Asioita, jotka tuntuvat kiusallisilta, vaikka eivät ole
Itselle tuli tämä mieleen, joten tulkaa kertomaan onko muillakin jotain.
Kun nousen melko täyteen bussiin, ja alan etsiä itselleni istumapaikkaa, tulee itselleni tosi kiusallinen olo, pitää löytää paikka nopeasti. En tiedä mikä siinä on muka niin kiusallista 😁 sama toimii elokuvateatterissa, kun tulen sinne "kaikki tuijottaa" kun etsin omaa paikkaani.
Kommentit (661)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuseksi.
Sä tarvitset vain altistamisharjoitusta, ystävä.
En harrasta. Oksennus meinaa tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvan viinan ostaminen. Ostin kerran alkosta ison pullon halvinta viskiä. Teki mieleni sanoa kassalle, että en aio juoda tätä, käytän sitä kakkujen maustamiseen. Minulle tuli nuorena se tapa, että ostin aina jotain kalliimpaa viinaa, koska silloin ei koskaan kysytty papereita, ja siitä on sitten tullut nolous halpojen ostamista kohtaan.[/quote kirjoitti:
Selitän aina kassalle, että ostan tätä halpaa viskiä (tai muuta halvemman pään juomaa), koska tarvitsen sitä kuumaan totiin tai johonkin muuhun juomasekoitukseen. Sanon, että en viitsi tuhlata single maltia viskikahviin tms.
Mulla tulis kyllä myötähäpeä jos kuulisin miten joku lähtee SELITTELEMÄÄN miksi ostaa halpaa viskiä. Sori. 😆
Ihme selittelyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli joskus vastaavassa ketjussa joku kirjottanut, että hävettää käyttää auton pyyhkimiä. Siis laittaa ne ajaessa päälle, kun vastaantulijat näkee 😆 siitä asti mua on aina vähän huvittanut joka kerta, kun laitan ne pyyhkimet päälle...
Mua hävettää, jos mun pyyhkimet on nopeemmalla kuin kaikkien vastaantulijoiden! Mietin, et noi muut pärjää harvemmalla pyyhkimisvälillä ja ne kattoo et tolla on täysillä, tarviiko muka...
Oon luullu et oon ainoa :D En tiiä mikä siinä on, et on jotenki noloa jos itellä viuhuu ne täysillä ja toisilla vähän hitaammin.
Oon kuitenkin aina aatellu silti pitää niitä just niin kovalla kun keli vaatii. Typerää semmonenki, jos ei näe kunnolla koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
älkää menkö koronatesteihin. eläkää kuten ennenkin. miksi kenenkään pitäisi rajoittaa omaa elämäänsä koronan takia? ajattele omaa vapauttasi. älä jää karanteeniin
Melkein tekisi mieli sanoa, että toivottavasti joudut teholle koronan takia tai jotain, mutta se veisi resursseja joltain ihmiseltä joka ansaitsee tehohoitoa.
Tämmösten ihmisten takia se elämä ei hetkeen tule palautumaan normaaliksi.
Banaanin syöminen julkisesti.
Tiedän, ihan hölmöä että se nolottaa.
Se kun tilaa yksin pizzaa kotiin, etenkin darrassa. Kun olin sinkku, tilasin aina KAKSI pizzaa ja laitoin TV:n päälle, niin että lähetti ajattelisi että mun kotona on joku muukin. 😃 Vaikka eihän siinä mitään hävettävää pitäis olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenhuuto esim. koulussa.
Tämä on erittäin kiusallista myös opettajana. Sijaisuuksia tehdessä tunnin hirvein osuus oli aina läsnäolijoiden kirjaaminen. Perinteisesti oppilaslistat ovat muotoa Sukunimi-etunimi-toinen nimi, ja minä huutelen sieltä etunimiä, mutta sitten on oppilaita joiden kutsumanimi on toinen tai kolmas nimi, jolloin vastaukseksi tulee "ei meidän luokalla oo ketään tollasta!" ja sitten pitää arvuutella että mitähän nimeä tässä pitäisi käyttää. Tai sitten on oppilaita, joilla on kaksi sukunimeä (ulkomaalaistausta), jolloin minä huudan vahingossa toisen sukunimen etunimen sijasta, puhumattakaan siitä että lausun nimen vielä väärin. Eihän siinä periaattessa mitään, mutta aina hävettää niin p*******sti.
Vinkki: Laita läsnäololista kiertämään luokassa ja pyydä paikalla olevia merkkaamaan läsnäolonsa raksilla. Samalla voi myös pyytää alleviivaamaan kutsumanimensä ja korjaamaan mahdolliset virheet. Helppoa.
Oletko tosissasi 😁 Ei toimisi ainakaan yläkoulussa, jossa varsinkin sijaisten k-usettaminen on yleinen huvi!
Minulla yleisesti syöminen julkisella paikalla. Pelkään sotkevani jotenkin ja tämä pelko vielä kasvoi, kun eräällä työpaikalla ollessa ( olin harjoittelussa) onnistuin kaatamaan juomapulloni kaksi kertaa ja siitä varsinkin yksi henkilö aina kovaan ääneen valitti. Siivosin silti jälkeni, mutta jäi mieleen. Samaten jonkun jäätelön nuoleminen ei enää tunnu kovin mukavalta ihmisjoukossa.
Vessassa käyminen varsinkin jos muita ihmisiä on vielä jonossa samaan vessan on ikävää. Tämä pelko tuli jo kouluajoilta, kun meillä jotkut oikein laskivat kuinka kauan vessassa ollaan ja jos oli pitkään niin kävi tietenkin isolla hädällä joten siitä oli mukavaa naureskella. Samaten kerran muistan, kun edellinen vessassa käynyt oli jättänyt vessan oikein pahanhajuiseksi ja mitä kävin vaan hiuksia laittamassa niin tietysti ne jälkeeni vessan tulleet kiusaajat ajattelivat heti minä olen itse sen vessan ilman pilannut ja sain kuulla siitä. Vessassa käyminen olikin aika taitolaji silloin ja mietin tarkkaan, koska käyn. Tunnilta kesken vessaan lähteminen oli myös sellainen asia, mitä kaikki välttivät. Tietysti tämä on typerää ja ei saisi välittää.
Minulle myös kaikki vieraisiin paikkoihin meneminen on vaikeaa jos en tiedä miten toimin. Pelkään mokaavani jotenkin ( en esim ravintolassa osaa tilata oikein, tai annan väärin jonkun lipun junassa yms) ja tämän takia välttelen uusia tilanteita. Pelkona juuri se, että mokaan ja muut katsovat. Tuli vielä mieleen se tilanne jos tapaa jonkun vanhan luokkatoverin jonka tietää pärjänneen jo hyvin elämässään. Minun oli pakko teeskennellä etten huomannut häntä, kun sattumalta hänet huomasin kaupungissa. Syynä se, että hän pääsi opiskelemaan ja viettää aika hyvää elämää ja itse olin vasta pääsykokeissa saman kaupungin yliopistoon ja en huonosti menneen kokeen jälkeen vaan halunnut alkaa hänen kanssaan puhumaan. Kyseessä vielä ihan mukava ihminen ja jälkeenpäin tuli ikävä olo, kun toimin noin. Toisaalta itse en tykkää nähdä muutenkaan ihmisiä kouluvuosilta, koska minulla monista ikäviä muistoja eli yleisestikin heidän näkemisensä ei ole kiva asia. Silti kun näin tämän mukavan ihmisen niin tuli tunne, että olisi pitänyt puhua jotain, mutta häpesin itseäni ja tilannettani jotenkin niin paljon. Sama ilmiö näkyy jos tapaa jotain sukulaisia joilla samat kyselyt, mitä opiskelet, missä asut, oletko töissä jne joihin en haluaisi vastata. Sori pitkä viesti.
Katsekontakti kaikkien muiden paitsi omien lasteni kanssa.
Hallitus ei kaadu kuntavaaleilla.
Puhelimella kenelle tahansa muulle kuin tuttavalle soittaminen.
Musiikin kuuntelu ja myös musiikista puhuminen ( jos tietää seuran olevan väärä) toisten läsnäollessa. Mietin etteivät muut pidä siitä tai sitten ärsyttää se vertailu kuinka joku bändi on paljon parempi tai muu oman musiikkimaun ylistys. Jotain nuoruudessa tulleita juttuja tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Valokuvaaminen muiden nähden. En tarkoita edes oman naaman kuvaamista kun en sitä tee muutenkaan, vaan ihan vaikka jonkun maiseman. Aina pitää pälyillä, että ei kai kukaan näe. Reissussa tuohon jotenkin tottuu kun kuvailee paljon, mutta ensimmäiset kuvat kohteessa ujostuttaa ottaa.
En ymmärrä, kuinka toiset voivat ottaa julkisella paikalla selfieitä saati puhua itsekseen kameralle vlogia tai instastorya kuvatessaan.
Käyn aina kysymässä, että onko tässä jotain hyviä pokemoneja, jos näen jonkun kuvaamassa. Saavat nolostuksen lisäksi miettiä, että näytänkö minä pokemonin pelaajalta. Halvat on köyhän huvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alat kertoa jotain asiaa pomolle tai työkaverille ja huomaat, että tämä onkin puhelimessa.
Kun selittää juurta jaksain a)vastaajan ääniviestille b) keskuksen hoitajalle.
Joo. Se kun puhelinvaihteessa työskentelevä ei voi sanoa vastatessaan, että vaihde tai keskus. Yleensä puhelu ohjautuu sinne, koska siellä ei vastata minne on yrittänyt soittaa, eli soittaja olettaa puhelun päätyneen oikeaan paikkaan. Tosin minusta tämä ei ole kiusallista, vaan puhelinvaihteiden huonoa perehdytystä.
Vierailija kirjoitti:
Se kun tilaa yksin pizzaa kotiin, etenkin darrassa. Kun olin sinkku, tilasin aina KAKSI pizzaa ja laitoin TV:n päälle, niin että lähetti ajattelisi että mun kotona on joku muukin. 😃 Vaikka eihän siinä mitään hävettävää pitäis olla.
2 pizzaa on krapulapäiväksi ihan hyvä pakkaus. Sietääkin hävetä, jos tilaa vaan yhden kiekon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun menee kaupasta kassojen läpi ostamatta mitään.
En uskonut että tää vois olla erityisen kiusallista enää näin 31v iässä, mutta ostin läjän terveyssiteitä ja herkkuja - siis suklaata ja jäätelöä tms. Myyjiä nauratti tää jotenkin.
Ylipäätään siteitä ym ei kehtaa ostaa yksittäin, koska ihmiset veikkaa että sulla on menkat _just_nyt_, vaikkei oliskaan. Itse ostan yleenaä hyvissä ajoin ettei tartte pelätä että loppuu kesken...
Miksi on nolompaa että on menkat just nyt, kuin että on menkat joskus toiste? Miksi menkat olisi nolot?
Kaikki sellaiset tilanteet, joissa sukuloidessa joku yrittää innoissaan aloittaa uutta perinnettä, joka pohjautuu amerikkalaiseen perinteeseen mutta jonka suomalaiset tuntevat lähinnä vain elokuvista. Olen esim. ollut sukujuhlissa, joissa isossa ruokapöydässä joku nuoremman sukupolven edustaja innostui ehdottamaan, että tehdään sellainen thanksgiving-tyyppinen kierros, että jokainen sanoo vuorollaan, mistä on kiitollinen. Koko sukulaissakki oli ihan kauhuissaan, kun eivät he olleet tottuneet puhumaan mistään tunteista eikä ainakaan julkisesti. He olivat enemmän sitä "tehdään työtä aamusta iltaan ja lopun aikaa nukutaan, että jaksetaan tehdä huomenna töitä" -tyyppistä porukkaa. Kävi hirvittävästi sääliksi, ja itsekin olin kiusaantunut. Ajatus oli oikeasti tosi kiva, mutta kohdeyleisö täysin väärä.
Mielestäni todella kiusallista on se, että monissa aiemmin mainituissa tilanteissa on olevinaan erittäin tiukka aikaraja, jota ennen on mahdollista kysyä tai kommentoida asiaa suoraan, mutta jonka jälkeen on jatkettava kiusallista teeskentelyä.
Esimerkiksi se, kun joku tulee juttelemaan ja tunnistat ihmisen mutta et muista hänen nimeään. Ainakin mulle tulee sellainen tunne, että jos en heti siihen alkuun saa kysyttyä että hei mikä sun nimi olikaan, kysymystä ei voi missään nimessä esittää enää myöhemmin. Ja siksi koko keskustelun aikana ei edes pysty keskittymään juttelemiseen, kun mielessä pyörii: olis pitänyt kysyä heti, olis pitänyt kysyä heti, nyt on ihan liian myöhäistä.
Ärsyttävää, koska erittäin todennäköisesti sille toiselle on käynyt joskus elämässään samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun menee kaupasta kassojen läpi ostamatta mitään.
En uskonut että tää vois olla erityisen kiusallista enää näin 31v iässä, mutta ostin läjän terveyssiteitä ja herkkuja - siis suklaata ja jäätelöä tms. Myyjiä nauratti tää jotenkin.
Ylipäätään siteitä ym ei kehtaa ostaa yksittäin, koska ihmiset veikkaa että sulla on menkat _just_nyt_, vaikkei oliskaan. Itse ostan yleenaä hyvissä ajoin ettei tartte pelätä että loppuu kesken...
Miksi on nolompaa että on menkat just nyt, kuin että on menkat joskus toiste? Miksi menkat olisi nolot?
Ei pysty tekemään töitä.
Mitä tuossa on kiusallista. Pane vesi valumaan jos pelkäät mehevän pierun tulevan. Siisti jälkesi.