Järjestin puolisolle hotelliyllätyksen, ei halua lähteä
Noniin.
Järjestin ystävänpäivälle (samalla kihlajaispäivä) mielestäni romanttisen yllätyksen vaimolle, hotelliyön sviitissä.
Emme ole nuorimman lapsen syntymän jälkeen olleet ainuttakaan yötä kahdestaan, ja omat odotukseni olivat suuret. En kertonut vaimolle tästä mitään aiemmin, sillä halusin yllättää hänet.
Nyt kuitenkin vaimo ilmoitti, ettei aio laittaa 1v10kk ikäistä taaperoa yöhoitoon, vaan reissu täytyy perua. Minua suututtaa ja ärsyttää, olin kuvitellut että saisimme pitkästä aikaa rentoutua kunnolla kahdestaan, ilman lapsia.
Olenko kohtuuton, kun odotin vaimon ilahtuvan ja innostuvan tästä?
Kommentit (957)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Itse olisin iloinen.
Meillä oli skidi isovanhemmilla hoidossa jo aika vauvana ja yhden yön yli jo puolivuotiaana.
Pitkän liiton salaisuus on yhteinen aika.Ja lapsen terveen kehityksen ja onnellisen aikuisuuden salaisuus on turvallinen kiintymyssuhde.
Aikuiset jaksavat kyllä odottaa, mutta vauva on vauva vain hetken.
Lapsen kiintymyssuhde ei kaadu siihen, että lapsi on erossa vanhemmistaan yhden yön. Jos vanhempien Parisuhde ei voi hyvin, silloin myös lapsi kärsii. Tämä on asia joka jokaisen tulisi muistaa.
Parisuhde kaipaa aikaa ja hoitamista, myös silloin kuin lapset ovat pieniä. Ei Parisuhde ole mikään "laukku jonka voi työntää kaapin perälle ja kaivaa joskus tulevaisuudessa esiin".Kyllä parisuhteessa on silloin isoja ongelmia, jos sen hoitamiseen ja seksin harrastamiseen tarvitaan yllätyshotelliöitä.
Niin, oletan että ap:n tapauksessa seksiä on molempia osapuolia riittävä määrä kotonakin. Ettei tarvitse sitä tarvetta lähteä hotelliin paikkaamaan. Vaikka hotellissa on tietysti se ettei tarvitse esimerkiksi olla hiljaa jne käytännön juttuja.
Olen samaa mieltä että ongelmia on jos molempien tarpeet eivät tule nähdyiksi tai kuulluiksi.
Tarpeet on siitä hassuja, että niitä ei voi arvottaa tai laittaa järjestykseen. Ne on ihan yhtä tosia ja oikeita kummallekin. Hankalaa jos noiden täyttäminen on jotain ihme kaupankäyntiä. "Tee sinä noin että minä teen sitten näin" - miksi siinä suhteessa sitten pitää roikkua jos toisen haluamiset eivät kiinnosta?
Kaupankäynti on kyllä suhteen kuin suhteen pilaaja.
Tässä varmaan kuitenkin tarkoitettiin kompromissia. Ja se on sitä että molemmat joustavat vuorollaan, ei kaupankäyntiä.
Minulle kompromissi ei tarkoira vuorotellen joustamista. Kompromissi on jotakin, missä molemmat tulevat puolitiehen vastaan. Ap:n tapauksessa esimerkiksi parin tunnin kylpyläreissu, jonka päätteeksi villit autopanot. Siitä sitten kotiin lapsia kaitsemaan.
Ja mitä nainen tästä saa?? Mies pääsee haluamaansa kylpylään ja saa seksiä.
No miksi nainen ei nauttisi noista samoista asioista??? Oletteko kaikki muut naiset parisuhteessa olevia aseksuaaleja?
En kyllä todellakaan näin 40 vuotiaana perheellisenä naisena nauttisi yhtään mistään ”villistä autopanosta” hyi hemmetti. Huonossa asennossa nopeasti jossain likaisessa autossa. Joo ei todellakaan.
Ajattelin hotellihuonetta, en autoa.
Viestissä mihin vastasin lukee ”parin tunnin kylpyläreissu ja sitten villit AUTOpanot.”
Osaan lukea. Mutta nämä muut kommentit kuinka tulee maksullinen nainen fiilis, jos menee hotelliin miehensä kanssa kummastuttavat. Kuinka nainen ei saa seksistä mitään ikinä. On vain antava osapuoli.
Et näköjään ainakaan ymmärrä lukemaasi. Vastasin nimenomaan viestiin missä puhuttiin autopanosta, että en todellakaan nauti sellaisesta.
Etkä sinäkään näytä ymmärtävän, että minä en vastannut kenellekään 40-vuotiaalle äidille vaan yleisesti ottaen, että mikä oletus ettei nainen nauttisi seksistä.
