Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS tänään: “Pandemia toi esiin itsekkäät ihmislampaat”

Vierailija
20.02.2021 |

Mitäpä tuohon lisäämäänkään.

Kommentit (477)

Vierailija
221/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkäät ihmislampaat on ne jotka alistuvat kaikkeen fasismiin ja koettavat pakottaa muitakin siihen muottiin koska hyötyvät saamalla palkkaa istumalla kotona niin kauan kun korona jatkuu.

Tästä syystä koronasta tuleekin 8 miljardin lasku joka vuosi... itsekkäät ihmislampaat tienaavat ja muut muut kärsii.

Vierailija
222/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen hs mielipidekirjoitus jossa vastapuoli maalataan omaan kuvaan sopivaksi. Ei yllätä pätkääkään.

Siellä yksi tällainen itsekäs besserwisser ilmoittautui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettiikö joku toisten maskeja tai maskittomuutta noin paljon? 😳 aika nolife menininkiä.

Niin kai. Itse käytän maskia ja käsidesiä kuljetin aina mukana ja käytin sitä ahkerasti ennen koronaa. En silti mene ketään maskitonta syyttelemään. Ei ole mun asia. En voi tietää toisesta ihmisestä mitään. Kuka olisin syyttelemään? Voi olla että hän on jossain toisessa mielessä vastuullisempi kuin minä. Kyllä minä olen ravintolassa ja kaupoissa asioinut, vaikka tähän ei pakollista tarvetta ole ollut. Joululahjatkin ostin kaupasta, en tilannut. (Jos toisaalta, eikö muuten uusimman taulukon mukaan näillä kuljettajilla ja läheteillä ym. ollut enemmän tartuntoja kuin hoitajilla ja lääkäreillä?? Joten vastuutonta sekin!)

Joku vois tällä mielipidekirjoittajalle kertoa, ettei asiat ole ihan noin mustavalkoisia. Eihän se uskaltanu mitään lomamatkailijoista kirjoittaa. Varmaan joku kaiffari lähdössä just lappiin. Nää toisten itsekkyydestä (mahdollisimman julkisesti) itkevät moralistit, sormellaosoittelijat, on ainoita, jotka mua tosiaan yököttää. Ei maskittomat tai maskilliset. Aina unohdetaan kätevästi asioiden muut puolet.

Onkos hesari muuten vielä väritykseltään mustavalkoinen?

En ole tilannut hesaria 20 vuoteen, joten en tiedä, mutta ap:n jutusta päätellen ainakin mielipiteet ovat varsin mustavalkoisia, joten väritys kuvaa hyvin lehteä.

Vierailija
224/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä vuosi tämän epidemian alkamisen jälkeenkin porukka jaksaa vttuilla maskin käytöstä. Miettikää nyt. Vuosi jo mennyt! En ole käyttänyt maskia vieläkään kertaakaan. Olen toki ollut enemmän kotona, enkä vietä paljon aikaa väkijoukoissa, vaikka pk-seudulla asunkin. Mutta oikeasti nyt. Eiköhän tämä pitkä vuosi nyt jo näytä, kuinka vaarallinen (eli vaaraton) tauti oikeasti on. Haitallinen se kyllä on, ja joillekin vaarallinen, mutta koittakaa nyt taas rauhoittua niiden maskienne kanssa.

Kuinka monta kertaa olet sairastanut koronan tämän vuoden aikana? Tule kertomaan sitten, kun olet sairastanut sen edes kerran, että miten harmiton ja vaaraton tauti on kyseessä.

Minä sairastin. Kaksi päivää kuumotti naamaa, maku- ja hajuaisti pois kaksi viikkoa. Nyt reilun kuukauden jälkeen vielä aamulla on maku- ja hajuaistin häiriöitä, muuten kaikki ok. Vrt influenssaan jonka sairastin huomattavasti nuorempana ja terveempänä joka kaatoi sänkyyn kahdeksi viikoksi ja paranemisen jälkeenkin vielä pyörryin kauppaan. Kumpikohan tosiaan kohdallani pelottaa enemmän, hmm.....

Joo on vain yhden ihmisen kokemus, mutta nämä öyhääjät kun ovat niin varmoja, että meille "huuhaa-kieltäytyjä-anarkisti-salaliitto-typeryksille" korona tulisi aina niin h..vetin kauheana kohdalle. Lapsellista. 

Vierailija
225/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"On tullut jo tutuksi, kuinka rokotteiden ja maskien ideologiset vastustajat, pandemiaa valheena pitävät sekä höyrypäisiä salaliittoteorioita levittävät kutsuvat toistuvasti tieteeseen luottavia lampaiksi. Sillä he ikään kuin nostavat itsensä ”vahvoiksi yksilöiksi”, jotka ”ajattelevat omilla aivoillaan”.

Huvittavaa, kuinka nämä ”omilla aivoillaan ajattelevat” sitten pitävät mitä tahansa internetistä löytämiään huhuja faktoina, vailla mitään lähdekritiikkiä. Tai joille kelpaa ”asiantuntijaksi” karismaattisesti puhuva henkilöpalvonnan kohde."

Minä en ainakaan hauku ketään lampaaksi vaan mielestäni jokainen saa käyttää maskia ja rokottautua ihan niin paljon kun lystää. Olenhan itsekin aiemmin ollut "tieteen" ihminen ja luottanut päättäjiin, kansaan ja mediaan, joten ymmärrän heitä paremmin kuin hyvin. Olen myös naureskellut typerille ihmisille jotka eivät ymmärrä tieteestä ja tutkimuksesta mitään. Oman kokemuksen mukaan eniten tässä lokaa saavat niskaansa juuri me ITSEKKÄÄT FOLIOHATUT jotka suhtautuvat varauksella tähän mitä on meneillään. Minulle sopii että kaikki saavat elää ihan niinkuin parhaaksi katsovat mutta tuo mielipidekirjoitus ei kyllä todellakaan siihen tähtää. Sen mielestä olen vaan itsekäs typerys. Ehkä olen sitten mutta tällä mennään.

Jos et käytä maskia ja halua sillä tuoda panostasi leviämisen ehkäisemiseksi, olet kyllä aika itsekäs.

En ole. Jos vaatisin etteivät muut käytä maskia, olisin. Mutta puolestani kuka vaan saa käyttää haluamaansa suojautumiskeinoa kunhan se ei kajoa toisiin ihmisiin. Saat siis käyttää ffp3+silmäsuojainta+kertakäyttöisiä hansikkaita, mutta et saa esimerkiksi bussissa huitoa muita kepillä 2 metrin päähän.

Muiden terveydentilasta ja peloista huolehtiminen ei ole minun vastuullani. Vai pitäisikö tässä alkaa repimään munkkipossuja läskien suusta ja huutelemaan että äläpäs ota sitä salaatinkastiketta ja krutonkeja kun on tota hyllyvää lanteilla?

Vierailija
226/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti kirjoitettu juttu. Ensinnäkin tuo avuton käänteislogiikka että aletaankin hei sanoa lampaiksi ihmisiä jotka EIVÄT sokeasti noudata ylhäältä annettuja sääntöjä, se oli vain typerää ja no, avuton yritys olla nokkela/hauska.

Toinen sitten tuo kaikkien rajoituskriittisten niputtaminen salaliitto-huuhaa-jengiin. Samalla tavalla alkeellista logiikkaa. Esim. HUS lastenlääkärit vaativat omilla nimillään lasten harrastustoiminnan kiellon lopettamista. Ovat HUS lastenlääkärit siis huuhaa-porukkaa ja uskovat mikrosiruihin? Eivät ole tieteelliseen ajatteluun kykeneviä? Ei ole asiantuntemusta infektiotaudeista, terveydenhuollosta jne?

Tässä oli hyvin kiteytetty 😂 itse sivuutin tuon lammas-vertauksen, kun minulta meni vähän ohi ja ihmettelin miksi maskivastaiset olisivat ne oikeat lampaat. Ilmeisesti vertauksessa ei ollutkaan mitään järkeä, haluttiin vaan sanoa että ite ootte.

Vierailija
227/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"On tullut jo tutuksi, kuinka rokotteiden ja maskien ideologiset vastustajat, pandemiaa valheena pitävät sekä höyrypäisiä salaliittoteorioita levittävät kutsuvat toistuvasti tieteeseen luottavia lampaiksi. Sillä he ikään kuin nostavat itsensä ”vahvoiksi yksilöiksi”, jotka ”ajattelevat omilla aivoillaan”.

