Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS tänään: “Pandemia toi esiin itsekkäät ihmislampaat”

Vierailija
20.02.2021 |

Mitäpä tuohon lisäämäänkään.

Kommentit (477)

Vierailija
181/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaas te naamavaippa-akat, mitä teen maskilla kun en puhu, en yski enkä aivasta?

Mutta hengität. Hengitysilman leviämistä lähiympäristöön voi helposti havainnoida tupakoitsijoiden läheisyydessä. Vielä pitkään polttamisen jälkeenkin tupakanhajuinen hengitys haisee kauas. Virukset leviävät hengitysilman mukana.

Sinä hengität sen maskin läpi ihan sitä samaa ilmaa. Ja kun maski ei tarjoa suojaa viruksia vastaan, miksi sitä pitäisi käyttää? Tuo on yksisuuntaista lammasajattelua. Sinä et ymmärrä edes oman kommenttisi kirkkaana loistavaa ristiriitaisuutta. Sinä luotat maskiin, mikä ei turvaa sinua ja sen käyttäminen tuudittaa sinut väärään turvallisuudentunteeseen ja se on kaikkein vaarallisinta.

Varmaan monet muistavat, kun viime keväällä vielä meidänkin asiantuntijat kertoivat seikkaperäisten tutkimusten kanssa, että maskeista EI ole mitään hyötyä koronavirusta, eikä muitakaan viruksia vastaan.

Vaan kun tuli syksy/talvi, mielipide muuttuikin - Miksi?

Vierailija
182/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa, mitä maailmalla tapahtuu. Ihmisiä ja pienyrityksiä ajetaan tahallaan konkurssiin, jotta suuryritykset ja miljardöörit saavat täydellisen vallan.

https://www.youtube.com/watch?v=

Miksi kukaan uskoo tuollaista paskaa?

Ota nyt ne ruusunpunaiset lasit jo vihdoin pois silmiltäsi - emme asu enää lintukodossa ja ihan totta, maailman päättäjät ovat rahanhimonkiihkossaan nyt ruvenneet ajamaan tätä koko maailman taloutta alas. 

Alkaa uusi maailmanaika - New age, New Era (ehkä sinullakin on tämän merkkinen lippis), jossa KAIKKI on toisin. Tulee Diktatuuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettiikö joku toisten maskeja tai maskittomuutta noin paljon? 😳 aika nolife menininkiä.

Niin kai. Itse käytän maskia ja käsidesiä kuljetin aina mukana ja käytin sitä ahkerasti ennen koronaa. En silti mene ketään maskitonta syyttelemään. Ei ole mun asia. En voi tietää toisesta ihmisestä mitään. Kuka olisin syyttelemään? Voi olla että hän on jossain toisessa mielessä vastuullisempi kuin minä. Kyllä minä olen ravintolassa ja kaupoissa asioinut, vaikka tähän ei pakollista tarvetta ole ollut. Joululahjatkin ostin kaupasta, en tilannut. (Jos toisaalta, eikö muuten uusimman taulukon mukaan näillä kuljettajilla ja läheteillä ym. ollut enemmän tartuntoja kuin hoitajilla ja lääkäreillä?? Joten vastuutonta sekin!)

Joku vois tällä mielipidekirjoittajalle kertoa, ettei asiat ole ihan noin mustavalkoisia. Eihän se uskaltanu mitään lomamatkailijoista kirjoittaa. Varmaan joku kaiffari lähdössä just lappiin. Nää toisten itsekkyydestä (mahdollisimman julkisesti) itkevät moralistit, sormellaosoittelijat, on ainoita, jotka mua tosiaan yököttää. Ei maskittomat tai maskilliset. Aina unohdetaan kätevästi asioiden muut puolet.

Vierailija
184/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jonkun mielestä voi jättää rokotteen ottamatta koska se on "oma asia", fine by me. Kunhan kirjoittaa samalla hoidostavapautuslausekkeen ja hoitaa tartuntansa myös ihan itse.

Kohta meillä on muuten tehot täynnä näitä järjen sankareita ehkäistävissä olevaan tautiin hukkumassa samalla kun onnettomuusuhrit yms jää paikkoja vaille. Oon itse synnyttänyt ilman ilman kipulääkkeitä tai hoitovermeitä ihan suomalaisessa keskiverrossa sairaalassa, kun salia ei ollutkaan vapaana. En ole ainoa, ne tilat on paljon rajallisemmat kuin sieltä nettiluolastanne voisi luulla. Sama koskee kaikkea muutakin hoitoa, sitä enemmässä määrin, mitä raskaampaa kalustoa tarvitaan.

