Miksi naisen on ok sanoa "ei alle 180cm miehiä" mutta miehen ei ole ok sanoa "vain alle 60kg naiset" ?
Mikä tuosta naisten vaatimuksesta tekee enemmän OK:n kuin tuo miesten vaatimus?
Molemmat on ok, ihmisillä saa olla standardeja. Mutta vain tuo miesten painovaatimus herättää skandaalin. Eikö ole outoa?
Kommentit (369)
Saa vaatia, mutta vaatimus on typerä. 150cm pitkä on tuossa painossa ylipainoinen, mutta pitkät naiset, esim. itse 177cm pitkänä olisin tuossa painossa pelkkää luuta ja nahkaa. Paras paino on ollut 65-68 kiloa, litteä vatsa ja tiukka peppu, mutta tissit 75E kokoa :) Painoindeksin mukainen ihannepainoni on 67kg. Jos se on jollekin itseäni 10cm lyhyemmälle miehelle liikaa niin harmi.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutukseen tarvii itsekuria, mutta mies voi mennä helposti jalkojen pidennysleikkaus een.
-5v yrittänyt laihduttaa -
Miksi pitäisi kun olen jo onnistunut laihduttamisessa?
Senhän piti olla kovempi saavutus.
-lyhyt mies
Vierailija kirjoitti:
Itse juuri ja juuri mahtuisin ap:n kriteereihin 59-kiloisena, mutta tuollaisen mainitseminen deittiprofiilissa saisi kyllä oman mielenkiintoni kuolemaan, jos sitä olisi alun perin ollutkaan. Kertoo aivan totaalisesta sosiaalisten taitojen puutteesta.
Mutta naisella saa lukea "viehätyn vain yli 180cm pitkistä miehistä"?
Sehän on tietysti vain kaikkien aikaa säästävää, ja nainen tietää mitä haluaa...ihaltavaa?
Melkoista kaksoisstandardia
Koulumaailmassa tapahtunutta:
Eräs noin 180 senttinen nainen silloin tällöin kommentoi lyhyyttäni (172cm) eikä aina niin mukavaan sävyyn. Samalla kyllä kertoi, että on itse kärsinyt "liiasta" pituudestaan. Luulisi, että ymmärtäisi asian herkkyyden ja jättäisi ikävät kommentit sanomatta. Silti usein hengasi ja kaveerasi kanssani, flirttiäkin oli. Vähän ristiriitaisen viestin jätti kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useita kertoja nähty tällä palstalla että jos mies erehtyy haluaan hoikkaa naista,niin alkaa tuleen viestiä että sitten nainen saa haluta isoa munaa. Ja tulee heti isot määrät tykkäyksiä.
Naisilla jotenkin ohjelmoitu aivoihin se kilojen puolustelu,ja ennenkaikkea niistä kiinni pitäminen, mitään ei haluta tehdä koskaan,koska se nyt vaan on niin.
Ei kun se on niin, että suuri, jollei suurin osa naisista miettii ihan koko ajan syömisiään ja rajoittaa itseään ja tuntee syyllisyyttä syömästään ruoasta. Ja tietävät justiin miten jumalattoman tiukalle pitää elämä vetää, että näyttäisi siltä ei edes aikuiselta teiniltä, joka on teidän mielikuva aikuiselle naiselle sopivasta painosta. Olen seurannut ruokaskeneä ja toistuvasti, siis todella usein törmännyt siihen imiöön, että nää ihannevataloiset ns. influensserit ruokapiireissä lopulta julkaisee sen videon, jossa kertovat että aikovat seuraavaksi muuttaa elämäntapojaan että kuukautiset palaisi (!!!) ja että heistä voisi joskus tulla äiti. Lukemattomia kertoja olen hämmästynyt, että eihän toi ihminen näytä lainkaan NIIN laihalta että odottaisin kuukautisten jääneen pois.
Täällä aiemmin joku kertoi kuukautistensa jääneen pois kun BMI on luokkaa 21. Näin luonnostaan hoikkana (BMI 18,2) kiinnostaa, kuinka vähän minun pitäisi oikein syödä että kuukautiskierto siitä häiriintyisi.
Muistan lapsuudestani erään saunareissun perhetuttujen luona. Pienikokoinen, ehkä joku 140-senttinen nainen kertoi, että hänelle oli tullut kiloja ikävuosien mukaan. Hän oli tuolloin siis 30-vuotias ja painoi 30 kg 😳 Oli kuitenkin synnyttänyt kaksi lasta!
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000007806927.html
” Esikoistaan odottava Laura Lepistö: ”Sain tehdä töitä, että kropasta tuli sellainen, että pystyin tulemaan raskaaksi”Terve ja hyväkuntoinen urheilija...
Tuossa on kyse treenaamisesta eikä siitä että hänen olisi tarvinnut lihottaa itseään. Äärimmilleen vedetty treeni laittaa hormonitoiminnan sekaisin. Ihan sama ongelma naisilla jotka treenaavat lajeissa joissa massasta on etua.
Ihmetyttää tämä naisiin kohdiatuva rasvanatsismi. Naisten rasvaprosentti on suurempi kuin miesten, koska naisten elimistö hormoneineen tarvitsee rasvaa toimiakseen normaalisti. Liian nopeasti pudotettu paino (ja rasvaprosentti) tai liian pitkään alhaisissa rasvoissa pysyminen voi johtaa terveysongelmiin joiden korjaamiseen menee pahimmassa tapauksessa vuosia.
Jep. Yhtä hyvin voimme vaatia mieheltä huippu- urheilijan kroppaa. Molemmat yhtä helppo saavuttaa ja ylläpitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse juuri ja juuri mahtuisin ap:n kriteereihin 59-kiloisena, mutta tuollaisen mainitseminen deittiprofiilissa saisi kyllä oman mielenkiintoni kuolemaan, jos sitä olisi alun perin ollutkaan. Kertoo aivan totaalisesta sosiaalisten taitojen puutteesta.
Sehän on tietysti vain kaikkien aikaa säästävää, ja nainen tietää mitä haluaa...ihaltavaa?Melkoista kaksoisstandardia
Laita vaan ihan rauhassa, että viehätys vain alle 60 kg naisista, ei ole minulta tai ketään muultakaan naiselta pois. Itse viehätyn yli 180 cm miehistä, koska kellään alle 180 cm miehellä ei riitä itsetunto olla kanssani, kun olen 177cm pitkä. Ihan kokemuksesta puhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on tietysti vain kaikkien aikaa säästävää, ja nainen tietää mitä haluaa...ihaltavaa?Melkoista kaksoisstandardia
Jokainen voi laittaa ihan mitä standardeja haluaa. Ja oma kokemukseni on, että 99.99% miehistä näitä ulkonäköstandardeja on ja paljon. Eipä sitten pidä ihmetellä yksinäisyyttään, varsinkaan jos itse on tarvis. Disney- prinsessa etsii prinssiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten oletat että yli 60 kg naiset ovat läskejä? Itse pituus 182 ja painan tuon 60 kiloa
Eihän hän niin väittänytkään. Ehkä hän ajattelee, että hoikka nainen joka painaa 60 tai yli on todennäköisesti liian pitkä, mikä taas on toisenlainen turn off. Esim.sinä olet aivan liian pitkä naiseksi. Et osaa ratsastaa miehen päällä luontevasti, koska reitesi ovat liian pitkät ja lantionhallintasi kömpelöä. Joissain muissakin seksiasennoissa tulee helposti ongelmia vaikka mies olisi reilusti pidempi. Pitkä nainen sängyssä on siis todella iso turn off. Naisen tulee olla n.päätä lyhyempi miestä.
Minusta iso ero apn kysymyksessä on se että naiset harvemmin valittavat esim tällä palstalla että miksi minä en saa koskaan miestä ja syyllistä siitä miehiä. Naiset saattavat tuskailla sitä etteivät löydä uskollista ja huumorintajuista tai vaikka 2 m pitkää miestä. Mutta he eivät syyllistä asiasta miehiä. Eikä ruikuta että kyllä miesten pitäisi jutella hiljaisillekkin naisille ym ym.
