Miksi naisen on ok sanoa "ei alle 180cm miehiä" mutta miehen ei ole ok sanoa "vain alle 60kg naiset" ?
Mikä tuosta naisten vaatimuksesta tekee enemmän OK:n kuin tuo miesten vaatimus?
Molemmat on ok, ihmisillä saa olla standardeja. Mutta vain tuo miesten painovaatimus herättää skandaalin. Eikö ole outoa?
Kommentit (369)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M25 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M25 kirjoitti:
Niinpä, toiseen voi myös vielä vaikuttaa. Aika hassu juttu. :D
Mitä ihmeen väliä sillä on voiko vaikuttaa vai ei?
No, jokaisella saa olla sellaset kriteerit kui ite haluu, mut on se hiukan eri asia vaatii asiaa, joho voi vaikuttaa kui asiaa, jolle ei maha mitään. :) Sama, ku alkas vaatii tiety värisii silmii…
Minä en ymmärrä tuota logiikkaa. Ei minulle ainakaan ole mitään väliä vaatiiko joku random mies naiselta vaikka alle 60kilon painoa ja sinisiä silmiä tai ihan mitä vaan. Jollen täytä vaatimuksia, niin sitten en täytä. En mä itseäni nälkäkuurille pistä tai hanki sinisiä piilolinssejä jonkun tuikituntemattoman tyypin vaatimuksia vastatakseni. Jollen kelpaa sellaisena kuin olen, niin sitten ainakin tiedän, ettei se mies olisi oikeanlainen kumppani minulle kuitenkaan.
Joo, en minäkään ymmärrä ja olen kanssasi samaa mieltä. Mutta miksi (iso) osa naisista vaatii miehen olevan pitkä mutta samaan aikaan halveksuu miehiä jotka haluavat naisen olevan hoikka!?
En tiedä. En tunne yhtään ainutta naista, joka samaan aikaan vaatisi mieheltä jotain tiettyä pituutta, mutta ei hyväksyisi sitä, että mies haluaisi hoikan kumppanin. Tunnen ylipäätään yhden naisen, joka ei halua alle 180 cm pitkää miestä. Hän löysi etsimänsä miehestä, joka vaati naisen olevan timmikroppainen ja treenattu. Kummallekin sekä kumppanin että oma ulkoinen olemus on tärkeää joten he ymmärtävät hyvin toisiaan.
Minäkin kuulun noihin ihmisiin, joille sekä oma että kumppanin ulkonäkö on todella tärkeää. Voin ihan reilusti myöntää että toivon kumppanilta tiettyjä ulkoisia ominaisuuksia. En haluaisi itsellenikään miestä, jolle on aivan sama miltä nainen näyttää, koska "pelkkä sisältö ratkaisee".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin halusin nuorena tyttönä tumman, pitkän ja komean miehen, mielellään vielä lihaksikkaan ja rikkaan. Sain sellaisen ja elämä oli helvettiä 19v.
Nyt eronneena 44-vuotiaana haluan kivan ja kiltin miehen, joka on turvallinen. Näin se elämä opettaa
Heh, täsmälleen kuten AV:n palstamiehet ovat selittäneet maailman toimivan.
Siiskö että komea, tumma, pitkä mies on automaattisesti m•lkku ja lyhyt ruma mies on aina ihana? VMP. Terveisin lyhyen ruman m•lkun (eli ns. ”kiltin” miehen) kanssa ison osan elämäänsä tuhlannut nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tässä jonkin verran kaksoisstandardin vivahdetta, kun naisille on ihan hyväksyttyä tuoda esille vaatimuksena, että mies on vähintään keskituloinen ja keskipituinen. Jos taas mies toivoo nuorta/hoikkaa/sporttista naista, niin siitä lähdetään laukalle.
Eikö joskus maajusseissa ollut mies, joka toivoi hoikkaa naista ja tästä toiveesta nousi aivan järjetön äläkkä lehdistöä myöten. Kuitenkin kun maajussitar ilmoitti suoraan, että työtöntä miestä hän ei huoli, se aiheutti lähinnä vain lievää hymistelyä.
Onneksi ei ole deittimarkkinoilla tarvinnut vuosiin pyöriä. N35
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maajussi-mauno-puhuu-painokommentti…
Maajussi-Mauno on puhututtanut suomalaisia koko kauden mittaan. Mies kohahdutti ensimmäisen kerran jo keväällä nähdyssä esittelyjaksossa, jossa hän kertoi tiukat ulkonäkökriteerinsä tulevan puolisonsa suhteen:
"– Toivoisin rehellisesti sanottuna normaalipainoista naista. Jos menee ylipainon puolelle, niin en silloin viehäty, Mauno kertoi keväällä."
On kieltämättä aikoihin eletty, kun normaalin painon toivominen katsotaan erityisen tiukaksi kriteeriksi ja kohun arvoiseksi...
Muistaakseni se kohu ei syntynyt sinänsä tuosta yksittäisestä toiveesta - vaan siitä, että hänellä ei ollut MITÄÄN muita toiveita kumppania kohtaan. ja kyllähän sekin taas vähän kummalliselta kuulostaa. Että mikä tahansa käy, jos on hoikka.
Olen itse hoikka nainen, mutta kiertäisin kyllä tuollaiset kaukaa. Kyllä minulle on ihan ok toivoa kumppanilta hoikkuutta tai normaalipainoa, mutta yleensä ihmisillä on jotain toiveita persoonan, elämänarvojen, elämäntapojen ja tavoitteidenkin suhteen.
Toki on erikoista, jos paino on ainoa kriteeri kumppania etsiessä. Pointti oli kuitenkin tuo että maajussitar sai avoimesti tylyttää miestä työttömyydestä (oli muistaakseni vielä alkanut ihan äskettäin, eli ei "elämäntapatyötön") eikä media nostanut tätä Maunon kommenttien tavoin esille. Mies ei siis saisi etsiä parisuhdetta ulkonäkötoiveet edellä mutta naiselle on ok hakea kumppania tulojen/ammattistatuksen kärjellä.
Tämä on kyllä ihan totta. Jos nainen sanoo ettei halua lyhyttä miestä, se koetaan ihan neutraaliksi ja oikeutetuksi kommentiksi. Sitä pidetään miltei itsestäänselvytenä, että nainen ei halua itseään lyhyempää miestä. Jos taas mies sanoo ettei halua parisuhteeseen ylipainoisen naisen kanssa, hän on törkeä. Miehiltä odotetaan pituuden ohella myös mielellään ainakin keskitason varallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan ok sanoa, ihan samalla tavalla. Ja hyvä jos sanookin, mikäli tuollaisia odotuksia kumppanille on.
Sen puoleen vähän ihmettelen tuota valitusta, sillä kaikki naiset eivät suinkaan metsästä pelkästään yli 180-senttisiä. Monelle kelpaa aivan hyvin lyhyempikin. Ilmeisesti ongelma onkin siinä että ne joille lyhyet miehet kelpaavat, eivät kelpaa lyhyille miehille. Pitäs saada just joku niistä naisista jotka haluavat pitkän miehen.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä lihavuuden kieltämistä tämäkin ketju täynnä, tekoselitystä tekoselityksen perään.
Puolustusvoimien pituuskäyrät pitkältä aikaväliltä osoittaa kiistatta, että nuorten miesten paino on kasvanut viimeisen 30 vuoden aikana. Keskipaino vuonna 90-luvun alussa oli n. 70 kg, kun se nyt on lähemmäs 80 kg. Ja naisilla kehitys on ollut aivan varmasti sama, vaikka yhtä hyvää tilastoa ei ole olemassa.
