Kaksi saksanpaimenkoiraa raadellut lenkkeilijän henkihieveriin
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007784176.html?utm_medium=promobox&ut…
Mitä mieltä koira-asiantuntijat olette tästä:
Minun mielestäni ei ole normaalia, että saksanpaimenkoira hyökkää satunnaisen lenkkeilijän kimppuun. Sakemannithan ovat mielettömän ystävällisiä koiria.
Mikä tähän lienee syynä?
Miten pitää toimia, jos itseä kohti on juoksemassa uhkaavan näköinen saksanpaimenkoira tai mikä tahansa iso koira?
Kommentit (486)
Talvella uutiset kertoivat, miten nämä koiraihmiset palveluskoiraliitossa koiria kouluttivat. Sähköpannat, kuristaminen, lyöminen.
En ihmettele yhtään, että on saatu aikaan varmasti lukuisia aggressiivisia ja luonnevikaisia yksilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Hyi saata na että pelkään noita koiria. Jos tulee kävelytiellä vastaan niin pelkään ihan hirveästi ja senhän koira aistii.
jos sä pelkäät niitä oikeesti tosi paljon nii sun kannatta vaa koittaa jotain öö entiiä mut ite vaa murisisin ja "yrittäisin" purra ns takasin. mä oon joutunu tilanteeseen agressiivisen koiran kanssa mutta ite ku omistan sellaset 15 irlanninsusikoiraa nii en pelkää mut mä näytin ketä on se pomo ja kaikella on rajansa.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä tilanne nuorella miehellä kun isot koirat piirittää ja käy kimppuun. Onneksi autoilijalta löytyi kättä pidempää!
Musta tuntuu ettei se poika ehtiny kauheesti miettiä siinä koska yleensä jos koira hyökkää niin se hyökkää eikä piiritä mutta tottakai kun niitä oli kaksi nii mistä sitä voi koskaan tietää.
ja sanon tässä että sakemanni ei ole iso. Ja vaikka ne kuinka pelottavia olisikin nii ei se paljoa samankokoisista koirista eroa. ja kun sanotaan just niitä että "mitkä on pelottavampia ja vahvimpia rotuja" niin se ei oo kiinni sellasesta, vaan miten koira on koulutettu ja kuinka agressiivisia ne on.
itte omistan yli 10 irlanninsusikoiraa niin sanon vaikka ihmiset sanoisivatkin irlanninsusikoiraa tappajakoiraksi (lol) niin vaikka se on yksi suurimmista koiranroduista niin silti se on maailman kiltein perhekoira ja sen sanon ylpeänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex-miehellä oli koulutettu (rajavartio) sakemanni, mutta koskaan en opoinut luottamaan siihen. Mä oon aina pitänyt sakemanneja epäluotettavina, joku pikkujuttu voi yhtäkkiä triggeröidä ne. Ulkoillessa sen kanssa sai aina olla jotenkin varuillaan.
Ulkoillessa varuillaan? Ei osannut kulkea hihnassa ja räyhäsi vai kulki valppaana ikään kuin suojellen sinua? Nämä koirat vaativat todella johdonmukaisen koulutuksen ja sen, että ihminen on se, joka niitä ohjaa. Jos olet ollut epäileväinen koiran suhteen, niin koira aistii sen epävarmuutesi.
Ja omistajan epävarmuuden vuoksi koira voi hyökätä jonkun kimppuun koska koira ei tiedä mitä "pelkäät" joten koira voi luulla sinun pelkäävän vastaan tulioita.
Virallinen tapa koiran hyökkäyksen torjumiseen on löydettävissä alan oppaista. Keinot eivät kaikilta osin tosin ole laillisia, mutta suosittelen silti asiaan varautumista jos hyökkäyksen riski on todellinen. Olet ihan oikeassa siinä, että jos varautuminen ei ole kunnossa niin tilanne on huono.
Yleensähän päälle tuleva koira pysähtyy yksinkertaisesti sillä, että otat päättäväisesti askeleen pari sitä kohden ja näytät siltä että et ole lähdössä karkuun.