Minkälainen on NAINEN, jolla on etäiset välit muiden, erityisesti naisten kanssa?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Introvertti, joka tietää että naiset juoruaa kaikki asiat eteenpäin.
Miehet juoruaa vielä enemmän.
Insinöörinainen
Tuskinpa uskot tuohon itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Halusitko ap nyt vain saada aikaiseksi naisten haukkumisketjun? Et pysty reflektoimaan mikä itsessäsi vialla? Koko naissukupuoli vain on huono? Itseäsi lukuunottamatta?
En tiedä mitä ap halusi, mutta kyllä tämä (ei niin yllättäen) lähinnä miesten haukkumisketjuksi on muotoutumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Insinöörinainen
Voi kuule... Tietäisitpä vaan miten ruoditaan selän takana vaikka jonkun työkaverin tuore autohankinta, tai uusi naisystävä persettä ja rintoja myöden. Harvoin naiset jaksaa niin paljon länkyttää yhdestä ja samasta.
Itse valitsen lähipiiriin ne henkilöt, joiden kanssa tuntuu olevan eniten yhteistä. Kovin usein omat mielenkiinnon aiheet eivät ole toisten naisten mielestä kiinnostavia, joten yhteyttä ei synny. Koska en välitä draamailusta töissä enkä vapaalla, sekin karsii osan kanssasisarista ystäväpiiristä.
Normaali. Hänellä on oma elämänsä ja muutama läheinen ihminen niinkuin ihmisillä yleensäkin. Älykäs. Ei pidä juoruilusta, pinnallisista ja tyhjänpäiväisistä jutuista niinkuin näillä naisilla, joilla "läheiset" välit muiden naisten kanssa. Hyvä itsetunto. Ei yritä päteä ja esittää, kertoa kaikkea tekemäänsä ja kuinka paljon tekee vaan tekee oman työnsä ja on hyvä siinä. Ne jotka työn tuloksen tietävät, tietävät sen kyllä eikä muiden tarvitsekaan tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusitko ap nyt vain saada aikaiseksi naisten haukkumisketjun? Et pysty reflektoimaan mikä itsessäsi vialla? Koko naissukupuoli vain on huono? Itseäsi lukuunottamatta?
En tiedä mitä ap halusi, mutta kyllä tämä (ei niin yllättäen) lähinnä miesten haukkumisketjuksi on muotoutumassa.
Jaa, mun mielestä suurin osa kyllä kirjoittaa ettei ole sukupuoliriippuvaista kenen kanssa tulee toimeen. Ja niinhän se nyt yleensä on. Harvassa ne jotka kykenee toimimaan vain toisen sukupuolen ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä naiset kertovat sen näköjään ihan itse tässä ketjussa. He luokittelevat ihmiset juoruilevaksi selkäänpuukottavaksi kanalaumaksi pelkän sulupuolen vuoksi. Onko sitten ihme jos eivät pysty luomaan ystävyyssuhteita?
No niinpä. Itse olen Th ja ollut monessa isossa organisaatiossa töissä. Aina olen tullut juttuun, enkä ole havainnut mitään paskanpuhumista selän takana. Kyllä siellä ihan töihin keskitytään.
Ei mulla silti ole tarve olla mikään ”ystävä” kenenkään kanssa. Asialliset välit riittää.
Kun on itse asiallinen muille, muutkin ovat asiallisia sinulle.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Insinöörinainen
Voi kuule... Tietäisitpä vaan miten ruoditaan selän takana vaikka jonkun työkaverin tuore autohankinta, tai uusi naisystävä persettä ja rintoja myöden. Harvoin naiset jaksaa niin paljon länkyttää yhdestä ja samasta.
Insinöörimiehet pahimpia juoruilijoita? Älä nyt oikeasti viitsi..
Olen koko ikäni tullut paremmin toimeen poikien/miesten kanssa. Syytä en osaa mitenkään luokitella. Mulla on muutama hyvä naisystävä, (kaksi) tuttavia toki enemmän. En ole ihmisenä kovin seurallinen, eikä tunnu olevan kovin monen kanssa mitään yhteistä puhuttavaa.
Kiintoisaa jos joillakin Asperger tosiaan liittyy siihen että suhtautuu sukupuoliin eri tavalla.
Itselläni on ainakin tasaisen etäiset välit kaikkiin sukupuolesta riippumatta :D En ole niin pösilö, että luulisin miesten pitävän minua hyvänä tyyppinä vain siksi että en helposti löydä yhteistä puhuttavaa naisten kanssa.
N34
Vierailija kirjoitti:
Normaali. Hänellä on oma elämänsä ja muutama läheinen ihminen niinkuin ihmisillä yleensäkin. Älykäs. Ei pidä juoruilusta, pinnallisista ja tyhjänpäiväisistä jutuista niinkuin näillä naisilla, joilla "läheiset" välit muiden naisten kanssa. Hyvä itsetunto. Ei yritä päteä ja esittää, kertoa kaikkea tekemäänsä ja kuinka paljon tekee vaan tekee oman työnsä ja on hyvä siinä. Ne jotka työn tuloksen tietävät, tietävät sen kyllä eikä muiden tarvitsekaan tietää.
No eihän tässä sellaisesta puhuttukaan että pitäisi kaikken naisten kanssa läheinen olla. Mistä moisen käsityksen sait?
Normaalia kai on että läheisimpiä on vain muutama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Insinöörinainen
Insinöörimiehet pahimpia juoruilijoita? Älä nyt oikeasti viitsi..
Nuorena pyörin teekkariporukoissa ja usko tai älä, kaikkein rasvaisimmat juorut kuuli heiltä.
Viihdyn enemmän miesten seurassa. Olen ollut töissä naisvaltaisella alalla ja hyi ei kiitos enää ikinä. Onneksi nyt IT-alalla niin voi heittää ronskimpaakin läppää eikä kukaan pahoita mieltään. Lapsenakin mulla oli enemmän poikia kavereina ja tytöt oli tylsiä hiljaisia hissukoita mielestäni. Nyt aikuisena ainoa yhteinen puheenaihe muiden naisten kanssa olisi lapsi, koska oon esikoiseni kans vielä äitiyslomalla.
Miesten kans tulee puhuttua tietokoneista ja autoista, lempiaiheistani. Välillä tuntuu kuin oisin mies naisen vartalossa, mutta toisaalta tykkään tästä kehosta. Miehistä mielentilaani ei huomaisi ulkoisesti, koska mulla on pitkät hiukset ja käytän hameita ja tyylini on muuten aika naisellinen.
En vaan tykkää hengailla naisten kanssa, minulla ei ole biologian lisäksi muuta yhteistä heidän kanssaan.
Tuli muuten mieleen eräs nainen eräältä harrastukseni liittyvältä foorumilta.
Hän kun tuli sinne, hän julisti suureen ääneen, että naiset ovat paskapuhujia ja selkäänpuukottajia, ja hän ei halua kuulua mihinkään marttakerhoon ym. Hän vittuili jatkuvasti muille naiskirjoittajille ja mielisteli miehiä.
No häntä ei sitten ymmärrettävästi kutsuttu foorumin naisten saunailtoihin.
Tästä hän sai kimmokkeen vihata muita entistä enemmän, alkoi haukkua mm. toisten foorumilaisten ominaisuuksia ulkonäköä myöten.
Hänet heitettiin lopulta foorumilta ulos. Hän ei lopettanut siihenkään, vaan meni muille foorumeille haukkumaan näitä ”kiusaajiaan” joita ei oikeasti koskaan ollut edes tavannut. Kenelläkään näillä ihmisillä, joita hän haukkui, ei ollut mitään tekemistä hänen kanssaan mutta silti hän oli vakaasti sitä mieltä, että nämä naiset ovat ihan hirveitä akkoja.
Nykyään jos kohtaan naisen, joka on sitä mieltä että naiset ovat selkäänpuukottajia, en halua tutustua. Tiedän, että hän puhuu itsestään.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Olen koko ikäni tullut paremmin toimeen poikien/miesten kanssa. Syytä en osaa mitenkään luokitella. Mulla on muutama hyvä naisystävä, (kaksi) tuttavia toki enemmän. En ole ihmisenä kovin seurallinen, eikä tunnu olevan kovin monen kanssa mitään yhteistä puhuttavaa.
Voisiko kyse olla ihan vain yhteisistä kiinnostuksenkohteista? Jos tärkeä harrastus on miesvaltainen niin aika äkkiä se tuttavapiirikin on. Minulle ainakin on käynyt niin. Kaksi läheisintä ystävää on kuitenkin naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tässä tarkoitetaan "etäisillä" väleillä? Jonkun mielestä välit ovat etäiset jo siinä tapauksessa, jos naisella ei ole mitään bestisporukkaa tms. ympärillä vaikka sinänsä tulisikin kaikkien kanssa mainiosti toimeen. Toiset taas laskevat etäisiksi väleiksi sen, että nainen ei ole erityisen pidetty ja on jostain syystä onnistunut polttamaan siltoja vähän joka suuntaan.
Etäisten välien naisia on yhtä paljon kuin käsityksiäkin heistä. Joku pysyy itse etäisenä huonojen kokemusten ja ympäristöön verrattuna liian erilaisen persoonallisuuden takia. Toiseen pitävät muut etäisyyttä, joko siksi, että katsovat tämän olevan liian outo tai siksi, että kyseessä on oikeasti ns. hankala tyyppi.
Minä olen tavallisesti melko etäinen sen vuoksi, että ystävyyskäsitykseni eivät usein ole sopineet yhteen monien muiden naisten kanssa. Olen monesti kokenut naisten välisen ystävyyden rajattomana "toisen tontilla sähläämisenä" ja lähes parisuhteenomaisena symbioosina, minkä koen ahdistavana. Tiedän - koska siitä on minulle suoraan sanottu - että olen tämän takia saanut kylmän, oudon ja vaikean ihmisen maineen mutta se oli odotettavissa. Perusystävällinen ja huomaavainen pyrin olemaan aina. Mielestäni se kuuluu ihan itsestäänselviin käytöstapoihin eikä vaadi mitään erityistä "sidettä" osapuolten välillä.
Tuollainen symbioosi liittyy nuorten naisten suhteisiin, harvemmin enää yli kolmikymppisillä on mitään tuollaista, kun on jo omat perheet jne.
Tuo on totta. Peruskoulu- ja lukioaikoina oli tullaisia tyttöjen symbioosisuhteita. Opiskeluaikoina ystävyyssuhteet muuttuivat jo etäisemmiksi ja asiallisemmiksi ja kuvioihin astui poikaystäviä ja sitten lapsia. En minä ainakaan jaa kovin intiimejä asioita suhteestani tai lapsistani ystävienkään kanssa. Väkivalta parisuhteessa ja pettäminen sitten tietysti eri asioita, niistä pitää kertoa ulkopuolisillekin.
Vierailija kirjoitti:
Viihdyn enemmän miesten seurassa. Olen ollut töissä naisvaltaisella alalla ja hyi ei kiitos enää ikinä. Onneksi nyt IT-alalla niin voi heittää ronskimpaakin läppää eikä kukaan pahoita mieltään. Lapsenakin mulla oli enemmän poikia kavereina ja tytöt oli tylsiä hiljaisia hissukoita mielestäni. Nyt aikuisena ainoa yhteinen puheenaihe muiden naisten kanssa olisi lapsi, koska oon esikoiseni kans vielä äitiyslomalla.
Miesten kans tulee puhuttua tietokoneista ja autoista, lempiaiheistani. Välillä tuntuu kuin oisin mies naisen vartalossa, mutta toisaalta tykkään tästä kehosta. Miehistä mielentilaani ei huomaisi ulkoisesti, koska mulla on pitkät hiukset ja käytän hameita ja tyylini on muuten aika naisellinen.
En vaan tykkää hengailla naisten kanssa, minulla ei ole biologian lisäksi muuta yhteistä heidän kanssaan.
Niin, ihan kaikki muut naiset ovat kamalia. Sinä itse olet täysin toisenlainen nainen, erityinen lumihiutale :)
Vierailija kirjoitti:
Luuletko olevasi täysin uniikki? Kukaan muu nainen ei ole kiinnostunut autoista ja tietokoneista?
Tunnistan itseni joiltain osin. Tulen hyvin naisten kanssa, mutta en koe tarvetta läheisiin kaverisuhteisiin.
Keskityn työhöni, en koskaan esim. puhu puhelimessa kenenkään ystävän kanssa. Ei saa sellaisesta mitään.
🇺🇦🇮🇱