Käytkö Lidlissä joka viikko?
Kommentit (189)
Ilman Lidliä suomalaiset ostaisivat ne ruokatavaransa suomalaisesta kaupasta Tietysti.. Ihan saman verran ruokaa syödään.
Nyt se Lidlistä ostettu ruokamäärä on pois suomalaisten omistamista kaupoista ja vastaavasti valtio saa vähemmän verotuloja liikevoitoista.
Lidl käärii köyhiltä hirmuiset liikevoitot ja vie ne pois Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä on se ikävä puoli, että tarvittavat tuotteet on usein loppu ja kaikkea, kuten hyvää ruisleipää, ei ole lainkaan.
Se on vaan fiksua ja ekologista minimoida hävikki. Lidl onnistuu siinä hypermarketteja paremmin.
Eikös nämä hankinnat muuten tehdä ihan paikallistasolla. Siis joku myymäläpäällikkö tjsp nämä hoitaa sen mukaan mikä kysyntä.
En muista että paikallisesta lidlistä ei ole koskaan ollut mikään tuote loppu. Ei ainakaan ruisleipä.
Menekki vaihtelee per myymälä. Itselläni on lähellä useampi myymälä ja olen oppinyt mistä myymälästä mikäkin tavara saattaa olla loppu. Harvemmin kaikista myymälöistä on ihan sama tuote lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Ilman Lidliä suomalaiset ostaisivat ne ruokatavaransa suomalaisesta kaupasta Tietysti.. Ihan saman verran ruokaa syödään.
Nyt se Lidlistä ostettu ruokamäärä on pois suomalaisten omistamista kaupoista ja vastaavasti valtio saa vähemmän verotuloja liikevoitoista.
Hyvä juttu.
Käyn. Olen ollut nyt vuorotteluvapaalla ja olen hakenut hävikkilaatikoita. Ihan älyttömän hyviä ja isoja laatikoita olen saanut. Leikkokukat myös Lidlissä hyviä ja edullisia.
Ostan kyllä siis muutakin.
andytähtietiede kirjoitti:
en enää kun täälä kajaanissa alkaa raidaaminen klo 18 00 prismassa eli 30 pros tuotteet menee 60 prosentin aleeen, on valikoimaaa ja hyviä tuotteita.
Meneekö se jo klo 20 kiinni vai miten alkaa noin aikaisin?
Käyn joskus harvoin. Säännöllisiin ostoksiin liian suppea valikoima, aina jää jotain puuttumaan. Hedelmäosasto on hyvä ja joskus jotain hyviä tarjouksia, mutta ainakin meidän lähilidl on käytännössä aika samanhintainen kuin Prisma, joten käyn mieluummin Prismassa josta saan kerralla kaiken mitä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei onko teistä sitten hyvä että Suomen valtion verotulot vähenevät?
Minkäs maalaisella laitteella tämän viestin näpyttelit? Nyt vähän suhteellisuudentajua.
Tämä laite on suomalainen Nokia. Android. Erinomainen laite muuten :)
Vierailija kirjoitti:
Lopeta väärän tiedon levittäminen. En ole köyhä ja käyn nimenomaan Lidlissä. Köyhät käyvät K/S-kaupoissa jotta niitä ei luultais köyhiksi ja oligopolit syytää rahat Venäjälle.
Sulla ei ole tietoa vaan mutua joten lopeta spämmääminen.
Joka päivä. Sieltä saa monta sellaista juttua, jota muualta ei. Asun keskustassa, joten mulla on useampi Lidl ihan parin minuutin kävelymatkan päässä, ja tarvittaessa poikkean niissä kaikissa, mikäli jostain on joku tietty loppu.
Lähi-Alepassa käyn vain, jos tarvitsen jotakin keskellä yötä.
Vierailija kirjoitti:
Persu ei voi mennä ulkomaalaisten omistamaan Lidliin. Jos menee niin köyhdyttää Suomen valtiota eikä ole isänmaallinen
Olen persu ja käyn todellakin Lidlissä. Lidl maksoi vuonna 2018 yhteisöveroa Suomeen 8,6 miljoonaa euroa, tukee paikallisia Suomalaisia meijereitä (mm. Pohjolan meijeri) ja työllistää tuhansia Suomalaisia. Miten tämä asia voisi olla huono? Toki kom*mari*lle työnteko on aina pahasta, paitsi kun sitä tekee joku muu kuin itse.
En välttämättä enää nykyään, kun on mennyt Lidlin tarjouksetkin niin onnettomiksi.
Ennen en muualla käynytkään, vaan pikkuhiljaa ääsmarketti on mennyt rinnalle ja ohi. Viimeinen niitti oli S-kauppojen köyhientunti, joka teki minusta lopullisesti S-kauppojen vakiasiakkaan ja Lidlissä käyn enää satunnaisesti.
Köyhällä ei ole vaihtoehtoja, pakko valita halvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persu ei voi mennä ulkomaalaisten omistamaan Lidliin. Jos menee niin köyhdyttää Suomen valtiota eikä ole isänmaallinen
Olen persu ja käyn todellakin Lidlissä. Lidl maksoi vuonna 2018 yhteisöveroa Suomeen 8,6 miljoonaa euroa, tukee paikallisia Suomalaisia meijereitä (mm. Pohjolan meijeri) ja työllistää tuhansia Suomalaisia. Miten tämä asia voisi olla huono? Toki kom*mari*lle työnteko on aina pahasta, paitsi kun sitä tekee joku muu kuin itse.
En malta odottaa kun perust pääsee hallitukseen ja nämä puolueen sisäiset jännitteet pääsevät purkautumaan toden teolla :D
S ryhmä maksoi veroja v2018 yhteensä 1,8 miljardia euroa. Miljardi on tuhat miljoonaa.
Lidl maksoi vain muutaman miljoonan yhteisöveroa mutta suuret liikevoitot verotetaan Saksassa.
Eli S- ryhmä maksoi tuhat kertaa enemmän veroja Suomeen.
Tarkistin asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä asia yhdistää kaikkia persuja? Suomalaisuuden isolla alkukirjaimella kirjoittaminen.
Muistutellaanpa siis taas, että kieli on nationalismin ihan ytimessä. Kunnioita äidinkieltäsi. Kansalaisuus aina pienellä.
Vierailija kirjoitti:
S ryhmä maksoi veroja v2018 yhteensä 1,8 miljardia euroa. Miljardi on tuhat miljoonaa.
Lidl maksoi vain muutaman miljoonan yhteisöveroa mutta suuret liikevoitot verotetaan Saksassa.
Eli S- ryhmä maksoi tuhat kertaa enemmän veroja Suomeen.
Tarkistin asian.
Mitä helvetin merkitystä tällä luvulla itsessään on eikö se pidä suhteuttaa ainakin johonkin markkinaosuuteen. Niitä lukuja mihin minkäkin firman voitot kanavoidaan niitä tuskin löytää minuutin mittaisella nettihaulla.
Lidlistä saa sydänsalaattia mitä s-marketista ei saa, joten käyn sitten siellä. Lisäksi lidlin zero cola on parenpaa.
Tottakai työntekijät maksavat omat tuloveronsa Suomeen. Missä tahansa kaupassa. Ja jos ne ei olis töissä Lidliissä niin ne työllistyisi vaikka K tai S ryhmän kauppaan.
Mutta olis ihan kivaa jos joku perustaisi uudenlaisen suomalaisten omistaman kaupan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En malta odottaa kun perust pääsee hallitukseen ja nämä puolueen sisäiset jännitteet pääsevät purkautumaan toden teolla :D
En nyt oikein ymmärtänyt, mitä ajat takaa? "Nämä puolueen sisäiset jännitteet" Mitkä "nämä"? Voisitko tarkentaa?
Paikallisessa on leivissä nii köyhät valikoimat, että haen muualta. Jotain ruispaloja siellä lähinnä on.