Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi saksanpaimenkoiraa raadellut lenkkeilijän henkihieveriin

05.02.2021 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007784176.html?utm_medium=promobox&ut…

Mitä mieltä koira-asiantuntijat olette tästä:

Minun mielestäni ei ole normaalia, että saksanpaimenkoira hyökkää satunnaisen lenkkeilijän kimppuun. Sakemannithan ovat mielettömän ystävällisiä koiria.

Mikä tähän lienee syynä?

Miten pitää toimia, jos itseä kohti on juoksemassa uhkaavan näköinen saksanpaimenkoira tai mikä tahansa iso koira?

Kommentit (486)

Vierailija
361/486 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bidenillä on 2 sakemannia, aika yllättävää kun on demu ja rauhanmiehiä.

Vierailija
362/486 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisikoirat on susikoiria lähes aina. Ja heistä käytetään nimeä : voimankäyttöväline.

Miks näitä on siviileillä??

Taitavat nykyisin olla useammin malinoiseja kuin saksanpaimenkoiria, koska sakemanneista on hankalampi löytää terverakenteisia ja luonteeltaan sopivia. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/486 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kaksi eri kertaa purrut ennalta tuntematon koira, ensimmäisellä kerralla ihan "naamatusten ollessa", mutta jälkimmäinen tuli niin yllättäen, että kun ehdin tajuta että koira lähestyy, niin hampaat olivat jo kiinni kädessäni. Olin kerrostalon pihassa kävelemässä rappukäytävän ovea kohti,

niin takaapäin tuli saksanpaimenkoira juosten ja heti kun saavutti minut, niin puri kädestä.

Omistaja komensi sen irti ja mumisi jotain pahoittelun tapaista ja lähti koiransa kanssa kiireenvilkkaa pois paikalta. 

Pelkään nykyisin keskikokoisia ja isoja koiria. 

Vierailija
364/486 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksieni perusteella suurin osa sakemanneista käyttäytyy hihnassa siten että mielellään repisivät vastaantulijat riekaleiksi. Kaksi tutumpaa on napsahtanut ja toinen kävi tutun ihmisen ja toinen tutun koiran päälle.

Samanlainen kokemus sakemanneista. Omaavat suojelu, ja vartiointivietin. Ei osaamattomien käsiin. Ainoa rotu, joka on käynyt päälleni ilman syytä. Pääsin vähällä

Ollut huono säkä. Minulla on ja ollut parikymmentä vuotta saksanpaimenkoiria. Helppo koulutettavuus ja paimenkoirana riistavietin puuttuminen. Erittäin kivasti tulee toimeen pienten lastenkin kanssa.

Vierailija
365/486 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kannan mukanani aina kättä pidempää jos jonkun koira sattuu olemaan "sillä päällä", noita kun tulee kävellessä jatkuvasti vastaan ja etenkin pimeällä jotkut pelkäävät esim. raamikkaita miehiä.

Koiran jälkeen saa kyytiä myös omistaja jos se ikinä niin pitkälle menee, toivottavasti ei mene.

Sitten sinun on parempi pysyä muualla. Jos kaltaisiasi alkaa ilmenemään enemmän se on huonompi juttu. Sen jälkee kukaan ei kulje enää kadulla normaalisti.

Etenkään ne jotka siellä osaavat olla ja mennä normaalisti.

Onko se siis nyt niin, että minä, joka haluan kulkea ketään häiritsemättä, rauhassa ja turvallisesti ulkona, ilman että minun tarvitsee pelätä ja väistellä ihmisten päävikaisia eläimiä, olen jotenkin väärässä?

Onko se sinusta normaalia, että ihmisten kuuluu olla potentiaalisesti uhreja, koiranruokaa ja eläinten puruleluja?

Vierailija
366/486 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on kaksi eri kertaa purrut ennalta tuntematon koira, ensimmäisellä kerralla ihan "naamatusten ollessa", mutta jälkimmäinen tuli niin yllättäen, että kun ehdin tajuta että koira lähestyy, niin hampaat olivat jo kiinni kädessäni. Olin kerrostalon pihassa kävelemässä rappukäytävän ovea kohti,

niin takaapäin tuli saksanpaimenkoira juosten ja heti kun saavutti minut, niin puri kädestä.

Omistaja komensi sen irti ja mumisi jotain pahoittelun tapaista ja lähti koiransa kanssa kiireenvilkkaa pois paikalta. 

Pelkään nykyisin keskikokoisia ja isoja koiria. 

Jokaisesta koiranhyökkäyksestä tulisi tehdä poliisille ilmoitus, koiran purema kun on potentiaalisesti erittäin vaarallinen. Josko edes korvausten maksaminen saisi taottua näille omistajille järkeä päähän.

Vierailija
367/486 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirvee juttu itse oon aina ihaillut alaskanmalamuutteja. suursnautsereita. snautsereita. bernhardinkoiria. fila brasileroa. cane corsoa. napolinmastiffia. bullmastiffia. bernhardinkoiraa. dobermannia jne mutta saksanpaimenkoirayksilöissäkin on luonnevikaisia 

Vierailija
368/486 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläin on aina eläin. Ikävä juttu, mutta rakastan silti saksanpaimenkoiria.

Vierailija
369/486 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa kyllä outoa jos pitää yleisellä paikalla koiraa vapaaana. Kerran istuin puistossa ja katsoin kauempaa et sieltä tulee bullterrieri. Ei hätää, kunnes se oli lähempänä näin että se oli vapaana! Siis ison kaupungin puistossa omistaja huolettomasti ulkoilutti tappelukoiraa! Onneksi ei käyny mitään.

Toisen kerran kävelytiellä rynnisti koira täysiä päin ja omistajaa ei näkyny, haukku kovaa, mut onneksi oli vaan pieni terrieri eikä tehny muuta ku uhitteli (ilman syytä). Olis ollu tunnelma vähän eri jos sakemanni ois haukkuen täysillä juossu päin.

Vähän miettimistä omistajille et miten koiriaan pitävät! Joillaki voi olla traumoja ja pelkoja!

Vierailija
370/486 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hankkimassa saksanpaimenkoiran pentua. Parhaita koirarotuja mielestäni.

Vierailija
371/486 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sekaisin saa olla, että pitää isoa - tai pienempääkään - koiraa vapaana edes sekunnin taajamassa?! Koirat ovat eläimiä ja siksi arvaamattomia.

Vierailija
372/486 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nainen oli vaatinut hovioikeudelta korvauksen alentamista 1 500:een euroon."

Huhhuh. Kehtaakin vielä vaatia matalampia korvauksia. Valitettavan suuri osa koiranomistajista vaikuttaa aika itsekkäiltä ja tässä taas yksi lisätodiste. :(

Vierailija
373/486 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli saksanpaimenkoira narttu, maailman viisain ja kiltein olento, olisi toki tarpeen vaatiessa puolustanut minua, sain pitää hänet 13 vuotta ja ikävä on ikuinen. Saattaa olla että nyt olisi aika ottaa uusi koiraa ja rotua en vaihda.

Vierailija
374/486 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*ttu, että v*tuttaa koirat!

Vierailija
375/486 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa koira on pyhä. Ihmisillä eikä heidän oikeuksilla sitten ei ole niin väliä :(

Vierailija
376/486 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakki ei ihmistä voita, jos ihminen pysyy hyökkäyksessä toimintakykyisenä eikä esim. lamaannu tai kaadu niin että menettää siinä toimintakykynsä. 

Koiralla ei ole kuin hampaansa. 

Ihmisellä on kaksi kättä, kaksi jalkaa. Ja suuremmat aivot. Ei saa pelätä ja odottaa, että koira lopettaa, vaan pitää antaa nyrkkiä erityisesti pään alueelle ja pyrkiä osumaan silmiin ja kuonoon. 

Koira tietää tämän itsekin ja usein jo pelkkä aggressiivinen käytös ihmiseltä riittää estämään hyökkäystä suunnittelevan koiran, ainakin jos ihminen on mies jolla on iso ääni. Kyllä koiratkin isompiaan pelkäävät.

Vierailija
377/486 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ja mopot/moottoripyörät. Jos näitä ei olisi niin Suomi olisi lähes täydellinen paikka asua. Ikävä kyllä joidenkin on ihan pakko "harrastaa" näitä itsekkäitä ja viattomille ihmisille haitallisia asioita.

Vierailija
378/486 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saalisvietti iski voimalla päälle, kun poika lähti karkuun ja laumassa se vielä korostuu, jos poika olisi pysähtynyt niin todennäköisesti mitään ei olisi tapahtunut.

Sellaiben vietti ei saa olla alueella, jossa on muita elollisia.

Eli siis mielestäsi poliiseilla, rajavartijoilla ym ei saisi olla koiria?

Poliisit, rajamiehet ym. osaaavat hallita koiransa eivätkä pidä niitä vain siksi että ne vaan ovat niin ihquja tai miehekkäitä..

Aha okei, sori mä oon vähän tyhmä.

Vierailija
379/486 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli saksanpaimenkoira narttu, maailman viisain ja kiltein olento, olisi toki tarpeen vaatiessa puolustanut minua, sain pitää hänet 13 vuotta ja ikävä on ikuinen. Saattaa olla että nyt olisi aika ottaa uusi koiraa ja rotua en vaihda.

Koira ei todellakaan ole mikään maailman viisain ja kiltein olento vaan toimii täysin vaistojensa varassa. Eläinten inhimillistäminen on erittäin vaarallista. Ja minulla on ollut itselläni sakemanneja. Niidenkin luonteissa on valtavia eroja. Nykyään vastustan jo pelkästään ilmaston takia kaikki lemmikeitä. Koirat ja kissat syövät ainoastaan lihaa.

Vierailija
380/486 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella muutama vuosi sitten poliisin koira hyökkäsi täysin ulkopuolisen lenkkeilijän kimppuun:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000415683.html

Että näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi