Mies pakottaa aborttiin!
Auttakaa nyt hyvät ihmiset kun olen aivan hukassa enkä tiedä mitä teen kun olen niin epätoivoinen!
Kerron tähän alkuun hieman taustojani.
Minulla on kaksi teini-ikäistä lasta joiden isästä erosin muutamia vuosia sitten. Tämän jälkeen on elämässäni tapahtunut suuria muutoksia ja vaikeuksia joista olen kuitenkin kuin ihmeen kautta selvinnyt hengissä.
Vuosi sitten ajauduin parisuhteeseen miehen kanssa joka on minua huomattavasti vanhempi. Hänellä ei ole itsellään lapsia ja viimeisestä parisuhteesta ennen minua oli kulunut kymmenisen vuotta.
Tunsin koko suhteen ajan olevani jotenkin sellaisessa asemassa ettei minua arvosteta eikä kunnioiteta siitäkin huolimatta kerjäsin häneltä rakkautta niin paljon että aloin unohtaa oman itseni ja tein kaiken hänen tavallaan eli sopeuduin sellaiseen joka oli tavallaan arvojeni vastaista.
Sain sitten yllättäen tietää olevani raskaana, se ei todellakaan ollut suunnitelmissamme mutta halusin uskoa että tämä lapsi on tarkoitettu elämäämme. Kun sitten kerroin miehelle asiasta, alkoi hän huutaa ja kiroilla a raivota. Olin jo lähes varma että kohta tulee nyrkistä. Hän alkoi huutaa minulle että olen hullu ja minun on tehtävä abortti eikä asiasta tarvitse sen enempää keskustella. Olin ivan järkyttynyt.
Istuin yöllä yksin keittiössä ja toivoin vain että hän olisi pyytänyt minut vierelleen ja pyytänyt anteeksi. Mutta hän heittikin minut asunnostaan ulos pakkaseen ja sanoi ettei tarvitse ottaa yhteyttä ja hoida asia kuntoon.
En osannut ihan tällaista odottaa vaikka tottapuhuen onhan merkkejä näistä hänen piirteistään näkynyt riidoissamme aiemminkin mutta ei näin voimakkaina.
Nyt en sitten ole ottanut häneen yhteyttä ollenkaan ja olen viettänyt yöni matkustajakodissa. Pakko kai alkaa katselemaan omaa kämppää jostakin. En haluaisi tehdä aborttia. Ikääkin on sen verran jo että saattaa olla viimeinen mahdollisuus tulla vielä kerran äidiksi ja koko aborttiasia sotii arvojani vastaan.
Miten mies voi syttääpelkästään minua tapahtuneesta? Hänhän on aivan yhtä syyllinen asiaan kuin minäkin! Olen sen verran empaattinen että ymmärrän ja aistin hänen jotenkin pelkäävän sitoutumista ja vakiintumista ja pelkään että jos hän tulee ovelle ja sanoo oikeat sanat, hän saa minut vajoamaan jalkojensa juureen ja alan syyllistää itseäni. Sanokaa nt mitä minä teen? Olen epätoivoinen ja koko maailmani on päälaellaan enkä tiedä mitä teen! Minulla ei ole täällä edes tuttja saati ystäviä...Ainoat läheiseni ovat lapseni.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Eroa miehestä.
Sitten pidät lapsen jos haluat, ei miehelle kannata kertoa edes lapsen olemassaolosta mitään sun ja lapsen turvallisuuden takia.
Osa on täällä sanonut, että vaikutat epätasapainoiselta, joten tee abortti. Älä välitä heistä, myös monet fiksut ja tasapainoiset ihmiset valitsee väärän kumppanin. Pääasia, että olet eroamassa miehestä.
Suomi on pieni maa, on somet ja kaikki. Mies saa kyllä helposti selville asian.
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy syntymätöntä lasta. Umpitorvelot vanhemmat joilla ei mitään käsitystä elämästä. Sikäli mikäli tämä kirjoitus on totta, niin tee se abortti, ennen kuin tietyt viikot tulee täyteen. Ei susta ole kasvattajaksi kun et pysty itsestäsikään huolehtimaan.