Kai samalla logiikalla velvoitat ylipainoiset, tupakoijat ym hoitamaan itse itsensä? Eikä pelkästään koronan suhteen. Kaikkihan tuossa ovat osaltaan itse vastuussa tilanteestaan... Mihin raja siis vedetään?

Tupakkavero onkin onneksi jo mukavan korkea.

Mutta jos kerran et pidä rokotetta tarpeellisena koska pikkuflunssa, tänhän pitäisi olla sopimuksena aivan fine? Mihin ne todennäköisyydet nyt muuttui kun oma napa kyseessä, koronahan on salaliitto, pikkutauti joka ei oikeesti tule kellekään?

Vierailija
185/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"On tullut jo tutuksi, kuinka rokotteiden ja maskien ideologiset vastustajat, pandemiaa valheena pitävät sekä höyrypäisiä salaliittoteorioita levittävät kutsuvat toistuvasti tieteeseen luottavia lampaiksi. Sillä he ikään kuin nostavat itsensä ”vahvoiksi yksilöiksi”, jotka ”ajattelevat omilla aivoillaan”.

Huvittavaa, kuinka nämä ”omilla aivoillaan ajattelevat” sitten pitävät mitä tahansa internetistä löytämiään huhuja faktoina, vailla mitään lähdekritiikkiä. Tai joille kelpaa ”asiantuntijaksi” karismaattisesti puhuva henkilöpalvonnan kohde."

Minä en ainakaan hauku ketään lampaaksi vaan mielestäni jokainen saa käyttää maskia ja rokottautua ihan niin paljon kun lystää. Olenhan itsekin aiemmin ollut "tieteen" ihminen ja luottanut päättäjiin, kansaan ja mediaan, joten ymmärrän heitä paremmin kuin hyvin. Olen myös naureskellut typerille ihmisille jotka eivät ymmärrä tieteestä ja tutkimuksesta mitään. Oman kokemuksen mukaan eniten tässä lokaa saavat niskaansa juuri me ITSEKKÄÄT FOLIOHATUT jotka suhtautuvat varauksella tähän mitä on meneillään. Minulle sopii että kaikki saavat elää ihan niinkuin parhaaksi katsovat mutta tuo mielipidekirjoitus ei kyllä todellakaan siihen tähtää. Sen mielestä olen vaan itsekäs typerys. Ehkä olen sitten mutta tällä mennään.

Jos et käytä maskia ja halua sillä tuoda panostasi leviämisen ehkäisemiseksi, olet kyllä aika itsekäs.

Selvä. Itse näen leviämisen ehkäisyssä kyllä monet asiat paljon tärkeämpänä kuin maskinkäytön. Ihan itse typerillä itsekkäillä aivoillani olen ajatellut että todennäköisyys että tartutan koronan johonkin kaupassa ohikulkevaan on aika pieni oli minulla maski tai ei. Ilmeisesti myös virallinen kanta taitaa olla se että korona leviää lähipiirissä, ei niinkään maskia käyttämättömiltä ventovierailta. Mutta tarvitsettehan te syntipukin tämän kaaoksen keskellä, se on ymmärrettävää.

Jostainhan se sinne lähipiiriinkin leviää. Vai miten muuten pandemia on päässyt tapahtumaan? Katsooko virus, että nuo on kavereita, mutta noi ei, tartutan ton kaverin vaan? Tai nuo ovat sukua, muut eivät, tartun vaan tästä anoppiin, mutta en kauppareissulla kehenkään?

Ihan samaa höpsötystä kuin se, että lapset eivät tartuta vaan virus jotenkin osaa katsoa, että "Ahaa, 7-vuotias. En tartu, hyppään tuohon 27-vuotiaaseen sen sijaan".

Vierailija
186/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen hs mielipidekirjoitus jossa vastapuoli maalataan omaan kuvaan sopivaksi. Ei yllätä pätkääkään.

Molemmat puolet voi olla lampaita.  Seuraavat vain eri ajatusta.  Vaikea sanoa ilman tarkkaa jälkikäteisanalyysiä auttoiko maskit, sama rokotteista.  Verrataan vain vanhoihin kokemuksiin.  Niiden  perusteella rokotteet voisi auttaa, vaikka niissä on elimistölle vieraita elementtejä.  Maskit auttaa ainakin pärskeinhoon.  Eikä voi tietää, kun kehitys tästä vielä kehittyy, etteikö meihin haluttaisi tuikata ties mitä. 

Vierailija
187/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaas te naamavaippa-akat, mitä teen maskilla kun en puhu, en yski enkä aivasta?

Mutta hengität. Hengitysilman leviämistä lähiympäristöön voi helposti havainnoida tupakoitsijoiden läheisyydessä. Vielä pitkään polttamisen jälkeenkin tupakanhajuinen hengitys haisee kauas. Virukset leviävät hengitysilman mukana.

Sinä hengität sen maskin läpi ihan sitä samaa ilmaa. Ja kun maski ei tarjoa suojaa viruksia vastaan, miksi sitä pitäisi käyttää? Tuo on yksisuuntaista lammasajattelua. Sinä et ymmärrä edes oman kommenttisi kirkkaana loistavaa ristiriitaisuutta. Sinä luotat maskiin, mikä ei turvaa sinua ja sen käyttäminen tuudittaa sinut väärään turvallisuudentunteeseen ja se on kaikkein vaarallisinta.

Varmaan monet muistavat, kun viime keväällä vielä meidänkin asiantuntijat kertoivat seikkaperäisten tutkimusten kanssa, että maskeista EI ole mitään hyötyä koronavirusta, eikä muitakaan viruksia vastaan.

Vaan kun tuli syksy/talvi, mielipide muuttuikin - Miksi?

Sosiaalisen median kautta levitetty hysteria sai ihmiset vaatimaan diktatuuria maskipakkoineen. Poliitikot näkivät tilaisuuden tulleen. Suomen onni on ollut kykenemätön tyttöhallitus. Oikeistohallitus olisi ollut tässä tilanteessa paljon pahempi ja puuttunut perusoikeuksiin enemmän.

Vierailija
188/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silmä tottuukin sitten kasvot peittäviin huiveihin yms. kaapuihin mitä jossain muualla käytetään muista syistä kuin pärskinnän.

Vierailija
189/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"On tullut jo tutuksi, kuinka rokotteiden ja maskien ideologiset vastustajat, pandemiaa valheena pitävät sekä höyrypäisiä salaliittoteorioita levittävät kutsuvat toistuvasti tieteeseen luottavia lampaiksi. Sillä he ikään kuin nostavat itsensä ”vahvoiksi yksilöiksi”, jotka ”ajattelevat omilla aivoillaan”.

Huvittavaa, kuinka nämä ”omilla aivoillaan ajattelevat” sitten pitävät mitä tahansa internetistä löytämiään huhuja faktoina, vailla mitään lähdekritiikkiä. Tai joille kelpaa ”asiantuntijaksi” karismaattisesti puhuva henkilöpalvonnan kohde."

Minä en ainakaan hauku ketään lampaaksi vaan mielestäni jokainen saa käyttää maskia ja rokottautua ihan niin paljon kun lystää. Olenhan itsekin aiemmin ollut "tieteen" ihminen ja luottanut päättäjiin, kansaan ja mediaan, joten ymmärrän heitä paremmin kuin hyvin. Olen myös naureskellut typerille ihmisille jotka eivät ymmärrä tieteestä ja tutkimuksesta mitään. Oman kokemuksen mukaan eniten tässä lokaa saavat niskaansa juuri me ITSEKKÄÄT FOLIOHATUT jotka suhtautuvat varauksella tähän mitä on meneillään. Minulle sopii että kaikki saavat elää ihan niinkuin parhaaksi katsovat mutta tuo mielipidekirjoitus ei kyllä todellakaan siihen tähtää. Sen mielestä olen vaan itsekäs typerys. Ehkä olen sitten mutta tällä mennään.

Meneekö tunteisiin pikkusen. Suurin osa yksinkertaisesti ymmärtää että kyse on vakavasta taudista osalle ihmisistä, eivätkä halua sitä tietentahtoen olla levittämässä. Kuolleiden ja sairastuneiden määrä on jo aika hurja ja jatkaa nousuaan. Sitten on toinen poppoo joka ei yksinkertaisesti jaksa välittää vaan elää kuten ennenkin välittämättä aiheuttaako riskiä muille. Kuka tahansa empatiakyvyn omaava ymmärtää kumpi on oikea tapa toimia.

