Suomalaislasten pukeutuminen
Haluan ensiksi mainita, että tietyllä mittarilla suomalaislapset puetaan varsin hyvin. Talvella lämpimästi, kesällä kevyesti, sadesäällä kuivasti ja niin edelleen. Nyt oman lapsen myötä olen kuitenkin havahtunut siihen miten pientä, nimenomaan pukeutumisen ulkonäköön panostamista pidetään jo ylipukeutumisena. Suomalaislapsi saa kyllä hifistellä valitsemalla Reiman tuulipukuun sopivan pipon, mutta kangastakin käyttö kaupunkikäytössä on hienostelua. Trikoohousut voivat olla Metsolaa, mutta ne ovat edelleen trikoota ja leveät neulehousut frillalahkeella ovat lähes juhliin kelpaavat. Haluan itse pukea lastani somasti, kun vielä kerta antaa minun tehdä niin, mutta sitten toisaalta saan kommentteja lapseni "juhlavasta" pukeutumisesta, vaikka tällä olisi päällä vain ruutupöksyt (ei legginssit) ja tavallinen frillapaita.
Kommentit (7)
Tee oman pääsi mukaan. Aina on joku, jonka pitää huomautella jostain. Jätä heidät omaan arvoonsa!
Ihan käytännön syistä legginsit: ne leveälahkeiset frillahousut on todella hankala pukea haalareiden alle, lahkeet kääriytyy jonnekin reiteen ja niitä on lapsen hankala saada vedettyä suoraksi. Päiväkodissa ei ole aikaa auttaa jokaista lasta!
Kotona voi pukeutua vaikka pariisilaisen muotitalon luomuksiin, mutta valitettavasti muiden ollessa vastuussa lapsen pukemisesta valitaan helpot vaatteet!
Anteeksi nyt hirveesti kun en pukeudu ruotsalaisittain...
Lapsi ei ole nukke, jota voit esitellä.
Jokainen pukee pentunsa just niinkuin haluaa. Se siitä.
Ei kaksista joka johtuu ruotsinsukuisten mafiasta ja kannattaa tilata kuteet temusta tai muualta ja on nettovoittaja ilman littoa 90 prosaa vrt. yle tutkimus kun lihasvasara maksaa liikeess 36,99 ja temussa 5. Katetta on ja paljon. Nyt jos koskaan on aika laitta vapaamatkustajat maksamaan.
Pukeutuminen ei myöskään enää ole osa juhlakulttuuria, kuten ennen.