Huvittavaa, kuinka nämä ”omilla aivoillaan ajattelevat” sitten pitävät mitä tahansa internetistä löytämiään huhuja faktoina, vailla mitään lähdekritiikkiä. Tai joille kelpaa ”asiantuntijaksi” karismaattisesti puhuva henkilöpalvonnan kohde."

Minä en ainakaan hauku ketään lampaaksi vaan mielestäni jokainen saa käyttää maskia ja rokottautua ihan niin paljon kun lystää. Olenhan itsekin aiemmin ollut "tieteen" ihminen ja luottanut päättäjiin, kansaan ja mediaan, joten ymmärrän heitä paremmin kuin hyvin. Olen myös naureskellut typerille ihmisille jotka eivät ymmärrä tieteestä ja tutkimuksesta mitään. Oman kokemuksen mukaan eniten tässä lokaa saavat niskaansa juuri me ITSEKKÄÄT FOLIOHATUT jotka suhtautuvat varauksella tähän mitä on meneillään. Minulle sopii että kaikki saavat elää ihan niinkuin parhaaksi katsovat mutta tuo mielipidekirjoitus ei kyllä todellakaan siihen tähtää. Sen mielestä olen vaan itsekäs typerys. Ehkä olen sitten mutta tällä mennään.

Meneekö tunteisiin pikkusen. Suurin osa yksinkertaisesti ymmärtää että kyse on vakavasta taudista osalle ihmisistä, eivätkä halua sitä tietentahtoen olla levittämässä. Kuolleiden ja sairastuneiden määrä on jo aika hurja ja jatkaa nousuaan. Sitten on toinen poppoo joka ei yksinkertaisesti jaksa välittää vaan elää kuten ennenkin välittämättä aiheuttaako riskiä muille. Kuka tahansa empatiakyvyn omaava ymmärtää kumpi on oikea tapa toimia.

Eikö sitä nimenomaan rummuteta että korona voi olla vaarallinen kelle tahansa, jopa perusterveille? Tulee moneksi kuukaudeksi mitä erikoisempia oireita. Luuletko että esimerkiksi minä itsekäs ihminen olen tältä jotenkin erityisesti suojassa? Kyllä minunkin lähipiiriin kuuluu ihmisiä joista osa on paremmassa ja osa huonommassa kunnossa enkä tietenkään halua että kukaan heistä sairastuu vakavasti MIHINKÄÄN. Jos kuolisin vaikka keuhkokuumeeseen oli taudinaiheuttajana bakteeri tai virus niin en syyttelisi siitä muita ihmisiä ja heidän itsekkyyttään vaan tiedostan että maailmassa on paljon asioita joihin emme voi loppujenlopuksi paljoakaan vaikuttaa. Voimme vaikka vuosikymmenen taistella koronaa vastaan mutta ei se estä ihmisiä kuolemasta muihin sairauksiin, tauteihin, mielenterveydellisiin ongelmiin jne. Voimme joka ikisessä asiassa miettiä toisia kanssaihmisiä enemmän, tämä korona ei todellakaan ole mikään ainut. Oletko aiempina vuosina lukittautunut influenssakautena kotiin? miksi et? etkö tiennyt että se voi olla hengenvaarallinen monille ihmisille? Olet varmasti tiennyt mutta et ole itsekkäänä välittänyt. Vai saako influenssaan kuolla mutta koronaan ei? Etkö tiennyt että se tappaa vauvoja ja vanhuksia ja perusterveitä nuoria?

Nimenomaan! Hyvin sanottu! Se riski, että tartuttaa ja tappaa toisen influenssaan ei ole estänyt koskaan ihmisiä yhtään millään tavalla. Jopa oireisina on menty töihin "ku pakko on", viety oksentavia ja kuumeisia lapsia hoitoon jne. jne. Tavattu ystäviä, sukulaisia ja yskitty päin. Viis veisattu käsihygieniasta, vaikka pienillä valinnoilla voidaan vaikuttaa silloinkin. Oma lapsi oli usein päivystyksessä ja oli todella pahoja hengitysvaikeuksia näiden takia. Muuttiko se kenenkään käytöstä millään tavalla? Ei.

Mut tämä KORONA nyt on jotain niin uutta ja pelottavaa ja hirveää.

Mietin ihan samaa, kun yli kaksi vuotta sitten oli raju influenssa, joka kesti 4 kk.

Siis olin terveysaseman odotushuoneesa kymmenien muiden ihmisten kanssa:

Yskin kuin hullu, ääni oli poissa, tärisin kuumehorkassa ja hengitykseni korisi, oli hengitysvaikeuksia ja räin vihreää paksua limaa jatkuvasti nenäliinaan, mutta kukaan ei ollut moksiskaan.

Entä jos olisin näin kipeänä NYT terveysasemalla, mitä tapahtuisi??

Vierailija
228/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää yks julkkis oli sairastellu pari päivää.

Pieni flunssa eli tämä on tehty valtavan suureksi jutuksi eli vedätykseksi.

Näinhän se piti mennäkin että lampaat putoaa kaivoon.

229/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä että ns. persuleiristä löytyy sekä näitä, joiden mielestä koko maa olisi pitänyt laittaa täydelliseen lockdowniin ja tämä koko pandemia on hoidettu tosi huonosti, että niitä, joiden mielestä maskit on turhia ja koko korona suunnilleen vain lääketeollisuuden huijausta jne.

Täysin ristiriitaisia juttuja.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
230/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jonkun mielestä voi jättää rokotteen ottamatta koska se on "oma asia", fine by me. Kunhan kirjoittaa samalla hoidostavapautuslausekkeen ja hoitaa tartuntansa myös ihan itse.

Kohta meillä on muuten tehot täynnä näitä järjen sankareita ehkäistävissä olevaan tautiin hukkumassa samalla kun onnettomuusuhrit yms jää paikkoja vaille. Oon itse synnyttänyt ilman ilman kipulääkkeitä tai hoitovermeitä ihan suomalaisessa keskiverrossa sairaalassa, kun salia ei ollutkaan vapaana. En ole ainoa, ne tilat on paljon rajallisemmat kuin sieltä nettiluolastanne voisi luulla. Sama koskee kaikkea muutakin hoitoa, sitä enemmässä määrin, mitä raskaampaa kalustoa tarvitaan.

Kai samalla logiikalla velvoitat ylipainoiset, tupakoijat ym hoitamaan itse itsensä? Eikä pelkästään koronan suhteen. Kaikkihan tuossa ovat osaltaan itse vastuussa tilanteestaan... Mihin raja siis vedetään?

Tupakkavero onkin onneksi jo mukavan korkea.

Mutta jos kerran et pidä rokotetta tarpeellisena koska pikkuflunssa, tänhän pitäisi olla sopimuksena aivan fine? Mihin ne todennäköisyydet nyt muuttui kun oma napa kyseessä, koronahan on salaliitto, pikkutauti joka ei oikeesti tule kellekään?

Mitä selität? Missä olen sanonut etten pidä roketetta tarpeellisena?? Tai mitään muutakaan paskaa mitä suollat muka minun ajatuksina? En missään. Ymmärrän vaan elämän realiteetit.

Et osaa itsekään vastata mihin oikeudenmukainen raja voidaan vetää. Kas kun se on mahdotonta. Esim. jos itse hankkii sukupuolitaudin, josta seuraa lapsettomuutta, ei ole oikeutettu lapsettomuushoitoihin?

Ylipainoisilla vasta olisikin ongelmia edessään. Samoin alkoholia käyttävillä, tupakoivilla... jne.

"Mitäs valitsit" -ajattelu ei kuulu tähän hyvinvointiyhteiskuntaan

Ei ole kauaa - feministitypykät käskee kaikkien voida pahoin:

Maski naamaan, ota myrkkypiikki, pysy mökissä ja pelkää mitä ME voimme tehdä seuraavaksi.

Vierailija
231/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Se on jännä että ns. persuleiristä löytyy sekä näitä, joiden mielestä koko maa olisi pitänyt laittaa täydelliseen lockdowniin ja tämä koko pandemia on hoidettu tosi huonosti, että niitä, joiden mielestä maskit on turhia ja koko korona suunnilleen vain lääketeollisuuden huijausta jne.

Täysin ristiriitaisia juttuja.

Varo, ettet tukehdu pullaasi, kun on taas niin suuret ongelmat sulla.