Mikään geneettinen syy ei selitä lihoamista, vaan kyse on ihmisten elintavoissa. Ja lihavuuden terveydelliset haitat on täysin kiistattomat. Niinpä on paljon fiksumpaa valita puoliso lihavuuden kuin pituuden perusteella. Pituus ei nykyaikana vaikuta käytännössä yhtään mihinkään kun taas lihavuus aiheuttaa varsinkin keski-iästä alkaen merkittäviä terveysriskejä. Jo sen takia kannattaa harkita tarkkaan haluaako lasten isän/äidin sairastuvan tai haluaako viettää loppuiän sairaan ihmisen kanssa. Lihavuus on täysin verrannainen tupakointiin ja runsaaseen alkoholin käyttöön ja itse en missään nimessä haluaisi, että lapseni äiti olisi alkoholisti. Sama pätee myös tupakkaan ja lihavuuteen.
Kyllä pituus vaikuttaa nykypäivänä. Nimittäin siihen miten miellyttävältä toinen näyttää.
Terveydestä puhuminen on teeskentelyä. Pitkässä parisuhteessa lihominen voi aiheuttaa aitoa huolta rakkaan kumppanin terveydestä. Mutta deittailuvaiheessa ei ole siitä kyse, vaan pelkästään ulkonäöstä.
Lihavuus on huomattavasti suurempi esteettinenkin haitta kuin pituus mitä tulee miehiin. Ja miehet höyläävät vaikka lyhtypylvästä, jos on tarpeeksi kiimainen. Mutta ajatus, että terveydestä puhuminen olisi merkityksetöntä on juuri lihavien itsepetosta. Kun elintavat on retuperällä, niin alkaa selittely ja vähättely.
Tämän ajan ylivoimaisesti suurin vaarallisen aate on "kehopositiivisuus", joka antaa monelle lihavalle syyn olla välittämättä omasta terveydestään. Ja miljardilaskun tästä aatteesta sitten maksaa koko yhteiskunta.
Et ymmärtänyt lukemaasi. Terveyshaitoista puhuminen kumppania etsiessä on huijaamista. Oikeasti syy on esteettisyys, sitä ei vain haluta myöntää.
Pitkäaikaista kumppania etsiessäni sillä oli aivan ratkaiseva vaikutus, en missään nimessä halunnut puolisoa, jolla oli selkeä riski sairastua vakavasti. Lyhytaikaiseen suhteeseen lihavuudella oli esteettinen vaikutus ja yhden yön kännikaatoon sillä ei ollut vaikutusta.
Minusta puolestaan on ollut mielenkiintoista jälkeen päin oivaltaa, että ainoa pitkä mies, johon olen ollut rakastunut, on ollut lapseni isä. Eli kääntäen: kun olin siinä iässä ja elämänvaiheessa, jossa halusin perheen, kiinnostuin erilaisista miehistä kuin yleensä (elämäni suurin rakkaus häntä ennen ja hänen jälkeensä on ollut noin 170 cm, lapseni isä on 190 cm). Eli ehkä me tosiaan haluamme lapsillemme mahdollisimman hyvät geenit. Avioeron jälkeen rakastuin siis jälleen noin 170-senttiseen.
Se mikä kaikkia edellä mainittuja on yhdistänyt, on sosiaalisuus ja ulospäinsuuntautuneisuus. En ole koskaan halunnut kumppania, joka olisi kivireki.
Evoluutiolla on selitys myös tälle: on olemassa sekä lyhyen että pitkän tähtäimen parinvalintaa.
Nainen haluaa lapselleen mahdollisimman hyvät geenit, koska ne lisäävät jälkeläisen mahdollisuutta selviytyä ja sitä myöten nainen saa geeninsä siirrettyä myös seuraaville sukupolville. Sitten kun nainen on tullut raskaaksi, etsitäänkin pitkäaikaista kumppania eli sellaista, joka tarjoaa mahdollisimman hyvät resurssit jälkeläiselle. Tällöin isän ulkonäöllä ei ole yhtä suurta painoarvoa kuin vaikkapa luotettavuudella tai varallisuudella.
Tästä syystä e-pillerit vääristävät parinvalintaa, koska naisen keho luulee olevansa raskaana. Nainen päätyy valitsemaan sen kiltin ja turvallisen miehen vaikka sen maskuliinisen, riskejä ottavan miehen geenien avulla nainen saa suuremmalla todennäköisyydellä siirrettyä oman perimänsä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useita kertoja nähty tällä palstalla että jos mies erehtyy haluaan hoikkaa naista,niin alkaa tuleen viestiä että sitten nainen saa haluta isoa munaa. Ja tulee heti isot määrät tykkäyksiä.