Eikö sitä nimenomaan rummuteta että korona voi olla vaarallinen kelle tahansa, jopa perusterveille? Tulee moneksi kuukaudeksi mitä erikoisempia oireita. Luuletko että esimerkiksi minä itsekäs ihminen olen tältä jotenkin erityisesti suojassa? Kyllä minunkin lähipiiriin kuuluu ihmisiä joista osa on paremmassa ja osa huonommassa kunnossa enkä tietenkään halua että kukaan heistä sairastuu vakavasti MIHINKÄÄN. Jos kuolisin vaikka keuhkokuumeeseen oli taudinaiheuttajana bakteeri tai virus niin en syyttelisi siitä muita ihmisiä ja heidän itsekkyyttään vaan tiedostan että maailmassa on paljon asioita joihin emme voi loppujenlopuksi paljoakaan vaikuttaa. Voimme vaikka vuosikymmenen taistella koronaa vastaan mutta ei se estä ihmisiä kuolemasta muihin sairauksiin, tauteihin, mielenterveydellisiin ongelmiin jne. Voimme joka ikisessä asiassa miettiä toisia kanssaihmisiä enemmän, tämä korona ei todellakaan ole mikään ainut. Oletko aiempina vuosina lukittautunut influenssakautena kotiin? miksi et? etkö tiennyt että se voi olla hengenvaarallinen monille ihmisille? Olet varmasti tiennyt mutta et ole itsekkäänä välittänyt. Vai saako influenssaan kuolla mutta koronaan ei? Etkö tiennyt että se tappaa vauvoja ja vanhuksia ja perusterveitä nuoria?

Nimenomaan! Hyvin sanottu! Se riski, että tartuttaa ja tappaa toisen influenssaan ei ole estänyt koskaan ihmisiä yhtään millään tavalla. Jopa oireisina on menty töihin "ku pakko on", viety oksentavia ja kuumeisia lapsia hoitoon jne. jne. Tavattu ystäviä, sukulaisia ja yskitty päin. Viis veisattu käsihygieniasta, vaikka pienillä valinnoilla voidaan vaikuttaa silloinkin. Oma lapsi oli usein päivystyksessä ja oli todella pahoja hengitysvaikeuksia näiden takia. Muuttiko se kenenkään käytöstä millään tavalla? Ei.

Mut tämä KORONA nyt on jotain niin uutta ja pelottavaa ja hirveää.

Vierailija
190/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö paras olisi antaa taudin levitä ihan rauhassa, vahvimmat selviävät jos selviävät. Turha sitä on hissutella vain sen takia ettei pystyttäisi hautaamaan, saksalaisetkin osasi sen homman.

Vierailija
191/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime syksynä alkoi somessa näkyä kirjoituksia, joissa ihmiset miettivät, kehtaisivatko käyttää maskia. Odottivat maskisuositusta, jotta kehtaisivat. Mitä useampi käytti, sitä vähemmän erottui muista maski naamallaan. "Mun maski suojaa sua ja sun maski mua" -ajattelu tuli vasta tämän jälkeen. Ensin piti ylipäätään kehdata laittaa maski omalle naamalleen. Kuulun riskiryhmään ja kehtasin käyttää kunnollista hengityssuojainta jo viime keväänä, kun asioin apteekissa. Siitäkin huolimatta, että Suomessa tehdyn tutkimuksen mukaan maskit olivat jopa vaarallisia.  Itsetuntoni ei ole kiinni siitä, mitä muut ihmiset minusta ajattelevat. Jos ja kun haluan suojautua, suojaudun. Eikä mua haittaa tipan tippaa, vaikka kukaan muu ei käyttäisi sen paremmin hengityssuojainta kuin maskiakaan. Jos "lammasmaisuudesta" puhutaan, mun mielestä se on sitä, että uskaltaa tehdä jotain vasta sitten, kun siitä annetaan virallinen suositus ja kun muutkin tekevät, mutta sitä ennen ei kehdata. 

Jep, samaa mieltä. Olen liikkunut maski naamalla nyt vuoden. Ihan itse päätin käyttää, koska halusin. Minuun ei tehonnut ryhmäpaine ja mitä muut ajattelevat, kun olin 13v. tai 20v. eikä tehoa näin nelikymppisenäkään. Elän muutenkin elämääni ns. normista poiketen, ihan itseni näköisesti.