Vierailija
232/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt kertaakaan maskia, enkä meinaa. Minulle on ihan sama mitä muut tekee.

Eli et koe, että sinulla on velvollisuutta osallistua epidemian pysäyttämiseen?

Kun nyt ei ole kysymys vain siitä omasta navastasi.

1) Maskin käyttö on vain THLn suositus. Se ei ole millään tavalla velvoittava. Kyttäätkö että ihmiset noudattavat muita THLn suosituksia, kuten harrastavat kohtuukuormitteista kestävyysliikuntaa vähintään 2h30min ja lihaskuntoa ja liikehallintaa ylläpitävää liikuntaa vähintään 2 kertaa viikossa? Jos et, niin miksi? Liikkumattomuudesta seuraa valtava määrä kuolemia ja kysymys ei ole vain omasta navastasi.

2) Koronaa sairastavia on kerrallaan Suomessa muutama tuhat. Suurin osa heistä on kotona. Maski on kangas/mikälie-muovi- ja paperikuituriekale. Todennäköisyys sille, että kohtaan koronapositiivisen henkilön pitkäaikaisessa lähikontaktissa JA se suun ja nenän eteen viritelty retale jonka ainoa funktio on että se ohjaa suusta/nenästä tulevan ilmavirran jakautumaan ylös, alas, oikealle ja vasemmalle meneviin virtauksiin suoraan eteenpäin menevän virtauksen sijaan olisi tässä se pelastava enkeli on aivan mitätön.

Vierailija
233/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaas te naamavaippa-akat, mitä teen maskilla kun en puhu, en yski enkä aivasta?

Mutta hengität. Hengitysilman leviämistä lähiympäristöön voi helposti havainnoida tupakoitsijoiden läheisyydessä. Vielä pitkään polttamisen jälkeenkin tupakanhajuinen hengitys haisee kauas. Virukset leviävät hengitysilman mukana.

Meinaatko että maski estää hengitysilman kulkua?

Vierailija
234/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa suomalaisista on niin jääräpääkansaa etenkin nuoret että niille ei saada maskia kuin pakottamalla jos silloinkaan. Joku voisi kertoa heille kädestä pitäen että maskia käytetään muiden takia, ei vain itsensä takia. Ja se on vain yksi keino taistelussa pandemiaa vastaan käsienpesun, turvavälien, rokotteen, karanteenin yms ohella.

Noh eiköhän se brittivariantti kohta kiihdy siihen malliin että voidaan harkita jonkinsortin lockdownia, maskipakkoa ja ulkonaliikkumiskieltoa ainakin pk-seudulle. Turha edes haaveilla mistään kesäfestareista tänäkään vuonna. Taitavat ilmoitella ja kerätä esiintyjiä vain sen takia että saavat varmat vakuutusmassit ja tuet kuten flow tienasi enemmän perutulla tapahtumalla kuin jos olisi normaalisti pidetty.

Oletko miettinyt miksi maskipakkoa ei ole? Miksi hallitus ei sitä halua, THL ei sitä aja..?

Vierailija
235/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aatos Erkko on juutalainen.

Ei ollut.

Vierailija
236/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tämä täysin asiaa osamaaton ihminen on eri mieltä maskeista kuin asinatuntija ja ammattilainen, sekä asiaa tutkinut emeritaprofessori Marjukka Mäkelä joka sanoo, että tutkimustuloksia kasvomaskien hyödyistä ei ole tullut, että ne on väestötasolla täysin turhia ja STM:ltä tilattu uusi aineisto oli tarkoituksenhakuisesti tehty niin, että se näyttäisi puoltavan maskien käyttöä. Nyt on sellainen asia kuin fakta ja todellisuus ja kumpikin niistä tukee toisiaan. Missään ei näy merkkiäkään siitä, että todellisuus ei vastaisi tutkimustuloksia jotka sanovat, että maskien käytöstä ei ole hyötyä. Nytkö sitten nimitellään ihmisiä jotka osaavat yhdistää todellisuuden ja todetut faktat? Että pitäisi jotenkin alkaa uskoa faktojen vastaisesti väitteitä maskien hyödyllisyydestä vaikka sitä ei tue tiede eikä käytäntö? Missä vaiheessa ihmisistä on tullut näin tyhmiä? Koska te opitte erottaman omat tunteenne todellisuudesta ja sen, että tunteet ei ole totuus eikä fakta? Maailma ja todellisuus nojaa matemaattisiin totuuksiin ei siihen  onko joku nyt kivaa tai pelottavaa.

Ei ole yhtään tutkimustulosta, joka kumoaisi maskien hyödyt. Jos näin olisi, varmaan sen olisit linkittänyt.

Tässä on real life data-tutkimus Tanskasta. Maskeista ei ollut hyötyä koronavirustartunnan ehkäisyssä.

https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/m20-6817

Vierailija
237/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän spämmijätkin heräs ja nyt pas**väitettä linkoaa palstalle nopeammin kuin niitä kerkiää korjaamaan. 

Vierailija
238/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä täällä kovin tiedostavia kapinoitsijoita kun maskittomat lähinnä keltatakkisia työmiehiä tai teinejä ja eräät tuhlaa loppuja rahojaan maskeihin kun lähinnä sitten vain kaljaa ja tupakkaa haetaan kaupasta.

En kyllä tunne ketään keltatakkista tai teiniä, jotka ovat koronavalhevastaisia.

Melkein koko akateeminen sukuni on tietoinen koronavalheesta, eikä käytä kasvomaskeja turhaan.

Vierailija
239/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa suomalaisista on niin jääräpääkansaa etenkin nuoret että niille ei saada maskia kuin pakottamalla jos silloinkaan. Joku voisi kertoa heille kädestä pitäen että maskia käytetään muiden takia, ei vain itsensä takia. Ja se on vain yksi keino taistelussa pandemiaa vastaan käsienpesun, turvavälien, rokotteen, karanteenin yms ohella.

Noh eiköhän se brittivariantti kohta kiihdy siihen malliin että voidaan harkita jonkinsortin lockdownia, maskipakkoa ja ulkonaliikkumiskieltoa ainakin pk-seudulle. Turha edes haaveilla mistään kesäfestareista tänäkään vuonna. Taitavat ilmoitella ja kerätä esiintyjiä vain sen takia että saavat varmat vakuutusmassit ja tuet kuten flow tienasi enemmän perutulla tapahtumalla kuin jos olisi normaalisti pidetty.

Oletko miettinyt miksi maskipakkoa ei ole? Miksi hallitus ei sitä halua, THL ei sitä aja..?

Koska hallitus ei halua ruveta maksamaan kaikenmaalman per*aukisille maskeja ja miettimään miten ne saa toimitettua. Muita kysymyksiä?

Vierailija
240/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tämä täysin asiaa osamaaton ihminen on eri mieltä maskeista kuin asinatuntija ja ammattilainen, sekä asiaa tutkinut emeritaprofessori Marjukka Mäkelä joka sanoo, että tutkimustuloksia kasvomaskien hyödyistä ei ole tullut, että ne on väestötasolla täysin turhia ja STM:ltä tilattu uusi aineisto oli tarkoituksenhakuisesti tehty niin, että se näyttäisi puoltavan maskien käyttöä. Nyt on sellainen asia kuin fakta ja todellisuus ja kumpikin niistä tukee toisiaan. Missään ei näy merkkiäkään siitä, että todellisuus ei vastaisi tutkimustuloksia jotka sanovat, että maskien käytöstä ei ole hyötyä. Nytkö sitten nimitellään ihmisiä jotka osaavat yhdistää todellisuuden ja todetut faktat? Että pitäisi jotenkin alkaa uskoa faktojen vastaisesti väitteitä maskien hyödyllisyydestä vaikka sitä ei tue tiede eikä käytäntö? Missä vaiheessa ihmisistä on tullut näin tyhmiä? Koska te opitte erottaman omat tunteenne todellisuudesta ja sen, että tunteet ei ole totuus eikä fakta? Maailma ja todellisuus nojaa matemaattisiin totuuksiin ei siihen  onko joku nyt kivaa tai pelottavaa.

Ei ole yhtään tutkimustulosta, joka kumoaisi maskien hyödyt. Jos näin olisi, varmaan sen olisit linkittänyt.

Tässä on real life data-tutkimus Tanskasta. Maskeista ei ollut hyötyä koronavirustartunnan ehkäisyssä.

https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/m20-6817

Et tainnut oikein ymmärtää lukemaasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan