Järjestin puolisolle hotelliyllätyksen, ei halua lähteä
Noniin.
Järjestin ystävänpäivälle (samalla kihlajaispäivä) mielestäni romanttisen yllätyksen vaimolle, hotelliyön sviitissä.
Emme ole nuorimman lapsen syntymän jälkeen olleet ainuttakaan yötä kahdestaan, ja omat odotukseni olivat suuret. En kertonut vaimolle tästä mitään aiemmin, sillä halusin yllättää hänet.
Nyt kuitenkin vaimo ilmoitti, ettei aio laittaa 1v10kk ikäistä taaperoa yöhoitoon, vaan reissu täytyy perua. Minua suututtaa ja ärsyttää, olin kuvitellut että saisimme pitkästä aikaa rentoutua kunnolla kahdestaan, ilman lapsia.
Olenko kohtuuton, kun odotin vaimon ilahtuvan ja innostuvan tästä?
Kommentit (957)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Itse olisin iloinen.
Meillä oli skidi isovanhemmilla hoidossa jo aika vauvana ja yhden yön yli jo puolivuotiaana.
Pitkän liiton salaisuus on yhteinen aika.Ja lapsen terveen kehityksen ja onnellisen aikuisuuden salaisuus on turvallinen kiintymyssuhde.
Aikuiset jaksavat kyllä odottaa, mutta vauva on vauva vain hetken.
Ja lapsi oppii kyllä luottamaan muihinkin ihmisiin kuin vaan äitiinsä. Olen hoitanut tuttavien vauvoja siitä lähtien kun vauvat ovat olleet puolisen vuotta. Hyvin pärjättiin.
Tätä tottumista kyllä ei aloiteta puolivuotiaana. Eikä ensimmäiseksi lasta heitetä jonnekin ensimmäisellä kertaa yön yli. Kylläpä täällä on kamalia ihmisiä. Rikosilmoitus näistä pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Suuret odotukset....eli seksiä, seksiä ja lisää seksiä. Vaimo varmaan mieluummin nukkuisi.
En minäkään olis tollasen kans lähtenyt, joka kuvittelee saavansa pillua 247 kun ei varmaan tee kotona mitään ja antaa vaimon hoitaa kaiken! Hoitaisit mielummin yhteistä lastanne ja antaisit vaimon mennä sviittiin rentoutumaan.
Nuorena äitinä pohdin tulevaisuutta:
lapset lähtevät aikanaan pois kotoa ja elävät omaa elämäänsä, koira kuolee vanhuuteen, luokseni jää vain mieheni. Päätin pitää hänestä ja parisuhteestamme hyvää huolta.
Kaikki meni juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli skidi isovanhemmilla hoidossa jo aika vauvana ja yhden yön yli jo puolivuotiaana.
Pitkän liiton salaisuus on yhteinen aika.Ja lapsen terveen kehityksen ja onnellisen aikuisuuden salaisuus on turvallinen kiintymyssuhde.
Ja lapsi oppii kyllä luottamaan muihinkin ihmisiin kuin vaan äitiinsä. Olen hoitanut tuttavien vauvoja siitä lähtien kun vauvat ovat olleet puolisen vuotta. Hyvin pärjättiin.
Sairasta. Kyllä tässä on lasun paikka. Joku jättää imeväisikäiset lapsensa , jollekin randomille ämmälle.
Lasun paikka on sulla ,jos oot noin ahdasmielinen ihminen , etkä voi nähdä sen kuplas ulkopuolelle ollenkaan. Lasun paikka on myös se, että vaikutat liian takertuvalta vanhemmalta ja kuvittleet , että kaikki muut ihmiset olisi jotenkin vahingollisia sun PirkkoPetterille. Kenties joku trauma? Tai oot harhaisnen? Mt ongelmia? Jos vanhemmat luottaa hoitajaan ja hoitaja tulee kotiin. Pieni vauvakin pärjää oikein mainiosti. Sillä on se oma turvallinen ympäristö siinä. Isomman lapsen voi laittaa jo sitten hoitoon.
Miks ihmeessä ihmiset tekee ihan järkyttävän ongelman kaikesta? Ei se , että tekee lapsia tarkoita, että tarvii olla 24/7 365 päivää niiden kanssa. Saa olla ihan omaakin elämää. Se on sallittua, jopa toivottavaa. Mee tekee lasu tollaisista ihmisistä jotka viettää laatuaikaa kahdestaan ja lapsi hoidossa =D Saat hyvän maineen itelles ja arvaa nauraako ne sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen yllättää miehen yhteisellä metsäretriitillä se on kiva yllätys.
Kun mies yllättää naisen yhteisellä hotelliyöllä ... mies on itsekäs sika.
Aloittaja ei kertonut, miten lastenhoito oli järjestetty vai oliko ollenkaan. Jäikö se vaimon hoidettavaksi? En minäkään viihtyisi, jos tietäisin, että lapsi on lähes tuntemattoman hoivissa ja itkee.
Ja mikä siinä hotellissa nyt niin erinomaista on olevinaan, kaikki samanlaisia. Kotona on mukavampaa....no, riippuu tietty kodista. Mutta itselleni joku hotelli on ihan perseestä
Hotellissa ei näe tekemättömiä kotitöitä. Saattaa olla spa-osasto, hierontapalvelut, poreamme, sauna, valmiiksi katettu aamiaispöytä kaikkine herkkuineen, siivooja, hiljaisuus ja oma rauha. Ei tarvitse tehdä mitään. Voi maata sängyssä tai juoda kuohuvaa kylpyammeessa.
Harvalla kotona on nämä kaikki tarjolla.
Kaikki eivät nauti samoista asioista. Miksi antaa yllätyksenä jotakin sellaista, mistä toinen ei edes nauti? Ei se ole silloin yllätys, se on rangaistus.
Älä sitten valita kuinka ikinä ei saa valmista aamupalaa ja kuinka elämä on pelkkää kotitöiden tekoa eikä koskaan saa hetken rauhaa. :)
En ole valittanut. Viimeeksi tänään sain lempi aamupalan mukavaan sänkyyni :) Mieheni ei tarvitse hemmotteluun hotelleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kiintymyssuhde ei kaadu siihen, että lapsi on erossa vanhemmistaan yhden yön. Jos vanhempien Parisuhde ei voi hyvin, silloin myös lapsi kärsii. Tämä on asia joka jokaisen tulisi muistaa.
Parisuhde kaipaa aikaa ja hoitamista, myös silloin kuin lapset ovat pieniä. Ei Parisuhde ole mikään "laukku jonka voi työntää kaapin perälle ja kaivaa joskus tulevaisuudessa esiin".Kyllä parisuhteessa on silloin isoja ongelmia, jos sen hoitamiseen ja seksin harrastamiseen tarvitaan yllätyshotelliöitä.
Niin, oletan että ap:n tapauksessa seksiä on molempia osapuolia riittävä määrä kotonakin. Ettei tarvitse sitä tarvetta lähteä hotelliin paikkaamaan. Vaikka hotellissa on tietysti se ettei tarvitse esimerkiksi olla hiljaa jne käytännön juttuja.
Olen samaa mieltä että ongelmia on jos molempien tarpeet eivät tule nähdyiksi tai kuulluiksi.
Tarpeet on siitä hassuja, että niitä ei voi arvottaa tai laittaa järjestykseen. Ne on ihan yhtä tosia ja oikeita kummallekin. Hankalaa jos noiden täyttäminen on jotain ihme kaupankäyntiä. "Tee sinä noin että minä teen sitten näin" - miksi siinä suhteessa sitten pitää roikkua jos toisen haluamiset eivät kiinnosta?
Kaupankäynti on kyllä suhteen kuin suhteen pilaaja.
Tässä varmaan kuitenkin tarkoitettiin kompromissia. Ja se on sitä että molemmat joustavat vuorollaan, ei kaupankäyntiä.
Minulle kompromissi ei tarkoira vuorotellen joustamista. Kompromissi on jotakin, missä molemmat tulevat puolitiehen vastaan. Ap:n tapauksessa esimerkiksi parin tunnin kylpyläreissu, jonka päätteeksi villit autopanot. Siitä sitten kotiin lapsia kaitsemaan.
Ja mitä nainen tästä saa?? Mies pääsee haluamaansa kylpylään ja saa seksiä.
No miksi nainen ei nauttisi noista samoista asioista??? Oletteko kaikki muut naiset parisuhteessa olevia aseksuaaleja?
En kyllä todellakaan näin 40 vuotiaana perheellisenä naisena nauttisi yhtään mistään ”villistä autopanosta” hyi hemmetti. Huonossa asennossa nopeasti jossain likaisessa autossa. Joo ei todellakaan.
Ajattelin hotellihuonetta, en autoa.
Harmittaa kyllä aloittajan puolesta.
Saattaisin itse käydä vakavan keskustelun vaimon kanssa että tarkoitus oli ilahduttaa ja ottaa irtiotto arjesta ja jos vaimo ei näe parisuhdettanne sen arvoisena, niin sinä näet. Lähtisin siis reissuun yksin. Eihän se sama asia ole mutta mukava silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun luen tätä keskustelua niin en kyllä yhtään ihmettele enää sitä, että niin monet pariskunnat päätyvät eroon kun lapset ovat pieniä. Tästä aloituksesta ei käynyt ilmi, että lapsenhoito ei olisi järjestynyt, vaan että vaimo ei tosiaan halunnut lasta hoitoon. Ei käynyt myöskään ilmi sitä, että onko lapsenhoitoasiasta keskusteltu aikaisemmin. Joten ei spekuloida sillä.
Lapsi ei mene rikki siitä, että hänellä on muitakin läheisiä ihmissuhteita kuin äitinsä tai vanhempansa, päinvastoin. Tuon ikäinen lapsi voi olla yön hoitajan kanssa. Myös parisuhteeseen tulee panostaa pikkulapsiaikana, niin kamalalta kuin se kuulostaakin. Muuten sitä parisuhdetta ei enää lapsen kasvettua isommaksi ole. Lapsi ei hyödy itseensä pakkomielteisesti takertuvasta vanhemmasta, vaan vanhemmasta joka pitää huolen myös itsestään. Jos ette halua viettää kahdenkeskistä aikaa miehenne kanssa, niin miksi ihmeessä olette suhteen edes aloittaneet?
Kyllä elämästä voi tehdä vaikeaa, ei voi kuin ihmetellä.
T. Nainen 42v
Tuliko mieleen, että kaikilla ei ole ympärillä yhtään luotettavaa aikuista kenen kanssa oma lapsi voi muodostaa kiintymyssuhteen vanhempiensa lisäksi?!
Me emme tiedä ap:n lastenhoitokuvioista. Vanhemmilla voi olla vaikkapa eri käsitys luotettavasta lastenhoitajasta.
Voisiko silti keskustella itse aiheesta (vanhempien hotelliyö yllätyksenä) olettaen, että hoitopaikka on olemassa? Kun ei tämä etene mihinkään sen pohtimisella, onko sitä hoitopaikkaa vai ei.
Olisitko vaimona positiivisesti yllättynyt, jos mies järjestäisi yllätyksenä hotelliyön teille kahdelle (JA se hoitopaikka olisi olemassa)? Minä olisin, todellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kiintymyssuhde ei kaadu siihen, että lapsi on erossa vanhemmistaan yhden yön. Jos vanhempien Parisuhde ei voi hyvin, silloin myös lapsi kärsii. Tämä on asia joka jokaisen tulisi muistaa.
Parisuhde kaipaa aikaa ja hoitamista, myös silloin kuin lapset ovat pieniä. Ei Parisuhde ole mikään "laukku jonka voi työntää kaapin perälle ja kaivaa joskus tulevaisuudessa esiin".Kyllä parisuhteessa on silloin isoja ongelmia, jos sen hoitamiseen ja seksin harrastamiseen tarvitaan yllätyshotelliöitä.
Niin, oletan että ap:n tapauksessa seksiä on molempia osapuolia riittävä määrä kotonakin. Ettei tarvitse sitä tarvetta lähteä hotelliin paikkaamaan. Vaikka hotellissa on tietysti se ettei tarvitse esimerkiksi olla hiljaa jne käytännön juttuja.
Olen samaa mieltä että ongelmia on jos molempien tarpeet eivät tule nähdyiksi tai kuulluiksi.
Tarpeet on siitä hassuja, että niitä ei voi arvottaa tai laittaa järjestykseen. Ne on ihan yhtä tosia ja oikeita kummallekin. Hankalaa jos noiden täyttäminen on jotain ihme kaupankäyntiä. "Tee sinä noin että minä teen sitten näin" - miksi siinä suhteessa sitten pitää roikkua jos toisen haluamiset eivät kiinnosta?
Tässä varmaan kuitenkin tarkoitettiin kompromissia. Ja se on sitä että molemmat joustavat vuorollaan, ei kaupankäyntiä.
Minulle kompromissi ei tarkoira vuorotellen joustamista. Kompromissi on jotakin, missä molemmat tulevat puolitiehen vastaan. Ap:n tapauksessa esimerkiksi parin tunnin kylpyläreissu, jonka päätteeksi villit autopanot. Siitä sitten kotiin lapsia kaitsemaan.
No miksi nainen ei nauttisi noista samoista asioista??? Oletteko kaikki muut naiset parisuhteessa olevia aseksuaaleja?
En kyllä todellakaan näin 40 vuotiaana perheellisenä naisena nauttisi yhtään mistään ”villistä autopanosta” hyi hemmetti. Huonossa asennossa nopeasti jossain likaisessa autossa. Joo ei todellakaan.
Kyse oli kompromissin esimerkistä. Voit toki keksiä itse omasi. Minulle kyllä kelpaisi spontaaniseksi milloin vaan kesken automatkan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä usea täällä olettaa, että mies odottaa villiä menoa ja seksiä? Mies haluaa viettää aikaa rauhassa vaimonsa kanssa. Onko se liikaa, jos kerran seksiäkin harrastaisivat. Miksi teillä on ajatus ettei taaperon äiti voisi nauttia siitä myös? Oletteko lopettaneet seksin vuosikausiksi lapsen saannin jälkeen?
Mies ei osaa viettää aikaa rauhassa kihlattunsa kanssa ihan kotona? Laittaa vaikkapa ruokaa ja hankkia herkkuja. Mukava elokuva Netflixistä jne. Yleensä tuollaisista hotelliyllätykdsistä on enemmän vaivaa kuin iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuret odotukset....eli seksiä, seksiä ja lisää seksiä. Vaimo varmaan mieluummin nukkuisi.
En minäkään olis tollasen kans lähtenyt, joka kuvittelee saavansa pillua 247 kun ei varmaan tee kotona mitään ja antaa vaimon hoitaa kaiken! Hoitaisit mielummin yhteistä lastanne ja antaisit vaimon mennä sviittiin rentoutumaan.
Jokainen valitsee minkälaisen miehen kanssa seurustelee... Palstalla valinnat ovat näköjään aina epäonnistuneita ja vaihtaakaan ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viestissä mihin vastasin lukee ”parin tunnin kylpyläreissu ja sitten villit AUTOpanot.”
Paljastui siis, että ap:lla ja hänen vaimollaan on erilaiset käsitykset lasten hoitojärjestelyistä. Mitä voimme tästä oppia? Että yllätyksiä kannattaa lapsiperheessä järjestää vain, jos tietää etukäteen olevansa puolison kanssa samalla sivulla lasten asioista. Ap:n ja vaimon pitäisi siis istua alas ja neuvotella nämä asiat selviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä usea täällä olettaa, että mies odottaa villiä menoa ja seksiä? Mies haluaa viettää aikaa rauhassa vaimonsa kanssa. Onko se liikaa, jos kerran seksiäkin harrastaisivat. Miksi teillä on ajatus ettei taaperon äiti voisi nauttia siitä myös? Oletteko lopettaneet seksin vuosikausiksi lapsen saannin jälkeen?
Mies ei osaa viettää aikaa rauhassa kihlattunsa kanssa ihan kotona? Laittaa vaikkapa ruokaa ja hankkia herkkuja. Mukava elokuva Netflixistä jne. Yleensä tuollaisista hotelliyllätykdsistä on enemmän vaivaa kuin iloa.
Miten tuo eroaa tavallisesta arjesta? Netflixiä voi katsoa ja herkkuja syödä joka viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viestissä mihin vastasin lukee ”parin tunnin kylpyläreissu ja sitten villit AUTOpanot.”
Osaan lukea. Mutta nämä muut kommentit kuinka tulee maksullinen nainen fiilis, jos menee hotelliin miehensä kanssa kummastuttavat. Kuinka nainen ei saa seksistä mitään ikinä. On vain antava osapuoli.
Minun eräs opiskelukaverini kehui sillä, että kun hän syntyi, ei hän ollut hetkeäkään erossa äidistään ensimmäisen elinvuoden aikana. Mietin vaan, että mitä kehumista tuossa on, että äiti ei voi missään käydä itsekseen, esimerkiksi kampaajalla, lääkärissä, kaverin kanssa ravintolassa ilman että vauva on mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on lähes kaksi vuotias. Onko lasta koskaan hoitanut joku muu kuin äiti tai isä? Jos on hoitanut ja nyt olisi tämä sama hoitaja, niin kyllä lapsi pärjää. Äidin pitäisi ymmärtää, että parisuhteeseenkin pitäisi panostaa.
Miksi se panostaminen tapahtuu hotellissa? Miten se yksi hotelliyö kahdessa vuodessa pitää parisuhteen pystyssä? Se huomioiminen ja parisuhteen hoitaminen tapahtuu arjessa, ihan joka päivä.
Meiltä esimerkiksi puuttuu tukiverkot kokonaan, kolme pientä lasta. En todellakaan laita lapsiani hoitoon puolituntemattomalle, jotta pääsen puolisoni kanssa viettämään "laatuaikaa" kerran vuodessa. Ei ole sen arvoista.
Tämä!!
Ei nyt liity ihan tähän ja meillä on teini-ikäisiä lapsia, mutta kyllä se parisuhteen hoito tapahtuu nimenomaan pari kertaa vuodessa hotellissa kun saadaan rauhassa jutella ja ennen kaikkea sekstailla. Kotona näitä kumpaakaan ei oikein voi tehdä. Hotellissa pannaan sitten monta kertaa kun tietää, että niin rentoa seksiä ei ole taas puoleen vuoteen tiedossa.
Omituista. Kyllä me onnistumme ihan kotona keskustelemaan ja panemaan ihan päivittäin. Pienille lapsille kiva DVD pyörimään ja koko ohjelman verran on aikaa tehdä mitä lystää. Isommat kököttää mielellään huoneessaan pelaamassa ilman häiriötä tai menee kavereilleen. Omituista miten jotkut ei voi elää normaalisti kotonaan.
Mun mielestä ap:n järjestämä yllätys oli tosi hieno ajatus ja jos olisin vaimon asemassa, olisin innoissani.
Voihan vaimo tuntea vielä epävarmuutta vartalostaan, kun niin ihanteena pidetään sitä, että pitäisi raskauskilot saada nopeasti karistetuiksi pois. Hotelliyön ehdottaminen vihjaa ilman muuta siihen, että mies tahtoo nyt seksiä ja vaimon pitäisi laittautua miestä varten hemaisevaksi. Mutta jos ei vaan jaksa. Lapsen hoitajakin arvaisi heti, että mihin puuhiin sitä ollaan menossa.