Miten joku voi elää koko elämänsä yksin
Ilman minkäänlaista parisuhdetta? Siis vuosikausia ilman hellyyttä, seksiä ja toisen ihmisen läsnäoloa? Miten se on mahdollista? Tarkoitan nyt todellakin sellaista, ettei oikein koskaan ole ollut minkäänlaisessa parisuhteessa, muttei myöskään harrasta hetkellisiä suhteita, vaan tyytyy olemaan yksin?
Kommentit (116)
Olin joskus 5 vuotta ilman minkäänlaista parisuhdetta. Aika hyvin siihen tottui, vaikka
pari ihastusta järkytti rauhaa.
En ole koskaan ollut eritysesti hellyyttä kaipaava. Yleensäkin toiset ihmiset vähän ärsyttää minua, ja varsinkin jos ne tuppaavat liian lähelle. Parisuhteena minulle on paras sellainen tosi hyvä ystävyyssuhde, vähän seksiä eikä mitään turhaa kiehnäämistä. Tarvitsen paljon tilaa sekä fyysisesti että henkisesti. En kärsi yksin olosta laisinkaan.
Miten se on mahdollista?
Helposti!
N37, ikisinkku, ei koskaan edes suudellut ketään
Diagnoosilla vaikea masennus. Parisuhdetta olen halunnut yläasteelta asti mutta kun ei niin ei. Ikisinkkuna hautaan. !
N32
Ihan helposti. Olen ollut vapaaehtoisesti sinkku koko ikäni. Ja erittäin tyytyväinen valintaani.
Helposti. En ole kelvannut kellekään joten olen aina ollut yksin. En ole koskaan edes halannut vastakkaista sukupuolta olevaa.
N. 35
Ei se aina mukavaa ole jos sitä tarkoitat. Ei parisuhteetkaan aina ole mukavia. Vierailulla käynnin jälkeen on usein helpottunut olo että onneksi oma elämä ei ole sellaista kun heillä.
Pää pois p'rsiistä niin oppii näkemään asioita muustakin kuin omasta näkökulmasta. Suosittelen ap:lle!
Olen ollut useammassa avoliitossa ja irtosuhteita on ollut takana vaikka kuinka paljon. Yksin on kuitenkin paljon helpompaa olla. Seurustelu kuitenkin rajoittaa omaa elämää tai tuo pahaa omaatuntoa, jos ei huomioi toista tarpeeksi yms.
jos on erakkoluonne niin ei se yksinolo häiritse. itse en jaksa kuunnella kenenkään hölötyksiä koska puhuvat vain turhanpäiväisiä. kun omaan rauhaan tottuu ei sitä jaksa enää ketään katsella tai kuunnella.
Ajatuskin seksistä oksettaa, joten siitä on helppo pysyä erossa. Muutakaan hellyyttä en kaipaa. Ystäviltä saan halauksia ja se riittää minulle läheisyydeksi. Kai tälle on joku hieno termikin (ehkä aromanttinen aseksuaali), mutta itse en kaipaa määrittelyä. Olen ihan vain ihminen, joka viihtyy ilman parisuhdetta ja irtosuhteita.
Jos on ruma ja ujo mies, niin ei ole oikein vaihtoehtoja.
Miten joku voi elää koko elämänsä jonkun toisen kanssa teinistä Terhokotiin? Kun ero tulee, niin uutta kultaa on kainalossa viimeistään 2kk sisällä.
Tarkoitan siis tosiaan sellaisia, kun elävät ilmeisesti koko elämäänsä toisen ihmisen kautta ja ovat täysin hukassa, jos täytyisi itse pärjätä ja tehdä niitä "parisuhteen toiselle puolelle kuuluvia hommia".
ei kai kukaan ole ajatellut viettää koko ikänsä yksin, olosuhteet ja omat ratkaisut sekä luonteenpiirteet vaikuttavat kaikki siihen miten elämänsä viettää. näin vanhemmalla iällä parisuhdetta ei enää kaipaa. nuorena jos en saanut ketä halusin en ottanut ketään korvikkeeksi enkä seurustellut vain tavan vuoksi. en osaa teeskennellä.
Nuorempana kaipasin parisuhdetta mutta en enää. Jotenkin on ihanaa saada asua yksin ja muutenkin olla ilman sitovaa parisuhdetta. Miesystävä olisi kyllä kiva mm. matkustus- ja retkeilykaverina.
Vielä täytyy huomauttaa, että olisin voinut valita parisuhteen useaan kertaan, mutta lopulta valitsin yksin elämisen jokaisen potentiaalisen kumppanin kohdalla. Ehkä en vain jaksa parisuhteen sitoutumisen astetta.
Ainut mikä aika paljon harmittaa on, etten luovuttanut munasoluja. Olisi kiva ajatella, että perimäni osaset jatkavat kulkuaan jossain.
Ihminen joka on yksin ei uskalla kokea tunnetta mikä tulee rakastamisesta ja välittämisestä.
Varmaan taustalla on pelko. Pelko jonkin menettämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka on yksin ei uskalla kokea tunnetta mikä tulee rakastamisesta ja välittämisestä.
Varmaan taustalla on pelko. Pelko jonkin menettämisestä.
Aiheellinen pelko. Moni on menettänyt koko elämänsä.
Ketipinor lääkkeen pikäaikainen käyttö teki minusta yksinäisen erakon.
Väkivaltaisen ja alistavan suhteen jälkeen yksinolo on taivaallisen autuasta. Kukaan ei tule haukkumaan ja huutamaan, pakottamaan kivuliaaseen seksiin, nauramaan sinulle, levittelemään ilkeitä huhuja, vähättelemään ihmisyyttäsi, kykyjäsi ja kaikkea mitä olet.
En ota riskiä että seuraava kumppani olisi samanlainen kuin eksä. Kotini ja minä itse pysytään turvallisena ja suojattuna, kun pysyn yksin.