Asioita, jotka tuntuvat kiusallisilta, vaikka eivät ole
Itselle tuli tämä mieleen, joten tulkaa kertomaan onko muillakin jotain.
Kun nousen melko täyteen bussiin, ja alan etsiä itselleni istumapaikkaa, tulee itselleni tosi kiusallinen olo, pitää löytää paikka nopeasti. En tiedä mikä siinä on muka niin kiusallista 😁 sama toimii elokuvateatterissa, kun tulen sinne "kaikki tuijottaa" kun etsin omaa paikkaani.
Kommentit (661)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni todella kiusallista on se, että monissa aiemmin mainituissa tilanteissa on olevinaan erittäin tiukka aikaraja, jota ennen on mahdollista kysyä tai kommentoida asiaa suoraan, mutta jonka jälkeen on jatkettava kiusallista teeskentelyä.
Esimerkiksi se, kun joku tulee juttelemaan ja tunnistat ihmisen mutta et muista hänen nimeään. Ainakin mulle tulee sellainen tunne, että jos en heti siihen alkuun saa kysyttyä että hei mikä sun nimi olikaan, kysymystä ei voi missään nimessä esittää enää myöhemmin. Ja siksi koko keskustelun aikana ei edes pysty keskittymään juttelemiseen, kun mielessä pyörii: olis pitänyt kysyä heti, olis pitänyt kysyä heti, nyt on ihan liian myöhäistä.
Ärsyttävää, koska erittäin todennäköisesti sille toiselle on käynyt joskus elämässään samalla tavalla.
Tapaan yhtä tyyppiä työmatkalla metrossa. Pahimmillaan 20 minuuttia keskustelua, enkä yhtään tiedä kuka hän on. Hän tuntee minut kuitenkin. Jutuista on vähän selvinnyt mitä kautta tunnen, mutta en vaan muista henkilöä. Tätä on jatkunut jo pitkään. Menee luultavasti vuosi eliniästä aina kun satun samaan vaunuun. Hymy vaan naamaan ja moikka kättä ilmaa. Tosi rottamainen olo.
Vierailija kirjoitti:
Katsekontakti kaikkien muiden paitsi omien lasteni kanssa.
Kuvittelin, että tuollainen itsetietoinen neuroottisuus loppuu introvertiltäkin viimeistään murrosiän päättyessä? Olisikohan syytä valita vähän leppoisampi elämänasenne ja päättää lopettaa ympäristön kokeminen uhkaavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsekontakti kaikkien muiden paitsi omien lasteni kanssa.
Kuvittelin, että tuollainen itsetietoinen neuroottisuus loppuu introvertiltäkin viimeistään murrosiän päättyessä? Olisikohan syytä valita vähän leppoisampi elämänasenne ja päättää lopettaa ympäristön kokeminen uhkaavana.
Päättää lopettaa kokeminen? Ei taida sunkaan arpakuutiossa olla ihan kaikki numerot järjestyksessä.
Kohta tulee taas se vuoden kiusallisin päivä (14.2.), jolloin epäystävät, kuten kaiken maailman puolitutut, naapurit, vieraimmatkin työkaverit, pomo, hammaslääkäri ja gynekologi huikkaavat 'Hyvää ystävänpäivää!' Vaivaannuttaa ihan saatanasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun tilaa yksin pizzaa kotiin, etenkin darrassa. Kun olin sinkku, tilasin aina KAKSI pizzaa ja laitoin TV:n päälle, niin että lähetti ajattelisi että mun kotona on joku muukin. 😃 Vaikka eihän siinä mitään hävettävää pitäis olla.
Kerran opiskeluaikana, kun olin sinkku ja olin palaamassa baarista kotiin, ostin matkalla kaksi kerrosateriaa mukaan ja selitin sille hesekiskan pojalle, että toinen on mun poikaystävällä, se lähti jo aiemmin baarista kotiin. Ettei se vaan luule, että olen säälittävä. Sitä kiinnosti varmaan tosi paljon.
miten lihava sä oikein oot?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ehkä suomalaisin keskustelu ikinä.
Ulkosuomalaisena luen keskustelua tosi hämmentyneenä. Ketjussa ei ole tullut vastaan yhtään asiaa, jonka koen nolona. Mutta muistan kyllä sen ajan kun samat asiat tuntuivat nololta kauan kauan sitten. En tiedä onko syynä muutokseen karttunut ikä (40 v) vai se että oli asunut poissa Suomesta jo 15 vuotta.
Minä olen 40 v. mies. Olen neitsyt ja mielenterveysongelmainen.
Se on ihan ok.
En tiedä oliko tämä täällä jo, mutta se kun autoilija antaa sun mennä suojatiellä ja menet siitä auton ohi. Joskus tulee heilautettua kättä kiitokseksi. Mutta äärimmäisen noloa anyway, siinä oikein auton valokeilassa ja sisältä kyylätään miten kavelet ohi. Katse tiukasti eteenpäin ja toivoo että oma askel olis ripeä ja tilanne nopsaan ohi. Tämän voi välttää joskus etenemällä tarpeeksi hitaasti suojatietä kohti jolloin kuski huomaa että kerkeää ennen.
Pyöräilen paljon töihin ja on joka kerta jotenkin noloa ohittaa toinen pyöräilijä kun kiire:)
Tuntuu heti,että ajattelee mun brassailevan.
Kerranhan yksi akka ei päästänytkään ohi ja tuli kunnon kisa:D
Vierailija kirjoitti:
Hierojalla käynti. Tai sitten en vain ole käynyt tarpeeksi usein tottuakseni siellä käyntiin.
Varsinkin kun hieroja hieroo takamusta, ja saa pelätä mitä sieltä näkyy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun tilaa yksin pizzaa kotiin, etenkin darrassa. Kun olin sinkku, tilasin aina KAKSI pizzaa ja laitoin TV:n päälle, niin että lähetti ajattelisi että mun kotona on joku muukin. 😃 Vaikka eihän siinä mitään hävettävää pitäis olla.
Kerran opiskeluaikana, kun olin sinkku ja olin palaamassa baarista kotiin, ostin matkalla kaksi kerrosateriaa mukaan ja selitin sille hesekiskan pojalle, että toinen on mun poikaystävällä, se lähti jo aiemmin baarista kotiin. Ettei se vaan luule, että olen säälittävä. Sitä kiinnosti varmaan tosi paljon.
miten lihava sä oikein oot?
Ihan normaalipainoinen. En tietystikään syönyt niitä kumpaakin.
Se kun pyörit kaupassa samoissa hyllyväleissä luin vartija.
Eräänä päivänä huomasin olevani väärällä kaistalla isossa liikenneympyrässä. Takaa kurvasi taksi ja tööttäsi kovaa. Ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin jatkaa kaasua painaen eteenpäin ja halutulle kaistalle. Taksi seurasi perässä. Oli tarkoitus mennä erääseen isoon kauppaan, mutta taksi tuli sinne pihaan perässä. En uskaltanut parkita autoa vaan ajoin kiireellä pois ja takaisin kotiin. Pelkäsin, että taksi käy kimppuuni. Tämä oli noloa..
Vierailija kirjoitti:
Pullojen palautus
Palautatko pullot täysinä vai tyhjennettyinä?
Kun menee pissalle julkiseen vessaan ja kaikki kuulevat sen lorinaäänen.
Jos ostaa jotain herkkua jota mainostetaan paljon telkkarissa, varsinkin jos se mainos on ärsyttävä :D
Mattojen vieminen telineeseen kerrostalon sisäpihalle.
Siis tarkoitin tuon edell. kommentin vastauksena jonkun aiempaan kommenttiin, että siteiden ostaminen on edelleen "noloa".