Naisilla jotenkin ohjelmoitu aivoihin se kilojen puolustelu,ja ennenkaikkea niistä kiinni pitäminen, mitään ei haluta tehdä koskaan,koska se nyt vaan on niin.
Ei kun se on niin, että suuri, jollei suurin osa naisista miettii ihan koko ajan syömisiään ja rajoittaa itseään ja tuntee syyllisyyttä syömästään ruoasta. Ja tietävät justiin miten jumalattoman tiukalle pitää elämä vetää, että näyttäisi siltä ei edes aikuiselta teiniltä, joka on teidän mielikuva aikuiselle naiselle sopivasta painosta. Olen seurannut ruokaskeneä ja toistuvasti, siis todella usein törmännyt siihen imiöön, että nää ihannevataloiset ns. influensserit ruokapiireissä lopulta julkaisee sen videon, jossa kertovat että aikovat seuraavaksi muuttaa elämäntapojaan että kuukautiset palaisi (!!!) ja että heistä voisi joskus tulla äiti. Lukemattomia kertoja olen hämmästynyt, että eihän toi ihminen näytä lainkaan NIIN laihalta että odottaisin kuukautisten jääneen pois.
Täällä aiemmin joku kertoi kuukautistensa jääneen pois kun BMI on luokkaa 21. Näin luonnostaan hoikkana (BMI 18,2) kiinnostaa, kuinka vähän minun pitäisi oikein syödä että kuukautiskierto siitä häiriintyisi.
Muistan lapsuudestani erään saunareissun perhetuttujen luona. Pienikokoinen, ehkä joku 140-senttinen nainen kertoi, että hänelle oli tullut kiloja ikävuosien mukaan. Hän oli tuolloin siis 30-vuotias ja painoi 30 kg 😳 Oli kuitenkin synnyttänyt kaksi lasta!
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000007806927.html
” Esikoistaan odottava Laura Lepistö: ”Sain tehdä töitä, että kropasta tuli sellainen, että pystyin tulemaan raskaaksi”
Terve ja hyväkuntoinen urheilija...
Onhan tuollainen maksimipaino jossa ei lainkaan oteta huomioon henkilön pituutta ja ruumiinrakennetta aika hassu. Voi olla 150cm pitkä ja soman pyöreä, tai 175cm ja erittäin hoikka. Itse ymmärtäisin paremmin sitä että joku tietyntyyppinen ruumiinrakenne olisi se oma ihanne: vaikkapa nyt mallinmittainen pienirintainen ja laiha, tai sporttinen, tai lyhyt ja pyöreä. Pelkkä kilomäärä ei käytännössä kerro juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useita kertoja nähty tällä palstalla että jos mies erehtyy haluaan hoikkaa naista,niin alkaa tuleen viestiä että sitten nainen saa haluta isoa munaa. Ja tulee heti isot määrät tykkäyksiä.
Naisilla jotenkin ohjelmoitu aivoihin se kilojen puolustelu,ja ennenkaikkea niistä kiinni pitäminen, mitään ei haluta tehdä koskaan,koska se nyt vaan on niin.
Ei kun se on niin, että suuri, jollei suurin osa naisista miettii ihan koko ajan syömisiään ja rajoittaa itseään ja tuntee syyllisyyttä syömästään ruoasta. Ja tietävät justiin miten jumalattoman tiukalle pitää elämä vetää, että näyttäisi siltä ei edes aikuiselta teiniltä, joka on teidän mielikuva aikuiselle naiselle sopivasta painosta. Olen seurannut ruokaskeneä ja toistuvasti, siis todella usein törmännyt siihen imiöön, että nää ihannevataloiset ns. influensserit ruokapiireissä lopulta julkaisee sen videon, jossa kertovat että aikovat seuraavaksi muuttaa elämäntapojaan että kuukautiset palaisi (!!!) ja että heistä voisi joskus tulla äiti. Lukemattomia kertoja olen hämmästynyt, että eihän toi ihminen näytä lainkaan NIIN laihalta että odottaisin kuukautisten jääneen pois.
Täällä aiemmin joku kertoi kuukautistensa jääneen pois kun BMI on luokkaa 21. Näin luonnostaan hoikkana (BMI 18,2) kiinnostaa, kuinka vähän minun pitäisi oikein syödä että kuukautiskierto siitä häiriintyisi.
Muistan lapsuudestani erään saunareissun perhetuttujen luona. Pienikokoinen, ehkä joku 140-senttinen nainen kertoi, että hänelle oli tullut kiloja ikävuosien mukaan. Hän oli tuolloin siis 30-vuotias ja painoi 30 kg 😳 Oli kuitenkin synnyttänyt kaksi lasta!
” Esikoistaan odottava Laura Lepistö: ”Sain tehdä töitä, että kropasta tuli sellainen, että pystyin tulemaan raskaaksi”Terve ja hyväkuntoinen urheilija...
Hän oli ammattilaisurheilija, ja varmasti sen tason treenaaminen laittaa kropan koville sekä hormonitoiminnan sekaisin. Itse olen laihaläski jolle liikunta ei maita. Painoin ehkä 38 kg, kun kuukautiseni alkoivat 14-vuotiaana. Nykyisin painan 48 kg ja painoni on pysynyt tässä suurimman osan aikuisiästäni, enimmillään olen painanut viitisen kiloa enemmän. Mietin mikä olisi itselleni se BMI, että kuukautiseni jäisivät pois - jollain se oli 21 ja se jota lainasin puolestaan ihmetteli ruokaskenen ihannevartaloisia influenssereita, jotka eivät hänestä näyttäneet NIIN laihoilta etteikö heillä tulisi kuukautiset normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” Esikoistaan odottava Laura Lepistö: ”Sain tehdä töitä, että kropasta tuli sellainen, että pystyin tulemaan raskaaksi”Terve ja hyväkuntoinen urheilija...
Hän oli ammattilaisurheilija, ja varmasti sen tason treenaaminen laittaa kropan koville sekä hormonitoiminnan sekaisin. Itse olen laihaläski jolle liikunta ei maita. Painoin ehkä 38 kg, kun kuukautiseni alkoivat 14-vuotiaana. Nykyisin painan 48 kg ja painoni on pysynyt tässä suurimman osan aikuisiästäni, enimmillään olen painanut viitisen kiloa enemmän. Mietin mikä olisi itselleni se BMI, että kuukautiseni jäisivät pois - jollain se oli 21 ja se jota lainasin puolestaan ihmetteli ruokaskenen ihannevartaloisia influenssereita, jotka eivät hänestä näyttäneet NIIN laihoilta etteikö heillä tulisi kuukautiset normaalisti.
Niinpä, ellei yhtään treenaa niin vähemmälläkin massalla voi kuukautiskierto toimia, koska energiaa ei mene fyysiseen rasitukseen. Mutta onko tuo nyt se terve ja hyvinvoiva kroppa, jota nämä miehet täällä vakuuttelevat hakevansa? Vai onko se vain laiha?
Itsekin olen laiha, liikumaton olmi, kunto surkea mutta varsi hoikka ja naama nätti. Ei ole vielä tullut vastaan miestä, joka olisi ollut huolissaan terveydestäni, hyvin on kelvannut tämä huonokuntoinen nainen... Onse jännä.
Mies kirjoittaa lihavuuden terveyshaitoista
alapeukkuja
Nainen kirjoittaa kuinka pitkä mies näyttää komeammalta
yläpeukkuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on kyse treenaamisesta eikä siitä että hänen olisi tarvinnut lihottaa itseään. Äärimmilleen vedetty treeni laittaa hormonitoiminnan sekaisin. Ihan sama ongelma naisilla jotka treenaavat lajeissa joissa massasta on etua.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuollainen maksimipaino jossa ei lainkaan oteta huomioon henkilön pituutta ja ruumiinrakennetta aika hassu. Voi olla 150cm pitkä ja soman pyöreä, tai 175cm ja erittäin hoikka. Itse ymmärtäisin paremmin sitä että joku tietyntyyppinen ruumiinrakenne olisi se oma ihanne: vaikkapa nyt mallinmittainen pienirintainen ja laiha, tai sporttinen, tai lyhyt ja pyöreä. Pelkkä kilomäärä ei käytännössä kerro juuri mitään.
Hassuinta tässä on se että monilla naisilla on juurikin vastaava kriteeri, eli mies ei saa olla kevyempi ja pienempi. Sanotaan ihan suoraan että pitkä saa olla hoikka, mutta jos on lyhyempi niin pitää olla roteva.
Koitappa löytää alle 60kg ja kurvikas nainen. Ei siinä painoluokassa löydy kuin silikonilla hommattuja kurveja.
Vierailija kirjoitti:
Koitappa löytää alle 60kg ja kurvikas nainen. Ei siinä painoluokassa löydy kuin silikonilla hommattuja kurveja.
Määrittele kurvikas, tarkoittaako se vatsamakkaroita vai rasvakudoksen kertymistä tiettyihin paikkoihin?
Painan alle 50 kiloa, mutta sekä omasta että lukuisten miesten mielestä minulla on myös kurveja. Kuppikokoni on 60E (ja jottei kukaan luule, että kyse on silareista niin 60E ei ole erityisen iso vaan kuppi on siis samankokoinen kuin koossa 70C), vyötärö 62 cm ja lantionympärys 89 cm. On ihan turha yleistää, että kaikki laihat ihmiset olisivat tasapaksuja poikavartaloita.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä ihan totta. Jos nainen sanoo ettei halua lyhyttä miestä, se koetaan ihan neutraaliksi ja oikeutetuksi kommentiksi. Sitä pidetään miltei itsestäänselvytenä, että nainen ei halua itseään lyhyempää miestä. Jos taas mies sanoo ettei halua parisuhteeseen ylipainoisen naisen kanssa, hän on törkeä. Miehiltä odotetaan pituuden ohella myös mielellään ainakin keskitason varallisuutta.
Jos mies sanoo ettei halua itseään pitempää naista, sitä pidetään yhtä lailla neutraalina ja oikeutettuna kommenttina. Ihan turhaan itkette.
Olen 175 ja mulle käy itseäni pidemmät miehet. Painan 65 ja kukaan ei oo tietääkseni painoni vuoksi dumpannut mua.
Laihdutukseen tarvii itsekuria, mutta mies voi mennä helposti jalkojen pidennysleikkaus een.
-5v yrittänyt laihduttaa -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on kyse treenaamisesta eikä siitä että hänen olisi tarvinnut lihottaa itseään. Äärimmilleen vedetty treeni laittaa hormonitoiminnan sekaisin. Ihan sama ongelma naisilla jotka treenaavat lajeissa joissa massasta on etua.
Ihmetyttää tämä naisiin kohdiatuva rasvanatsismi. Naisten rasvaprosentti on suurempi kuin miesten, koska naisten elimistö hormoneineen tarvitsee rasvaa toimiakseen normaalisti. Liian nopeasti pudotettu paino (ja rasvaprosentti) tai liian pitkään alhaisissa rasvoissa pysyminen voi johtaa terveysongelmiin joiden korjaamiseen menee pahimmassa tapauksessa vuosia.
Onhan ok sanoa, ihan samalla tavalla. Ja hyvä jos sanookin, mikäli tuollaisia odotuksia kumppanille on.
Sen puoleen vähän ihmettelen tuota valitusta, sillä kaikki naiset eivät suinkaan metsästä pelkästään yli 180-senttisiä. Monelle kelpaa aivan hyvin lyhyempikin. Ilmeisesti ongelma onkin siinä että ne joille lyhyet miehet kelpaavat, eivät kelpaa lyhyille miehille. Pitäs saada just joku niistä naisista jotka haluavat pitkän miehen.