Käytkö Lidlissä joka viikko?
Kommentit (189)
Voitan vuodessa tuhansi euroja, tavara on laadukasta, tietysti käyn ;-)
Vierailija kirjoitti:
S ryhmä maksoi veroja v2018 yhteensä 1,8 miljardia euroa. Miljardi on tuhat miljoonaa.
Lidl maksoi vain muutaman miljoonan yhteisöveroa mutta suuret liikevoitot verotetaan Saksassa.
Eli S- ryhmä maksoi tuhat kertaa enemmän veroja Suomeen.
Tarkistin asian.
Eli me S ryhmän asiakkaat maksoimme suomalaisten hyväksi tuon 1800 000 000 euroa veroa. Hyvä me! Siitä riittää tukiaisia siipiveikoillekin.
Kyllä käyn, lisäksi myös K-kaupassa, osuuskaupassa harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin ketjusta selviää ettei persut halua ajaa Suomen tai suomalaisten etua lainkaan.
Haluavat köyhdyttää meidän valtiota ja antavat rahansa saksalaisille rikkaille
Itse en ole persu, enkä juurikaan enää Lidlissä käy, mutta pidän erittäin hyvänä asiana, että Lidl Suomessa on, sillä se takaa meille paljon halvemmat ruuan hinnat. Lidl on pakottanut S-kaupat laskemaan hintojaan ja jos Lidl täältä häipyisi, nostaisi duopoli hintoja välittömästi vähintään parillakymmenellä prosentilla ja se olisi melkoinen isku tällaiselle vähävaraiselle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin ketjusta selviää ettei persut halua ajaa Suomen tai suomalaisten etua lainkaan.
Haluavat köyhdyttää meidän valtiota ja antavat rahansa saksalaisille rikkaille
Itse en ole persu, enkä juurikaan enää Lidlissä käy, mutta pidän erittäin hyvänä asiana, että Lidl Suomessa on, sillä se takaa meille paljon halvemmat ruuan hinnat. Lidl on pakottanut S-kaupat laskemaan hintojaan ja jos Lidl täältä häipyisi, nostaisi duopoli hintoja välittömästi vähintään parillakymmenellä prosentilla ja se olisi melkoinen isku tällaiselle vähävaraiselle ihmiselle.
Onko sinusta hyvä että Lidlin takia Suomen valtio köyhtyy?
En. Ehkä kerran parissa vuodessa tulee käytyä. Valikoima on paljon huonompi kuin vakikaupassamme, enkä jaksa käydä useassa kaupassa pyörimässä.
Käyn. joka viikko ja parikin kertaa viikossa. Hoidan kaikki perheen ruokaostokset ja säästän ihan hitokseen verrattuna aikaisempaan Prismashoppailuun:)
Vierailija kirjoitti:
Kävin kerran vuonna 2013 tai jotain.
Ei siellä oikein mitään mulle ollut ja ne ostamanikin eivät olleet sellaista mihin olen tottunut.
Pitäisiköhän taas käydä katsomassa?
Miksi kaiken pitäisi olla sellaista mihin on tottunut? Ainakin minusta elämä olisi varsin tylsää, jos aina olisi aina samat ruoat pöydässä.
Persut ovat epäisänmaallisia jos haluavat köyhdyttää Suomea viemällä rahansa saksalaiseen kauppaan..
Valehtelevatko he nettisivuillaan jossa kertovat että Suomen etu aina ensin? Onko Suomen etu se että valtion verotulot pienenevät?
Minä käyn kaupassa kerran viikossa, ja kierrätän niitä. Riippuen aina, mitä tarvitsee. Lidlissä käyn ehkä kerran kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin kerran vuonna 2013 tai jotain.
Ei siellä oikein mitään mulle ollut ja ne ostamanikin eivät olleet sellaista mihin olen tottunut.
Pitäisiköhän taas käydä katsomassa?
Miksi kaiken pitäisi olla sellaista mihin on tottunut? Ainakin minusta elämä olisi varsin tylsää, jos aina olisi aina samat ruoat pöydässä.
Tämän takia käyn Lidlissä. Kun kyllästyn Prismaan, niin pitää mennä vuorotellen sittariin tai lidliin, jotta saa muutakin kuin sitä perusmömmöä.
Eikö ketään kiinnosta yhteisvastuu??
Haluammeko me että Saksa rikastuu ja Suomi köyhtyy?
Vierailija kirjoitti:
S ryhmä maksoi veroja v2018 yhteensä 1,8 miljardia euroa. Miljardi on tuhat miljoonaa.
Lidl maksoi vain muutaman miljoonan yhteisöveroa mutta suuret liikevoitot verotetaan Saksassa.
Eli S- ryhmä maksoi tuhat kertaa enemmän veroja Suomeen.
Tarkistin asian.
Vertasit myös liikevaihtoa yms.?
Ja tuo pointti että Lidl auttaa pienyrittäjiä on totta, isot ketjut myy Valiota, Atriaa ja Saarioista pääasiassa, Lidlissä on monia pienempiä.
Olispa kiva tietää miten nämä yhteisvastuusta huutelevat oikeasti kantavat kortensa kekoon.
Ei riitä nimittäin että huutelee täällä ja solvaa toisia.
Usein tällaiset ovat muutenkin niin kateellisia ettei omasta osastaan luovuta kuin pakolla vaikka siitä olisi kuinka hyötyä apua tarvitsevalle tai valtiolle tai kelle tahansa yhteisvastuun piiriin kuuluvalle.
Ja kun joitain lukuja vertailee, kannattaisi vertailla kaikkia lukuja ja avartaa muutenkin sitä katsantokantaansa.
Jos vaikka joku nyt säästääkin Lidlissä käymällä, niin sillehän voi jäädä rahaa vaikka käydä paikallisella kampaajalla kerran kuussa.
Kuka ne "kotimaiset" ketjut omistaa?
Viha on aivan järjetöntä.
Samalla logiikalla kaikki ulkomaalaiset yritykset olisi häädettävä Suomesta.
Mitähän se monelle niiin rakas EU tykkäisi ideasta?
Vierailija kirjoitti:
Kuka ne "kotimaiset" ketjut omistaa?
Minä omistan. Minulla on S ryhmän bonuskortti .
S ryhmän omistaa asiakkaat yhdessä eli ne joilla bonuskortti.
K ryhmä on pörssiyhtiö ja sen omistusta voi ostaa pörssistä. Minä omistan sitäkin vähäsen
Ja maksan niistä osaketuotoista veroja Suomeen .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persu ei voi mennä ulkomaalaisten omistamaan Lidliin. Jos menee niin köyhdyttää Suomen valtiota eikä ole isänmaallinen
Olen persu ja käyn todellakin Lidlissä. Lidl maksoi vuonna 2018 yhteisöveroa Suomeen 8,6 miljoonaa euroa, tukee paikallisia Suomalaisia meijereitä (mm. Pohjolan meijeri) ja työllistää tuhansia Suomalaisia. Miten tämä asia voisi olla huono? Toki kom*mari*lle työnteko on aina pahasta, paitsi kun sitä tekee joku muu kuin itse.
No jos yhteisöveron määrä ja työllistäminen on kriteereinä, niin nappikauppaahan Lidlin touhu on verrattuna S-ryhmään, joka maksoi yhteisöveroa vuonna 2018 62 miljoonaa euroa ja työllistää kymmeniä tuhansia suomalaisia.
Toki, mutta eikö tämä kuitenkin johdu vain toiminnan kokoluokan eroista? Ei kai Lidl tai mikään muukaan pulju - edes S-ryhmä - määränsä enempää veroja maksa?
No jos yhteisöveron määrä ja työllistäminen on kriteereinä, niin nappikauppaahan Lidlin touhu on verrattuna S-ryhmään, joka maksoi yhteisöveroa vuonna 2018 62 miljoonaa euroa ja työllistää kymmeniä tuhansia suomalaisia.