Sinä vastasit minun viestiini ”miksei nainen nauttisi noista samoista asioista??” Eli kylpyläreissusta ja autopanosta. Niele nyt vaan tappiosi.
Vierailija kirjoitti:
Toiveiden mukaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuret odotukset....eli seksiä, seksiä ja lisää seksiä. Vaimo varmaan mieluummin nukkuisi.
Kannattaa siis mielummin järjestää seksitreffit jonkun muun kuin vaimon kanssa. Vaimo voi hoitaa lapsia kotona sillä aikaa. 🙌
Ehdottomasti jos haluaa jatkossa maksella elareita ja tavata lapsia joka toinen viikonloppu.
Miksi kuvittelet että isä ei voisi saada lapsien huoltajuutta. Pääsisi äitikin lepäämään oikein kunnolla kun ei se perhe enää stressaisi.
En lapsettomana osaa kommentoida eroasiaa, mutta ihmettelien vaan miten kukaan pystyy rentoutumaan hotellissa. Harvoin äänieristyskään on hyvä ja itselle ainakin stressaavaa olla vieraassa paikassa jossa ei ole mitään omaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi kiva yllätys, naiselle vain lisää hommaa ja vaivaa. Nainen hoitaa lapselle hoitajan ja tähän liittyvät järjestelyt, joutuu siirtämään viikonlopun siivoukset ja pyykkäykset ensiviikkoon, hotellissa ei saa nukkua ja levätä kun pitää miellyttää miestä ja seuraavalla viikolla lääkäriin ja kärsimystä kun on pissatulehdus. Tosi hauskaa ja rentouttavaa.
Oletuksia, mutta ikävää jos se heillä on noin.
Mutta jos olisikin niin, että nuo kaikki on järkätty yhdessä, niin ei kai sitten minilomassa mitään vikaa ole? Kerrankin aikaa hengähtää ja olla sen tärkeimmän ihmisen kanssa.
Miten paljon sitä arkea voi rakastaa, että haluaa sitä päivittäistä tekemistä ja touhua haalia itselleen? Jos pudottaa rimaa, elää onnellisempana tässä epätäydellisessä maailmassa.
Olisi kiva kuulla mikä olisi sun mielestäsi rentouttavaa yhdessäoloa? Ja onko siinä yhtään samoja asioita mitä miehesi haluaa? Miksi te olette yhdessä jos intohimoa ei enää ole?
Me olemme yhdessä joka päivä! Intohimoa varten ei tarvita hotellilomia, hyvä arki riittää. Mieluummin joka sunnuntai yhteinen brunssi lasten päiväunien aikaan kuin hotelliloma kahdesti vuodessa.
Tämä. Pienet toista huomioivat teot siinä arjessa on tärkeämpiä. Se että toinen näkee hieman vaivaa ilahduttaakseen siinä arjen keskellä ilman että se velvoittaa itseä yhtään mihinkään. Oma mieheni esim tekee vapaa-aamuinaan aamupalaa, jotta saan nukkua hieman pitempään. Käy laittamassa pakkasella autoni lämpenemään valmiiksi. Pikkujuttuja, mutta aina ilahduttaa. Toki itsekin esim. Laitan miehen lemppari ruokaa, hieron hartioita jne. Me viihdytään oikein hyvin ihan kotona ja varsinkin lasten ollessa pieniä olisin kokenut tuollaiset hotelliyöpymiset enemmän lisävaivaa tuottavaksi kuin mukavaksi yllätykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä usea täällä olettaa, että mies odottaa villiä menoa ja seksiä? Mies haluaa viettää aikaa rauhassa vaimonsa kanssa. Onko se liikaa, jos kerran seksiäkin harrastaisivat. Miksi teillä on ajatus ettei taaperon äiti voisi nauttia siitä myös? Oletteko lopettaneet seksin vuosikausiksi lapsen saannin jälkeen?
Mies ei osaa viettää aikaa rauhassa kihlattunsa kanssa ihan kotona? Laittaa vaikkapa ruokaa ja hankkia herkkuja. Mukava elokuva Netflixistä jne. Yleensä tuollaisista hotelliyllätykdsistä on enemmän vaivaa kuin iloa.
Minä olen ketjun aloittaja, ja kuulostaa aika surulliselta jos sinulla on parisuhteesta tuollainen käsitys.
Tarkoitus oli järjestää vaimolle rentouttava pikaloma, jolloin saa nukkua pitkään, syödä hyvin, käydä halutessaan hierojalla tai muissa hoidoissa, nautiskella poreammeessa ja juoda kuohuviiniä sängyssä.