Ihmisiä huolettaa enemmän mitä muut ajattelevat kuin oma terveydentila ja pandemian kuriin saaminen. Jestas!

Vierailija
192/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et käytä maskia ja halua sillä tuoda panostasi leviämisen ehkäisemiseksi, olet kyllä aika itsekäs.

Selvä. Itse näen leviämisen ehkäisyssä kyllä monet asiat paljon tärkeämpänä kuin maskinkäytön. Ihan itse typerillä itsekkäillä aivoillani olen ajatellut että todennäköisyys että tartutan koronan johonkin kaupassa ohikulkevaan on aika pieni oli minulla maski tai ei. Ilmeisesti myös virallinen kanta taitaa olla se että korona leviää lähipiirissä, ei niinkään maskia käyttämättömiltä ventovierailta. Mutta tarvitsettehan te syntipukin tämän kaaoksen keskellä, se on ymmärrettävää.

Jostainhan se sinne lähipiiriinkin leviää. Vai miten muuten pandemia on päässyt tapahtumaan? Katsooko virus, että nuo on kavereita, mutta noi ei, tartutan ton kaverin vaan? Tai nuo ovat sukua, muut eivät, tartun vaan tästä anoppiin, mutta en kauppareissulla kehenkään?

Ihan samaa höpsötystä kuin se, että lapset eivät tartuta vaan virus jotenkin osaa katsoa, että "Ahaa, 7-vuotias. En tartu, hyppään tuohon 27-vuotiaaseen sen sijaan".

Korona leviää lähipiirissä, työpaikoilla, kouluissa, yökerhoissa eli paikoissa joissa ollaan tiiviisti yhdessä todennäköisesti tunteja. Ei satunnaiselta maskittomalta ohikulkijalta kaupassa. Höpsö

Vierailija
193/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jonkun mielestä voi jättää rokotteen ottamatta koska se on "oma asia", fine by me. Kunhan kirjoittaa samalla hoidostavapautuslausekkeen ja hoitaa tartuntansa myös ihan itse.

Kohta meillä on muuten tehot täynnä näitä järjen sankareita ehkäistävissä olevaan tautiin hukkumassa samalla kun onnettomuusuhrit yms jää paikkoja vaille. Oon itse synnyttänyt ilman ilman kipulääkkeitä tai hoitovermeitä ihan suomalaisessa keskiverrossa sairaalassa, kun salia ei ollutkaan vapaana. En ole ainoa, ne tilat on paljon rajallisemmat kuin sieltä nettiluolastanne voisi luulla. Sama koskee kaikkea muutakin hoitoa, sitä enemmässä määrin, mitä raskaampaa kalustoa tarvitaan.

Kai samalla logiikalla velvoitat ylipainoiset, tupakoijat ym hoitamaan itse itsensä? Eikä pelkästään koronan suhteen. Kaikkihan tuossa ovat osaltaan itse vastuussa tilanteestaan... Mihin raja siis vedetään?

Mutta jos kerran et pidä rokotetta tarpeellisena koska pikkuflunssa, tänhän pitäisi olla sopimuksena aivan fine? Mihin ne todennäköisyydet nyt muuttui kun oma napa kyseessä, koronahan on salaliitto, pikkutauti joka ei oikeesti tule kellekään?

Mitä selität? Missä olen sanonut etten pidä roketetta tarpeellisena?? Tai mitään muutakaan paskaa mitä suollat muka minun ajatuksina? En missään. Ymmärrän vaan elämän realiteetit.

Et osaa itsekään vastata mihin oikeudenmukainen raja voidaan vetää. Kas kun se on mahdotonta. Esim. jos itse hankkii sukupuolitaudin, josta seuraa lapsettomuutta, ei ole oikeutettu lapsettomuushoitoihin?

Ylipainoisilla vasta olisikin ongelmia edessään. Samoin alkoholia käyttävillä, tupakoivilla... jne.

"Mitäs valitsit" -ajattelu ei kuulu tähän hyvinvointiyhteiskuntaan

Vierailija
194/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuritoimittelijalla ottaa koville. Mitäs matkustelette niin paljon? Pandemia on teidän vika.

Vierailija
195/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä selität? Missä olen sanonut etten pidä roketetta tarpeellisena?? Tai mitään muutakaan paskaa mitä suollat muka minun ajatuksina? En missään. Ymmärrän vaan elämän realiteetit.

Et osaa itsekään vastata mihin oikeudenmukainen raja voidaan vetää. Kas kun se on mahdotonta. Esim. jos itse hankkii sukupuolitaudin, josta seuraa lapsettomuutta, ei ole oikeutettu lapsettomuushoitoihin?

Ylipainoisilla vasta olisikin ongelmia edessään. Samoin alkoholia käyttävillä, tupakoivilla... jne.

"Mitäs valitsit" -ajattelu ei kuulu tähän hyvinvointiyhteiskuntaan

Samoin urheilussa tapahtuvat tyypilliset loukkaantumiset - "hoida itse murtumasi, tilastojen valossa tuo oli todennäköistä!"

Aika naurettavaksi menisi.

Vierailija
196/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneekö tunteisiin pikkusen. Suurin osa yksinkertaisesti ymmärtää että kyse on vakavasta taudista osalle ihmisistä, eivätkä halua sitä tietentahtoen olla levittämässä. Kuolleiden ja sairastuneiden määrä on jo aika hurja ja jatkaa nousuaan. Sitten on toinen poppoo joka ei yksinkertaisesti jaksa välittää vaan elää kuten ennenkin välittämättä aiheuttaako riskiä muille. Kuka tahansa empatiakyvyn omaava ymmärtää kumpi on oikea tapa toimia.

Eikö sitä nimenomaan rummuteta että korona voi olla vaarallinen kelle tahansa, jopa perusterveille? Tulee moneksi kuukaudeksi mitä erikoisempia oireita. Luuletko että esimerkiksi minä itsekäs ihminen olen tältä jotenkin erityisesti suojassa? Kyllä minunkin lähipiiriin kuuluu ihmisiä joista osa on paremmassa ja osa huonommassa kunnossa enkä tietenkään halua että kukaan heistä sairastuu vakavasti MIHINKÄÄN. Jos kuolisin vaikka keuhkokuumeeseen oli taudinaiheuttajana bakteeri tai virus niin en syyttelisi siitä muita ihmisiä ja heidän itsekkyyttään vaan tiedostan että maailmassa on paljon asioita joihin emme voi loppujenlopuksi paljoakaan vaikuttaa. Voimme vaikka vuosikymmenen taistella koronaa vastaan mutta ei se estä ihmisiä kuolemasta muihin sairauksiin, tauteihin, mielenterveydellisiin ongelmiin jne. Voimme joka ikisessä asiassa miettiä toisia kanssaihmisiä enemmän, tämä korona ei todellakaan ole mikään ainut. Oletko aiempina vuosina lukittautunut influenssakautena kotiin? miksi et? etkö tiennyt että se voi olla hengenvaarallinen monille ihmisille? Olet varmasti tiennyt mutta et ole itsekkäänä välittänyt. Vai saako influenssaan kuolla mutta koronaan ei? Etkö tiennyt että se tappaa vauvoja ja vanhuksia ja perusterveitä nuoria?

Jatkossa pitääkin noudattaa korona-ajan käytäntöjä eli lievässäkään flunssassa ei mennä töihin eikä kouluun eikä julkisiin liikennevälineisiin eikä kauppoihin eikä muillekaan julkisille paikoille, missä on muita ihmisiä. Sillä tavalla vältetään ennenaikaisia kuolemia. Jatkossa esim. bussissa köhimisestä ja niiskuttamisesta tulee yhtä paheksuttavaa kuin piereskelystä. Jos on sairas, sairastaa kotona eikä tartuta toisia oli kyseessä mikä virus tahansa.

Vierailija
197/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vähän kärjistetyltä mielipidekirjoitukselta. Trollit lähtivät alunperin korostamaan ja viljelemään sitä lammas sanaa haukkumiseen (kuten muitakin sanoja ja sanontoja toistona), kun sen netistä tai videolta löysivät. Alunperin se oli vähän neutraalimmalla tarkoituksella niillä, jotka siitä keskustelivat kiihkottomasti. Eli joku menee laumassa, säikytettynä, jonkin ajamana, kohti jotain. Maskin käyttö on monille ihmisille tärkeää, vaikkei ota rokotetta. Rokote on vapaaehtoinen ja useat ihmiset ovat niin innokkaasti ottamassa sen, että mikä olikaan se huoli siinä asiassa? Ne jotka eivät ota, eivät ole kaikki "rokotevastaisia", vaan tekevät päätöksen lyhyesti olla ottamatta joku valmiste - he ovat ehkä ottaneet aiemmin kaikki lääkkeet ja rokotteet. Sikainfluenssan aikaan eivät myös kaikki ottaneet rokotetta. Siinä on päättelyä takana, samoin kuin sillä joka ottaa rokotteen.

Vierailija
198/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäitä koronapässejä, ja myös lampaita ovat nämä tutkijat, ja lääkärit, kuten

Lasse Lehtonen, Tuomas Aivio, Eeva Ruotsalainen, Voipio Pukki, Kiuru, ja niin edelleen.

Koronan leviämistä ei voi lopettaa. Edes rokote ei sitä lopeta, koska rokote ei anna 100% suojaa, ja sekin suoja mikä siitä sitten on saatu laskee jo vuoden kuluessa vielä paljon alemmaksi, niin että pitäisi rokottaa taas uudelleen..

Uusi Seelanti joutuukin jatkossa, mikäli haluaa linjansa pitää vaatimaan Sekä rokotteen, että testit ja karanteenit jokaiselta maahan saapuvalta, ja aina kun löytyy korona, niin koko kaupunki kiinni, kuten on tehty tähänkin asti. Rokote ei Uutta Seelantia tältä pelasta.

Lisäksi nämä itsekkäät pässit, ja lampaansa, tutkijat ja lääkärit joukkoineen ovat rahastaneet ihmiset, samalla kun pässit kieltäytyivät testaamasta jokaista laitostaan niin, että korona ei sinne olisi levinnyt. He suorastaan kieltäytyivät päivittäisistä testauksista. Siksi on pässien lammastarhoissa, eli Sairaaloissa ja hoitokodeissa eniten koronaan kuolleiksi tilastoituja.

-HUS alueen geriatriset osastot

-Jyväskylän kaupunginsairaala

-Tays Syöpäosasto

-Espoo geriatrinen osasto

-Tampere Rauhanniemen sairaala

- Lauttasaari hoivakoti

- Nutukkaan hoitokoti Sodankylä

- Kauhujen sairaala Italiassa

- Kymmenet ja sadat sairaalat New Yorkissa

Kymmenet hoitokodit, ja sairaalaosastot Yksin helsingissä kaikkiaan 79 epidemiaa eri hoitokodeissa. Miljoonat maailmalla.

VANGITKAA IHMISET, ja heittäkää vankilaan, jotka eivät suostu pakkotestauksiin.. maiden rajoilla?

Lammas, kuuletko? Pässi kuunteletko?

Älä vain testaa sitä sairaala- ja hoitokotihenkilökuntaa, VANGITSE ja PAMPUTA sensijaan ihmiset kaduilla? Maitten rajoilla.

Tiesitkö, että vainaiset 3% Suomenkin tartunnoista oli viimeisen THL raportin mukaan ulkomailta!

Vierailija
199/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan ei ole mikään mielipidekirjoitus vaan kolumni.

Vierailija
200/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Esimerkiksi kasvomaskista kieltäytyvät saattavat perustella toimintaansa sillä, että jos maski ei suojaa käyttäjäänsä kovin hyvin, miksi he sitä pitäisivät? Tai sillä, että perusterveillä ihmisillä koronakuolleisuus on vähäistä, joten eivät he siitä välitä."

Mutta eivätkö nämä ole aika hyviä pointteja... En kyllä usko, että maski paljon suojaa toisiakaan. Kyllä ne aerosolit sieltä maskin takaa lentelee. Lisäksi maskia näpelöi sormillaan lähes jokainen, sillä ei se vaan pysy paikallaan. Jatkuvasti näkee niitäkin, jotka välillä vetää maskin alas pois nenän edestä, sitten taas suun ja nenän eteen kun on enemmän väkijoukko näkemässä.

Heh, olen saanut varmaan jo melkein kaikki työkaverit kiinni maski leuassa, tai otsassa/päässä pantana kun luulevat, ettei kukaan näe. 😄

Ei tätä pelleilyä vaan enää kukaan jaksa, parempi vaan myöntää se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän