Kaksi saksanpaimenkoiraa raadellut lenkkeilijän henkihieveriin
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007784176.html?utm_medium=promobox&ut…
Mitä mieltä koira-asiantuntijat olette tästä:
Minun mielestäni ei ole normaalia, että saksanpaimenkoira hyökkää satunnaisen lenkkeilijän kimppuun. Sakemannithan ovat mielettömän ystävällisiä koiria.
Mikä tähän lienee syynä?
Miten pitää toimia, jos itseä kohti on juoksemassa uhkaavan näköinen saksanpaimenkoira tai mikä tahansa iso koira?
Kommentit (486)
Sakemanneilla on todella paljon luonnevikoja.Siksi onkuin tikittävä aikapommi.
Koiranomistajat ottavat kyllä ison riskin näiden turhien koiriensa kanssa. Jos minun lapseni joutuu koiran puremaksi niin niistä seurauksista kyllä sitten saadaan lukea kaikista lehdistä. Viimeistään minun tuomiostani.
Vierailija kirjoitti:
Rakki ei ihmistä voita, jos ihminen pysyy hyökkäyksessä toimintakykyisenä eikä esim. lamaannu tai kaadu niin että menettää siinä toimintakykynsä.
Koiralla ei ole kuin hampaansa.
Ihmisellä on kaksi kättä, kaksi jalkaa. Ja suuremmat aivot. Ei saa pelätä ja odottaa, että koira lopettaa, vaan pitää antaa nyrkkiä erityisesti pään alueelle ja pyrkiä osumaan silmiin ja kuonoon.
Koira tietää tämän itsekin ja usein jo pelkkä aggressiivinen käytös ihmiseltä riittää estämään hyökkäystä suunnittelevan koiran, ainakin jos ihminen on mies jolla on iso ääni. Kyllä koiratkin isompiaan pelkäävät.
Hihih, onpa uho päällä 😂 haluaisin nähdä kun tunkeutuisit esim kaukasiankoiran reviirille ja miten siinä kävisi, uros saattaa painaa liki 100kg mutta on silti ällistyttävän ketterä ja nopea ja on koirista ainoa joka päihittää myös suden. Myös hyökkäävä dogo argentino on hurja, salamannopea ja hyppää korkealle, et ehtisi tekemään yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Koiranomistajat ottavat kyllä ison riskin näiden turhien koiriensa kanssa. Jos minun lapseni joutuu koiran puremaksi niin niistä seurauksista kyllä sitten saadaan lukea kaikista lehdistä. Viimeistään minun tuomiostani.
Uijui kun raukka uhoaa, entäpä jos kyseessä olisikin vaikka mp jengin koira, siinä kun menisit toimimaan niin kukaan läheisistäsi ei olisi enää turvassa.
Nämä koirienvihaajat voisivat täyttää lomakkeen että jos he tai heidän lapsensa joskus katoavat niin heidän etsinnässään ei saa käyttää koiria.
Vierailija kirjoitti:
Rotu minkä saisi pyyhkiä listoilta pois. Viripäitä liki kaikki.
Yksittäitapaus. Ei aleta nyt sitten harrastaa mitään rasisimia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakki ei ihmistä voita, jos ihminen pysyy hyökkäyksessä toimintakykyisenä eikä esim. lamaannu tai kaadu niin että menettää siinä toimintakykynsä.
Koiralla ei ole kuin hampaansa.
Ihmisellä on kaksi kättä, kaksi jalkaa. Ja suuremmat aivot. Ei saa pelätä ja odottaa, että koira lopettaa, vaan pitää antaa nyrkkiä erityisesti pään alueelle ja pyrkiä osumaan silmiin ja kuonoon.
Koira tietää tämän itsekin ja usein jo pelkkä aggressiivinen käytös ihmiseltä riittää estämään hyökkäystä suunnittelevan koiran, ainakin jos ihminen on mies jolla on iso ääni. Kyllä koiratkin isompiaan pelkäävät.
Hihih, onpa uho päällä 😂 haluaisin nähdä kun tunkeutuisit esim kaukasiankoiran reviirille ja miten siinä kävisi, uros saattaa painaa liki 100kg mutta on silti ällistyttävän ketterä ja nopea ja on koirista ainoa joka päihittää myös suden. Myös hyökkäävä dogo argentino on hurja, salamannopea ja hyppää korkealle, et ehtisi tekemään yhtään mitään.
Ja tässä tyypilinen ison koiran omistaja.
Uhotaan sillä millaisia tappajia ne koirat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä ole . Yhtään sen enemmän viripäitä, kun muutkaan rodut. Nämä on todella harvinaisia tapauksia, joten ei aleta syyttää jokaista sakemannia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uijui kun raukka uhoaa, entäpä jos kyseessä olisikin vaikka mp jengin koira, siinä kun menisit toimimaan niin kukaan läheisistäsi ei olisi enää turvassa.
Miten moottoripyörä tähän liittyy? Minulla on auto ja siinä jää mopopoika toiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä ole . Yhtään sen enemmän viripäitä, kun muutkaan rodut. Nämä on todella harvinaisia tapauksia, joten ei aleta syyttää jokaista sakemannia.
Menepä uhrien omaisille selittämään kuinka harvinaisia tapauksia nämä ovat! Nythän poliisi joutui perustamaan oman erikoisyksikön koirahyökkäysten takia, koska niitä tapahtuu nykyään jatkuvasti!
En nyt tosiaan ole varma onko samasta kasvattajasta kyse, mutta monet kohdat täsmää. Koulutti (kouluttaa?) sakemanneja mm. nostamalla ne nahasta/turkista ilmaan ja paiskaamalla alas. Kuulemma näin koira oppii paikkansa. Kys. nainen on epärehellinen ja pomottava. Myivät muutamia vuosia sitten vammautunutta sakemannia. Liekö vamma tullut tuosta "kouluttamisesta"?
Hei,
huomasin Jaappanissa kuin apinat aistivat ihmisten pelon jo kaukaa, Vierailessani temppelissän, niin vahti löi näpeille.
Eläin vaistoaa pelon ja käyttää sitä monin tavoin hyväkseen - jopa hyökätessään !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikohan tässä nyt uhoaa? Kuinka suuri osa koiranomistajista on mp-jengiläisiä? Toisekseen ei voisi vähempää kiinnostaa siinä vaiheessa jos oma lapsi on raadeltu.
Koiranrakastajat ovat yhteiskuntamme pahimpia ongelmia tällä hetkellä. Nostetaan koirat tärkeämmiksi kuin ihmiset.
Aloittajalle: jos iso koira tulee ja käy kiinni ja puree niin vaikka sormella jos ei muuta ole niin vaikka painaa kunnolla koiran silmää. Potkii, lyö, vääntää koiran jalkaa jos sais sen jotenkin murrettua tms. jos puree jalkaan ja molemmat kädet on vapaana tms.
Sitten yksi on että ottaa takin/paidan pois ja laittaa sen koiran pään ympäri ja pitää siinä jotta koira ei näe. Kyllä siinä iso koira tulee päälle menee itsekkin sellaiseen tilaan että koiralla tulee olemaan todella vaikeat hetket.
Meidän naapurustossa 8-10 -vuotiaat naperot lenkittävät perheen isoa amstaffia ilman aikuista. Tosi "turvallinen" olo. Amstaffi mulkoilee koiraani aina matkan päästä jännittyneenä. Me vaihdetaan saman tien suuntaa, ja mukelot hihkuvat "ei se pääse sinne!" ja roikkuvat hurtan kaulapannassa. Täysin vastuutonta toimintaa...
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle: jos iso koira tulee ja käy kiinni ja puree niin vaikka sormella jos ei muuta ole niin vaikka painaa kunnolla koiran silmää. Potkii, lyö, vääntää koiran jalkaa jos sais sen jotenkin murrettua tms. jos puree jalkaan ja molemmat kädet on vapaana tms.
Sitten yksi on että ottaa takin/paidan pois ja laittaa sen koiran pään ympäri ja pitää siinä jotta koira ei näe. Kyllä siinä iso koira tulee päälle menee itsekkin sellaiseen tilaan että koiralla tulee olemaan todella vaikeat hetket.
Kuulostaa vähän siltä, ettet ole koskaan joutunut ison koiran hyökkäyksen kohteeksi. Kivaltahan tuo tollain tekstillä kuulostaa. Realistinen tilanne siinä vaiheessa, kun iso koira repii hampailla lihaksiasi irti luista, voipi olla vähän erilainen. Tappelukoiran saat noilla konsteillasi vaan yllytettyä repimään adrenaliineissaan yhä kovempaa, johonkin normaalimpaan rotuun saattaa jossain poikkeustilanteessa onnistua.
Youtubessa on hauskoja pätkiä, kun monta aikuista miestä yrittää irrottaa yhtä pitbullia, joka on tappopurennassa. Hakataan, potkitaan selkään, lyödään rautatangoilla. Ei mitään vaikutusta pitbull-tyyppiseen koiraan sopivassa mielentilassa.
Saksanpaimenkoirasta en ole varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Jos MP jengin koira käy lasteni päälle ja tapan koiran siihen paikkaan niin ei ne mitään tee vai luuletko että MP jengit oikeutaa sen jos koira käy lapsen päälle?
En pelkää ketään eli jos koira käy lapsen päälle niin tapan koiran eikä mua voisi vähempää kiinnostaa kuka on koiran omistaja ja kyllä mun läheiset olisivat turvassa. Älä siitä huoli. Sekä nimenomaan sillä jengillä uhoaminen on raukkamaisinta mitä voi olla.
Eikä ole ensimmäinen eikä viimeinen tärkeä puheenaihe, josta tässä maassa ei haluta puhua. Moni on aivan liian nössö puhuakseen mielenterveysongelmistaan, elämänhallinnan puutteistaan jne. Ei ne ongelmat koskaan mihinkään häviä, jos niistä ei puhuta.