En odota vaimolta mitään palvelusta, en edes halua seksiä jos toinen ei ole 100% hommassa mukana.
Seksiä on ihan riittävästi muutenkin, yhteistä aikaa ei, ja halusin järjestää sitä meille, pääsyn hetkeksi pois kotiympyröistä ja arjesta.
Meillä vietetään kuvaamiasi Netflixiltoja viikoittain, jolloin tilataan ruokaa tai syödään karkkia ja katsotaan leffoja. Huomioimme toisiamme arjessa pienillä jutuilla, laittamalla hyvää ruokaa, tuomalla kukkia, hieromalla hartioita tms.
Tuntuu että tämän palstan perusteella kaikki miehet ovat sovinistisia, meisseli suorana juoksevia apinoita, joilla ainoat ajatukset pyörivät alapään ja toisesta hyötymisen ympärillä.
Miksi?
Surullista jos palstan naiset ovat tutustuneet ainoastaan sellaisiin miehiin jotka eivät hoida lapsia, pitävät vaimojaan kotityöautomaatteina ja seksirobotteina, eivätkä välitä ollenkaan puolisojen tai lastensa hyvinvoinnista.
Parisuhde ei perustu kaupankäyntiin, vaan rakkauteen ja toisen kunnioittamiseen. Toivottavasti pääsette eroon katkeruudestanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä usea täällä olettaa, että mies odottaa villiä menoa ja seksiä? Mies haluaa viettää aikaa rauhassa vaimonsa kanssa. Onko se liikaa, jos kerran seksiäkin harrastaisivat. Miksi teillä on ajatus ettei taaperon äiti voisi nauttia siitä myös? Oletteko lopettaneet seksin vuosikausiksi lapsen saannin jälkeen?
Minulle tulisi tuollaisesta yllätyksenä sellainen olo kuin olisin maksettu nainen. Että nyt jaksat taas rakas vaimo valvoa öitä lapsen kanssa, kun kerran vuodessa pääset hotelliin naimaan.
En ymmärrä, en vain kertakaikkiaan ymmärrä, oma aviomies haluaa sinun kanssasi yhden päivän viettää aikaa ja sinulle se merkitsee sitä että olet maksettu nainen.
Minusta olisi outoa, että miehen pitää varata hotellihuone voidakseen olla kanssani.
No eihän se pakko ole hotellihuone olla, vaikka mökkireissu, oma koti tms. Missä voidaan olla kaksitaan ja nauttia vain siitä että ollaan kahden.
Perheellisenä nautitaan siitä yhdessäolosta perheenä. Mitä nautittavaa siinä on jos ei ole se itse haluttu perhe mukana?
Ydinperhe voi nauttia yhdessäolosta perheenä ihan aina. Joka ikinen arkipäivä, jokaisena viikonloppuna, lomilla, pyhinä. Poikkeuksen kaavaan tekevät muut tarpeet ja muunlaiset suhteet perheen sisällä. Jokainen tarvitsee omaa aikaa ja jokainen parisuhde tarvitsee parisuhdeaikaa. Tolkun ihmiset osaavat jakaa näitä eri ajankäyttömuotoja kestävällä kohtuudella niin, ettei mitään lyödä laimin. Mikään yksittäinen tarve ei saa liiaksi dominoida muita, tai se vaarantaa jonkun tai joidenkin hyvinvoinnin. Parisuhde romuttuu jos ei sitä vaalita tarpeen mukaan. Kaikki parisuhdeaika ei voi olla samalla myös perheaikaa. Parisuhde on nimenomaan PARIsuhde, eli kahden ihmisen keskinäinen ihan erityinen suhde, johon liittyy asioita, jotka eivät kuulu koko perheelle yhteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan vaimo tuntea vielä epävarmuutta vartalostaan, kun niin ihanteena pidetään sitä, että pitäisi raskauskilot saada nopeasti karistetuiksi pois. Hotelliyön ehdottaminen vihjaa ilman muuta siihen, että mies tahtoo nyt seksiä ja vaimon pitäisi laittautua miestä varten hemaisevaksi. Mutta jos ei vaan jaksa. Lapsen hoitajakin arvaisi heti, että mihin puuhiin sitä ollaan menossa.
Ei voi ehkä puhua raskauskiloista enää jos lapsi on 2-vuotias. Ja miksi hotelli tarkoittaisi vain seksiä? Me ollaan miehen kanssa otettu ihan staycationeja tai olen ollut mukana miehen koulutusreissuilla, hotellissa on ihana saunoa, tilata ruokaa huoneeseen, käydä ravintolassa syömässä ilman että tarvitsee miettiä voiko ottaa viiniä ja kumpi ajaa kotiin ja ihan vaan nukkua hyvin ja saada valmis aamupala. Ei ole seksi kyllä edes päällimmäisenä mielessä vaikka monesti sitä harrastaisikin. Olen myös lapsettomana ollut kahdenkin siskonki lapsia vahtimassa kun miehensä ovat hankkineet lahjaksi hotelliyön ja ovat käyneet syömässä pitkän kaavan mukaan ym. Ovat olleet erittäin tyytyväisiä kotiin tullessaan. Ovat ilmeisesti sitten enempi vähempi normaaleja ihmisiä kun eivät saa aiheutettu maailmansotaa siitä kun mies on kehdannut järjestää hotelli-loman.
Ei se välttämättä tarkoita, mutta ainakin oman mieheni ilmeestä ja odottavasta innostuksesta pystyi pikkulapsivaiheessa päättelemään, mihin suuntaan hänen ajatuksensa menivät hotelliyötä odottaessa. Yksinkertaistettuna jotenkin näin: "Jes, viimeinkin kahdestaan! Kukaan ei herää, kukaan ei keskeytä, nyt päästään panemaan kunnolla". Itse olin taas, että mitä jos en jaksakaan, mitä jos nukahdan, mitä jos en pystykään, ja mies pettyy pahasti.
Mieheni on fiksu ja mukava, mutta meillä oli monta lasta pienillä ikäeroilla ja arki aika hulinaa, niin miehen ajatukset lähtivät tuollaisissa tilanteissa itsekkäämpään suuntaan. Ei anna kovin ruusuista kuvaa parisuhteesta, mutta varmaan melko yleinen ja realistinen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet naiset esittävät tässä ketjussa aika kärkkäitä kommentteja miehistä. Ehkä se johtuu siltä että aika monet miehet järjestävät naiselle yllätyksiä tai ostavat lahjoja niin että ovat antavinaan lahjan joka kuitenkin on valittu sen perusteella mitä mies haluaa eikä siitä mikä naista kiinnostaa. Tässä ärsyttää erityisesti se että kun naiselle ”annetaan lahja” niin tämän tulisi olla kiitollinen ja käyttää sitä vaikka itse ei tykkäisi kyseisestä asiasta.
Esimerkkinä järjettomän korkeakorkoiset kengät, seksikkäät alusasut, hotelli viikonloppu seksille jne. Eli oikeastihan nämä lahjat ovat miehelle. Ja minusta on ihan ok jos mieheni esittäisi että kulta ostin itselleni tällaisen lahjan suostuisitko käyttämään tällaisia vaatteita joita haluaisin nähdä päälläsi. Mutta minua ärsyttää suunnattomasti jos minulle annetaan tuollainen lahja ja odotetaan isoja kiitoksia ja intoa miellyttää miestä kun tämä on ostanut jotain itselleen mieluista ja väittää tätä lahjaksi naiselleen.
Tässä näkee suomalaisen suhteen. Ennen lapsia nainen näyttelee nauttivansa seksistä, pukeutuu seksikkäästi ja näin haluaa miesten huomion.
Kun saa lapsen, voi lopettaa näyttelemisen ja ilmoittaa villin srksin olevan rasittava velvollisuus, korot ja alusvaatteet olivat hain keino houkutella mies liittoon. Kun lapsi on saatu, voi roikkua netissä illat verskat jalassa ja lohnottaa eteen päin linttakengissä.
Seksi on naisten mielestä asia, mitä mies vain haluaa
En ole koskaan hakenut miesten huomiota seksikkäällä pukeutumisella enkä tee sitä myöskään parisuhteessa. Seksi on tosiaan välttämätön paha, jotta mies pysyy tyytyväisenä. En kyllä ole koskaan väittänyt tai esittänyt sitä haluavani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei osaa viettää aikaa rauhassa kihlattunsa kanssa ihan kotona? Laittaa vaikkapa ruokaa ja hankkia herkkuja. Mukava elokuva Netflixistä jne. Yleensä tuollaisista hotelliyllätykdsistä on enemmän vaivaa kuin iloa.
Minä olen ketjun aloittaja, ja kuulostaa aika surulliselta jos sinulla on parisuhteesta tuollainen käsitys.
Tarkoitus oli järjestää vaimolle rentouttava pikaloma, jolloin saa nukkua pitkään, syödä hyvin, käydä halutessaan hierojalla tai muissa hoidoissa, nautiskella poreammeessa ja juoda kuohuviiniä sängyssä.
En odota vaimolta mitään palvelusta, en edes halua seksiä jos toinen ei ole 100% hommassa mukana.
Seksiä on ihan riittävästi muutenkin, yhteistä aikaa ei, ja halusin järjestää sitä meille, pääsyn hetkeksi pois kotiympyröistä ja arjesta.Meillä vietetään kuvaamiasi Netflixiltoja viikoittain, jolloin tilataan ruokaa tai syödään karkkia ja katsotaan leffoja. Huomioimme toisiamme arjessa pienillä jutuilla, laittamalla hyvää ruokaa, tuomalla kukkia, hieromalla hartioita tms.
Tuntuu että tämän palstan perusteella kaikki miehet ovat sovinistisia, meisseli suorana juoksevia apinoita, joilla ainoat ajatukset pyörivät alapään ja toisesta hyötymisen ympärillä.
Miksi?
Surullista jos palstan naiset ovat tutustuneet ainoastaan sellaisiin miehiin jotka eivät hoida lapsia, pitävät vaimojaan kotityöautomaatteina ja seksirobotteina, eivätkä välitä ollenkaan puolisojen tai lastensa hyvinvoinnista.Parisuhde ei perustu kaupankäyntiin, vaan rakkauteen ja toisen kunnioittamiseen. Toivottavasti pääsette eroon katkeruudestanne.
Minkä perustelun vaimosi antoi sille, ettei halua laittaa taaperoa yön yli hoitoon? Pystyisittekö tekemään kompromissin ja viettää nyt ensin kahdenkeskisen illan ja myöhemmin kesällä sen hotelliyön?
Vierailija kirjoitti:
En ehtinyt lukea kaikkia kommentteja, mutta tottakai olin hankkinut luotettavan hoitajan lapsille.
Lapset olisivat menneet mummolaan, vaimon vanhemmille, jossa ovat säännöllisesti hoidossa päiväsaikaan.
En ajatellut ettei vaimo suostuisi antamaan lapsia yökylään, koska viettävät siellä muutenkin paljon aikaa.Ja kyllä, tottakai minulle kelpaisi reissulla myös seksi. En kuitenkaan edellytä vaimolta yhtään mitään, halusin oikeasti vain ilahduttaa.
Meillä on säännöllinen ja tyydyttävä seksielämä, ja jos vaimoa ei sattuisi juuri silloin haluttamaan muu kuin nukkuminen, se olisi minulle erittäin ok.En siis todellakaan varannut hotellia itseäni varten, vaan häntä. Ehdotin myös että voin itse jäädä lasten kanssa kotiin, vaikka mieluiten toki olisin lähtenyt hänen kanssaan.
Kiva, kun vihdoin vastasit lastenhoidosta. Ensimmäisen kerran siitä kysyttiin ensimmäisessä kommentissa kokonaiset kolme minuuttia myöhemmin, mutta et sitten viitsinyt päivystää edes sen vertaa palstalla. Myös minä ihmettelin asiaa, kun sen on tässä niin oleellinen asia.
Minulle kyllä kelpaisi hotelliyö aloituksen tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
En lapsettomana osaa kommentoida eroasiaa, mutta ihmettelien vaan miten kukaan pystyy rentoutumaan hotellissa. Harvoin äänieristyskään on hyvä ja itselle ainakin stressaavaa olla vieraassa paikassa jossa ei ole mitään omaa.
Koska me kaikki emme ole neuroottisia. Jos kykenee olemaan vaan kotona missä on omat tavarat niin rajoittaa aika paljon elämää ja kannattaa miettiä mistä omat neuroosit johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi kiva yllätys, naiselle vain lisää hommaa ja vaivaa. Nainen hoitaa lapselle hoitajan ja tähän liittyvät järjestelyt, joutuu siirtämään viikonlopun siivoukset ja pyykkäykset ensiviikkoon, hotellissa ei saa nukkua ja levätä kun pitää miellyttää miestä ja seuraavalla viikolla lääkäriin ja kärsimystä kun on pissatulehdus. Tosi hauskaa ja rentouttavaa.
Mutta jos olisikin niin, että nuo kaikki on järkätty yhdessä, niin ei kai sitten minilomassa mitään vikaa ole? Kerrankin aikaa hengähtää ja olla sen tärkeimmän ihmisen kanssa.
Miten paljon sitä arkea voi rakastaa, että haluaa sitä päivittäistä tekemistä ja touhua haalia itselleen? Jos pudottaa rimaa, elää onnellisempana tässä epätäydellisessä maailmassa.
Olisi kiva kuulla mikä olisi sun mielestäsi rentouttavaa yhdessäoloa? Ja onko siinä yhtään samoja asioita mitä miehesi haluaa? Miksi te olette yhdessä jos intohimoa ei enää ole?
Me olemme yhdessä joka päivä! Intohimoa varten ei tarvita hotellilomia, hyvä arki riittää. Mieluummin joka sunnuntai yhteinen brunssi lasten päiväunien aikaan kuin hotelliloma kahdesti vuodessa.
Tämä. Pienet toista huomioivat teot siinä arjessa on tärkeämpiä. Se että toinen näkee hieman vaivaa ilahduttaakseen siinä arjen keskellä ilman että se velvoittaa itseä yhtään mihinkään. Oma mieheni esim tekee vapaa-aamuinaan aamupalaa, jotta saan nukkua hieman pitempään. Käy laittamassa pakkasella autoni lämpenemään valmiiksi. Pikkujuttuja, mutta aina ilahduttaa. Toki itsekin esim. Laitan miehen lemppari ruokaa, hieron hartioita jne. Me viihdytään oikein hyvin ihan kotona ja varsinkin lasten ollessa pieniä olisin kokenut tuollaiset hotelliyöpymiset enemmän lisävaivaa tuottavaksi kuin mukavaksi yllätykseksi.
Miksi hotelliyön varaaminen jotenkin poissulkee sen että myös arjessa on huomioimista? Aika monessa parisuhteessa on sekä arkista huomioimista että muita yllärijuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehtinyt lukea kaikkia kommentteja, mutta tottakai olin hankkinut luotettavan hoitajan lapsille.
Lapset olisivat menneet mummolaan, vaimon vanhemmille, jossa ovat säännöllisesti hoidossa päiväsaikaan.
En ajatellut ettei vaimo suostuisi antamaan lapsia yökylään, koska viettävät siellä muutenkin paljon aikaa.Ja kyllä, tottakai minulle kelpaisi reissulla myös seksi. En kuitenkaan edellytä vaimolta yhtään mitään, halusin oikeasti vain ilahduttaa.
Meillä on säännöllinen ja tyydyttävä seksielämä, ja jos vaimoa ei sattuisi juuri silloin haluttamaan muu kuin nukkuminen, se olisi minulle erittäin ok.En siis todellakaan varannut hotellia itseäni varten, vaan häntä. Ehdotin myös että voin itse jäädä lasten kanssa kotiin, vaikka mieluiten toki olisin lähtenyt hänen kanssaan.
Vaikuttaa siis siltä, että olet toiminut oikein hyvin.
Karu yllätys sinulle, että yllätys ei onnistunutkaan. Täällä on ehdottu muutamia mahdollisia syitä:
-vaimolla ei ole kaikki hyvin (väsymys, unettomuus, masennus, jokin muu henk.koht. kriisi tms.)
-vaimolla ja lapsella on liian tiivis suhde
-vaimo ei tykkää yllätyksistä (ei ole spontaani luonteenlaatu)
Oli miten oli, niin kannattaa yrittää keskustella rauhassa asiasta. Yritä olla avoimin mielin!
Vaimoni nauttii yleensä tällaisista reissuista, ja kyseessä on hänen lempihotellinsa jossa tiedän hänen viihtyvän.
Sanoi itsekin että haluaisi kovasti lähteä, mutta pelkää että kuopuksen on vaikea nukahtaa mummolassa, vaikka päiväunet siellä onnistuvatkin hyvin.
Vaimo on hyvin tiiviisti kiinni lapsessa, mitä myös arvostan hänessä kovasti. Suhde on tiivis, ja hän itsekin on puhunut että hänen pitäisi hieman höllätä otetta. Kuitenkin helpommin sanottu kuin tehty.
Lapsi on jo 1,5v vuoden ajan nukkunut täydet yöt 12h, joten univelkaa ei onneksi ole.
Ehdotin että vaimo voisi lähteä hotelliin esimerkiksi jonkun ystävänsä kanssa, jolloin minä jäisin kotiin hoitamaan lapsia.
Vaimo ei kuulemma halua, koska haluaisi toisaalta lähteä sinne kahdestaan, ei vaan meinaa uskaltaa antaa lasta hoitoon.
Puhuimme asiasta, ja vaimo miettii vielä. Ehdotin, että voimme siirtää reissun johonkin myöhempään ajankohtaan, vaimo saa päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei ymmärrä, jos ei ole siunattu samanlaisella parisuhteella. Tosi usein se arki on jotakin ihan hirveää lapsiperherumbaa, jossa ei keretä keskustelemaan tai naimaan. Kaikilla ei ole näin. Se perusarki voi olla ihanaa, mukavaa ja mielenkiintoista. Molemmat työskentelevät perheen ja parisuhteen eteen. Annetaan omaa aikaa toiselle ja nipistetään niitä pieniä yhdessäolon hetkiä arjen keskellä. Ja ennen kaikkea molemmat ymmärtää, että tämä pikkulapsiperhearki on vain vaihe, jonka jälkeen on taas enemmän aikaa parisuhteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli skidi isovanhemmilla hoidossa jo aika vauvana ja yhden yön yli jo puolivuotiaana.
Pitkän liiton salaisuus on yhteinen aika.Ja lapsen terveen kehityksen ja onnellisen aikuisuuden salaisuus on turvallinen kiintymyssuhde.
Lapsen kiintymyssuhde ei kaadu siihen, että lapsi on erossa vanhemmistaan yhden yön. Jos vanhempien Parisuhde ei voi hyvin, silloin myös lapsi kärsii. Tämä on asia joka jokaisen tulisi muistaa.
Parisuhde kaipaa aikaa ja hoitamista, myös silloin kuin lapset ovat pieniä. Ei Parisuhde ole mikään "laukku jonka voi työntää kaapin perälle ja kaivaa joskus tulevaisuudessa esiin".Kyllä parisuhteessa on silloin isoja ongelmia, jos sen hoitamiseen ja seksin harrastamiseen tarvitaan yllätyshotelliöitä.
Niin, oletan että ap:n tapauksessa seksiä on molempia osapuolia riittävä määrä kotonakin. Ettei tarvitse sitä tarvetta lähteä hotelliin paikkaamaan. Vaikka hotellissa on tietysti se ettei tarvitse esimerkiksi olla hiljaa jne käytännön juttuja.
Olen samaa mieltä että ongelmia on jos molempien tarpeet eivät tule nähdyiksi tai kuulluiksi.
Tarpeet on siitä hassuja, että niitä ei voi arvottaa tai laittaa järjestykseen. Ne on ihan yhtä tosia ja oikeita kummallekin. Hankalaa jos noiden täyttäminen on jotain ihme kaupankäyntiä. "Tee sinä noin että minä teen sitten näin" - miksi siinä suhteessa sitten pitää roikkua jos toisen haluamiset eivät kiinnosta?
Kaupankäynti on kyllä suhteen kuin suhteen pilaaja.
Tässä varmaan kuitenkin tarkoitettiin kompromissia. Ja se on sitä että molemmat joustavat vuorollaan, ei kaupankäyntiä.
Minulle kompromissi ei tarkoira vuorotellen joustamista. Kompromissi on jotakin, missä molemmat tulevat puolitiehen vastaan. Ap:n tapauksessa esimerkiksi parin tunnin kylpyläreissu, jonka päätteeksi villit autopanot. Siitä sitten kotiin lapsia kaitsemaan.
Ja mitä nainen tästä saa?? Mies pääsee haluamaansa kylpylään ja saa seksiä.
No miksi nainen ei nauttisi noista samoista asioista??? Oletteko kaikki muut naiset parisuhteessa olevia aseksuaaleja?
En kyllä todellakaan näin 40 vuotiaana perheellisenä naisena nauttisi yhtään mistään ”villistä autopanosta” hyi hemmetti. Huonossa asennossa nopeasti jossain likaisessa autossa. Joo ei todellakaan.
Ajattelin hotellihuonetta, en autoa.
Viestissä mihin vastasin lukee ”parin tunnin kylpyläreissu ja sitten villit AUTOpanot.”
Osaan lukea. Mutta nämä muut kommentit kuinka tulee maksullinen nainen fiilis, jos menee hotelliin miehensä kanssa kummastuttavat. Kuinka nainen ei saa seksistä mitään ikinä. On vain antava osapuoli.
Et näköjään ainakaan ymmärrä lukemaasi. Vastasin nimenomaan viestiin missä puhuttiin autopanosta, että en todellakaan nauti sellaisesta.
Etkä sinäkään näytä ymmärtävän, että minä en vastannut kenellekään 40-vuotiaalle äidille vaan yleisesti ottaen, että mikä oletus ettei nainen nauttisi seksistä.
Sinä vastasit minun viestiini ”miksei nainen nauttisi noista samoista asioista??” Eli kylpyläreissusta ja autopanosta. Niele nyt vaan tappiosi.
Vastasin kommenttiin "Ja mitä nainen tästä saa?? Mies pääsee haluamaansa kylpylään ja saa seksiä."
Minä naisena ainakin nautin noista kahdesta asiasta. Niele nyt vaan tappiosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siis siltä, että olet toiminut oikein hyvin.
Karu yllätys sinulle, että yllätys ei onnistunutkaan. Täällä on ehdottu muutamia mahdollisia syitä:
-vaimolla ei ole kaikki hyvin (väsymys, unettomuus, masennus, jokin muu henk.koht. kriisi tms.)
-vaimolla ja lapsella on liian tiivis suhde
-vaimo ei tykkää yllätyksistä (ei ole spontaani luonteenlaatu)
Oli miten oli, niin kannattaa yrittää keskustella rauhassa asiasta. Yritä olla avoimin mielin!
Vaimoni nauttii yleensä tällaisista reissuista, ja kyseessä on hänen lempihotellinsa jossa tiedän hänen viihtyvän.
Sanoi itsekin että haluaisi kovasti lähteä, mutta pelkää että kuopuksen on vaikea nukahtaa mummolassa, vaikka päiväunet siellä onnistuvatkin hyvin.Vaimo on hyvin tiiviisti kiinni lapsessa, mitä myös arvostan hänessä kovasti. Suhde on tiivis, ja hän itsekin on puhunut että hänen pitäisi hieman höllätä otetta. Kuitenkin helpommin sanottu kuin tehty.
Lapsi on jo 1,5v vuoden ajan nukkunut täydet yöt 12h, joten univelkaa ei onneksi ole.
Ehdotin että vaimo voisi lähteä hotelliin esimerkiksi jonkun ystävänsä kanssa, jolloin minä jäisin kotiin hoitamaan lapsia.
Vaimo ei kuulemma halua, koska haluaisi toisaalta lähteä sinne kahdestaan, ei vaan meinaa uskaltaa antaa lasta hoitoon.Puhuimme asiasta, ja vaimo miettii vielä. Ehdotin, että voimme siirtää reissun johonkin myöhempään ajankohtaan, vaimo saa päättää.
Vaikuttaa siltä, että teillä on asiat mallillaan. Pystytte keskustelemaan ja ymmärtämään toistenne näkemykset. Vaimosi ei tahalleen ole ilkeä ja haluton. Mikä oli aloituksesi pointti?
Onko se lapsenvahti sun oma äiti, eli vaimon anoppi? Onko anoppi pitkään halunnut vauvaa yökylään? Jatkuuko imetys vielä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet naiset esittävät tässä ketjussa aika kärkkäitä kommentteja miehistä. Ehkä se johtuu siltä että aika monet miehet järjestävät naiselle yllätyksiä tai ostavat lahjoja niin että ovat antavinaan lahjan joka kuitenkin on valittu sen perusteella mitä mies haluaa eikä siitä mikä naista kiinnostaa. Tässä ärsyttää erityisesti se että kun naiselle ”annetaan lahja” niin tämän tulisi olla kiitollinen ja käyttää sitä vaikka itse ei tykkäisi kyseisestä asiasta.
Esimerkkinä järjettomän korkeakorkoiset kengät, seksikkäät alusasut, hotelli viikonloppu seksille jne. Eli oikeastihan nämä lahjat ovat miehelle. Ja minusta on ihan ok jos mieheni esittäisi että kulta ostin itselleni tällaisen lahjan suostuisitko käyttämään tällaisia vaatteita joita haluaisin nähdä päälläsi. Mutta minua ärsyttää suunnattomasti jos minulle annetaan tuollainen lahja ja odotetaan isoja kiitoksia ja intoa miellyttää miestä kun tämä on ostanut jotain itselleen mieluista ja väittää tätä lahjaksi naiselleen.
Tässä näkee suomalaisen suhteen. Ennen lapsia nainen näyttelee nauttivansa seksistä, pukeutuu seksikkäästi ja näin haluaa miesten huomion.
Kun saa lapsen, voi lopettaa näyttelemisen ja ilmoittaa villin srksin olevan rasittava velvollisuus, korot ja alusvaatteet olivat hain keino houkutella mies liittoon. Kun lapsi on saatu, voi roikkua netissä illat verskat jalassa ja lohnottaa eteen päin linttakengissä.
Seksi on naisten mielestä asia, mitä mies vain haluaaEn ole koskaan hakenut miesten huomiota seksikkäällä pukeutumisella enkä tee sitä myöskään parisuhteessa. Seksi on tosiaan välttämätön paha, jotta mies pysyy tyytyväisenä. En kyllä ole koskaan väittänyt tai esittänyt sitä haluavani.
Hmm, maksullisissa naisissa käy paljon varattuja miehiä ja nyt ymmärrän miksi. -Nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei AP:n lapsi ole mikään vauva, vaan melkein kaksivuotias. Tarina ei kerro hoitopaikkaa, mutta tuon ikäinen voi jo ihan hyvin olla tutussa paikassa yökylässä tai niin, että joku tuttu tulee hoitamaan kotiin.
Väärin. Yritin todella ja osallistuin hänen juttuihinsa (hevonen) todella paljon. Ja osallistuin myös lastenhoitoon, heräsin öisin lasten takia ja tein kotitöitä. Mutta ihan sama mitä tähän kirjoittaa, niin aina joku olettaa mun olevan jotain huonoa ja vika on aina miehessä :D Mutta ei haittaa, koska nyt olen onnellinen ja nautin elämästäni hyvän ja ihanan naisen kanssa. :)
ps. erosta jo useampi vuosi ja yksin olin myös monta vuotta. Sekin oli kivaa aikaa