Järjestin puolisolle hotelliyllätyksen, ei halua lähteä
Noniin.
Järjestin ystävänpäivälle (samalla kihlajaispäivä) mielestäni romanttisen yllätyksen vaimolle, hotelliyön sviitissä.
Emme ole nuorimman lapsen syntymän jälkeen olleet ainuttakaan yötä kahdestaan, ja omat odotukseni olivat suuret. En kertonut vaimolle tästä mitään aiemmin, sillä halusin yllättää hänet.
Nyt kuitenkin vaimo ilmoitti, ettei aio laittaa 1v10kk ikäistä taaperoa yöhoitoon, vaan reissu täytyy perua. Minua suututtaa ja ärsyttää, olin kuvitellut että saisimme pitkästä aikaa rentoutua kunnolla kahdestaan, ilman lapsia.
Olenko kohtuuton, kun odotin vaimon ilahtuvan ja innostuvan tästä?
Kommentit (957)
Vierailija kirjoitti:
En ehtinyt lukea kaikkia kommentteja, mutta tottakai olin hankkinut luotettavan hoitajan lapsille.
Lapset olisivat menneet mummolaan, vaimon vanhemmille, jossa ovat säännöllisesti hoidossa päiväsaikaan.
En ajatellut ettei vaimo suostuisi antamaan lapsia yökylään, koska viettävät siellä muutenkin paljon aikaa.Ja kyllä, tottakai minulle kelpaisi reissulla myös seksi. En kuitenkaan edellytä vaimolta yhtään mitään, halusin oikeasti vain ilahduttaa.
Meillä on säännöllinen ja tyydyttävä seksielämä, ja jos vaimoa ei sattuisi juuri silloin haluttamaan muu kuin nukkuminen, se olisi minulle erittäin ok.En siis todellakaan varannut hotellia itseäni varten, vaan häntä. Ehdotin myös että voin itse jäädä lasten kanssa kotiin, vaikka mieluiten toki olisin lähtenyt hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä usea täällä olettaa, että mies odottaa villiä menoa ja seksiä? Mies haluaa viettää aikaa rauhassa vaimonsa kanssa. Onko se liikaa, jos kerran seksiäkin harrastaisivat. Miksi teillä on ajatus ettei taaperon äiti voisi nauttia siitä myös? Oletteko lopettaneet seksin vuosikausiksi lapsen saannin jälkeen?
Minulle tulisi tuollaisesta yllätyksenä sellainen olo kuin olisin maksettu nainen. Että nyt jaksat taas rakas vaimo valvoa öitä lapsen kanssa, kun kerran vuodessa pääset hotelliin naimaan.
En ymmärrä, en vain kertakaikkiaan ymmärrä, oma aviomies haluaa sinun kanssasi yhden päivän viettää aikaa ja sinulle se merkitsee sitä että olet maksettu nainen.
Minusta olisi outoa, että miehen pitää varata hotellihuone voidakseen olla kanssani.
No eihän se pakko ole hotellihuone olla, vaikka mökkireissu, oma koti tms. Missä voidaan olla kaksitaan ja nauttia vain siitä että ollaan kahden.
Perheellisenä nautitaan siitä yhdessäolosta perheenä. Mitä nautittavaa siinä on jos ei ole se itse haluttu perhe mukana?
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa kyllä aloittajan puolesta.
Saattaisin itse käydä vakavan keskustelun vaimon kanssa että tarkoitus oli ilahduttaa ja ottaa irtiotto arjesta ja jos vaimo ei näe parisuhdettanne sen arvoisena, niin sinä näet. Lähtisin siis reissuun yksin. Eihän se sama asia ole mutta mukava silti.
Mielestäni ap:n kertomus paljasti sen, että äiti ja lapsi ovat hyvin vahvasti kiinni toisissaan. Vakava keskustelu pitäisi käydä siitä, että joustavampi suhde äidin ja lapsen välillä voisi olla kaikkien osapuolien kannalta parempi. Hyökkäävä asenne ei tällaisessa asetelmassa hyödytä, vaan luo vaimolle mielikuvan uhkavaatimuksesta: "sinun pitää valita minun ja lapsen välillä!". Hedelmällisempää olisi yrittää tervehdyttää perheen tilanne niin, että sekä parisuhde että lasten ja vanhempien välinen suhde kukoistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Itse olisin iloinen.
Meillä oli skidi isovanhemmilla hoidossa jo aika vauvana ja yhden yön yli jo puolivuotiaana.
Pitkän liiton salaisuus on yhteinen aika.Ja lapsen terveen kehityksen ja onnellisen aikuisuuden salaisuus on turvallinen kiintymyssuhde.
Aikuiset jaksavat kyllä odottaa, mutta vauva on vauva vain hetken.
Lapsen kiintymyssuhde ei kaadu siihen, että lapsi on erossa vanhemmistaan yhden yön. Jos vanhempien Parisuhde ei voi hyvin, silloin myös lapsi kärsii. Tämä on asia joka jokaisen tulisi muistaa.
Parisuhde kaipaa aikaa ja hoitamista, myös silloin kuin lapset ovat pieniä. Ei Parisuhde ole mikään "laukku jonka voi työntää kaapin perälle ja kaivaa joskus tulevaisuudessa esiin".Kyllä parisuhteessa on silloin isoja ongelmia, jos sen hoitamiseen ja seksin harrastamiseen tarvitaan yllätyshotelliöitä.
Niin, oletan että ap:n tapauksessa seksiä on molempia osapuolia riittävä määrä kotonakin. Ettei tarvitse sitä tarvetta lähteä hotelliin paikkaamaan. Vaikka hotellissa on tietysti se ettei tarvitse esimerkiksi olla hiljaa jne käytännön juttuja.
Olen samaa mieltä että ongelmia on jos molempien tarpeet eivät tule nähdyiksi tai kuulluiksi.
Tarpeet on siitä hassuja, että niitä ei voi arvottaa tai laittaa järjestykseen. Ne on ihan yhtä tosia ja oikeita kummallekin. Hankalaa jos noiden täyttäminen on jotain ihme kaupankäyntiä. "Tee sinä noin että minä teen sitten näin" - miksi siinä suhteessa sitten pitää roikkua jos toisen haluamiset eivät kiinnosta?
Kaupankäynti on kyllä suhteen kuin suhteen pilaaja.
Tässä varmaan kuitenkin tarkoitettiin kompromissia. Ja se on sitä että molemmat joustavat vuorollaan, ei kaupankäyntiä.
Minulle kompromissi ei tarkoira vuorotellen joustamista. Kompromissi on jotakin, missä molemmat tulevat puolitiehen vastaan. Ap:n tapauksessa esimerkiksi parin tunnin kylpyläreissu, jonka päätteeksi villit autopanot. Siitä sitten kotiin lapsia kaitsemaan.
Ja mitä nainen tästä saa?? Mies pääsee haluamaansa kylpylään ja saa seksiä.
No miksi nainen ei nauttisi noista samoista asioista??? Oletteko kaikki muut naiset parisuhteessa olevia aseksuaaleja?
En kyllä todellakaan näin 40 vuotiaana perheellisenä naisena nauttisi yhtään mistään ”villistä autopanosta” hyi hemmetti. Huonossa asennossa nopeasti jossain likaisessa autossa. Joo ei todellakaan.
Ajattelin hotellihuonetta, en autoa.
Viestissä mihin vastasin lukee ”parin tunnin kylpyläreissu ja sitten villit AUTOpanot.”
Osaan lukea. Mutta nämä muut kommentit kuinka tulee maksullinen nainen fiilis, jos menee hotelliin miehensä kanssa kummastuttavat. Kuinka nainen ei saa seksistä mitään ikinä. On vain antava osapuoli.
Et näköjään ainakaan ymmärrä lukemaasi. Vastasin nimenomaan viestiin missä puhuttiin autopanosta, että en todellakaan nauti sellaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Voihan vaimo tuntea vielä epävarmuutta vartalostaan, kun niin ihanteena pidetään sitä, että pitäisi raskauskilot saada nopeasti karistetuiksi pois. Hotelliyön ehdottaminen vihjaa ilman muuta siihen, että mies tahtoo nyt seksiä ja vaimon pitäisi laittautua miestä varten hemaisevaksi. Mutta jos ei vaan jaksa. Lapsen hoitajakin arvaisi heti, että mihin puuhiin sitä ollaan menossa.
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Mies ei osaa viettää aikaa rauhassa kihlattunsa kanssa ihan kotona? Laittaa vaikkapa ruokaa ja hankkia herkkuja. Mukava elokuva Netflixistä jne. Yleensä tuollaisista hotelliyllätykdsistä on enemmän vaivaa kuin iloa.[/quote]
==========
Niin ja se lapsi pyörisi jaloissa ja haluaisi huomiota (niin kuin lasten kuuluu haluta)
Ruokailu yhdessä parivuotiaan kanssa ei ole aina rentouttavaa yhdessäoloa kun lapsi haluaa syödä ihan itse ja sotkee kaikki paikat. (tärkeä kehitysvaihe opetella syömään itse)
Netflixin elokuva voi olla aikuisille kiinnostava mutta sopimaton lapsen silmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on lähes kaksi vuotias. Onko lasta koskaan hoitanut joku muu kuin äiti tai isä? Jos on hoitanut ja nyt olisi tämä sama hoitaja, niin kyllä lapsi pärjää. Äidin pitäisi ymmärtää, että parisuhteeseenkin pitäisi panostaa.
Miksi se panostaminen tapahtuu hotellissa? Miten se yksi hotelliyö kahdessa vuodessa pitää parisuhteen pystyssä? Se huomioiminen ja parisuhteen hoitaminen tapahtuu arjessa, ihan joka päivä.
Meiltä esimerkiksi puuttuu tukiverkot kokonaan, kolme pientä lasta. En todellakaan laita lapsiani hoitoon puolituntemattomalle, jotta pääsen puolisoni kanssa viettämään "laatuaikaa" kerran vuodessa. Ei ole sen arvoista.
Tämä!!
Ei nyt liity ihan tähän ja meillä on teini-ikäisiä lapsia, mutta kyllä se parisuhteen hoito tapahtuu nimenomaan pari kertaa vuodessa hotellissa kun saadaan rauhassa jutella ja ennen kaikkea sekstailla. Kotona näitä kumpaakaan ei oikein voi tehdä. Hotellissa pannaan sitten monta kertaa kun tietää, että niin rentoa seksiä ei ole taas puoleen vuoteen tiedossa.
Omituista. Kyllä me onnistumme ihan kotona keskustelemaan ja panemaan ihan päivittäin. Pienille lapsille kiva DVD pyörimään ja koko ohjelman verran on aikaa tehdä mitä lystää. Isommat kököttää mielellään huoneessaan pelaamassa ilman häiriötä tai menee kavereilleen. Omituista miten jotkut ei voi elää normaalisti kotonaan.
Sori, mutta pieniä lapsia ei nykyaikana saa laittaa ruudun äärelle. Millainen vanhempi olet, jos tunget tabletin lapsen käteen "katso tota, äiti lähtee nyt panemaan"?
Niin tosiaan, aloittaja täällä. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehtinyt lukea kaikkia kommentteja, mutta tottakai olin hankkinut luotettavan hoitajan lapsille.
Lapset olisivat menneet mummolaan, vaimon vanhemmille, jossa ovat säännöllisesti hoidossa päiväsaikaan.
En ajatellut ettei vaimo suostuisi antamaan lapsia yökylään, koska viettävät siellä muutenkin paljon aikaa.Ja kyllä, tottakai minulle kelpaisi reissulla myös seksi. En kuitenkaan edellytä vaimolta yhtään mitään, halusin oikeasti vain ilahduttaa.
Meillä on säännöllinen ja tyydyttävä seksielämä, ja jos vaimoa ei sattuisi juuri silloin haluttamaan muu kuin nukkuminen, se olisi minulle erittäin ok.En siis todellakaan varannut hotellia itseäni varten, vaan häntä. Ehdotin myös että voin itse jäädä lasten kanssa kotiin, vaikka mieluiten toki olisin lähtenyt hänen kanssaan.
Kiitos selvennyksestä. Mitä vaimosi sanoi tarkalleen ottaen syyksi? Ja juttelitteko asiasta vai menikö syyttelyksi?
Mie en sano mittää mut sen mie sanon, jotta maalaisjärki on kadonnu nykyajan vanhemmilta ihan tyystin. Ootta tehneet niistä lapsista jotain ylimaallisia, ei ihmisiä ollenkaa.
Sellaasia, jotta niitä pittää palvoa 24/7 ja ne männöö kaikesta rikki. Ei sua komentoo, ei saa käsköö. Pittää vanhemman mennä laspen pillin mukkaan.
Ongelmissa ootta, kun niillä murrosikä alkoo. Ne kas kuvittelloo, jotta valta on perheessä niillä. Ku tyä ootte sen niille antano. Elekää sitte valittako. Kärsikää seuraukset. Ja mie naaran. Niin, jotta ikenet näkkyy.
Kyllä se on vanhemmat, jotka sen tahdin miärää ja lapset nöyrästi kuuntelloo.
Terveisin yks mamma
Vierailija kirjoitti:
Mä en lähtis korona-aikaan mihkään hotelliin, yöks.
Oletko liikkunut vuoteen missään? Mä en pysty näkemään hotellia minään erikoisena "vaaranpaikkana".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Itse olisin iloinen.
Meillä oli skidi isovanhemmilla hoidossa jo aika vauvana ja yhden yön yli jo puolivuotiaana.
Pitkän liiton salaisuus on yhteinen aika.Ja lapsen terveen kehityksen ja onnellisen aikuisuuden salaisuus on turvallinen kiintymyssuhde.
Aikuiset jaksavat kyllä odottaa, mutta vauva on vauva vain hetken.
Lapsen kiintymyssuhde ei kaadu siihen, että lapsi on erossa vanhemmistaan yhden yön. Jos vanhempien Parisuhde ei voi hyvin, silloin myös lapsi kärsii. Tämä on asia joka jokaisen tulisi muistaa.
Parisuhde kaipaa aikaa ja hoitamista, myös silloin kuin lapset ovat pieniä. Ei Parisuhde ole mikään "laukku jonka voi työntää kaapin perälle ja kaivaa joskus tulevaisuudessa esiin".Kyllä parisuhteessa on silloin isoja ongelmia, jos sen hoitamiseen ja seksin harrastamiseen tarvitaan yllätyshotelliöitä.
Niin, oletan että ap:n tapauksessa seksiä on molempia osapuolia riittävä määrä kotonakin. Ettei tarvitse sitä tarvetta lähteä hotelliin paikkaamaan. Vaikka hotellissa on tietysti se ettei tarvitse esimerkiksi olla hiljaa jne käytännön juttuja.
Olen samaa mieltä että ongelmia on jos molempien tarpeet eivät tule nähdyiksi tai kuulluiksi.
Tarpeet on siitä hassuja, että niitä ei voi arvottaa tai laittaa järjestykseen. Ne on ihan yhtä tosia ja oikeita kummallekin. Hankalaa jos noiden täyttäminen on jotain ihme kaupankäyntiä. "Tee sinä noin että minä teen sitten näin" - miksi siinä suhteessa sitten pitää roikkua jos toisen haluamiset eivät kiinnosta?
