Mikä on sinun lempijalokivesi?
Itse tykkään smaragdeista. Ovat niin kauniin vihreitä.
Kommentit (21)
Kerrankin tällä palstalla kysytään asiakysymyksiä!
Minun top kolmosessani olisivat timantti, safiiri ja opaali. Kädenvääntö safiirin ja opaalin välillä on ankara, mutta opaali taitaa niukasti kiilata ohi. Jos jalokiven käsitettä hiukan venytetään korukiviin, kunniamaininnan voisi saada larimar, Dominikaanisen tasavallan erikoisuus.
Ylämaan spektroliitti on lemppari ja tunnearvoa. Vihkisormukseeni valitsin kuitenkin labrassa tehdyt värittömät timantit. Upea kumallus, ihailen niitä lähes päivittäin.
Almandiinigranaatti. Korukivistä savukvartsi
Smaragdi, sitten tulee rubiini, sitten sinisafiiri ja sitten vasta timantti
Ehdoton suosikkini on alexandriitti. Ainoa elävän tuntuinen jalo- ja korukivi.
Tykkään tummista jalokivistä. Eli onyksi, verikivi, musta helmi eli Tahitin helmi. Sitten on se sinertävänä ja vihertävänä kiiltelevä tummansininen helmi jonka nimeä en muista.
Ensimmäinen kalliimpi koru jonka ostin itselleni on kaulakoru jossa on musta onyksi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin tällä palstalla kysytään asiakysymyksiä!
Minun top kolmosessani olisivat timantti, safiiri ja opaali. Kädenvääntö safiirin ja opaalin välillä on ankara, mutta opaali taitaa niukasti kiilata ohi. Jos jalokiven käsitettä hiukan venytetään korukiviin, kunniamaininnan voisi saada larimar, Dominikaanisen tasavallan erikoisuus.
Kiitoksia Larimar vihjeestä. Kiehtova tapaus
Rubiinit, koska niitä käytetään mekaanisien kellojen koneistoissa. M26
Spektroliitti
Se on suomalainen jalokivi. Sitä esiintyy hyvälaatuisena vain Lappeenrannan Ylämaalla, missä ensimmäiset esiintymät löydettiin välirauhan aikana 1940-luvulla Salpalinjan rakentamisen yhteydessä. Ylämaalta louhittava kivi säteilee poikkeuksellisen voimakasta väriloistoa.
Vierailija kirjoitti:
Miten noin nuorella voi olla rubiineja, kun ei minullakaan ole? Miksi valehtelet netissä? N42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noin nuorella voi olla rubiineja, kun ei minullakaan ole? Miksi valehtelet netissä? N42
...jos se on syntymävuosi?!
Kaikki värikkäät. Meripihka on kaunista.
Jalokives. Löytyy 2 kpl.