Miehet taas valittavat yksinäisyyttään ja sitä etteivät löydä mieluista naista. Yleensä vastaavat että normaalipainoinen ja sellainen naapurintyttömäinen ok. Ja sitten paljastuu että naisen tulisi olla noin 18-22vuotias, mallin mitoissa ja meiellään mallin näköinen. Kun tällaista ei saa ja muusta ei syty niin on naisten vika että tämä mies on yksin.
Eli mielestäni on ihan ok kertoa että haluaa puolison jolla tietyn väliset silmät, ikä, ruumiinrakenne jne. Mutta ei sitten itke kokoajan ja syyllistä muita jos sellaista ei löydä.
Voit ihan hyvin sanoa noin. Tai kertoa, että haluat yhtä hoikan kumppanin, kuin itse olet. Oikeasti sun ilmohan se on. Joku voi suuttua, mutta entä sitten?
Minä haluan ison ja muodokkaan naisen noin 180cm 95kg, mutta sitäkään ei saa haluta :( Alapeukkuja tuli palon, kun siitä aiemmassa ketjussa kerroin.
Itse olen 188/120.
No jos nainen on itse joku lähemmäs 180cm niin ymmärrän, ja jos mies haluaa myös itseään pienemmän naisen niin voi sanoa että alle 60kg ja alle 170cm jos on itse vain vähän isompi.
M26 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M25 kirjoitti:
Niinpä, toiseen voi myös vielä vaikuttaa. Aika hassu juttu. :D
Mitä ihmeen väliä sillä on voiko vaikuttaa vai ei?
No, jokaisella saa olla sellaset kriteerit kui ite haluu, mut on se hiukan eri asia vaatii asiaa, joho voi vaikuttaa kui asiaa, jolle ei maha mitään. :) Sama, ku alkas vaatii tiety värisii silmii…
Minä ainakin haluan miehen, joka on pitkä, tumma ja komea, tummat silmät ja ruskea tukka. Ystäväni puolestaan etsii vaaleaa, sinisilmäistä 170cm pituista miestä. Mikä tässä on ongelma?
Jos nainen on 180, hän on kyllä aika laiha, jos paino on ALLE 60.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten oletat että yli 60 kg naiset ovat läskejä? Itse pituus 182 ja painan tuon 60 kiloa
Eihän hän niin väittänytkään. Ehkä hän ajattelee, että hoikka nainen joka painaa 60 tai yli on todennäköisesti liian pitkä, mikä taas on toisenlainen turn off. Esim.sinä olet aivan liian pitkä naiseksi. Et osaa ratsastaa miehen päällä luontevasti, koska reitesi ovat liian pitkät ja lantionhallintasi kömpelöä. Joissain muissakin seksiasennoissa tulee helposti ongelmia vaikka mies olisi reilusti pidempi. Pitkä nainen sängyssä on siis todella iso turn off. Naisen tulee olla n.päätä lyhyempi miestä.
Mitä v*ttua sä selität?
On ok toivoa mitä vaan. Eri asia toteuttaako joku toiveesi, eikä sun ole ok olla ilkeä niille jotka eivät toteuta toiveitasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä nainen on itse 180cm ja viehättyy vain itseään pitemmistä miehistä, miksi jonkun lyhyen pitää väkisin ja välttämättä hakeutua hänen seuraansa? Aiotteko harrastaa seksiä vain pimeässä peiton alla, litroittain liukuvoidetta kuluu, eikä sekään auta kuin pari viikkoa ja sitten olette loppuajan ilman. Ehei, sinun kannattaa etsiä joku sellainen nainen, joka viehättyy sinusta sellaisena kuin olet.
Ei kyllä minua haittaa mitenkään, vaikka jollain yksittäisellä miehellä on mikä tahansa painoraja.
Ylitän tuon sinun rajasi kirkkaasti ja vientiä on ollut aina niin, että saa päältä parhaimmat poimia. Naimisissa olen ollut pitkään, mutta mikäli en olisi, ei olisi vaikeaa löytää miestä.
Sinänsä on ihan vain helpotus tietää, mikäli miehellä on joku painopreferenssi. En missään nimessä tällaista miestä haluaisi, ei kiinnostaisi edes jutella. Joten kaikin puolin vain helpottaa, jos sanot sen ääneen.
Missä näin sanotaan? Ikinä en ole kuullut, ja nähnytkin vain täällä palstalla miesten viesteissä.