Kaiksi potentiaalista syytä tällaiselle kommentille:
a) nainen on naiselle susi -> naisviha
b) miesasiamies aktivoitui ketjun myötä -> naisviha
Noin ilkeän kommentin kirjoittanut ei voi olla kovin empaattinen ja lämmin äiti- tai isähahmo itsekään, joten sellaisella ei ole varaa heitellä piikkejään tuntemattoman niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa miehestä.
Sitten pidät lapsen jos haluat, ei miehelle kannata kertoa edes lapsen olemassaolosta mitään sun ja lapsen turvallisuuden takia.
Osa on täällä sanonut, että vaikutat epätasapainoiselta, joten tee abortti. Älä välitä heistä, myös monet fiksut ja tasapainoiset ihmiset valitsee väärän kumppanin. Pääasia, että olet eroamassa miehestä.
Someen ei tarvitse lasta tuoda. Jos jossain vaiheessa saa tietää, että ap:lla on lapsi niin voi sanoa, että ei ole miehen vaan jonkun muun. Ei se mies lapsen ikää kuukauden tarkkuudella mistään saa tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa miehestä.
Harva mies on kovin utelias. Somessa ei muutenkaan kannata liikaa huudella asioistaan. Silti ap:lla on oikeus päättää, mitä haluaa.
Maailma ei tarvitse enää yhtään lasta, jota molemmat vanhemmat ei halua. Varsinkaan, jos toinen on osoittanut väkivallan merkkejä.
Sinulla on niin vaikea tilanne että helpommalla pääset kun teet abortin. Mutta itse tiedät voimavarasi ja teet päätöksesi. Muista silti että lapset ansaitsevat hyvän kodin ja tasapainoisen ympäristön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa miehestä.
Lisäksi mitä elämää se on kun pitää piilotella ja varoa? Plus miten selität asian kun lapsi kasvaa jo nostaa asian esille? Joko valehtelet että et tiedä kuka isä on, oli niin paljon miehiä siinä kierroksessa. Tai maalaat isästä ihan hullun ja vaarallisen kuvan. Tai kerrot että vähän niinkuin varmuuden vuoksi päätit erottaa isän ja lapsen toisistaan ettei mitään kävisi. Kaikki selitykset antavat sinusta todella huonon kuvan ja vahingoittavat lapsen psyykeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa
Olen jo miettinyt tuota elatusasiaa ja ehkä parempi onkin ettei hän koskaan tunnusta isyyttään, jotenkin uskon että siitä saattaa seurata vaikeuksia tulevaisuudessa..
Mutta olenko itsekäs jos kasvatan isättömän lapsen??
Omat lapseni ovat vuoroviikoin minulla ja isällään ja tämä viikko on heillä on isänsä luona.
MIssä? Eihän sulla ole, eikä ole ollutkaan, mitään kämppää.
Kiitos "neiti Marple":-)
No jos ap:lla on ollut kämppä, siitä ei voi heittää noin vaan ulos, eikö? Eikö tämä ole se mantra, mitä täälläkin aina jauhetaan, että juoppoa väkivaltaista miestä ei noin vaan voi heittää ulos kodistaan. Mutta raskaana olevan naisen saa? Vai kuinka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa miehestä.
Someen ei tarvitse lasta tuoda. Jos jossain vaiheessa saa tietää, että ap:lla on lapsi niin voi sanoa, että ei ole miehen vaan jonkun muun. Ei se mies lapsen ikää kuukauden tarkkuudella mistään saa tietää.
Jos isä esittää epäilyn että lapsi on hänen, tulee pakollinen DNA-testi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy syntymätöntä lasta. Umpitorvelot vanhemmat joilla ei mitään käsitystä elämästä. Sikäli mikäli tämä kirjoitus on totta, niin tee se abortti, ennen kuin tietyt viikot tulee täyteen. Ei susta ole kasvattajaksi kun et pysty itsestäsikään huolehtimaan.
Kaiksi potentiaalista syytä tällaiselle kommentille:
a) nainen on naiselle susi -> naisviha
b) miesasiamies aktivoitui ketjun myötä -> naisviha
Noin ilkeän kommentin kirjoittanut ei voi olla kovin empaattinen ja lämmin äiti- tai isähahmo itsekään, joten sellaisella ei ole varaa heitellä piikkejään tuntemattoman niskaan.
Tai joku joka vaikka työkseen hoitaa näiden tilanteiden lopputuloksia... mulla on itsellä kolme lasta, jotka kaikki pitävät mua huolehtivana (joskus jopa yli-) äitinä, mutta samaa mieltä olen tuon kirjoittajan kanssa. ei tarvits emtään sukupuolivihaa vaan ihan vaan tervettä järkeä ja kykyä pikkusen katsoa tulevaisuuteenkin. Ja sitä empatiaa, että ei tieten tahtoen halua syytöntä lasta kärsimään tuohon vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa miehestä.
Jos isä esittää epäilyn että lapsi on hänen, tulee pakollinen DNA-testi.
Mies tuskin tuo epäilystään ilmi ja haluaa DNA-
testejä, kun mahdolliseen lapseen suhtautuu niin vihamielisesti. Tuskinpa haluaa elättäjäksi.
No en todellakaan usko ap:n tarinaan. Muka on lapset vuoroviikoin, ja yhtäkkiä ap onkin asunnoton kun väkivaltainen mies heittää ulos? ELi ap:n vuoroviikot ei olleet edes omassa kodissa, vaan jonkun uuden hoidon luona. Huono tarina.
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa
Olen jo miettinyt tuota elatusasiaa ja ehkä parempi onkin ettei hän koskaan tunnusta isyyttään, jotenkin uskon että siitä saattaa seurata vaikeuksia tulevaisuudessa..
Mutta olenko itsekäs jos kasvatan isättömän lapsen??
Omat lapseni ovat vuoroviikoin minulla ja isällään ja tämä viikko on heillä on isänsä luona.
Minäkin kasvatan isätöntä lastani enkä näe siinä mitään itsekästä. Tärkeintä, on että lapsella on ainakin yksi rakastava vanhempi.
Jos lapsi on avioliiton ulkopuolella syntynyt, saat yksinhuoltajuuden. Ja suosittelen, että vaadit tapaamiset viranomaisen valvomana. Itse olen näin tehnyt. No, isää ei kiinnostanut olla lapsen elämässä senkään vertaa, mutta kuten sanoin niin yksinhuoltajien lapsista tulee ihan tasapainoisia kuin ydinperheissä kasvaneista.
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan usko ap:n tarinaan. Muka on lapset vuoroviikoin, ja yhtäkkiä ap onkin asunnoton kun väkivaltainen mies heittää ulos? ELi ap:n vuoroviikot ei olleet edes omassa kodissa, vaan jonkun uuden hoidon luona. Huono tarina.
Hehän ovat olleet pitkään yhdessä eli vuoroviikot asunnossa, joka on miehen omistuksessa mutta jossa ap myös asunut virallisesti. Aika moni mies kuvittelee, että jos asunto on omissa nimissä, voi noin vain heittää ulos. Toki voi vaatia eron myötä muuttamaan pois, mutta ei noin, vaan inhimillisessä aikataulussa.
Jälleen kerran liian pitkä ja rönsyilevä aloitus ollakseen uskottava. Tiivistä seuraavalla kerralla ja vähennä yksityiskohtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehän ovat olleet pitkään yhdessä eli vuoroviikot asunnossa, joka on miehen omistuksessa mutta jossa ap myös asunut virallisesti. Aika moni mies kuvittelee, että jos asunto on omissa nimissä, voi noin vain heittää ulos. Toki voi vaatia eron myötä muuttamaan pois, mutta ei noin, vaan inhimillisessä aikataulussa.
AP on tuntenut tämän miehen yhden vuoden ja tänä aikana on muka jo muuttanut miehen asuntoon ja tuonot sinne teini-ikäiset lapsensakin joka toinen viikko? Todella uskottavaa!
Selkeä provo, ei kukaan järkevä nainen kysele neuvoja täältä. Keksitty juttu, mut jos totta niin ilman muuta tekisin abortin ap:n tilanteessa.
Eroa miehestä.