Olen masennuksen/ahdistuksen takia sairauslomalla, haluatko kysyä minulta jotain?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
En halua, kuka haluaisi jutella jonku luuserin kanssa tai tietää siitä mitään?
Ai ai. Sinulla on vaikeat ajat edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli työ, joka sinut masensi?
Masennukseni tosiaan kehittyi hiljalleen jo yläasteikäisenä./ap
Kaikillahan se on kehittynyt yläasteikäisenä.(paitsi ns kingeillä)
Sitten vaan mennään ja etsitään omat selviytymuskeinot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alunperin masennuit, suru?
Koen että masennus alkoi pikku hiljaa jo yläasteiässä, aloin viettämään enemmän aikaa yksin. En osaa sanoa yhtä selvää syytä mikä sen aikanaan aiheutti./ap
Mitä neuvoja antaisit masentuneen teinin vanhemmalle?
En yhtään osaa sanoa. Tosi vaikea kysymys. Älä ainakaan syyllistä/käske ”piristyä” tai ”ottaa itseään niskasta kiinni”. Nuo on pahinta mitä masentuneelle voi sanoa./ap
Ei kai kuitenkaan jätetä pelaamaan ja olemaan omissa oloissaan.
Minun pitäisi olla todella masentunut kaiken sen jälkeen mitä minulle on tapahtunut? En kuitenkaan ainakaan tunnista sitä, tosin haluan olla paljon itsekseni.
Liekö resilienssini taso, läpi harmaan kiven menijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei masennusta voi verrata syöpään.
Tavallaan voi. Molemmat voivat tappaa ja aiheuttavat kärsimystä. Itse ottaisin mieluummin sairastamani syövän uudestaan, kuin masennuksen, johon sairastuin parikymppisenä. Terapia käyty, lääkitys on, mutta silti masennusjaksoja tulee. Henkistä kipua on vaikea kuvata, elämänlaatuni oli syöpäpotilaana jopa parempaa kuin masennuskausina.
Voimia kovasti ap. Luotetaan siihen, että joku päivä lääketiede tarjoaa hoitomuotoja, jotka auttavat nykyisiä paremmin. Sitten kun voit ja jaksat hieman paremmin, voisiko vertaistukiryhmästä olla apua? Itse olen miettinyt sitä (kunhan nyt koronasta päästäisiin).
Miten masennus tappaa--itsemurha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alunperin masennuit, suru?
Koen että masennus alkoi pikku hiljaa jo yläasteiässä, aloin viettämään enemmän aikaa yksin. En osaa sanoa yhtä selvää syytä mikä sen aikanaan aiheutti./ap
Mitä neuvoja antaisit masentuneen teinin vanhemmalle?
En yhtään osaa sanoa. Tosi vaikea kysymys. Älä ainakaan syyllistä/käske ”piristyä” tai ”ottaa itseään niskasta kiinni”. Nuo on pahinta mitä masentuneelle voi sanoa./ap
Ei kai kuitenkaan jätetä pelaamaan ja olemaan omissa oloissaan.
Masentuneille teineille voisi olla joku ryhmäterapia hyväksi. Itse hyödyin siitä aikanaan jonkin verran, sairaanhoitajatätien kanssa juttelut olivat lähinnä turhauttavaa diipadaapaa, lääkkeistä taas tuli vain haittavaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
lähetän sulle telepaattisesti voimaa ja rakkautta <3
Hömppää.
Onko suru mielestäsi masennusta?
Vierailija kirjoitti:
Onko suru mielestäsi masennusta?
Ei ole./ap
Miten vietät aikaasi kaiket päivät?
Auttaako suruun vain aika, vai auttaako mikään. Masennuslääkkeet tuskin auttavat.
Onko sinulla säännöllinen keskusteluapu tai psykoterapia, vai pelkällä lääkitykselläkö tilannettasi hoidetaan?
Vierailija kirjoitti:
Miten vietät aikaasi kaiket päivät?
Olen koneella, luen kirjaa, katson tv:tä/netflix, käyn pienen lenkin, kerran viikossa kaupassa. Suurin osa päivästä menee kuitenkin valitettavasti vaan ihan sängyssä maaten tällä hetkellä kun ei mikään huvita./ap
Eikö ruoanlaitto/ leipominenkaan innosta?
Vierailija kirjoitti:
Auttaako suruun vain aika, vai auttaako mikään. Masennuslääkkeet tuskin auttavat.
Mä koen että mua auttaa vaan lääkkeet. Keskustelusta en saa mitään apua. Kukaan ei pysty tekemään/sanomaan mitään että oloni paranisi. Nyt vaan odottelen että lääke toimisi. En uskonut että siinä menisi näin kauan./ap
Minkä ikäinen olet? Onko kohdallasi koskaan mietitty neuromodulaatiohoitoja? Sähkö-, tms- tai ketamiinihoitoa?
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla säännöllinen keskusteluapu tai psykoterapia, vai pelkällä lääkitykselläkö tilannettasi hoidetaan?
Psyk pkl kontakti on./ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö ruoanlaitto/ leipominenkaan innosta?
Ei. Ruokaa olen tehnyt kerran viimeisen 6 viikon aikana./ap
Usein ihmisiä varoitellaan syömästä " mömmöjä", oletko samaa mieltä?
Miks sulla on noin paha olla?/ap