Olen yli 30-v. enkä vieläkään osaa sanoa milloin on juhannus, pääsiäinen, ystävänpäivä, vappu jne
Minua hävettää tämä. Toivon aina, ettei kukaan vaan ala kysellä minulta jotain noihin liittyvää.
Olen yrittänyt painaa mieleeni, mutta ne katoavat mielestäni lopulta kokonaan. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa tuollaiset "erityispäivät", mielestäni niitä ei tarvitsisi olla olemassakaan.
Tiedän että on muitakin, jotka eivät tuollaisista juhlapäivistä välitä, mutta he kuitenkin tietävät milloin niitä vietetään.
Onko tämä merkki jostain vakavasta häiriöstä aivoissani?
Kommentit (46)
Hyvää pääsiäistä Jeesuksen muistojuhla.
Vierailija kirjoitti:
Pääsiäisen ajankohta vaihtelee joka vuosi päivien 22.3.- 25.4. välillä. Vaihtelu johtuu maaliskuussa olevasta kevätpäiväntasauksesta sekä sen jälkeisen ensimmäisen täydenkuun ajankohdasta, koska ensimmäistä pääsiäispäivää on sovittu vietettävän aina tästä seuraavana sunnuntaina.
Palmusunnuntai, joka virpomispäivänäkin tunnetaan, on aina viikko ennen ensimmäistä pääsiäispäivää.
Pääsiäinen on helppo hahmottaa laskiaisesta. Eli laskiaistiistain jälkeen on tuhkakeskiviikko, ja siitä on tasan 40 päivää pääsiäiseen.
(Oikeasti laskianen eli laskeutuminen paastoon tietysti määritellään pääsiäisestä käsin, mutta koska se on kalenterissa ennen pääsiäistä, niin se on hyvä herätys.)
Jos juhli juhlia, niin olisi aika tasapaksua se arkikin, kun ei olisi mitä odottaa.
Jos ei vietä noita juhlia, niin ei varmaan ole kauheasti muistojakaan. Surullista.
No ei välttämättä.. jos on semmoinen asenne ei kiinnosta ja miksi pitäisi viettää niin kuin ap:lla on ja elää yksin nörttinä mökkihöperönä et seuraa esim. uutisia.