Kaupankäynti on kyllä suhteen kuin suhteen pilaaja.
Tässä varmaan kuitenkin tarkoitettiin kompromissia. Ja se on sitä että molemmat joustavat vuorollaan, ei kaupankäyntiä.
Minulle kompromissi ei tarkoira vuorotellen joustamista. Kompromissi on jotakin, missä molemmat tulevat puolitiehen vastaan. Ap:n tapauksessa esimerkiksi parin tunnin kylpyläreissu, jonka päätteeksi villit autopanot. Siitä sitten kotiin lapsia kaitsemaan.
Ja mitä nainen tästä saa?? Mies pääsee haluamaansa kylpylään ja saa seksiä.
No miksi nainen ei nauttisi noista samoista asioista??? Oletteko kaikki muut naiset parisuhteessa olevia aseksuaaleja?
En kyllä todellakaan näin 40 vuotiaana perheellisenä naisena nauttisi yhtään mistään ”villistä autopanosta” hyi hemmetti. Huonossa asennossa nopeasti jossain likaisessa autossa. Joo ei todellakaan.
Ajattelin hotellihuonetta, en autoa.
Viestissä mihin vastasin lukee ”parin tunnin kylpyläreissu ja sitten villit AUTOpanot.”
Osaan lukea. Mutta nämä muut kommentit kuinka tulee maksullinen nainen fiilis, jos menee hotelliin miehensä kanssa kummastuttavat. Kuinka nainen ei saa seksistä mitään ikinä. On vain antava osapuoli.
Et näköjään ainakaan ymmärrä lukemaasi. Vastasin nimenomaan viestiin missä puhuttiin autopanosta, että en todellakaan nauti sellaisesta.
Etkä sinäkään näytä ymmärtävän, että minä en vastannut kenellekään 40-vuotiaalle äidille vaan yleisesti ottaen, että mikä oletus ettei nainen nauttisi seksistä.
Näitä tilityksiä kun lukee niin ei tarvitse ihmetellä suurta avioerojen määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun luen tätä keskustelua niin en kyllä yhtään ihmettele enää sitä, että niin monet pariskunnat päätyvät eroon kun lapset ovat pieniä. Tästä aloituksesta ei käynyt ilmi, että lapsenhoito ei olisi järjestynyt, vaan että vaimo ei tosiaan halunnut lasta hoitoon. Ei käynyt myöskään ilmi sitä, että onko lapsenhoitoasiasta keskusteltu aikaisemmin. Joten ei spekuloida sillä.
Lapsi ei mene rikki siitä, että hänellä on muitakin läheisiä ihmissuhteita kuin äitinsä tai vanhempansa, päinvastoin. Tuon ikäinen lapsi voi olla yön hoitajan kanssa. Myös parisuhteeseen tulee panostaa pikkulapsiaikana, niin kamalalta kuin se kuulostaakin. Muuten sitä parisuhdetta ei enää lapsen kasvettua isommaksi ole. Lapsi ei hyödy itseensä pakkomielteisesti takertuvasta vanhemmasta, vaan vanhemmasta joka pitää huolen myös itsestään. Jos ette halua viettää kahdenkeskistä aikaa miehenne kanssa, niin miksi ihmeessä olette suhteen edes aloittaneet?
Kyllä elämästä voi tehdä vaikeaa, ei voi kuin ihmetellä.
T. Nainen 42v
Tuliko mieleen, että kaikilla ei ole ympärillä yhtään luotettavaa aikuista kenen kanssa oma lapsi voi muodostaa kiintymyssuhteen vanhempiensa lisäksi?!
Me emme tiedä ap:n lastenhoitokuvioista. Vanhemmilla voi olla vaikkapa eri käsitys luotettavasta lastenhoitajasta.
Voisiko silti keskustella itse aiheesta (vanhempien hotelliyö yllätyksenä) olettaen, että hoitopaikka on olemassa? Kun ei tämä etene mihinkään sen pohtimisella, onko sitä hoitopaikkaa vai ei.
Olisitko vaimona positiivisesti yllättynyt, jos mies järjestäisi yllätyksenä hotelliyön teille kahdelle (JA se hoitopaikka olisi olemassa)? Minä olisin, todellakin.
Minä olisin myös. Jo ajatuksena siitä, että mies näkee minut myös naisena ja puolisona, eikä vain äitinä, jonka ainoa tehtävä on olla olemassa lapselleen. Minua myös hämää se, että miksi automaattinen oletus oli että hoitopaikkaa ei ole tiedossa? En itse tunne yhtäkään isää, joka ei ensimmäisenä selvittäisi tämän lapsenhoitoasian, ennen kuin rupeaa yllätystä järjestämään. Mutta oma tuttavapiirini taitaakin olla sitten erikoista porukkaa. Kun esim. sisarusteni lapset olivat pieniä ja itselläni ei ollut silloin lapsia, niin kävin mielelläni heitä hoitamassa ihan pienestä asti. Myös yön yli, jotta vanhemmat pääsevät kahdestaan johonkin. Ihan normaaleja lapsia näistä on kasvanut, ja edelleenkin läheiset välit heidän kanssaan kun ovat minun kanssani olleet pienestä asti.
Ymmärrän toki, että kaikilla ei tällaista tukiverkkoa ole. Jos vain mitenkään on mahdollista, niin sellaisen hankkiminen kannattaa. Jos omista läheisistä löydy, niin erilaisilla järjestöillä on tarjolla näitä ”aikuinen kaveri lapselle” ym. palveluita. Mitä jos itse vaikka sairastut vakavasti ja joudut sairaalaan, mitä lapselle silloin tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Täällä on jo ehditty 10 sivun verran haukuttu sinua, koska et miehenä ymmärtänyt hankkia hoitajaa lapselle. Koska olet mies...
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siis siltä, että olet toiminut oikein hyvin.
Karu yllätys sinulle, että yllätys ei onnistunutkaan. Täällä on ehdottu muutamia mahdollisia syitä:
-vaimolla ei ole kaikki hyvin (väsymys, unettomuus, masennus, jokin muu henk.koht. kriisi tms.)
-vaimolla ja lapsella on liian tiivis suhde
-vaimo ei tykkää yllätyksistä (ei ole spontaani luonteenlaatu)
Oli miten oli, niin kannattaa yrittää keskustella rauhassa asiasta. Yritä olla avoimin mielin!
Vierailija kirjoitti:
===========
Kurja juttu sinulle AP.
Mieheni järjesti minulle joskus vastaavia yllätyksiä, lastenhoidon mukaanlukien, ja olin kyllä tosi ilahtunut kun mentiin kaksistaan johonkin, sain laittautua nätiksi, syötiin hyvää ruokaa, oltiin hotellissa yötä, käytiin katsomassa jokin taidenäyttely tms.
Ja yleensä naisetkin tykkää seksistä. Erityisesti silloin kun on aikaa hoitaa se pitkän kaavan mukaan esimerkiksi juuri hotellissa.
Tämä keskustelu on melko polaarinen eli joko haluat viettää yön hotellissa miehesi kanssa tai et halua sitä lainkaan. Omasta kokemuksesta tiedän, että jos on ollut hyvin tiiviisti lapsissa kiinni vauvavuodet ja taaperoiän, irrottautuminen äidille voi olla haastavaa. Olin yksin neljä vuotta päävastuussa lapsista, kun mies teki reissutöitä, eikä mitään hoitoapua ollut. Siinä ajassa oli allergioita, ei ainuttakaan kokonaista nukuttua yötä, oli sairaalareissuja, oli kuumeisiä päiviä yöpaidassa, jolloin vain yritti selviytyä arjesta. Oli hyvin vaativa kuopus, jolla tosiaan ilmeni perussairaus myöhemmin. Olin hyvin väsynyt, yksinäinen ja elin lasten ehdoilla.
Jos mies olisi tuolloin yhtäkkiä ilmoittanut, että on järjestenyt silloin ja silloin hotelliyön kysymättä minulta mitään, hyvin vaikeaa olisi henkisesti ollut irrottautua. Ei niin, että en olisi halunnut, mutta kysymättä minulta mitään, kun siihen asti olin hyvin paljon ollut päävastuussa lapsista, olisi tuntunut hieman minun oikeuksieni polkemiselta. Haluaisin itse päättää, koska ensimmäisen kerran olen valmis jättämään lapset hoitoon.
Pikkulapsivuosien jälkeen lastenhoitotilanteemme on hieman parantunut ja mielellään käyn muutaman kerran vuodessa viettämässä miehen kanssa hotelliyötä. Oikeasti odotan sitä todella innokkaasti. Mutta olen eri ihminen nyt, kun silloin väsyneenä. Miksi ei voi sopia yhdessä ja jättää yllätykset siihen, kun tilanne on tutumpi kaikille osapuolille?
Vierailija kirjoitti:
Voihan vaimo tuntea vielä epävarmuutta vartalostaan, kun niin ihanteena pidetään sitä, että pitäisi raskauskilot saada nopeasti karistetuiksi pois. Hotelliyön ehdottaminen vihjaa ilman muuta siihen, että mies tahtoo nyt seksiä ja vaimon pitäisi laittautua miestä varten hemaisevaksi. Mutta jos ei vaan jaksa. Lapsen hoitajakin arvaisi heti, että mihin puuhiin sitä ollaan menossa.
Ei voi ehkä puhua raskauskiloista enää jos lapsi on 2-vuotias. Ja miksi hotelli tarkoittaisi vain seksiä? Me ollaan miehen kanssa otettu ihan staycationeja tai olen ollut mukana miehen koulutusreissuilla, hotellissa on ihana saunoa, tilata ruokaa huoneeseen, käydä ravintolassa syömässä ilman että tarvitsee miettiä voiko ottaa viiniä ja kumpi ajaa kotiin ja ihan vaan nukkua hyvin ja saada valmis aamupala. Ei ole seksi kyllä edes päällimmäisenä mielessä vaikka monesti sitä harrastaisikin. Olen myös lapsettomana ollut kahdenkin siskonki lapsia vahtimassa kun miehensä ovat hankkineet lahjaksi hotelliyön ja ovat käyneet syömässä pitkän kaavan mukaan ym. Ovat olleet erittäin tyytyväisiä kotiin tullessaan. Ovat ilmeisesti sitten enempi vähempi normaaleja ihmisiä kun eivät saa aiheutettu maailmansotaa siitä kun mies on kehdannut järjestää hotelli-loman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun luen tätä keskustelua niin en kyllä yhtään ihmettele enää sitä, että niin monet pariskunnat päätyvät eroon kun lapset ovat pieniä. Tästä aloituksesta ei käynyt ilmi, että lapsenhoito ei olisi järjestynyt, vaan että vaimo ei tosiaan halunnut lasta hoitoon. Ei käynyt myöskään ilmi sitä, että onko lapsenhoitoasiasta keskusteltu aikaisemmin. Joten ei spekuloida sillä.
Lapsi ei mene rikki siitä, että hänellä on muitakin läheisiä ihmissuhteita kuin äitinsä tai vanhempansa, päinvastoin. Tuon ikäinen lapsi voi olla yön hoitajan kanssa. Myös parisuhteeseen tulee panostaa pikkulapsiaikana, niin kamalalta kuin se kuulostaakin. Muuten sitä parisuhdetta ei enää lapsen kasvettua isommaksi ole. Lapsi ei hyödy itseensä pakkomielteisesti takertuvasta vanhemmasta, vaan vanhemmasta joka pitää huolen myös itsestään. Jos ette halua viettää kahdenkeskistä aikaa miehenne kanssa, niin miksi ihmeessä olette suhteen edes aloittaneet?
Kyllä elämästä voi tehdä vaikeaa, ei voi kuin ihmetellä.
T. Nainen 42v
Tuliko mieleen, että kaikilla ei ole ympärillä yhtään luotettavaa aikuista kenen kanssa oma lapsi voi muodostaa kiintymyssuhteen vanhempiensa lisäksi?!
Me emme tiedä ap:n lastenhoitokuvioista. Vanhemmilla voi olla vaikkapa eri käsitys luotettavasta lastenhoitajasta.
Voisiko silti keskustella itse aiheesta (vanhempien hotelliyö yllätyksenä) olettaen, että hoitopaikka on olemassa? Kun ei tämä etene mihinkään sen pohtimisella, onko sitä hoitopaikkaa vai ei.
Olisitko vaimona positiivisesti yllättynyt, jos mies järjestäisi yllätyksenä hotelliyön teille kahdelle (JA se hoitopaikka olisi olemassa)? Minä olisin, todellakin.
Minä olisin myös. Jo ajatuksena siitä, että mies näkee minut myös naisena ja puolisona, eikä vain äitinä, jonka ainoa tehtävä on olla olemassa lapselleen. Minua myös hämää se, että miksi automaattinen oletus oli että hoitopaikkaa ei ole tiedossa? En itse tunne yhtäkään isää, joka ei ensimmäisenä selvittäisi tämän lapsenhoitoasian, ennen kuin rupeaa yllätystä järjestämään. Mutta oma tuttavapiirini taitaakin olla sitten erikoista porukkaa. Kun esim. sisarusteni lapset olivat pieniä ja itselläni ei ollut silloin lapsia, niin kävin mielelläni heitä hoitamassa ihan pienestä asti. Myös yön yli, jotta vanhemmat pääsevät kahdestaan johonkin. Ihan normaaleja lapsia näistä on kasvanut, ja edelleenkin läheiset välit heidän kanssaan kun ovat minun kanssani olleet pienestä asti.
Ymmärrän toki, että kaikilla ei tällaista tukiverkkoa ole. Jos vain mitenkään on mahdollista, niin sellaisen hankkiminen kannattaa. Jos omista läheisistä löydy, niin erilaisilla järjestöillä on tarjolla näitä ”aikuinen kaveri lapselle” ym. palveluita. Mitä jos itse vaikka sairastut vakavasti ja joudut sairaalaan, mitä lapselle silloin tapahtuu?
Minä en olisi, sillä en välitä hotelliöistä suomessa. Pieni ulkomaanreissu kyllä kelpaisi. Hotelliyökin menettelisi, jos se sisältäisi myös muuta tekemistä ja hotelli on vain yöpymispaikkana.
Kaikessa on kyse siis siitä kumppanin tuntemisessa. Minun mieheni tietää, että random hotelliyöt ei ole mun juttu ja siksi antaa yllätykseksi jotakin muuta.
En ajatellut ettei vaimo suostuisi antamaan lapsia yökylään, koska viettävät siellä muutenkin paljon aikaa.
Ja kyllä, tottakai minulle kelpaisi reissulla myös seksi. En kuitenkaan edellytä vaimolta yhtään mitään, halusin oikeasti vain ilahduttaa.
Meillä on säännöllinen ja tyydyttävä seksielämä, ja jos vaimoa ei sattuisi juuri silloin haluttamaan muu kuin nukkuminen, se olisi minulle erittäin ok.
En siis todellakaan varannut hotellia itseäni varten, vaan häntä. Ehdotin myös että voin itse jäädä lasten kanssa kotiin, vaikka mieluiten toki olisin lähtenyt hänen kanssaan.