Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen masennuksen/ahdistuksen takia sairauslomalla, haluatko kysyä minulta jotain?

Vierailija
04.02.2021 |

On tylsää. Saa kysyä.

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla tuuraaja vai joutuvatko muut jakamaan työsi keskenään?

Meillä ei ole töissä ”minun töitäni” vaan kaikki tekevät yhteisesti samoja hommia. Muiden työmäärä ei kasva vaikka yksi olisi poissa./ap

Ei ole matemaattisesti mahdollista. Jos työmäärä, "samat hommat", on sama, mutta tekijöitä yksi vähemmän, totta kai muille tulee enemmän työtä. Tai sitten olet ollut työpaikallasi tyhjän panttina.

Vierailija
122/134 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaako lenkkeily ja ulkoilu mielialaasi?

Itsensä aktiivisena pitäminen vähentää masennusta, silloin ei ole aikaa liikaan pohtimiseen ja miettimiseen.

Se joka väittää liikunnan tai ruokavalion avulla parantuneensa masennuksesta ei ole OIKEASTI masentunut ollutkaan

Olisin eri mieltä tästä. Itse sairastin keskivaiken masennuksen kolmikymppisenä, taustalla lapsuuden hyväksikäyttö, jota en vielä silloin muistanut. Vuoden kuluttua sain jostain voimaa lähteä aamuisin lenkille, ja noista simppeleistä lenkeistä lähti liikkeelle muutos. En tosin käyttänyt lääkkeitä, mulle on tullut vaikutelma, että jos syö lääkkeitä, kevyemmä keinot ei toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvii suruajan kirjoitti:

Monet masikset käy töissä osa aikaa tai koko aikaa mut välillä ottaa sairasloman tai matkustaa jonnekin et pääsee pois siitä tai vaan makaa viikon sängyssä ja taas nousee.Masis ei ole ruumiin tauti vaan murehtimistunne.Pitää surra suruja.

Ovatko siis masennus ja suru sama asia sittenkin? Minusta suru tulee jonkin asian menettämisestä. Siitä voi tulla masennus, mutta se ei alkuaan ole sitä. Olenko väärässä. Suren parhaillaa läheiseni parantumatonta sairautta, mutta se on erilainen tunne kuin masennus, jota olen nuorena sairastanut.

Vierailija
124/134 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt Kela-terapian 3 vuotta?

Vierailija
125/134 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suruun ei auta lääkkeet, eikä juuri mikään. Ei surusta selvitä. Surun kanssa on pakko oppia elämään, jos aikoo elää.

Vierailija
126/134 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt Kela-terapian 3 vuotta?

En ole. Tiedostan että on suuri todennäköisyys että se on jossain vaiheessa edessä, mutta vielä en ole käynyt./ap

Vierailija
127/134 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvii suruajan kirjoitti:

Monet masikset käy töissä osa aikaa tai koko aikaa mut välillä ottaa sairasloman tai matkustaa jonnekin et pääsee pois siitä tai vaan makaa viikon sängyssä ja taas nousee.Masis ei ole ruumiin tauti vaan murehtimistunne.Pitää surra suruja.

Ovatko siis masennus ja suru sama asia sittenkin? Minusta suru tulee jonkin asian menettämisestä. Siitä voi tulla masennus, mutta se ei alkuaan ole sitä. Olenko väärässä. Suren parhaillaa läheiseni parantumatonta sairautta, mutta se on erilainen tunne kuin masennus, jota olen nuorena sairastanut.

Masennuksen sisään kätkeytyy muitakin käsittelemättömiä tunteita kuin suru. Etenkin viha, jota ei ole voinut näyttää, kokea ja surra. Tunteet ikäänkuin kivettyy ihmisen sisään.

Vierailija
128/134 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vihaanko auttaa terapia/ lääkkeet? Mitä tarkoittaa, että tunteet kivettyy?

Vierailija
129/134 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites onpelukoneen alapuola niin tuleeko sen langan ulostulo oikealta vai vasemmalta?

Vierailija
130/134 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmalta.

Vierailija
131/134 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo hullu kirjoitti:

Jos syö liikaa sokeria,limuja,munkkeja,suklaata,karkkia,jädejä,valmisruokia,keksejä joutuu tilaan missä on ylikierrokset.Myös viinoissa on sokeria.Mania ei siis johdu järjestä tai tunteista vaan kofeiini sokeri rasva sekoitusta on liikaa.Annat lapselle kahvia sokeria se riehuu.Siinä on hirveesti energiaa hiilihydraattia.Kofeiini aiheuttaa lapsellani sydämen hakkaamista ja läähätystä.Toki ihmisen kuuluu liikkua eikä se ole sairaus.Holtiton rahan käyttö liittyy sokeriin ,lapset oppii karkin ostamiseen ja rahalla saa karkkia.Sokeri jumala kouluttaa.Sama kuin huumeet sokeria on saatava.Yleensä ihmiset ei nuorena laske rahaa mihin se riittää vaan ottaa velkaa ja menee.Ei siihen kuole.Velat voi maksaa sopimalla pienissä erissä.Turha hävetä velkoja niitä on kaikilla joten sitten kaikki on maanisia.

Voi luoja mitä p*skaa!!! "Holtiton rahan käyttö liittyy sokeriin.."🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
132/134 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko harkinnut koskaan taikasienien popsimista tai kenties tehnyt jo niin? Voisi auttaa näkemään maailman ja oman tilanteen hiukkan eri tavalla. Kannattaa lukea asiasta.

Vierailija
133/134 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko aiemmin ollut masentunut vai onko ensimmäinen kerta?

Olen ollut aiemminkin. Pisin sairausloma 2 kk muutama vuosi sitten. Tällä hetkellä kuudes viikko meneillään ja näillä näkymin ensi viikolla haen jatkoa työterveydestä./ap

Miksi sanot hakevasi jatkoa saikullesi? Eikö lääkäri arvioi sairausloman tarpeen ja kirjoita todistuksen oman arvionsa pohjalta, ei sen perusteella että potilas päättää hakea saikun? Vai onko niin että jos potilas on ollut aiemmin saikulla mt-ongelmien vuoksi, hän saa uuden saikun tai jatkoa edelliselle saikulle aina halutessaan?

Olo kun ei ole tästä parantunut, en näe syytä miksei sairauslomaani jatkettaisi. Jos en sitä työterveydestä saa, psykiatri kyllä jatkaa sairauslomaani./ap

Käsittämätön sanamuoto/lausahdus jälleen. Saatko siis sanella oman sairaslomasi alkamis- ja loppumispäivämäärän? Onko mielestäsi oikein, että somaattisista sairauksista kärsivillä ei ole samanlaista mahdollisuutta?

Onko masennuksellesi jokin selkeä syy? Ikäviä tapahtumia tms? Pidätkö itseäsi parempana kuin toisia? Mitä teet kuntoutumisesi eteen jos lepäilyä, itselle mieluisten asioiden tekemistä ja voimaantumista ei saa vastata?

En saa sanella itse, en ole koskaan saanut. Lääkärit kirjoittavat sairauslomaa 1-14 päivää kerrallaan ja jatkoa olen hakenut jos tarvetta on ollut. Masennusta olen sairastanut jo puolet elämästäni, ei yhtä selkeää syytä. En pidä itseäni parempana kuin muita, päin vastoin. Viimeiseen kysymykseen vastaus: en kai mitään? tietysti lääkkeeni syön./ap

Kiitos vastauksestasi. Miksi et tee kuntoutumisesi eteen mitään? Hakeudu esim. Kelan tukemaan terapiaan? Somaattisesti sairaatkin kuntouttavat itseään tavoitteena arjessa pärjääminen ja työkyky. Miksi sinä et tavoittele omatoimisuutta ja työkykyäsi takaisin? Vai ajattelitko olla sairauslomalla pitkään ja hakeutua eläkkeelle?

Vierailija
134/134 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap en halua kysyä mitään, mutta haluan vaan toivottaa sulle tsemppiä ja paranemista.