännittää, meneekö omaisuus rikki tai usein se perintöhylly ei ollenkaan sovi muuhun sisustukseen. Suosikkini on myös useammassa kämpässä toistunut ilmiö, eli joko kellarivarastosta tai vaatehuoneesta löytyy kylpyhuoneremontin jäljiltä jämäkaakeleita. :D Toinen hyvä oli, kun eräs vuokraemäntä kirjasi vuokrasoppariin "vuokralainen sitoutuu pitämään olohuoneessa ja eteisessä vuokranantajan kattovalaisimet tai jos irrottaa ne, niin vuokralainen kiinnittää ne itse takaisin pois muuttaessaan."
Ne kaakelit on fiksua olla korjausta varten olemassa. Jos pitää mennä seinästä läpi, niin muutama vanha kaakeli on tarpeeseen pinnan korjaamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Nauraakaas tälle:
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/helsinki/meilahti/kerrostalo/34…
No hei tuo on Forenomin kämppä. Kun välikäden vetää pois niin asunnon voi saada varmaan jotenkin tolkulliseen mutta yleiseen tasoon nähden normaaliin hintaan. Siis onhan tuo hinta kämppään nähden ihan kiskontaa. Mutkun siinä on välissä ihan firmojen firma.
Niin vino lattia, että sen huomasi. Ei puhuta mistään asteesta tai parista vaan varmaan lähemms 10. Vuokraisäntä sanoi että tottuu nopeasti.
23m2 yksiö, jossa oli vessan ovena suihkuseinä, josta kuulsi läpi.
Pienessä kunnassa vuokrapyyntö Helsingin tasoa, koska kämppää vuokrasi töölöläisrouva 😅😅
Asun kerrostalossa, jossa on jonkin verran asuntoja vapaana. Järkyttävää huomata vuokra-ilmoituksista vanhoja kuvia. Talon julkisivussa näkyy roskakatokset ilman ovea, vaikka ovet ovat olleet ainakin 10 vuotta sekä useampia vuosia sitten tehtiin ikkunaremppa kaikkiin asuntoihin, mutta osassa kuvissa vanhoja ikkunan poikia. Huomaa kyllä tästä, ettei kuviin ole panostettu ollenkaan. Parempi vaan käyttää vanhoja versioita..ei hyvä.
Usein näkee, ettei hinnassa tulla ollenkaan vastaan, vaikka asunnossa on jotain perustavanlaatuisesti asumismukavuutta alentavaa. Vastaan on tullut mm.
-asunnon alakerrassa aktiivinen liikehuoneisto, josta kuului oven kello ja asiakkaiden puhe suoraan asuntoon
-suihku wc-pöntön päällä, piti seistä pöntöllä jos halusi käydä suihkussa
-kylpyhuoneessa vino lattia, vesi jäi lattialle lattiakaivoon valumisen sijaan eikä lattia kuivunut lainkaan