Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjestin puolisolle hotelliyllätyksen, ei halua lähteä

Vierailija
11.02.2021 |

Noniin.

Järjestin ystävänpäivälle (samalla kihlajaispäivä) mielestäni romanttisen yllätyksen vaimolle, hotelliyön sviitissä.

Emme ole nuorimman lapsen syntymän jälkeen olleet ainuttakaan yötä kahdestaan, ja omat odotukseni olivat suuret. En kertonut vaimolle tästä mitään aiemmin, sillä halusin yllättää hänet.
Nyt kuitenkin vaimo ilmoitti, ettei aio laittaa 1v10kk ikäistä taaperoa yöhoitoon, vaan reissu täytyy perua. Minua suututtaa ja ärsyttää, olin kuvitellut että saisimme pitkästä aikaa rentoutua kunnolla kahdestaan, ilman lapsia.

Olenko kohtuuton, kun odotin vaimon ilahtuvan ja innostuvan tästä?

Kommentit (957)

Vierailija
261/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on kyllä jänniä tyyppejä, jotka ei tykkää yllätyksistä, ei kelpaa se, ei tämä... Kuinka teidän kanssa voi elää? Onko elämä vain sellaista raskasta eteenpäinmenoa, pitääkö joka saamarin asia olla teidän hyppysissä? Minut on viety yllärinä ulkomaille, on järkätty yllätyksenä hulppeat 30v-juhlat, on viety yllätyksenä hotelliin syömään ja yöksi ja kertaakaan ei ole tullut fiilistä, että asiasta olisi pitänyt miehelle alkaa narisemaa. Meillä lapsia 3. Mun on pakko sanoa, että jos mies olisi noin hankala, että mikään ei kelpaa mitä yrittä järkkäillä niin kyllä olisi aika ikävää elämää. 

Miten teillä oli lastenhoito järjestetty? Onko teillä paikka, jonne lapset saa viikoksi ihan vaan ilmoittamalla viime tipassa? Kumpi järjesti lapsille hoidon, sinä vai miehesi?

Nämä ovat juuri näitä etuoikeutettuja ihmisiä, joilla on omat vanhemmat elossa, jotka hyvänkuntoisina mielellään hoitavat lapsenlapsiaan. On monta läheistä sisarusta ja naapurin lapsenlikkaa.. Heille tuntuu olevan mahdoton ajatus siitä, että suomi on pullollaan perheitä ilman lastenhoitoapua. Isovanhempia ei ole tai ovat väkivaltaisia juoppoja. Sisaruksia ei ole tai ei asu lähellä. Kaverit eivät välitä lapsista. Järjestäppä siinä sitten ylläri ulkomaanreissuja ilman huolta siitä, miten ne lapset siellä kotona kadulta etsityn nannyn kanssa pärjää.

Niissä perheissä ei sitten varmaan ole kuin yksi lapsi, koska eihän sitä lasta voisi jättää mihinkään siksi aikaa, kun mennään synnyttämään toista.

Synnytin yksin toisen lapsen kun mies hoiti 1v 1kk lasta. Aina ei ole lähellä tukiverkkoja.

Vierailija
262/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin mietippä nyt ihan rehellisesti halusitko ennnekaikkea ilahduttaa vaimoasi vai itseäsi? Haluatko sinä olla erossa lapsista? Ilmeisesti kyllä. Haluaako vaimosi olla erossa lapsista, ilmeisesti ei. Eli unohdit että vaimollasi on oma tahto eikä niin että sinä päätät mistä vaimon kuuluu ilahtua.

Miten muuten järjestit lastenhoidon?

Entä ajattelitko mahdollista korona tartuntaa hotellista tai lastenhoitajalta?

Voi jumakauta =D jos ei per..kele pysty olemaan erossa yhtä yötä lapsista ja antamaan sen ajan kumppanilleen, niin jotain on pahasti pielessä. Tarvitaan sitä aikaa muuhunkin ,kun perheen kesken.  TÄMÄ OLI YLLÄTYS. YLLÄTYKSISTÄ EI KERROTA ETUKÄTEEN TAI SE EI OLE ENÄÄ YLLÄTYS.  Ihan oikeesti. Sääliks käy näitä mieheiä, kun elää jonkun pirttihirmun kanssa, jonka mielestä jokainen sekunti tulee antaa lapsille tai se menee rikki.  ANTEEKS KAIKILLE , JOTKA NÄIN JOUTUU ELÄMÄÄN!

Ite olisin todella onnellinen tollasesta irtiotosta. Varsinkin nyt, kun niin paljon rajotetaan koronan takia elämää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko järkeä asua saman katon alla, jos sen kumppanin kanssa ei halua viettää vuorokauden ajan kerran kahdessa vuodessa kahdenkeskeistä aikaa.

Tuo tekee 5 päivää 10 vuodessa. Onko liikaa pyydetty?

On liikaa vaadittu. Mikä siellä kotona on niin kamalaa ettei mies siellä viihdy? Jos on pakko mennä hotelliin niin miksi sinne ei voi ottaa lasta mukaan? Sen jälkeen kun saadaan lapsia ,ei enää olla lapseton pariskunta. Säälin kyllä ihmistä joka on menny APN kaltaisten kanssa lisääntymään. Perheellinen ihminen elää perheellisenä ihmisenä ja seksi ja muu ajsnvitto tehdään sen perheen puitteissa.

Lukekaa miehet tämä ylläoleva kommentti ennen kuin päätätte haluatteko todella suostua tekemään lapsen vaimonne kanssa. 5 päivää parisuhdeaikaa seuraavan 10 vuoden aikana on liikaa vaadittu.

Vierailija
264/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se ja sama huudella täällä kuinka itse olisi ollut iloinen samanlaisesta yllätyksestä ja ap:n vaimo on kiittämätön. Jokainen ihminen on erilainen ja nauttii erilaisista asioista. Kumma kun tämäkin asia tulee teille aikuisille yllätyksenä.

Minä itse en nauttisi pätkääkään spontaanista hotelliyöstä. Ensimmäisenä syynä olisi juurikin lapset, eivät ole tottuneet hoitajaan yön yli ja hotelliyö menisi miettiessä mitenhän ne lapset. Toinen syy on raha, en halua maksaa sellaisesta josta en 100% nauti. Kolmas syy sitten on ihan puhtaasti ärsytys siitä, että mies ei vielä vuosienkaan jälkeen tunne minua sen vertaa, että hotelliyö ei ole MINULLE mieluinen yllätys. Minulle mieluinen yllätys voisi olla lastenhoitaja illaksi, jonka jälkeen tehtäisiin miehen kanssa laavureissu luonnossa eväiden kera tai vaihtoehtoisesti syötäisiin hyvässä ravintolassa pitkän kaavan mukaan. Mukavan illan jälkeen olisi ihana palata kotiin levänneenä ilman huolta siitä, että mitenhän ne lapset pärjää yön.

Minä taas voisin sitten puolestani järjestää miehelleni hotelliyllätyksen, jos mies sellaisesta nauttisi. Lähtökohta ja motiivi hotelliyölle olisi silloin erilainen.

Totta, ap ei ehkä tunne vaimoaan ja itsekin yllätyksiä karsastavana tajuan tuon pointtisi hyvin. Ihan hyvin on muistissa pikkulapsiaika järjestelyineen, vaikka mies olenkin. 

Mutta onko tarkoitus että teillä molemmilla on juuri omaa kivaa, jossa toinen on mukana vai haluatteko panostaa parisuhteeseen - eikö molemmille tärkeät asiat mahdu samaan viikonloppuun

Kyllä mahtuu, mutta näistä sovitaan etukäteen eikä anneta "yllätyksenä" toiselle.

Yllätyksessä on oma ihan erityinen ideansa, eikä siitä tietenkään voi sopia erikseen etukäteen, että minäpä rakas yllätän sinua kivalla hemmottelulla kihlajaispäivän kunniaksi, odotas vain, niin joo ja laitahan kalenteriin nyt heti.

Ihanko totta? Lueppa nuo teksini uudelleen läpi, niin ehkä tajusit pointin.

Yllätys toiselle on sellainen, jossa on ajateltu yllätyksen saajaa ja hänen mielenkiinnon kohteitaan. Yllätyksellä osoitetaan, että olet minulle tärkeä ja kuuntelen sinua ja sinun toivetasi. Miksi antaisin miehelleni yllätykseksi esimerkiksi yhteisen issikkavaelluksen jos mieheni ei tällaisesta nauti? Sehän olisi yllätys minulle! Yhteiseksi yllätykseksi valitsen tietysti sellaista, mistä me molemmat pidämme. Jos taas yllätys on miehelle vaikkapa syntymäpäivälahja, niin tietysti valitsen jotain sellaista mistä juuri mieheni pitää vaikka itse en niin välittäisi.

Siirrät maalitolppia. Edellisessä viestissäsi kirjoitit "kyllä mahtuu" eli siis puhuttiin yllätyksestä joka sisältää molemmille mieluisia asioita. Samalla kuitenkin vaadit ettei sellaista saa järjestää yllätyksenä vaan sovitusti. Omalla kohdallasi voi olla niin, ehkä olet kontrollifriikki joka haluaa dominoida kaikissa yhteisissäkin päätöksissä, mutta et voi ylestää kuten teit. Monille, väitän että useimmille, mieluinen yllätys todellakin on mieluinen yllätys eikä suututa siitä että ei ole ensin kysytty sopiiko tällaisen yllätyksen antaminen. 

Hän vastasi kysymykseesi eikö molemmille tärkeät asiat mahdu samaan viikonloppuun. 

Kiitos kun kerroit itsestäänselvyyden. Hän vastasi siihen kuitenkin vaatimalla, että se mahdutus ei saa olla yllätys vaan pitää sopia ennalta. Minä vastasin siihen. 

Kommentoit viestiä, jossa kirjoittaja kertoo oman parisuhteensa järjestelyistä ja vastaa sinulle oman näkemyksensä heille sopivista yllätyksistä ja yhteisen ajan vietosta. Sen jälkeen alat syytellä häntä maalitolppien siirtelystä, kutsut kontrollifriikiksi ja annat ymmärtää, että lainaamasi kirjoittaja vaatisi muitakin toimimaan niin. Missä kohtaa hän kirjoitti niin?

Tiedätkö, on hieman rasittavaa, kun selostat minulle ihan itse käymäni keskustelun kulkua. Tunnen sen jo entuudestaan oikein mainiosti. Mitä ajattelit saavuttaa kertomalla minulle minun ja kolmannen välisestä keskustelusta? Emmeköhän sen ole jo keskenämme käyneet. Kateusko iski?

"Näitä ei anneta yllätyksenä" on passiivimuodossa eli yleistävä väite (vaatimus). 

Vierailija
265/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luen tätä keskustelua niin en kyllä yhtään ihmettele enää sitä, että niin monet pariskunnat päätyvät eroon kun lapset ovat pieniä. Tästä aloituksesta ei käynyt ilmi, että lapsenhoito ei olisi järjestynyt, vaan että vaimo ei tosiaan halunnut lasta hoitoon. Ei käynyt myöskään ilmi sitä, että onko lapsenhoitoasiasta keskusteltu aikaisemmin. Joten ei spekuloida sillä.

Lapsi ei mene rikki siitä, että hänellä on muitakin läheisiä ihmissuhteita kuin äitinsä tai vanhempansa, päinvastoin. Tuon ikäinen lapsi voi olla yön hoitajan kanssa. Myös parisuhteeseen tulee panostaa pikkulapsiaikana, niin kamalalta kuin se kuulostaakin. Muuten sitä parisuhdetta ei enää lapsen kasvettua isommaksi ole. Lapsi ei hyödy itseensä pakkomielteisesti takertuvasta vanhemmasta, vaan vanhemmasta joka pitää huolen myös itsestään. Jos ette halua viettää kahdenkeskistä aikaa miehenne kanssa, niin miksi ihmeessä olette suhteen edes aloittaneet?

Kyllä elämästä voi tehdä vaikeaa, ei voi kuin ihmetellä.

T. Nainen 42v

Vierailija
266/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan ele oli ihana jos lastenhoito oli valmiiksi järjestetty ja kaikki sellaiset käytännön asiat, että vaimo tosiaan saa rentouttavan tauon kaikesta tuolla hotellilomalla, ilman mitään paineita mistään.  

Jos taasen homman nimi oli se, että aloittaja oletti pelkän hotellivarauksen olevan riittävä ele, josta vaimon pitäisi olla kiitollinen vaikka vaimon harteille jäisi mm. lapsen hoidon ym. arkisten kuvioiden järjestäminen nopealla varoitusajalla korona ja kaikki huomioiden, homma meni pieleen.

Oliko hotellilomanen itse asiassa oikeasti aloittajan itselleen haluama virkistysreissu puettuna "vaimon ilahduttamiseksi"? Turha kantaa marttyyrin viittaa jos näin on.

Mikäli taas vaimo normaalisti rakastaa hotelliöitä ja tosiaan kaikki lapsenhoitojärjstelyt ym. oli aloittajan toimesta jo huomioitu ajatuksella tosiaan ilahduttaa nimenomaan vaimoa, niin sitten on tietysti vähän ihmeellistä miksi ehdotus ei mene läpi.

-

Mutta näitähän emme tiedä. Olisi kiva jos aloittaja kertoisi oleelliset tilanteeseen vaikuttavat seikat.

Olen täsmälleen samaa mieltä. Liikaa informaatiota jäi puuttumaan, jotta voisi ottaa oikeasti kantaa. 

Olellinen informaatio on tässä lainauksessa: "Nyt kuitenkin vaimo ilmoitti, ettei aio laittaa 1v10kk ikäistä taaperoa yöhoitoon"

Kaikki muu on vain kunkin kirjoittajan omaa spekulaatiota. Vaimo siis kieltäytyy hotellilomasta koska ei halua erota mielestään liian pienestä lapsesta yönyli. Kukaan ei tiedä hoitojärjestelyiden helppoudesta eikä siitä, pitääkö vaimo hotelliyöpymisestä tai yllätyksistä. Asian pihvi oli tämä lapsen nuoruuden käyttäminen estävänä syynä kahdenkeskiselle ajalle. Sama pätee tietenkin myös kotona oleiluun tai yllätyksettä yhdessä sovittuun. Niillä asioilla sepkulointi ja vänkääminen johtaa ainoastaan pois varsinaisesta asiasta ja faktoista.

Tuosta voi seurata ero ja yhteishuoltajuus. Silloin nainen joutuu olemaan lapsistaan erossa vähän useammankin yön kuin pelkän yhden yön vuodessa... Mitenköhän nainen ajatteli siitä selviävänsä henkisesti. Kannattaisi vähän miettiä pidemmällekin kuin pelkästään sen hetkisiä omia halujaan.

Juuri niin. Jos yrittää dominoida koko parisuhteen ja perheen kaikkia piirtietä täysin ja yksin omien mielihalujensa mukaan, saattaa menettää monin verroin enemmän kuin pienellä joustamisella ja tois(t)en huomioinnilla. Yksi-kaksi yötä parivuotiaasta lapsesta erossa yön yli on todellisuudessa objektiivisesti katsellen hyvin mitätön jousto. Oikeassa elämässä sellaisen vastustaminen on kohtuutonta itsekeskeistä jääräpäisyyttä ja saattaa olla varsinainen karhunpalvelus kaikille osapuolille. Lapsi ei kehity kunnolla jos ei opi vähitellen olemaan myös muiden seurassa, vaimon ylenpalttinen kiinnittyminen vain ja ainoastaan äitiyteen ja lapsisuhteeseen muut ihmiset ja tarpeet sivuuttaen on hänelle istelleenkin haitaksi ja puolison halujen ja tarpeiden totaalinen laiminlyöminen sekä tämän hyvin aikein tehdyn yrityksen mitätöiminen ajaa puolisot erilleen tunnetasolla todella pahoin. 

Ihan hyviä pointteja tässä viestissä! Olet ihan oikeassa, että äidin liiallinen kiinnittyminen lapseen ei tee hyvää millekään osapuolelle. Kysymys kuuluu kuitenkin, oliko ap:lla tämä kiinnittyminen tiedossa? Jos oli, niin olisihan ap:n pitänyt ymmärtää, että yllätysirrottauminen kokonaiseksi yöksi ei ole hyvä idea (ei lapsen eikä äidin kannalta). Jos taas ei ollut tiedossa, niin tämä oli ap:lle karu herätys. 

Joka tapauksessa nyt asia on tiedossa. Miten tästä eteenpäin? Toivottavasti ap ja vaimo pääsevät keskinäisen kyräilyn ohitse ja alkavat työstää asiaa yhdessä, pikkuhiljaa ja kunnioittavasti koko perheen parasta ajatellen.

Vierailija
267/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Itse olisin iloinen.

Meillä oli skidi isovanhemmilla hoidossa jo aika vauvana ja yhden yön yli jo puolivuotiaana.

Pitkän liiton salaisuus on yhteinen aika.

Ja lapsen terveen kehityksen ja onnellisen aikuisuuden salaisuus on turvallinen kiintymyssuhde. 

Aikuiset jaksavat kyllä odottaa, mutta vauva on vauva vain hetken. 

Ja lapsi oppii kyllä luottamaan muihinkin ihmisiin kuin vaan äitiinsä. Olen hoitanut tuttavien vauvoja siitä lähtien kun vauvat ovat olleet puolisen vuotta. Hyvin pärjättiin.

Sairasta. Kyllä tässä on lasun paikka. Joku jättää imeväisikäiset lapsensa , jollekin randomille ämmälle.

Vierailija
268/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on lähes kaksi vuotias. Onko lasta koskaan hoitanut joku muu kuin äiti tai isä? Jos on hoitanut ja nyt olisi tämä sama hoitaja, niin kyllä lapsi pärjää. Äidin pitäisi ymmärtää, että parisuhteeseenkin pitäisi panostaa.

Eikä pitäisi lapsen hyvinvoinnin kustannuksella. Ukko vonkaa vaan pillua eikä mieti yhtään mitä se oma runkkupatja mahdollisesti haluaa ja tarvitsee. Miehet ovat todella itsekkäitä.

Kuka puhuu noin omasta miehestään? Miksi et eroa?

Tuon kirjoittajalla ei ole miestä.

Vierailija
269/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nainen yllättää miehen yhteisellä metsäretriitillä se on kiva yllätys.

Kun mies yllättää naisen yhteisellä hotelliyöllä ... mies on itsekäs sika.

Aloittaja ei kertonut, miten lastenhoito oli järjestetty vai oliko ollenkaan. Jäikö se vaimon hoidettavaksi? En minäkään viihtyisi, jos tietäisin, että lapsi on lähes tuntemattoman hoivissa ja itkee.

Ja mikä siinä hotellissa nyt niin erinomaista on olevinaan, kaikki samanlaisia. Kotona on mukavampaa....no, riippuu tietty kodista. Mutta itselleni joku hotelli on ihan perseestä

Hotellissa ei näe tekemättömiä kotitöitä. Saattaa olla spa-osasto, hierontapalvelut, poreamme, sauna, valmiiksi katettu aamiaispöytä kaikkine herkkuineen, siivooja, hiljaisuus ja oma rauha. Ei tarvitse tehdä mitään. Voi maata sängyssä tai juoda kuohuvaa kylpyammeessa.

Harvalla kotona on nämä kaikki tarjolla.

Kaikki eivät nauti samoista asioista. Miksi antaa yllätyksenä jotakin sellaista, mistä toinen ei edes nauti? Ei se ole silloin yllätys, se on rangaistus.

Olettaisin, että ap tuntee tämän naisen jolle yllätyksen järjesti. Jos sinua ei miellytä hotellihuone, niin jää kotiin hoitamaan lasta ja päästä mies nauttimaan hotellipalveluista. Vai tuleeko narinaa siitäkin?

Vierailija
270/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lähtis korona-aikaan mihkään hotelliin, yöks.

Vierailija
271/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä usea täällä olettaa, että mies odottaa villiä menoa ja seksiä? Mies haluaa viettää aikaa rauhassa vaimonsa kanssa. Onko se liikaa, jos kerran seksiäkin harrastaisivat. Miksi teillä on ajatus ettei taaperon äiti voisi nauttia siitä myös? Oletteko lopettaneet seksin vuosikausiksi lapsen saannin jälkeen?

Joka paikassa toitotetaan, että seksi kuuluu parisuhteeseen, ilmeisesti lapsen saannin jälkeen tilanne muuttuu, kun se on palstalaisten mielestä niin kauheaa.

Tsemppiä ap, järjestä seuraavan kerran kahdenkeskistä aikaa vaimosi kanssa kun lapsi on 15 v.

Seksi kuuluu parisuhteeseen . Mutta vain silloin ja siten kun molemmille sopii. Ketään ei kuulu pakottaa. Itsemäärämisoikeus ei poistu parisuhteessakaan. Kannattaa miettiä, mikä niissä omissa toimissa on vikana, mikäli kumppani ei ikinä halua seksiä.

Minä olen tuo lainaamasi, ja sen verran valoitettakoon, että en ole koskaan seurustellut koska en pysty harrastamaan seksiä. Voinko siis syyttää (tulevaa) puolisoani, että hänessä se vika on ja hänen toimissaan? No en tietenkään, joten älä sinä lähde vierittämään syytä tämän keissin ap:lle. Hän ei myöskään missään vaiheessa ilmaissut että haluaisi järjestää tämän kaiken vain siksi että pääsisi pukille - se oli vastaajien mielipide. Ja he hyvin selvästi toivat ilmi että seksin harrastaminen tai sen haluaminen olisi jotenkin väärin.

Vierailija
272/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli skidi isovanhemmilla hoidossa jo aika vauvana ja yhden yön yli jo puolivuotiaana.

Ja lapsen terveen kehityksen ja onnellisen aikuisuuden salaisuus on turvallinen kiintymyssuhde. 

Lapsen kiintymyssuhde ei kaadu siihen, että lapsi on erossa vanhemmistaan yhden yön. Jos vanhempien Parisuhde ei voi hyvin, silloin myös lapsi kärsii. Tämä on asia joka jokaisen tulisi muistaa.

Parisuhde kaipaa aikaa ja hoitamista, myös silloin kuin lapset ovat pieniä. Ei Parisuhde ole mikään "laukku jonka voi työntää kaapin perälle ja kaivaa joskus tulevaisuudessa esiin".

Kyllä parisuhteessa on silloin isoja ongelmia, jos sen hoitamiseen ja seksin harrastamiseen tarvitaan yllätyshotelliöitä.

Niin, oletan että ap:n tapauksessa seksiä on molempia osapuolia riittävä määrä kotonakin. Ettei tarvitse sitä tarvetta lähteä hotelliin paikkaamaan. Vaikka hotellissa on tietysti se ettei tarvitse esimerkiksi olla hiljaa jne käytännön juttuja. 

Olen samaa mieltä että ongelmia on jos molempien tarpeet eivät tule nähdyiksi tai kuulluiksi. 

Tarpeet on siitä hassuja, että niitä ei voi arvottaa tai laittaa järjestykseen. Ne on ihan yhtä tosia ja oikeita kummallekin. Hankalaa jos noiden täyttäminen on jotain ihme kaupankäyntiä. "Tee sinä noin että minä teen sitten näin" - miksi siinä suhteessa sitten pitää roikkua jos toisen haluamiset eivät kiinnosta? 

Kaupankäynti on kyllä suhteen kuin suhteen pilaaja. 

Tässä varmaan kuitenkin tarkoitettiin kompromissia. Ja se on sitä että molemmat joustavat vuorollaan, ei kaupankäyntiä.

Minulle kompromissi ei tarkoira vuorotellen joustamista. Kompromissi on jotakin, missä molemmat tulevat puolitiehen vastaan. Ap:n tapauksessa esimerkiksi parin tunnin kylpyläreissu, jonka päätteeksi villit autopanot. Siitä sitten kotiin lapsia kaitsemaan.

Ja mitä nainen tästä saa?? Mies pääsee haluamaansa kylpylään ja saa seksiä.

Vierailija
273/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lapsi oppii kyllä luottamaan muihinkin ihmisiin kuin vaan äitiinsä. Olen hoitanut tuttavien vauvoja siitä lähtien kun vauvat ovat olleet puolisen vuotta. Hyvin pärjättiin.

Sairasta. Kyllä tässä on lasun paikka. Joku jättää imeväisikäiset lapsensa , jollekin randomille ämmälle.

Sori, mutta puolivuotiaat syö lusikalla kiinteää ruokaa.

Vierailija
274/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko järkeä asua saman katon alla, jos sen kumppanin kanssa ei halua viettää vuorokauden ajan kerran kahdessa vuodessa kahdenkeskeistä aikaa.

Tuo tekee 5 päivää 10 vuodessa. Onko liikaa pyydetty?

On liikaa vaadittu. Mikä siellä kotona on niin kamalaa ettei mies siellä viihdy? Jos on pakko mennä hotelliin niin miksi sinne ei voi ottaa lasta mukaan? Sen jälkeen kun saadaan lapsia ,ei enää olla lapseton pariskunta. Säälin kyllä ihmistä joka on menny APN kaltaisten kanssa lisääntymään. Perheellinen ihminen elää perheellisenä ihmisenä ja seksi ja muu ajsnvitto tehdään sen perheen puitteissa.

Kommenteissakin ilmeisesti siirrytty provoamisen puolelle, mutta jos olisin mies ja näitä lukisin, niin miettisin kyllä kahteen ja kolmeenkin kertaan, haluanko koskaan perhettä.

Vierailija
275/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun luen tätä keskustelua niin en kyllä yhtään ihmettele enää sitä, että niin monet pariskunnat päätyvät eroon kun lapset ovat pieniä. Tästä aloituksesta ei käynyt ilmi, että lapsenhoito ei olisi järjestynyt, vaan että vaimo ei tosiaan halunnut lasta hoitoon. Ei käynyt myöskään ilmi sitä, että onko lapsenhoitoasiasta keskusteltu aikaisemmin. Joten ei spekuloida sillä.

Lapsi ei mene rikki siitä, että hänellä on muitakin läheisiä ihmissuhteita kuin äitinsä tai vanhempansa, päinvastoin. Tuon ikäinen lapsi voi olla yön hoitajan kanssa. Myös parisuhteeseen tulee panostaa pikkulapsiaikana, niin kamalalta kuin se kuulostaakin. Muuten sitä parisuhdetta ei enää lapsen kasvettua isommaksi ole. Lapsi ei hyödy itseensä pakkomielteisesti takertuvasta vanhemmasta, vaan vanhemmasta joka pitää huolen myös itsestään. Jos ette halua viettää kahdenkeskistä aikaa miehenne kanssa, niin miksi ihmeessä olette suhteen edes aloittaneet?

Kyllä elämästä voi tehdä vaikeaa, ei voi kuin ihmetellä.

T. Nainen 42v

Tuliko mieleen, että kaikilla ei ole ympärillä yhtään luotettavaa aikuista kenen kanssa oma lapsi voi muodostaa kiintymyssuhteen vanhempiensa lisäksi?!

Me emme tiedä ap:n lastenhoitokuvioista. Vanhemmilla voi olla vaikkapa eri käsitys luotettavasta lastenhoitajasta.

Vierailija
276/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, vaimo viettämään kihlajaispäivää ja parisuhdeaikaa jonkun ystävättären kanssa.

Miten olisi niin tuomittava ajatus, että aloittaja olisi varannut hotelliyön ajatellen siinä myös itseään?

Onhan hän puoliso ja myös parisuhteen toinen henkilö.

Onko sallittu yllätys vain jos se ilahduttaa pelkästään toista osapuolta, mutta sinne mennään kuitenkin yhdessä.

Mielestäni hotelliyöpyminen on niin neutraali ja ketään ärsyttämään yllätys etten keksi miten se voisi olla yllättäjälle puolueellinen ja silloin yllättäjä ajattelisi vain itseään.

Samoin tietenkin on luonnollista, että (nuori/nuorehko) ihminen ajattelee myös seksiä.

Kun lapsi on jo miltei parivuotias niin miten seksi olisi niin vaikeaa tai vaikea ajatus?

Ihan kummallisista jos niin olisi.

Että naista pelottaa mennä kahdenkesken hotelliin oman miehensä kanssa kun siellä täytyy harrastaa seksiä.

Päinvastoin, pitäisi mennä lennossa, että saa harrastaa rauhassa seksiä.

Aloittajan yllätys oli kiva. Varsinkin jos lapsenhoito oli järjestyksessä.

Itse viihdyn parhaiten kotona ja ikinä en lähtisi ei-matkailutarkotuksessa lorvimaan jonnekin hotelliin. Varsinkaan ilman lapsia. Kyllähän tuossa AP ei halua ilahduttaa kumppaniaan vaan tekee täysin selväksi, että pillua tänne ja heti vähääkään miettimättä miltä se kumppanista tuntuu.

Vierailija
277/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kiintymyssuhde ei kaadu siihen, että lapsi on erossa vanhemmistaan yhden yön. Jos vanhempien Parisuhde ei voi hyvin, silloin myös lapsi kärsii. Tämä on asia joka jokaisen tulisi muistaa.

Parisuhde kaipaa aikaa ja hoitamista, myös silloin kuin lapset ovat pieniä. Ei Parisuhde ole mikään "laukku jonka voi työntää kaapin perälle ja kaivaa joskus tulevaisuudessa esiin".

Kyllä parisuhteessa on silloin isoja ongelmia, jos sen hoitamiseen ja seksin harrastamiseen tarvitaan yllätyshotelliöitä.

Niin, oletan että ap:n tapauksessa seksiä on molempia osapuolia riittävä määrä kotonakin. Ettei tarvitse sitä tarvetta lähteä hotelliin paikkaamaan. Vaikka hotellissa on tietysti se ettei tarvitse esimerkiksi olla hiljaa jne käytännön juttuja. 

