Stressi on sairastuttanut monia. Mihin sinä sairastuin?
Tätä palstaa kun lukee huomaa, että moni kertoo sairastuneensa stressistä. Pitkäaikainen stressi sairastuttaa, sehän taitaa tänä päivänä olla jo ihan tieteellisesti tutkittua tietoa. Mutta mihin kaikkeen? Tämä alkoi askarruttamaan.
Minulle monen vuoden stressi aiheutti hermoston epätasapainon. Tämä on toiminnallinen häiriö, joten 100% paraneminen on mahdollista.
Miten sinulle kävi?
Kommentit (12)
Kilpirauhasen liikatoiminta, reuma, autoimmuuni-ihosairaus. Pitää välttää äärimmäistä stressiä kun kroppa ei näköjään sitä kestä, vaan aina puhkeaa joku uusi tauti.
Vierailija kirjoitti:
"Mihin sinä sairastuin?"
Kannattaskos tarkastaa!
Pahoittelut, en huomannut korjata autocorrectin jälkeen. Toivottavasti mielenterveytesi ei järkkynyt.
Lista on pitkä. Siis nuorena olleet oireet ja myöhemmin. Nyt elohiiri väpättää keskiselässä.
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen liikatoiminta, reuma, autoimmuuni-ihosairaus. Pitää välttää äärimmäistä stressiä kun kroppa ei näköjään sitä kestä, vaan aina puhkeaa joku uusi tauti.
Kilpirauhasen vajaa- tai liikatoiminta on kuulopuheiden mukaan melko yleinen stressin aiheuttama sairaus. Toki useimmiten syy on ihan jokin muu.
Tsemppiä.
Ap
Verenpainetaudin sain. Ja masennus on kroonistunut. Stressin vaikutuksesta terveyteen puhutaan liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaa- tai liikatoiminta on kuulopuheiden mukaan melko yleinen stressin aiheuttama sairaus. Toki useimmiten syy on ihan jokin muu.
Tsemppiä.
Ap
Itseasiassa sairastuin siihen liikatoimintaan kahdesti, n. 10 vuoden välein. Parani, mutta alttius varmasti on jatkossakin. Reumasta ja ihosairaudesta en ole parantunut.
Mulle stressi aiheutti tulehdustiloja, ei ollut jaksamista ja heikkoutta. Myös huonoa fiilistä ja unohtelin asioita.
Onneksi nyt itselläni ei ole pahempia stressin aiheita jatkuvasti akuutteina.
Aggressiivinen syöpä. 20 vuotta stressiä on ainakin osasyy. Elintavat muutoin hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Verenpainetaudin sain. Ja masennus on kroonistunut. Stressin vaikutuksesta terveyteen puhutaan liian vähän.
Olen samaa mieltä. Tästä puhutaan aivan liian vähän. Monet ajattelevat olevansa superihmisiä ja painetaan eteenpäin. Lepään sitku jotain.. sitä ei uskokaan että stressi sairastuttaa pysyvästi ennenkuin sen itse kokee.
Kilpirauhasen vajaatoiminta ollut jo 10kk ikäisestä, mutta aikuisena oli eräässä aiemmassa työpaikassa niin kova aikapaine ja stressi niin mulle puhkesi vitiligo,se on nyt ollut mulla noin nelisen vuotta ja vieläkään en osaa elää sen kanssa.Onneksi kuitenkaan ei ole kasvoihin tullut.
"Mihin sinä sairastuin?"
Kannattaskos tarkastaa!