Olen samaa mieltä että ongelmia on jos molempien tarpeet eivät tule nähdyiksi tai kuulluiksi. 

Tarpeet on siitä hassuja, että niitä ei voi arvottaa tai laittaa järjestykseen. Ne on ihan yhtä tosia ja oikeita kummallekin. Hankalaa jos noiden täyttäminen on jotain ihme kaupankäyntiä. "Tee sinä noin että minä teen sitten näin" - miksi siinä suhteessa sitten pitää roikkua jos toisen haluamiset eivät kiinnosta? 

Kaupankäynti on kyllä suhteen kuin suhteen pilaaja. 

Tässä varmaan kuitenkin tarkoitettiin kompromissia. Ja se on sitä että molemmat joustavat vuorollaan, ei kaupankäyntiä.

Minulle kompromissi ei tarkoira vuorotellen joustamista. Kompromissi on jotakin, missä molemmat tulevat puolitiehen vastaan. Ap:n tapauksessa esimerkiksi parin tunnin kylpyläreissu, jonka päätteeksi villit autopanot. Siitä sitten kotiin lapsia kaitsemaan.

Ja mitä nainen tästä saa?? Mies pääsee haluamaansa kylpylään ja saa seksiä.

No miksi nainen ei nauttisi noista samoista asioista??? Oletteko kaikki muut naiset parisuhteessa olevia aseksuaaleja?

Vierailija
278/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten vastauksista voi päätellä, kannattaa hyväksyä uusi asema pyhän äidin rahoittajana. Tehtäväsi on tuottaa rahaa tilille ja tehdä avustavia kotitöitä, muun ajan olet häiritsemättä äitilapsisuhdetta. P*llua ei tule, eikä keskusteluseuraa, eikä seuraa ylipäänsä. Lähteä et saa, koska äiti tarvitsee massia ja apua ja jonkun, jonka tekemisiä päivitellä äitikavereille.

Juuri tämän takia meille Ei tule lapsia ikinä. On liian suuri riski että nainen unohtaa, että se mieskin on olemassa ja taantuu lässyttäväksi äitihahmoksi.

Vierailija
279/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kavereiden kanssa vuokramökillä viikonloppua viettämässä muutama vuosi sitten (ennen koronaa) Mukana oli nuori perhe, tai siis äiti ja isä kaksistaan, ja niitten lapsi oli ensimmäistä kertaa hoidossa, isovanhemmilla tai jossain.

Kun rouva oli juonut yhden kaljan (mitä hän odotti kovasti) niin hän herkistyi ja alkoi itkeä ja valittaa kuinka on ikävä lasta. Tähän vollotukseen meni hänen koko viikonloppunsa. Miehensä oli ymmärrettävästi käärmeissään tilanteesta ja nautti alkoholijuomia kavereittensa kanssa sillä välin kun naisväki yritti lohduttaa onnetonta äitiä.

Ilmeisesti ajankohta oli väärä.

Vierailija
280/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nainen yllättää miehen yhteisellä metsäretriitillä se on kiva yllätys.

Kun mies yllättää naisen yhteisellä hotelliyöllä ... mies on itsekäs sika.

Aloittaja ei kertonut, miten lastenhoito oli järjestetty vai oliko ollenkaan. Jäikö se vaimon hoidettavaksi? En minäkään viihtyisi, jos tietäisin, että lapsi on lähes tuntemattoman hoivissa ja itkee.

Ja mikä siinä hotellissa nyt niin erinomaista on olevinaan, kaikki samanlaisia. Kotona on mukavampaa....no, riippuu tietty kodista. Mutta itselleni joku hotelli on ihan perseestä

Hotellissa ei näe tekemättömiä kotitöitä. Saattaa olla spa-osasto, hierontapalvelut, poreamme, sauna, valmiiksi katettu aamiaispöytä kaikkine herkkuineen, siivooja, hiljaisuus ja oma rauha. Ei tarvitse tehdä mitään. Voi maata sängyssä tai juoda kuohuvaa kylpyammeessa.

Harvalla kotona on nämä kaikki tarjolla.

Kaikki eivät nauti samoista asioista. Miksi antaa yllätyksenä jotakin sellaista, mistä toinen ei edes nauti? Ei se ole silloin yllätys, se on rangaistus.

Älä sitten valita kuinka ikinä ei saa valmista aamupalaa ja kuinka elämä on pelkkää kotitöiden tekoa eikä koskaan saa hetken rauhaa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi